Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Ble ikke til at jeg tok noen blodprøve i dag.

HAdde det veldig travelt, og derfor utsetter jeg det til i morgen.

Da skla jeg på sykehuset en tur alikevell, så da får jeg vel utført prøven der, vil jeg tro.

Det var ikke noe prøvesvar i dag heller.

I morgen så har det gått to uker :-?

Får vel stikke innom gyn.avd i morgen når jeg skal på sykehuset, eller ringe til dem, for å høre hvordan det ble....

*er utålmodig*

7 DPO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvesvar idag?

Blodprøve igår?

Svar på blodprøver når?

Det var ikke meningen å forskjellsbehandle, Chiquita!

Jeg vet jo at du er bittelitt yngre enn meg,

men det jeg mente var at jeg ikke var yngst

i H-N-leiren no mer! :wink:

Håper du har det fint idag!

Leser du til eksamener for tiden forresten?

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen i går.

Prøven var uforandret siden siste gang, altså at noen sv svømmenrene hadde litt feil kroppsoppbygging, men at det ikke skulle være noe i veien for befruktning.

Når jeg får svaret på blodprøven vet jeg ikke.

Får vel sikkert et brev om en uke, eller to (fikk svar innen to uker sist)

Denne gangen vet jeg jo at jeg har hatt EL, så det er ikke like "spennende". (Det var jo ikke noe spennende sist heller da, iom at jeg viste at jeg da IKKE hadde hatt EL) :wink:

Det var ikke meningen å forskjellsbehandle, Chiquita!

Jeg vet jo at du er bittelitt yngre enn meg,

men det jeg mente var at jeg ikke var yngst

i H-N-leiren no mer!

:ler::ler::ler:

Skjønte da det. Ville bare være litt "ekkel" :wink:

Leser du til eksamener for tiden forresten?

:-?

JEg prøver.

Skal ha to eksamener nå i uke 51, men det er ikek alltid lett å finne motivasjon nå før jul :P

Men jeg har "litt" oversikt da....

_____

Ellers så har jeg det ganske bra.

Har hatt veldig ondt i magen i eggstokk-området på begge sidene siden 4/5 DPO, og det har til nå blitt bare værre og værre.

Snakket med gyn på sykehuset, men de ville at jeg skulle til fastlegen min først.

Men siden jeg IKKE lar min fastlege røre meg med gyn-instrumenter, så sitter jeg heller og har ondt!

Etter den "tvisten" vi hadde når jeg ville ha henvisning til utredning, og han ikke villle gi meg det siden jeg er "for ung" (for 2 år siden), så NEKTER jeg å sette mine bein på det kontoret noe mer. (I allefall nesten)

Men ellers så er det ganske greit da.

Er nå ferdig med alle julegavene, og Bananmannen skla ta julevasken for meg - kan en "frøken" få det bedre???? :wink:

9 DPO

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter som om du har det rätt så bra ändå, trots smärtor och lång prövning. Du är lycklig som har bananmannen. Tänk vad lite kärlek och omtanke kan betyda egentligen...

Kan du föresten inte byta fastlege? Eller får man inte det? Jag tror jag har en "tilldelad" läkare, har dock aldrig träffat honom och om det är samma som den mannen, vilket det borde vara, så ska jag visst vara glad för det. Jag tror inte att fastläkarna gör några gynundersökningar alls i Sverige. Sånt görs av gynekologer eller barnmorskor/jordmor. Det känns ganska skönt att ha personal som är van och bekväm med gynundersökningar i stället för en "vanlig" läkare.

Lycka till med studierna, inte lätt innan jul nej... men du har väl lite ledigt över jul och nyår? :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

magen min er litt bedre i dag - kjenner ikke de sterke "takene" så mye nå lengre, men jeg har en konstant "murring" - sikkert mensen som forbereder seg.

Puppene mine er også begynt å bli ømme "som vanlig" - blir "ekkelt" på julebord da på lørdag, når det er "ondt" å ha på BH :ler:

Kan du föresten inte byta fastlege?

Her hvor jeg bor har vi bare to leger, hvorav den ene er fastlegen min.

Den andre legen har fulle "lister", så jeg får ikke komme til ham - jeg kan love dere - jeg har prøvd! :evil:

Men siden jeg er bedre nå, så regner jeg med at det går bra denne gangen også.

Men jeg sliter SERIØST den gangen jeg blir gravid, og skla til lege-oppfølging. Da må jeg ganske sikkert til fastlegen min :-?

