momo Skrevet 10. desember 2015 #41 Skrevet 10. desember 2015 Hva med å jobbe med forholdet? Prøve å finne tilbake til de gode følelsene. Og har dere problemer må dere snakke om det. Familievernkontoret kan være til god hjelp. Må vel være mye bedre at dere finner tilbake til hverandre, og får det bra sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #42 Skrevet 10. desember 2015 Hvorfor er følelsene borte da? Det kan faktisk være mulig å få de følelsene tilbake, men da må du/dere jobbe for det. Å bare gå fra noen uten å engang ha prøvd å løse ting er jo bare feigt. Hvis du slipper dette som en bombe på henne så kan du heller ikke regne med at hun vil være samarbeidsvillig. Vi har vel bare vokst fra hverandre. Det er ikke det at vi hater hverandre, men jeg ser virkelig på henne som en bror eller søster, det er 0 gnist. Anonymkode: ab3fc...844
Britt Banditt Skrevet 10. desember 2015 #43 Skrevet 10. desember 2015 Vi har vel bare vokst fra hverandre. Det er ikke det at vi hater hverandre, men jeg ser virkelig på henne som en bror eller søster, det er 0 gnist. Anonymkode: ab3fc...844Og hva har du gjort for å prøve å få tilbake gnisten? Dere snakker jo ikke sammen engang... 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #44 Skrevet 10. desember 2015 Og hva har du gjort for å prøve å få tilbake gnisten? Dere snakker jo ikke sammen engang...masse! Jeg har jo ikke bare latt forholdet mitt dø uten en kamp. Det beste for alle hadde jo vært om vi alle kunne leve lykkelig sammen, men slik er det dessverre ikke... Anonymkode: ab3fc...844
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #45 Skrevet 10. desember 2015 Jeg gikk ut av et forhold med en mann som har vært som en far for mitt særkullsbarn (vi har også et barn felles). Så lenge både han og barnet ønsker å ha kontakt kunne det ikke falle meg inn å nekte, ei heller fase ham ut. Nå er det litt enklere for oss ettersom eldste kan være med når felles barn har samvær, blir kanskje en litt mer naturlig setting, men jeg ser ingenting i veien for å foreslå fast samvær om dere går fra hverandre, om ikke annet så har hun avlastning, det er tungt å være alene 100%. Jeg kjenner veldig på at jeg er redd for å "snylte" på min eks, at jeg bruker ham som barnevakt, men jeg må bare stole på at han mener det når han sier han ønsker å stille opp.For en ev. ny mann vil det jo ikke være annerledes enn om det var biologisk far som hadde samvær?Jeg har også litt problemer med å se hvilken rolle en ev. ny kjæreste av meg skulle hatt, men det er helt uaktuelt å gå inn i et nytt forhold der den nye mannen skal ha samme rolle som den første hadde; det får holde med en stefar. Jeg ser ikke for meg å bli samboer igjen før ungene er på vei ut egentlig, jeg er en elendig stemor og har de barna jeg ønsker meg.Det hadde kanskje blitt noe annet om min eks ikke ønsket å stille opp, men enn så lenge gjør han nå det, så da er den jobben tatt (biologisk far har bare sporadisk samvær, han kommer godt over ens med min eks). Det største potensielle problemet jeg ser for meg er at min eks finner en ny kjæreste som ikke ønsker at han tar seg av tildligere stebarn, men tviler på at han ville latt seg presse, uansett vil det jo ikke ha noen hensikt når vi også har barn sammen. Anonymkode: 60fbc...fc4
MapleSirup Skrevet 10. desember 2015 #46 Skrevet 10. desember 2015 Jeg gikk ut av et forhold med en mann som har vært som en far for mitt særkullsbarn (vi har også et barn felles). Så lenge både han og barnet ønsker å ha kontakt kunne det ikke falle meg inn å nekte, ei heller fase ham ut. Nå er det litt enklere for oss ettersom eldste kan være med når felles barn har samvær, blir kanskje en litt mer naturlig setting, men jeg ser ingenting i veien for å foreslå fast samvær om dere går fra hverandre, om ikke annet så har hun avlastning, det er tungt å være alene 100%. Jeg kjenner veldig på at jeg er redd for å "snylte" på min eks, at jeg bruker ham som barnevakt, men jeg må bare stole på at han mener det når han sier han ønsker å stille opp.For en ev. ny mann vil det jo ikke være annerledes enn om det var biologisk far som hadde samvær?Jeg har også litt problemer med å se hvilken rolle en ev. ny kjæreste av meg skulle hatt, men det er helt uaktuelt å gå inn i et nytt forhold der den nye mannen skal ha samme rolle som den første hadde; det får holde med en stefar. Jeg ser ikke for meg å bli samboer igjen før ungene er på vei ut egentlig, jeg er en elendig stemor og har de barna jeg ønsker meg.Det hadde kanskje blitt noe annet om min eks ikke ønsket å stille opp, men enn så lenge gjør han nå det, så da er den jobben tatt (biologisk far har bare sporadisk samvær, han kommer godt over ens med min eks). Det største potensielle problemet jeg ser for meg er at min eks finner en ny kjæreste som ikke ønsker at han tar seg av tildligere stebarn, men tviler på at han ville latt seg presse, uansett vil det jo ikke ha noen hensikt når vi også har barn sammen.Anonymkode: 60fbc...fc4Jeg kjenner meg godt igjen i både historien og holdningen din. Her er problemet at fars nye dame ikke vil ha med hans barn å gjøre....Galskapen lenge leve. Det har resultert i at han lever i særbo med henne annenhver uke. Det er hun som taper på det. Jeg er bare glad vårt barn slipper å møte en person som viser avsky. Det er ikke lov å være sammen med slike, spør du meg...Men jeg kan ikke bestemme der.Selv ville jeg ikke vært en god stemor. Jeg er for lei av barn, rett og slett. Har hatt barn "bestandig" og koser meg med sistemann. Min eks VAR en god stefar for alle mine barn frem til ny dame kom. Hun har 2 barn fra før og ble gravid øyeblikkelig. Da forsvant stefar.....
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #47 Skrevet 10. desember 2015 Sånn i farta kjenner jeg til 3 stefedre som har regulært samvær med stebarn, etter brudd. Type annahver helg og en dag i uka, så det er i hvert fall mulig å få til for noen. Felles for alle tre er at de kom tidlig inn i bildet, barnet har liten/ingen kontakt med biologisk far, og bare en av disse har felles barn med eksen i tillegg. Anonymkode: 579d5...13c
Peter007 Skrevet 10. desember 2015 #48 Skrevet 10. desember 2015 kanskje gjør hun det ( om jeg er heldig) men så kommer det en ny fyr inn i livet hennes IG jeg har ingen rettigheter. Da vil hun garantert fase meg ut. Jeg gar 0 rettigheter og en enorm kjærlighet for det barnet. Jeg kan ikke forestille meg at det går an å være mer glad i noe barn. Kanskje er det greit at jeg har kontakt med barnet rett etter bruddet, men så tror jeg hun vil prøve å sakte kvitte seg med meg...Anonymkode: ab3fc...844Hvis ddu ønsker kontakt med barnet ,og ikke mor vil kan det tenkes far til barnet kunne tenke seg at dere var sammen
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #49 Skrevet 10. desember 2015 Hvis ddu ønsker kontakt med barnet ,og ikke mor vil kan det tenkes far til barnet kunne tenke seg at dere var sammen Her var det mye "hvis". Faren vet man her ikke noe om... Anonymkode: da717...55d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå