Gå til innhold

usikket foreldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

ts her

Det skjer hyppig. barnet er jo forsåvidt vant med å være oppe til langt på kvelden, det er sånn hverdagen til barnet er.

bilstolen er av type sånn som man bærer med seg, hun har hatt den samme stolen som da hun ble født. og ja, hun er for stor for den.

les svar over

Jeg er enig i at hvis dette skjedde innimellom, så er det ikke noe gærent. sett bort fra at de melder seg "ut". Men det skjer som sagt hele tiden, det er sånn hverdagen deres er.

Jeg er enig i at det kan være for langt å gå å melde til BV, det lureste ville nok vært å ta en alvorsprat med de først. og hvis man møter motstand eller at de ikke endrer på ting så kan man eventuelt ta det steget.

Bestemoren hjelper de så godt hun kan, og barnet er veldig knyttet til hun. Vi er flere som har reagert på at barnet virker nesten mer knyttet til bestemoren enn til mor og far.

Anonymkode: 66f1e...ba3

Som nevnt tidligere å anbefaler jeg helsestasjon for veiledning. Bestemor kan a kontakt der. Evt familievernskontoret også. Bestemor kan be om en samtale der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ts her

Det skjer hyppig. barnet er jo forsåvidt vant med å være oppe til langt på kvelden, det er sånn hverdagen til barnet er.

bilstolen er av type sånn som man bærer med seg, hun har hatt den samme stolen som da hun ble født. og ja, hun er for stor for den.

les svar over

Jeg er enig i at hvis dette skjedde innimellom, så er det ikke noe gærent. sett bort fra at de melder seg "ut". Men det skjer som sagt hele tiden, det er sånn hverdagen deres er.

Jeg er enig i at det kan være for langt å gå å melde til BV, det lureste ville nok vært å ta en alvorsprat med de først. og hvis man møter motstand eller at de ikke endrer på ting så kan man eventuelt ta det steget.

Bestemoren hjelper de så godt hun kan, og barnet er veldig knyttet til hun. Vi er flere som har reagert på at barnet virker nesten mer knyttet til bestemoren enn til mor og far.

Anonymkode: 66f1e...ba3

Dere høres ut som en skikkelig gjeng med høns.

Sitter dere virkelig å snakker om foreldrene bak ryggen deres og klarer ikke resonere dere frem til at dere burde ta en prat med vedkommende før dere vurderer å melde til barnevernet?
Så i familien til disse foreldrene så sitter altså alle andre i familien å snakker stygt om hvor dårlige foreldre de er, hvor mye barnevakt de har, hvor lite oppmerksomme de er og hvor dårlig bilsete barnet har? Og du føler deg i en posisjon til å rakke ned på andre?

Nei uff. Håper uansett dere faktisk klarer å oppføre dere som en familie og snakker med vedkommende. Det er jo tydeligvis ikke et emne dere har problemer med å snakke om når de ikke er i rommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...