Chiquita Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #481 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjære Chiquita Først vil vi ønske dere et riktig godt nyttår. Viser til tidligere korrespondanse og til prøvesvar som vi nå har fått. Blodprøvene er forenelig med at du sannsynligvis har såkalt PCOS. I tillegg er leverprøven noe forhøyet hvilket vi av og til ser ved PCOS. Likevel vil jeg be deg kontrollere leverprøvene, og jeg legger ved en rekvisisjon. Forøvrig avventer vi svar på sædprøven som din mann tar her på sykehuset. Lykke til. Viser også til den mail av 1. januar 04 angående ventetid. Når vi har mottatt alle prøvesvar og aktuell behandlingsmetode er bestemt er det ingen ventetid bortsett fra den tiden det tar med planlegging av prøverørsforsøket. Vennlig hilsen bla bla bla :-? Må søke nettet for å finne ut hva dette betyr *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 7. januar 2004 #482 Del Skrevet 7. januar 2004 Hva finner du ut? Var det ikke klart svar?? Er det leveren du lurte litt på kanskje!? :-? Jeg beundrer deg, tålmodige sjel! Håper bryllupsplanene er i full gang! Var det nå til sommeren/høsten? Lillen-kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #483 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg ble jo litt "overrasket" over at de bare skrev ned diagnosen i et brev, uten å sende med noe info om dette. Hvordan skulle jeg da finne ut hva PCOS er for noe - om jeg ikke hadde hatt internett?! Sendte de mail i går for å høre hva det der levernivået vil si for noe, og hva det vil si for min helse. Venter på svar fra dem enda. Greit å endelig få en diagnose da - har jo ventet lenge på det. ___ Bryllupsplanene er i full gang, ja. Vi gifter oss på august - bare 219 dager igjen *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. januar 2004 #484 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg beklager, Chiquita... Fikk det nemlig for meg at du hadde pcos, og hadde visst det lenge! Silly me... Det virker veldig merkelig å sende deg en diagnose sånn uten videre. En utrent hjerne kan jo bli skikkelig skremt av ordet pcos... Men det er heldigvis ikke du! Internett er redningen...igjen! Det må være godt å endelig ha en diagnose ja. Og nå kan de jo følge deg opp av helt konkrete grunner! Det virker lovende... Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #485 Del Skrevet 8. januar 2004 Ingen fare... Jeg har ikke hørt et ord om at jeg har PCOS før jeg fikk dette brevet. Den eneste "diagnosen" jeg har fått tidligere var at de trodde jeg hadde enometriose da jeg var til legen for snart et år siden, men at dette ble avkreftet ved lap i august - etter dette har jeg ikke hørt et ord om noen diagnose - før dette brevet dumpet ned i postkassa da Jeg er egentlig vldig glad at jeg sitter med den kunnskapen jeg gjør - tror ellers det er lett å bli "vippet av pinnen" av et sånt brev ja. Jeg kjente jo også at jeg ble litt "satt ut" av dette den første dagen, men takket være TIDER inne på SG så vet jeg litt om hva dette dreier seg om, så PCOS er ikke det verste. :-? Men jeg lurer litt på dette med leveren... -hva vil det si for min helsetilstand? -har det noen betydning for graviditetsønske osv Gleder meg til jeg får noe svar fra St.Olavs. Fikk ikke noe mail i dag, så kanskje de sender brev i stedet - det har de da gjort før når de skulle ha svart på spørsmål fra meg. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #486 Del Skrevet 8. januar 2004 Forresten, jeg lurer på om det er noe vi ikke har fått høre ang sambos prøve som han leverte i august.... For når vi snakket med dama på St.Olavs i går, så forklarte hun oss noe av det som stod på rekvisisjonen. Hun sa at den prøven i august var på 1,0 ml og at 35% av dem var mortile i gr 1-2 (ikke i den beste gruppen altså) Jeg sitter nå og ser på en rekvisisjon, og referanseverdiene som er opgitt der i forhold til dette: Volum: 2,0 - 6,0 - sambo hadde 1,0 (altså veldig lite i forhold til "normalen" Mortile spermier: >50% - sambo hadde 35% Altså - i forhold til "normalen" så har han for lite sædvolum og for lite mortile spermier.... Eller tar jeg helt feil nå? OG den eneste vi har fått høre at han har forhøyet %-andel av spermier med unormalt utseende. (<13% er normalt, men vi vet ikke her prosentandelen) Tar jeg feil, eller er jeg "på sporet" av noe? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. januar 2004 Forfatter #487 Del Skrevet 10. januar 2004 Har nå fått det "bekreftet" fra noen som kan mye om dette, at antagelsene jeg hadde om Bananmannens prøve stemmer :-? Føler meg litt irritert ettersom vi ikke har fått hørt noe om dette, men at vi måtte finne det ut selv. Tank; vi fikk høre at utseendet var dårlig, mens på rekvisisjonen står det at volumet og antallet mortile (bevegelige) er for lavt :evil: *grrr* Har ikke fått noe svar fra sykehuset enda heller :-? _____ I dag har jeg ondt i magen - veldig ondt. Kommer i "tak" - på høyre side. Vet ikke hva det kommer av, men håper det forsvinner ganske raskt! HAr ikke tid til å ha ondt i magen nå; masse å gjøre på skolen, osv.... I tillegg har jeg ondt i et kne etter at jeg falt på de islagte brosteinene på skolen på torsdag :-? Helt blått har kneet blitt - og veldig hovent. HAr tatt på en "strømpe" for å holde kneet varmt og "holde inn" hevelsen. Er litt bedre i dag, og håper alt er 100% til tirsdag (når jeg skla på skolen igjen) I kveld skal vi til Trondheim på kino. Satser på å parkere nært så jeg slipper å gå så veldig mye *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #488 Del Skrevet 11. januar 2004 Sakset fra Fertilitetsklinikken sine sider: PCO - Polycystisk ovarier. Eggstokkene inneholder mange små randstilte follikler og økt vevsmengde omkring folliklene. Påvises ved ultralydundersøkelse. PCOS - Polycystisk ovariesyndrom. Brukes når det i tillegg til polycystiske ovarier foreligger menstuasjonsforstyrrelser, overvekt eller tegn på økt testosteronproduksjon. Det stemmer jo ganske godt på meg det med mens-forstyrrelser og overvekt da i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 12. januar 2004 #489 Del Skrevet 12. januar 2004 Tenkte jeg skulle se inn til deg litt,for det er en stund siden jeg har skrevet hos deg nå! Håper virkelig det ordner seg for dere snart. Det fortjener dere!! Så får dere små bananbarn! Det hadde vært noe det!! Lykketil! Klemmer fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #490 Del Skrevet 14. januar 2004 Jippi - endelig har jeg hatt EL. Den kom på CD 35 denne gangen, og jeg er nå i dag 3 DPO (får ikke oppdatert charten min - skla prøve senere i dag) Vet at vi ikke har truffet med sex, men det "spiller ingen rolle" - jeg har hatt EL i allefall *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #491 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette fant jeg i postkassa i dag: Kjære familien Banan Viser til tidligere korrespondanse samt din mail datert 7. januar 04. For å forklare deg nærmere hva PCOS betyr har vi satt deg/dere opp til en samtaletime her ved Seksjon for barnløshet tirsdag 27. januar kl 15.00. Vi holder til i Røde kors klinikken, 1. etg. Dersom du heller vil han en telefonkonsultasjon må du gi oss beskjed om det på forhånd på telefon nr. xx xx xx xx Vel møtt. Venlig hilsen xxx sekretær *jippi* Vet jo at dette ikke er en "ordentlig" samtale, men at de i hele tatt tar oss inn for å snakke om PCOS er jo positivt (bedre enn å få diagnosen nedskrevet i et brev i allefall) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2004 #492 Del Skrevet 15. januar 2004 Flott! Nå kan dere se fremover... Og dere slipper heldigvis å vente så lenge på time! (dere har ventet nok...