Gå til innhold

Jeg har ingen venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen venner…ikke en eneste en…og har ikke hatt det på mange år. Det er ufatterlig ensomt. Jeg har samboer og barn så helt alene er jeg jo ikke, men jeg har ingen venner å få besøk av og besøke. Ingen som ringer, eller sender sms for å spørre åssen det går el. Savner å ha noen. Ikke har jeg jobb eller så er liksom veldig lite sosial omgang med andre enn de aller nærmeste i familien. Kjenner på mye skam ved å være både arbeidsledig og venneløs. 

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her: Er ikke gammel nei. Begynnelsen av 30 åra. Bor ikke i Oslo desverre.

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en by til vanlig, men den tør jeg ikke si her. Kanskje du burde finne deg en hobby eller noe der du møter folk? En religion, dans eller kanskje yoga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bor du da? :) 

Anonymkode: 72ae3…1Hedmark

TS: Jeg bor i Hedmark.

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en by til vanlig, men den tør jeg ikke si her. Kanskje du burde finne deg en hobby eller noe der du møter folk? En religion, dans eller kanskje yoga?

Ts: Jeg har noen hobbyer, men det er liksom ting jeg driver med hjemme for meg selv. Er ikke relgiøs så å finne en relgion er liksom ikke så aktuellt og ei heller veldig atletisk. Blir liksom til at jeg er mest hjemme for å dra ut på noe helt alene føles veldig skummelt. 

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Jeg har noen hobbyer, men det er liksom ting jeg driver med hjemme for meg selv. Er ikke relgiøs så å finne en relgion er liksom ikke så aktuellt og ei heller veldig atletisk. Blir liksom til at jeg er mest hjemme for å dra ut på noe helt alene føles veldig skummelt. 

Anonymkode: b6679...f12

Finnes yogakurs for nybegynnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes yogakurs for nybegynnere. 

Jeg tviler på at jeg blir kjent med noen på yoga. Er ganske sjenert og veldig redd for å ikke få til ting forran andre, prøvd yoga hjemme og det er vanskelig så det ville gjort meg veldig usikker.

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg blir kjent med noen på yoga. Er ganske sjenert og veldig redd for å ikke få til ting forran andre, prøvd yoga hjemme og det er vanskelig så det ville gjort meg veldig usikker.

Anonymkode: b6679...f12

Kanskje en datingside eller aktivitetsvenn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke aktiviteter syns du er gøy å holde på med da, TS?

Ts: Jeg liker å gå på kino og finne på hyggelige ting generellt, men blir jo ikke til at jeg går på kino alene. Og med små barn er det ikke ofte jeg og mannen kommer oss ut på ting alene eller. Er jo selvfølgelig hyggelig å gjøre ting som familie og det gjør vi.=)

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en datingside eller aktivitetsvenn.no?

Ts: Datingside syns jeg blir rart da jeg er i et forhold, men skulle ønske det fantes mer venne sider som kun var for å finne venner. Prøvd aktivitetsvenner,men er veldig lite folk der syns jeg.

Anonymkode: b6679...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Datingside syns jeg blir rart da jeg er i et forhold, men skulle ønske det fantes mer venne sider som kun var for å finne venner. Prøvd aktivitetsvenner,men er veldig lite folk der syns jeg.

Anonymkode: b6679...f12

Finnes folk kun ute etter vennskap på OkCupid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Ts: Jeg liker å gå på kino og finne på hyggelige ting generellt, men blir jo ikke til at jeg går på kino alene. Og med små barn er det ikke ofte jeg og mannen kommer oss ut på ting alene eller. Er jo selvfølgelig hyggelig å gjøre ting som familie og det gjør vi.=)

Anonymkode: b6679...f12

Okei, for hvis du hadde likt å være ute i marka arrangerer jo DNT turer i hytt og pine, turer som ofte er veldig sosiale. Er vel heller tvilsomt om det er noe tilsvarende for kinogjengere...

Men. Sidetmedord.no har en egen seksjon for de som søker venner. Har aldri brukt det selv, men jeg har vært innom nettsiden ved et par anledninger og det ser ut til at det er mye aktivitet der. Det kan jo kanskje være noe? Eller, hvis du er av typen som liker nye ting, kan du melde deg på kurs/arrangementer som du syns høres attraktive ut. Eller frivillige organisasjoner, hvis du har tid og anledning til det. Det siste anbefaler jeg på det sterkeste ihvertfall. En av de beste avgjørelsene jeg har tatt, da jeg var totalt venneløs på det tidspunktet jeg meldte meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Jeg er også venneløs, og selv om jeg ikke føler meg skikket til å pleie vennskap uansett, kjenner jeg at det ikke er en ideell situasjon å være i. 

Vel, selv om jeg ikke akkurat er den rette til å hjelpe, så vil jeg slutte meg til tipset om aktivitetsvenner.no. Eller kanskje du kunne invitert noen naboer, foreldre til venner av barna dine eller lignende på kaffe? "Vet dere, jeg sitter så mye her for meg selv at nå synes jeg jammen det var på tide å ta grep og bli litt kjent med dere!" Jeg skjønner at det ikke er lett, men det er dessverre engang slik at hvis du vil ha en endring her, så må du ta det første skrittet selv ...

Tilføyelse: Engasjement i ymse organisasjoner og klubber kan også åpne opp for god kontakt med andre. Slikt pleier det å finnes litt av både på små og store steder.

Endret av Lady Mondegreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan prøve aktivitetsvenner.no:) Man må gjerne være litt aktiv selv og oppsøke, men har fått 2 nye venner derfra:)

Anonymkode: e9fa4...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Nå skal ikke jeg si at jeg er i samme situasjon, men jeg har en far som er det. Ikke  det at jeg skal sammenligne dere på noen som helst måte men føler at jeg kan sette meg sånn halvveis i dine sko.

Pappa er singel, vært det i alle år og merker at han sliter med å treffe nye mennesker. Tror dette har mye med sosial angst og det at man er redd for å ikke passe inn eller å gi av seg selv. Sier selvsagt ikke at dette er ting du sliter med. 

Det å ha venner er et privilegium, og det kreves at man faktisk jobber for vennskapet. Heldigvis i dag finner vi mange sosiale plattformer hvor man kan treffe nye mennesker på men da må man være utadvent. Ser du på deg selv som en åpen person? som både viser interesse for andres liv og samtidig er åpen for å dele dine tanker og ønsker med andre? 
Vi er alle ulike, og det å få vennskap kan komme lett for noen og vanskeligere for andre.

Jeg tenker det at først og fremst må du ha innstillingen for å treffe nye mennesker og vite at du vil gjøre en innsats for å beholde evt et nettverk :)

Skriv gjerne litt om deg selv, hvordan du selv ser på deg som person? og hvor du evt. føler at det tidligere har gått galt på vennskapsfronten. Er enklere å gi deg tips og råd dersom man får litt mer informasjon om hvordan du er som person (uten å brette ut om personlige ting som du ikke er trygg på). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo til dels få dekket sitt sosiale behov ved å delta på ting. Personlig har jeg knapt tilgjengelige venner igjen (alle har jo forsvunnet inn i svarte hull av karriere og familie), men er med i et par foreninger. Folka der kan ikke kalles venner; vi treffes aldri utenfor og snakkes omtrent aldri om ting ikke relatert til hobbyen, men får jo noe ut av det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...