Men den tid, den sorg :wink:

_____

I morgen skal jeg og Bananmannen til byen og kose oss på konsert. Gleder oss.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære familien "Banan"

Vi har fra dr. ***** ved sykehuset **** mottatt henvisning i anledning deres barneønske.

Før vi bestemmer eventuell behandling trenger vi noen ekstra opplysninger.

Vi må ta ny hormonprøve av deg "Chiquita". Prøven skal tas fastende fra midnatt kvelden før på 2. eller 3. menstrurasjonsdag, se vedlagt rekvisisjon.

Vi trenger også opplysninger om din høyde og vekt, dette av hensyn til medisindosering under behandlingen. Ring oss på telefon nr. ** ** ** **.

Når vi har mottatt disse opplysningene vil dere høre fra oss på nytt.

Lykke til.

Vennlig hilsen

S***** K******

overlege

Ting skjer.

_______

12 DPO.

Julebord i dag.

Holder meg unna alkohol dersom ikke tanta kommer i dag da.

IKM er jo i dag (eller i morgen) :-?

Kjenner mens-murringer (i går var de ganske sterke), og har ømme bryster. Men dette kan jo bety hva som helst. :-?

Kjenner at jeg er litt optimistisk, men lar meg ikke få lov til å håpe. (Men alikevell tar jeg jo forhåndsregler) :roll:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 DPO.

Fremdeles ikke noe tegn til mens eller spotting.

Livmortappen er høy, "myk" og lukket, og det ahr den vært de siste 2/3 dagene - uforandret.

Men desverre så sank tempen en del i dag, så jeg er nå forberedt på at tanta kommer...

Må bare vente å se.

Kjøper en test i morgen dersom ikke tanta kommer før jeg kommer meg på apoteket i morgen....

(Dersom jeg skal se bort fra tempfallet, så begynner jeg såvid å ane et lite håp, men jeg kan jo ikek bare "glemme" det heller) :-?

*søndagsklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tro jeg er spent her!!!!

Hvordan er ståa nå, Chiquita?

Jeg håper og håper, det vet du ;)

:tommelsmil: :blomst_opp: :tommelsmil: :blomst_opp: :tommelsmil: :blomst_opp:

Hva har du eksamen i nå før jul?

Noe jeg kan hjelpe deg med :ler:

Huffalæl...1 år siden jeg har åpnet ped.bøkene pga permisjonen, har tatt dem opp fra boden i forbindelse med praksis. Akkja, må bare sette igang med lesinga igjen.

Har dere alle 3 årene med ped. i sisteeksamenen?

Jeg må si jeg er spent på den! Er jo ikke før til våren, men tida flyyyr jo avgårde!

Vi "tastes" senere, må skrive noe i forbindelse med en lederdag jeg skal ha denne uka.

Hei så lenge :)

*vinterklem - varm sådan ;) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD2

Mensen kom i går som forventet :(

______

Jeg skal ha to eksamener nå til jul; en som jeg var sykemeldt på, og en som jeg strøk på. Og jeg har IKKE motivasjon til å lese!!!! :-?

På ped-eksamen til våren så har vi alt pensum fra alle årene, ja.

OG jeg er også veldig spent.

Får håpe på at det går bra da - til oss begge.

______

Jeg skulle jo opp tidlig i dag og ta blidprøve; halv 12 våknet jeg......

Og legekontoret tar oause kl 12 -13, så jeg må bente til kl blir 13 nå....

En time igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5, og siste kur med Pergo er nå påbegynt.

Tok kurens første to tabletter nå i dag.

Så får vi håpe at denne gir det ønskede resulatatet da...

ellers så blir det vel noe på St.Olavs på nyåret.

Ha en god helg alle sammen!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita!

Tenkte jeg skulle skrive en lilten hilsen i boka di!!

Jeg håper det lykkes for dere snart. Det hadde vært kjempe morsomt!

Ha en god helg!!

Klemmer fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Lilletrollet.

Takk for at du stakk innom.

I dag er jeg CD 6, og andre4 dag på tablettene.

Kjenner allerede at det "murrer" der nede, men det er nok noen dager til EL kommer enda.

Om en ukes tid, så vil jeg nok tro at EL er underveis....

*må løpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*usj*

Kvalm og ondt i hodet!

De jæ*la tablettene!

Nå har jeg spist mine siste tabletter. Nå er det helt tomt. Har ikke tablettene i skapet lengre.

Litt trist - har jo være "beroligende" å ha dem der... Psykisk.

Nå er de der ikke :-?

CD 9 i dag.

Venter EL en gang mellom lørdag - tirsdag (tror jeg)

Beregnes etter forrige kur, så kommer EL mandag.