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #493 Del Skrevet 15. januar 2004 Nå er det jo bare en samtale om PCOS vi skal til da, og ikke noe mer, regner jeg med, så vi skal ikke ta gledene på forskudd. Men det er jo positivt at vi i det hele tatt kommer oss inn på kontoret til dem da Satser også på å få svaret på Bananmannens siste sædprøve da - det har gått 3 uker da, og da har de svaret helt sikkert... Regner dog ikke med å få noe brev i posten om denne prøven da, når vi skal inn til samtale - men vi holder da ut de siste 2 ukene :nikker: Men nå satser vi på at det går raskt fremover *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeybump Skrevet 15. januar 2004 #494 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei! Tenkte at dette kanskje kan hjelpe deg noe. Mannen og jeg har trolig akkurat samme situasjon som dere. Jeg har PCOS og mannen hadde ikke den beste kvaliteten på sin prøve. Vi var i kontakt med gynekolog som hjalp oss med å stille diagnose, og som skulle hjelpe oss videre i prosessen med å få barn. Når du har PCOS så har man jo som reglel sjeldenere eggløsning, og jeg hadde ikke hatt noen på mange måneder. Og da hjelper det jo lite at mannnen har dårlig svømmere i tillegg. Men vi ble anbefalt å sette mannen på en 1 mnd antibiotikakur for å prøve å forbedre kvaliteten, dette hjalp. Og vi klarte å treffe på 1 eggløsning jeg hadde på 8 mnd! Så det kan være verdt å prøve og ihvertfall så lenge du har eggløsning innimellom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #495 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei Honeybump, og takk for godt råd. Men jeg tror ikke vi kommer til å foreslå dette til legen av oss selv. Jeg synes det er legen som skal komme med rådene - ikke omvendt Så vi får nok høre hva vi skla gjøre nå når vi skla ivei den 27. :D Men takk for rådet uansett da *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #496 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei Chiquita! Det er kommet svar på blodprøven, tatt end 29.12.03. Denne viste at du ikke har hatt eggløsning, forutsatt at den ble tatt ca 20 dager etter siste menstruasjon (Progesteron 3,2 NMOL/L). Jeg håper dere får god oppfølging i Trondheim. Lykke til! Med vennlig hilsen xxx ass.lege, Gynekologisk avdeling Dette virker som det siste brevet jeg får fra de ved sykehuset Levanger. Ikke rart at det ikke viste at jeg har hatt EL, når jeg ikke hadde EL før på CD 35 - 14 dager etter at blodprøven ble tatt *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 18. januar 2004 #497 Del Skrevet 18. januar 2004 Halloen Koz og prate med deg på chatten, har jo møtt deg noen ganger før. Men nå var det LENGE SIDEN. Håper det ikke blir like lenge til neste gang Nå håper jeg det går fort med videre behandling for dere :D Skal krysse alt for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #498 Del Skrevet 22. januar 2004 Var koselig å treffe deg igjen også Pia I morgen, eller lørdag venter jeg mens - og det gjør meg vel på 11 DPO i dag, eller noe sånn Må innrømme at jeg ikke har helt oversikten denne gangen, siden jeg "vet" at det ikke ble klaff. Og det er jo godt å ikke ha oversikt, men det er en rar følelse :oops: *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. januar 2004 #499 Del Skrevet 23. januar 2004 Kansje det er nettopp denne mnd du ikke har kontroll du har blitt gravid Håper alt går bra med deg og at det ikke er alt for lenge til vi treffes på chatten igjen Ønsker deg en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #500 Del Skrevet 23. januar 2004 Ble nok ikke treff denne gangen, nei. Kusine brun meldte sin ankomst i dag, så tanta kommer nok løpende etter i morgen *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg