lillen Skrevet 26. januar 2004 #501 Del Skrevet 26. januar 2004 Stemte det? Kom tanta? Godt å ha oversikten igejn da, tenker jeg! Et spørsmål: Hva sjekker de når de skal ta blodprøver av meg på Dag 2 eller 3? Hva finner de ut av det? Du vet vel... :blunke: Lillenklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #502 Del Skrevet 26. januar 2004 Tanta kom den - som jeg trodde/viste Den blodprøven som skal tas CD2/3 er jeg ikke sikker på hva de ser etter, men da jeg tok denne sjekket de:; Kreatinin Glukose ALAT THS C-peptid FSH LH Prolaktin Østradiol Testosteron SHBG Andostendion De tre øverste er jeg ikke helt sikker på hva "er" for noe, men de andre tror jeg er hormoner. De vil vel ha en "fullstendig" oversikt over hormonene på forskjellige stadier i syklusen. Kan jo ikke være noen annen grunn. Forresten - det ligger ute på nett et sted hva de forskjellige prøvene er, og hva de finner ut ved å teste disse. Jeg husker ikke helt hvor siden er, men det går vel ann å søke dersom du vil se på det *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 26. januar 2004 #503 Del Skrevet 26. januar 2004 Glukose är socker. De mäter sockerhalten i blodet. Framför allt görs det för att undersöka diabetes (under en graviditet håller man noga koll på glukosen för att titta efter graviditetsdiabetes) Kreatinin tycker jag låter som ett vitaminämne men jag tror inte det är det. Är osäker men tror det har med blodvärdena,kan ha med antalet röda blodkroppar att göra. (Malvin på armen... svårt att skriva... men det är ett härligt problem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #504 Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for oppklaring Furstina. Jeg skal se om jeg ikke finner den siden hvor alt dette er beskrevet også. Men jeg får ta det en annen gang - jeg er syk og skal snart tusle tilbake under dyna mi *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 26. januar 2004 #505 Del Skrevet 26. januar 2004 Kreatinin er nok noe i blodet ja,skal egentlig kunne dette jeg,men jeg husker ikke :oops: :oops: Men de sier jo at de måler kreatinin innholdet i blodet,så Furstina har nok rett! Klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 26. januar 2004 #506 Del Skrevet 26. januar 2004 Er det i morgen(idag) dere skal til samtale? Ønsker dere lykke til, og håper dere får noe "vettugt" ut av det *tommelen opp* (smilemennene virker ikke hos meg...hmm?) Masse klemmer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #507 Del Skrevet 27. januar 2004 Jepp, det er i dag vi skal til St.Olavs. Jeg kan ikke si at jeg ser noe fram til det... Jeg er helt tett og har ondt i hodet - feberen driver og slipper taket da, men hva hjelper det når "resten" ikke vil slippe.... I går var det nesten at jeg ringte og avbestilte timen, men jeg fant ut at vi kunne prøve å dra alikevell. Satser på at Bananmannen får med seg det viktigste når jeg ikke er helt "på nett" CD4 i dag - SNART ferdig med mensen *glede glede* *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. januar 2004 #508 Del Skrevet 27. januar 2004 God bedring, Banandamen! :trøste: Takk for infoen om blodet... Skal prøve å søke på nett jeg! Er spent på samtalen... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #509 Del Skrevet 27. januar 2004 Da er vi hjemme igjen etter timen ved St.Olavs. Der ble vi møtt av en hyggelig dame (som jeg ikke husker navnet på), som forklarte oss litt om PCOS. (dette hadde jeg jo funnet ut av fra før, men det var greit å høre det av en lege også) I tillegg så fikk jeg et lite hefte som beskriver litt ang kostholdsendringer ved PCOS (mye basserer seg på Fedon-dietten). Så fra mandag blir det endringer i kostholdet (jeg ahdde jo bestemt meg for mandag for lenge siden da - da er jeg ferdig med mens, og det skjer noen forandringer i dags-rutinene mine - da tror jeg det er lettere å gjennomføre endringene) Ellers så fikk vi også høre at vi hadde normale kromosomer (vurderte å få de kopiert som et bevis på at vi er normale) Bananmannens siste sædprøve var også ganske OK - ikke helt OK, men definitivt bra nok for IVF. Så dersom kvaliteten er den samme på egguthentingsdagen blir det nok IVF. Vi er nå også ferdige med alle prøvene som skal tas, og vi er satt på "venteliste". Egentlig er det jo ikke venteliste da, men de driver med en eller annen "klargjøringsprosess" med trygdekontor, osv. Legen mente at vi ville få en ny innkallelse ganske snart, og hun mente også at vi var godt igang med forsøk innen påske!!!!! *jippi* Blir liksom så mye mer "virkelig" når vi har vært der og snakket litt med dem. Selv om det ikke var noen "normal" samtale, så fikk vi da svar på noen spørsmål alikevell *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 27. januar 2004 #510 Del Skrevet 27. januar 2004 Sååå spennende da Bra dere slipper å vente så lenge det er noe herk :evil: Blir kansje april klubb på deg da rett etter meg da Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 9. februar 2004 #511 Del Skrevet 9. februar 2004 (Dette er liksom meg da...titter alle veier etter Chiquita. Hvor i all verden er du????) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. februar 2004 #512 Del Skrevet 9. februar 2004 (Dette er liksom meg da...titter alle veier etter Chiquita. Hvor i all verden er du????) Ja? :o var är du? Zafir lurade mig att tro att det fanns en uppdatering från dig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #513 Del Skrevet 9. februar 2004 :oops: :oops: :oops: Her har jeg ikke oppdatert noe nei :oops: Vel, det skyldes jo gjerne at det ikke skjer "stort" for tiden da, og så har jeg vært travelt opptatt med skole, prosjektarbeid og praksis. Er i dag på CD17. Har hatt noen "murringer" i magen i går og i dag, men om det skyldes at EL er på vei, eller at jeg er "sulten" fordi jeg har begynt med kostholdsendringer vet jeg ikke (jeg er jo ikke sulten da, men kanskje magen min tror det) Ellers så går jeg bare og "teller dager" og uker og håper at det kommer et brav fra St.Olavs snart. VIL liksom komme igang snart. Vet jo inni meg selv at det er for tidlig å vente på noe brev enda, men jeg kjenner liksom "spenningen" hver dag jeg henter posten Oppdaterer igjen når det "skjer" noe jeg, eller når jeg får skrivekløe som jeg ikke får tilfredsstilt ved å skrive oppgaver *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 9. februar 2004 #514 Del Skrevet 9. februar 2004 *phu* DER var du ja Må ikke skremme oss slikt vettu Ok, da vet vi at det er litt "dautid" akkurat nå, og helt sikkert stille før stormen For nå er du igang her! Stor klem fra nysgjerrige Zafir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 10. februar 2004 #515 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei Chiquita! Så spennende med kommende IVF!!! Lykke til!! Har smuglest litt hos deg og ville legge igjen en liten hilsen. Og en oppklaring: Måling av kreatinin-verdien i blodet er en måling av nyrefunksjonen. Kreatinin er et stoff som er helt normalt, og det blir dannet pga nedbryting av muskelvev/muskelmasse (enten eget eller gjennom å spise kjøtt), og det er nyrene som fjerner dette stoffet fra blodet. En prøve av kreatinin-nivået i blodet sier altså noe om hvor god eller dårlig nyrefunksjon man har. Det er en prøve som blir tatt (har i alle fall jeg inntrykk av) i de fleste tilfeller der man tar blodprøve. Så vet du det! :D :klem2: fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 10. februar 2004 #516 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei på deg! Bare en liten klem her på en tirsdag!! Klem fra Lilletrollet :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #517 Del Skrevet 10. februar 2004 Så flott at dere er innom her og tenker på meg da. Jeg skal prøve å oppdatere litt alikevell, selv om det står i stampe nå... Hulderjenta, takk for oppklaring av kreatinin. Det var nok den prøven som var avgjørende da de "oppdaget" forhøyede verdier på leverprøven som det så fint stod i brevet. Jeg har enda ikke funnet ut hva disse "forhøyede verdiene" betyr, men det spiller jo heller ingen rolle. Jeg får alltids høre det dersom det skulle være noe. *klem til alle dere som er innom her* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #518 Del Skrevet 13. februar 2004 Er her av og til jeg også, og i dag får du en liten klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #519 Del Skrevet 13. februar 2004 Vi har mottatt henvisning for dere til in vitro fertilisering (IVF= prøverørsmetoden) og innkaller dere herved til behandling. Vår orientering om IVF-metoden finner dere vedlagt. Hvis dere synes denne informasjonen er tilstrekkelig, kan dere melde dere til behandling ved å ringe vår vakttelefon nr xx xx xx xx kl 9.00 - 11.30 og 12.00 - 15.00 (unntatt lørdag/søndag og andre helligdager) Har dere bruk for mer informasjon kan dere be om samtale med lege/sykepleier. Dere får også fortløpende informasjon hos sykepleierne i løpet av behandlingsperioden. Våry avtaleskjema vedlegges og bes returnert underskrevet. Vi vil gjerne har et passfoto av dere begge som vi kan feste på journalen deres som ledd i vår kvalitetssikring. Bildene vil også bedre kommunikasjonen mellom dere og oss i behandlingstiden. Refusjonsordningen som gjelder fra 1.jauar 2002 innebærer dekning av inntil tre forsøk. Det er en egenandel på kl. 3.000,- som betales til sykehuset etter første forsøk og en egenandel på medikamenter på kr. 15.000,-. Medisinene må betales på apoteket og kostnader utover kl. 15.000,- refunderes på trygdekontoret ved fremvisning av kvittering. I følge Statens Ernæringsråd anbefales det at kvinner som planlegger graviditet bør starte med inntak av Follinsyretabletter 0,4 mg ca 1 måned før befruktningen finner sted og ut 12. svangerskapsuke. Hensikten er å forebygge ryggmargsbrokk hos fosteret. Medikamentet fås reseptfritt på apoteket. VELKOMMEN TIL BEHANDLING! Deres registreringsnummer hos oss er; xxxx Vennlig hilsen xxxx sekretær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #520 Del Skrevet 13. februar 2004 Grattis!!! Da er det vel bare å skride til verket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg