Gå til innhold

Drittsur venninne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skulle nok ha gått på trening istedet for å sove i formiddag. 

Jeg vet selv hvordan min søvn fungerer. Jeg har tross alt hatt insomni så og si hele livet. Er jeg i mye aktivitet eller sosialiserer meg når jeg først er trøtt, får jeg ikke sove. En times søvn så jeg fungerer litt bedre på jobb dagen etter VS dra på trening er et ganske lett valg for meg, selv om det sikkert er egoistisk.

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forståelse for at du ble hjemme for å sove framfor å dra på trening, men har du fått noe søvn da? Hun var hos deg for 5 minutter siden skrev du i startinnlegget og du har hatt jevnlige innlegg siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu har skrevet lengre oppe at hun har fått sovet. Greit å lese gjennom alt før man kommenterer

Ja, nå har hun det! Men hun hadde jo ikke det 5 minutter etter hendelsen (da tråden ble laget).

Fikk ikke sove etter jeg ble så satt ut av både at hun kom innom og reaksjonen hennes, rett og slett. Men jeg fikk meg en times blund, så det går helt fint ;) 

Føler ikke for å forsvare mitt søvnproblem jeg har hatt helt siden jeg gikk på barneskolen. Om du tror meg eller ikke er helt likegyldig, jeg vet selv at dette er reelt. 

TS

Bra du har fått sove! Og selvfølgelig er det likegyldig om jeg tror deg eller ikke! Poenget er at om du ikke tar de grepene du kan ta, for å bedre situasjonen (som f.eks. ikke se på skjerm rett før leggetid, trene o.s.v) så er det jo klart at omverdenen har vanskeligere for å tro på at det er et virkelig problem. Hvis venninna di ikke tror på deg, så forstår jeg reaksjonen hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selv hvordan min søvn fungerer. Jeg har tross alt hatt insomni så og si hele livet. Er jeg i mye aktivitet eller sosialiserer meg når jeg først er trøtt, får jeg ikke sove. En times søvn så jeg fungerer litt bedre på jobb dagen etter VS dra på trening er et ganske lett valg for meg, selv om det sikkert er egoistisk.
TS

Tror ikke noe på den her insomnigreiene dine. Alle som sliter med søvne vet de må være ytterst forsiktig med å forstyrre døgnrytmen og at de fleste gangene så er det best å til helvete bare komme seg opp om morgenen og gjøre de planlagte aktivitetene istedet for å fortsette å sove eller som i ditt tilfelle skrive jevnlige innlegg siden du skrev HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virket som en rolig kveld, viste seg å ha alvorlige konsekvenser for TS,  da flokken av KG snudde seg mot henne. 

Tidevannet har snudd, og noe ondt var på veien. Man kunne kjenne det i vinden, man kunne smake det i regnet!!!

folk var plutselig..sinte på Internett. Ts har ingen valg enn å bli fortært av det onde, hun må møte en ny dag alene.

Anonymkode: 1e23d...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg, deg, deg, deg, og de i rundt deg skal være så imøtekommende alltid.

Aldri skjønt vitsen med å sitte på diskusjonsforum kun for å slenge dritt til andre mennesker. Hvilken glede gir det deg? Du prøver ikke engang å sette deg inn i situasjonen, du bare spyr ut dritt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri skjønt vitsen med å sitte på diskusjonsforum kun for å slenge dritt til andre mennesker. Hvilken glede gir det deg? Du prøver ikke engang å sette deg inn i situasjonen, du bare spyr ut dritt.

Argumenter for at jeg ikke setter meg inn i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, siden så mange har misforstått meg noe grovt nå, vær grei og les dette før du kommenterer.

Jeg er ikke opprørt fordi venninna mi ble skuffet over at jeg ikke kunne holde avtalen. Det skjønner jeg veldig godt, og det hadde sikkert jeg også blitt. 

Jeg er opprørt fordi jeg har gitt henne beskjed i forkant at jeg ikke kunne komme til avtalen, for deretter å møte opp på døra mi og late som ingenting, når jeg da sier at jeg ikke blir med ut, atter en gang, blir hun kjempefornærma. Selv om hun visste dette fra før. Da kunne hun heller tatt dette opp med meg enten over melding eller at vi møttes senere, i stedet for å forvente at jeg skal gi avkall på søvnen som er utrolig viktig for at jeg skal fungere tilnærmet som et menneske på jobb.

Jeg forstår også at dette kanskje blir for ustabilt for henne, eller at hun ikke må tilrettelegge for meg, som noen av dere sier. Men da burde hun heller ha kutta meg ut i sekundet jeg fortalte henne at jeg har insomni, og at jeg til tider kanskje måtte avbryte avtaler fordi jeg må prioritere søvnen min. 

Hun kan ikke forvente mer av meg, når jeg har fortalt hvor landet ligger fra starten av. Da vet hun at jeg nok må avlyse en gang i blant om det klaffer sånn.

Jeg forventer ikke mer av henne enn at hun forstår hva hun har gitt seg inn på når hun er venninne med meg, og dette har jeg også vært ærlig om helt fra starten av. 

TS

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk utrolig irriterende med folk som ikke holder avtaler.. og spesielt uten en god grunn, men bare fordi man er trøtt. Synes det var ganske sløvt av deg.

Anonymkode: 99172...13b

Kronisk insomni er en medisinsk tilstand som innebærer utilstrekkelig søvn som fører til nedsatt funksjonsnivå i hverdagen. Dette er ikke noe som kan sammenlignes med vanlig trøtthet. 

Anonymkode: 3de3a...96a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noe på den her insomnigreiene dine. Alle som sliter med søvne vet de må være ytterst forsiktig med å forstyrre døgnrytmen og at de fleste gangene så er det best å til helvete bare komme seg opp om morgenen og gjøre de planlagte aktivitetene istedet for å fortsette å sove eller som i ditt tilfelle skrive jevnlige innlegg siden du skrev HI. 

Vet du, jeg orker ikke å overbevise deg om at jeg har insomni. Om du ikke tror på det, er det helt OK. Jeg vet selv sannheten. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle orke å lage en tråd og trolle med en så kjedelig ting som kronisk søvnmangel, men. :P 

TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter for at jeg ikke setter meg inn i situasjonen.

Jeg har ingen interesse av å diskutere med noen som kun er ute etter å lage kvalme, beklager.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har hun det! Men hun hadde jo ikke det 5 minutter etter hendelsen (da tråden ble laget).

Bra du har fått sove! Og selvfølgelig er det likegyldig om jeg tror deg eller ikke! Poenget er at om du ikke tar de grepene du kan ta, for å bedre situasjonen (som f.eks. ikke se på skjerm rett før leggetid, trene o.s.v) så er det jo klart at omverdenen har vanskeligere for å tro på at det er et virkelig problem. Hvis venninna di ikke tror på deg, så forstår jeg reaksjonen hennes!

Venninna mi vet at dette er sant. Grunnen, som jeg allerede har sagt, til at jeg ikke sovna av, var fordi jeg ble så satt ut over overraskelsesbesøket (haha :P) og reaksjonen. 

TS 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at du ble hjemme for å sove framfor å dra på trening, men har du fått noe søvn da? Hun var hos deg for 5 minutter siden skrev du i startinnlegget og du har hatt jevnlige innlegg siden...

For fem timer siden.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les tråden før du kommenterer, dette har jeg svart på mange ganger.

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten din med å være i denne tråden (annet enn å forpeste den selvsagt)? Du klarer ikke å sette deg inn i TS sin situasjon nettopp fordi du "ikke tror på den her insomnigreiene hennes". 

Uavhengig av søvn er det frekt å dukke opp på døren til noen som har avlyst en avtale, for så å snu ryggen i sinne og oppgitthet fordi vedkommende ikke kan opprettholde den allerede avlyste avtalen. Søvnløsheten er nok noe TS valgte å ta med da det er årsaken til at hun måtte avlyse. 

Jeg blir helt overrasket over hva voksne mennesker kan lire fra seg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så det selv nå når jeg leste over. Hadde det vært tilfellet hadde jeg virkelig skjønt hvorfor hun ble sur (dog ikke hvorfor hun kom likevel, men det er en annen sak)
Jeg ga beskjed rundt 1,5 time før vi skulle dra, men hun svarte ikke før lenge etter, og plutselig var hun på døra. Ble litt forvirrende formulert i HI :P

TS

Du bør kanskje ringe neste gang du skal si ifra om sånt? Lettere å høre ringing enn melding. Forøvrig enig med de andre at det ikke var feil av deg å avlyse, og at venninnen burde respektere dette. Men som sagt, du bør kanskje være mer direkt når du avlyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje ringe neste gang du skal si ifra om sånt? Lettere å høre ringing enn melding. Forøvrig enig med de andre at det ikke var feil av deg å avlyse, og at venninnen burde respektere dette. Men som sagt, du bør kanskje være mer direkt når du avlyser?

Jeg var direkte, og hun fikk med seg meldingen. Hun svarte til og med på den :) Men jeg er enig, ringing er nok lurere, sånn for fremtiden sin del.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten din med å være i denne tråden (annet enn å forpeste den selvsagt)? Du klarer ikke å sette deg inn i TS sin situasjon nettopp fordi du "ikke tror på den her insomnigreiene hennes". 

Uavhengig av søvn er det frekt å dukke opp på døren til noen som har avlyst en avtale, for så å snu ryggen i sinne og oppgitthet fordi vedkommende ikke kan opprettholde den allerede avlyste avtalen. Søvnløsheten er nok noe TS valgte å ta med da det er årsaken til at hun måtte avlyse. 

Jeg blir helt overrasket over hva voksne mennesker kan lire fra seg. 

Takk! Endelig noen som skjønner hva jeg reagerer på. Det uthevede kunne jeg ikke sagt bedre selv, og var grunnen til at jeg i det hele tatt reagerte. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg meg meg.Det må bli en slutt på at alle med sykdommer og lidelser forventer å bli forstått i hytt og pine,mens de selv ikke respekterer at andre er bare mennesker de også! En blir gruelig selvopptatt iblant når en lider av noe.En utvikler seg eller vokser ikke særlig av det! Og en blir ihvertfall ikke noe bedre.

Er også lei sammenligningen du kommer med,og syns det er respektløst over de som er fysisk funksjonshemmet.Det må skje et under om en blir leget fra å sitte i rullestol og div annet! Det må ikke skje et under for at du skal klare å holde deg våken.Er rimelig lei det mantraet der gitt,for det er nemlig ikke sant.En må se realitetene,og ikke gjemme seg bak sånne utsagn uten å reflektere.

Nå har jeg selv mitt,som før nevnt her,men ikke f om jeg ville blitt behandlet som noe spesielt en må "trå varsomt rundt".Det er bare ekkelt,og ville fått meg til å føle meg verre.

Nå er det mennesker som sliter virkelig hardt psykisk,og jeg tenker ikke på dem nå.Men alle oss som kan om vi jobber med oss selv.Er lei at folk forventer,og tilmed liker,å bli dullet med.En blir ikke bedre av det.Alle må ta litt ansvar.

Du vet ikke hva insomni er du....

Anonymkode: 1b35e...4b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...