Gå til innhold

Holde sammen for stebarnets skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den eneste 'faren' dette barnet har, men jeg har ingen foreldrerettigheter siden jeg bare er stefar. Jeg ser på dette barnet som mitt og barnet kaller meg for pappa. Jeg er ikke lykkelig i forholdet lengre, men er redd for å gå fra henne. Jeg holder ikke ut tanken på å miste barnet mitt og er villig til å strekke meg langt. Det kan jo være barnets mor er snill og lar oss få ha noe kontakt, men det er ingen garantier... Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: ab3fc...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Det er vesentlig :)

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Det er vesentlig :)

7 år...

ts

Skrevet

Hvis jun er den kjipe typen, eller føler seg dolket i ryggen, kan hun vel finne på å nekte deg tid med barnet som straff.

Hvis hun er noenlunde moden og raus, ser hun at barnet har behov for tid med den personen det elsker som sin pappa, og at det er slemt til barnet å nekte det.

Har dere snakket ærlig om forholdet så hun vet det humper? Jeg tror det kan være lurt at et brudd ikke kommer som lyn fra klar himmel. Og at du er generøs og tilbyr deg å fortsette stefar-funksjon for barnet i noe grad for barnets skyld (ikke for din, fremstill det som noe som gjøres fra barnet fra første øyeblikk).

Skrevet

Hvis jun er den kjipe typen, eller føler seg dolket i ryggen, kan hun vel finne på å nekte deg tid med barnet som straff.

Hvis hun er noenlunde moden og raus, ser hun at barnet har behov for tid med den personen det elsker som sin pappa, og at det er slemt til barnet å nekte det.

Har dere snakket ærlig om forholdet så hun vet det humper? Jeg tror det kan være lurt at et brudd ikke kommer som lyn fra klar himmel. Og at du er generøs og tilbyr deg å fortsette stefar-funksjon for barnet i noe grad for barnets skyld (ikke for din, fremstill det som noe som gjøres fra barnet fra første øyeblikk).

vi har ikke snakket om det i det hele tatt, av den enkle grunn at jeg er drittedd! Jeg kan ikke risikere å miste all kontakt med barnet. Det er som du sier helt opp til henne om hun vil være snill og grei...

Skrevet

Jeg vil tro at mor ser barnets beste. Det ønsker jeg forsåvidt å tro om alle mammaer ;)

Du kan ikke annet gjøre enn å legge det frem med at du er glad i barnet.

Husk også at første reaksjon gjerne ikke er rasjonell. Men det kan hende det er en stor trøst hos mor at du vil ha barnet ettersom det nok er en frykt hos henne at barnet skal "dumpes" av en sterk omsorgsperson.

Skrevet

Jeg vil tro at mor ser barnets beste. Det ønsker jeg forsåvidt å tro om alle mammaer ;)

Du kan ikke annet gjøre enn å legge det frem med at du er glad i barnet.

Husk også at første reaksjon gjerne ikke er rasjonell. Men det kan hende det er en stor trøst hos mor at du vil ha barnet ettersom det nok er en frykt hos henne at barnet skal "dumpes" av en sterk omsorgsperson.

kanskje gjør hun det ( om jeg er heldig) men så kommer det en ny fyr inn i livet hennes IG jeg har ingen rettigheter. Da vil hun garantert fase meg ut. Jeg gar 0 rettigheter og en enorm kjærlighet for det barnet. Jeg kan ikke forestille meg at det går an å være mer glad i noe barn. Kanskje er det greit at jeg har kontakt med barnet rett etter bruddet, men så tror jeg hun vil prøve å sakte kvitte seg med meg...

Skrevet

Hun kan da ikke la barnet sitt miste deg pga et brudd vel? Jeg hadde blitt så vanvittig glad for at du hadde ønsket videre kontakt med barnet, og heller akseptert bruddet.

Anonymkode: 082f7...f83

Skrevet

Hun kan da ikke la barnet sitt miste deg pga et brudd vel? Jeg hadde blitt så vanvittig glad for at du hadde ønsket videre kontakt med barnet, og heller akseptert bruddet.

kanskje/kanskje ikke. Til å begynne med vil hun kanskje la meg ha kontakt ( for å være snill mot barnet) men jeg tror at på sikt tror jeg absolutt hun vil fase meg ut. Tror ikke hun gidder å samarbeide med en eks hun ikke trenger å forholde seg til. Hvis/når hun møter en ny mann er jeg overbevist om at jeg ryker.

ts

• Liker 1
Skrevet

kanskje/kanskje ikke. Til å begynne med vil hun kanskje la meg ha kontakt ( for å være snill mot barnet) men jeg tror at på sikt tror jeg absolutt hun vil fase meg ut. Tror ikke hun gidder å samarbeide med en eks hun ikke trenger å forholde seg til. Hvis/når hun møter en ny mann er jeg overbevist om at jeg ryker.

ts

Typisk at "den snille" alltid skal tape...Vel, TS. Du må nesten bare ta sjansen. På sikt vil du kanskje få dine egne barn som ingen kan ta i fra deg. Det er uansett ikke riktig at du skal være i forholdet på grunn av dette.

Skrevet

ts

Nå er det jo du som vil ut, så hun har jo ingen mann parat. 

Sannsynligvis vil dere klare å etablere en slags rutine før det skjer altfor store endringer i livet deres.

Kanskje hun tenker på samme måte; at når du finner ny dame så ryker hennes barn

• Liker 2
Skrevet

Typisk at "den snille" alltid skal tape...Vel, TS. Du må nesten bare ta sjansen. På sikt vil du kanskje få dine egne barn som ingen kan ta i fra deg. Det er uansett ikke riktig at du skal være i forholdet på grunn av dette.

Jeg tenker at hvis det er alternativet så 'holder jeg heller ut'. Jeg hadde ikke greid å miste dette barnet, jeg kunne ikke blitt mer glad i dette barnet om det var mitt eget...

ts

Skrevet

Jeg tenker at hvis det er alternativet så 'holder jeg heller ut'. Jeg hadde ikke greid å miste dette barnet, jeg kunne ikke blitt mer glad i dette barnet om det var mitt eget...

ts

Har dere aldri tenkt på å få barn sammen? 

Skrevet

Har dere aldri tenkt på å få barn sammen? 

jo vi hadde vel det, men nå ønsker jeg ikke det lengre. Jeg elsker henne ikke lengre og ønsker ikke at hun skal være mor til mine barn. 

Skrevet

Jeg tror at du på sikt vil miste kontakten med barnet.

Jeg har selv hatt en stemor i over 10 år som jeg mistet kontakten med når det ble slutt med hun og min far.

Nå er det jo kanskje litt i seneste laget å nevne det, men jeg vet at min far sin "far" ikke er hans biologiske far. Han adopterte pappa når han og farmor giftet seg. Jeg aner ikke hvordan reglene er på det i dag, da.

Men hva er det du ønsker? Annenhver helg og pappa-ansvar, eller liksom å bare være barnevakt en gang i blandt? Jeg tror at siden ungen er såpass ung og du faktisk ikke er faren så kommer du nok til å miste kontakten med barnet om du går fra mor. Kommer det en ny type inn i bildet så er det sikkert rart for "den nye familien" at du fremdeles er der, siden du tross alt ikke er den faktiske faren til barnet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror at du på sikt vil miste kontakten med barnet.

Jeg har selv hatt en stemor i over 10 år som jeg mistet kontakten med når det ble slutt med hun og min far.

Nå er det jo kanskje litt i seneste laget å nevne det, men jeg vet at min far sin "far" ikke er hans biologiske far. Han adopterte pappa når han og farmor giftet seg. Jeg aner ikke hvordan reglene er på det i dag, da.

Men hva er det du ønsker? Annenhver helg og pappa-ansvar, eller liksom å bare være barnevakt en gang i blandt? Jeg tror at siden ungen er såpass ung og du faktisk ikke er faren så kommer du nok til å miste kontakten med barnet om du går fra mor. Kommer det en ny type inn i bildet så er det sikkert rart for "den nye familien" at du fremdeles er der, siden du tross alt ikke er den faktiske faren til barnet.

akkurat nå tenker jeg at det ikke er verd det å gå fra henne. Jeg vet (av forskjellige grunner) at hun ikke kommer til å gå fra meg.  Jeg kan rett og slett ikke risikere å miste dette barnet. Jeg tror, som du sier, at jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å miste all kontakt ned dette barnet om jeg drar nå...

ts

Skrevet

Unnskyld meg, men tenker du ikke på mora til barnet da? Egoistisk å være sammen med henne pga barnet hennes. Råttent gjort, og ikke minst nedverdigende. Syns du heller skal prøve å holde kontakt med barnet etter det blir slutt, enn å kaste vekk tiden til denne kvinnen som tror du elsker henne.

Anonymkode: 86a3e...973

• Liker 2
Skrevet

Unnskyld meg, men tenker du ikke på mora til barnet da? Egoistisk å være sammen med henne pga barnet hennes. Råttent gjort, og ikke minst nedverdigende. Syns du heller skal prøve å holde kontakt med barnet etter det blir slutt, enn å kaste vekk tiden til denne kvinnen som tror du elsker henne.

Anonymkode: 86a3e...973

nei jeg tenker vel mer på barnet. Barnet som meg tårer i øynene tynt ba meg om å få lov til å kalle meg 'pappa'. Det var tre år siden nå og det stikker i hjertet enda. Jeg sa at selvsagt Jan du kalle meg 'pappa' for jeg tenkte at jeg skulle være i h*ns liv for alltid. DET gnager på samvittigheten min nå...

ts

• Liker 2
Skrevet

Hør med moren om å adoptere barnet så får du en reell knytning ikke bare emosjonell :)

• Liker 1
Skrevet

Hør med moren om å adoptere barnet så får du en reell knytning ikke bare emosjonell :)

Det har jeg gjort lenge. Hun er ikke negativ, men samtidig så skjer det ingenting... Det blir med snakket...

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...