Satser på at dette gjør susen nå da!

Ellers så er det ikke annet å gjøre enn å vente på brev fra St.Olavs.

Og det kommer vel ikke på noen uker/mnd enda :roll:

Vel, får satse denne gangen også, så får vi se da.

Har bare SÅ lyst til å ringe St.Olavs å be dem "stryke" meg fra listen deres *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Long time no see...

Tusen takk for gratulasjoner da Andreas ble født.

Er nok ikke like flink å være her lenger... :oops:

Nå er jeg på raid for å prøve å oppdatere meg litt...

Ønsker deg en flott jul og snarlig positiv test... :kyss:

Juleklem fra Mayamor :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Mayamor.

Jeg må nok innrømme at jeg ikke er så veldig flink til å være i andres dagbøker selv.

Eller det vil si at jeg leser ganske mye, men jeg er ikke så flink til å skrive (bare dersom det skjer noe "spesiellt"), men jeg skal prøve å bli flinkere jeg også.

Kanksje det kan være ett av nyttårsforsettene mine :wink:

Driver nå og lager meg en "hjemmeside" hvor jeg skriver litt av det som jeg kan om FAM.

Til nå så er det bare hva som skjer i kroppen under syklusen, og om temping der, men jeg skla også skrive litt om tapp og sekret. (Jeg har skrevet litt, men ikke så nøye)

Planen er det i allefall, men vi får se...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære familien Banan

Viser til tidligere korrespondanse samt til din mail av i dag 16.12.03 hvor du etterspør svar på blodprøver. Vi har mottatt et foreløbig svar, men alle prøvene er ikke ferdig analysert enda.

Vi har også mottatt resultatet av sædprøven som ble tatt av deg Bananmannen den 18.11.03. Prøven viser nedsatt kvalitet og vi vil derfor at du tar en ny sædprøve slik at vi kan vurdere om vi skal planlegge vanlig prøverørsbehandling, eller om vi skal bruke mikroinjeksjonsmetoden. Vi vil gjerne at du leverer prøven ved vårt spesiallaboratorium her ved Seksjon for barnløshet. Ring nr xx xx xx xx for å avtale tidspunkt for levering av prøven.

Vi vedlegger også rekvisisjoner for hepatitt- og kromosomanalyse av dere begge, dette er rutineprøver før mikroinjeksjonsbehandling. Disse prøvene kan dere ta på deres lokale legekontor.

Når alle prøvesvar foreligger vil dere høre fra oss på nytt.

Lykke til, og god jul.

Venlig hilsen

Sxxxxx Kxxxxxx

overlege

Ting sker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Oisann....dette var triste nyheter for Bananmannen (og deg selvfølgelig). Hvordan takler dere dette?

Tenker på dere!

Håper at div. undersøkelser og tester skjer kjapt!

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zafir...

Vi tar det egentlig ganske bra. VI har jo vært forberedt på dette ganske lenge nå...

Men vi stusser over en ting, når de på Sykehuset LEvanger sa at prøven var litt "unormal", men at det ikke skulle være noe i veien for at befruktning skulle kunne skje på normal måte, og på St.Olavs vurderer de ICSI?!?!?!?! :o

Men jeg vil si at jeg ikke er i julstemning i det hele tatt nå.

Julen frister ikke. Nok en barnløs jul :cry:

Begynner å bli lei dette.

Jula som er "barnas jul", men så har vi ingen barn å feire den sammen med...

Heldigvis har Bananmannen sagt at han skal vaske stua og kjøkkenet til jul, for jeg gidder ikke. Kroppen min er sliten, og psyken er heller ikke 100%.

Men vi kommer oss sikkert gjennom dette også.

Det som er litt trist er at Bananmannen ikke sier så mye om hva han føler, men det er jo veldig ofte slik menn er da, har jeg lest.

Mens jeg gjerne vil snakke om det "hele tiden" (ikke SÅ ille da, men jeg tenker mye på det)

Derfor blir det mye til at jeg "skriver av meg" her inne på KG, SG eller FUB.

Snakker mye med en veninne av meg også, som vett litt av det vi går igjennom.

Vel, takker for klemmen.

*god jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skönt med besked, trist dock med tråkiga besked innan jul.

Skriv av dig, prata av dig... sånt hjälper. Fin sida du gjort föresten. Du har så mycket information att dela med dig ang FAM att det är nästan en plikt att göra hemsida.

Ha en god jul och tänk på att ni nu är "inne" i sjukhussvängen och att ni är unga, det är gott om tid. Jag önskar er all lycka både tillsammans och i "babylagingen". :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...