AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #21 Del Skrevet 9. desember 2015 Er det virkelig noe å bry seg om? Hun ble skuffet,og sur,javel. Det er alltid sånn med noen som "feiler"noe,at alle må forstå og akseptere,mens andres følelser og reaksjoner blir en oppbragt over.Ja,du har behov for søvn,men bryter du avtaler andre har sett fram i mot,så ja,de blir skuffet der og da.Det må du skjønne,like myecsom hun skal forstå deg.Dette er ikke kritikk mot deg sånn sett,men du må også forstå,og ikke bare forvente å bli forstått. Så ro ned,hun blir jo blid igjen,og da kan det hende hun ber om unnskyldning også.Men sov nå,for det er jo nå blitt en god stund siden du var glad du var trøtt og ville få sove.Jeg forventer ikke at alle skal gå på eggeskall rundt meg, og at jeg skal kunne gjøre hva jeg vil, bare fordi jeg har kronisk søvnmangel. Tvert imot! Men jeg forventer at om jeg sier at jeg ikke kan dra ut, så kommer ikke vedkommende på døra og forventer at jeg blir med ut. Det var liksom det som gjorde at jeg begynte å stusse og ikke klarte å forstå hvorfor hun ble så sur. Jeg har sovet. Anonymkode: 10d24...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #22 Del Skrevet 9. desember 2015 Forstår du ikke at jeg reagerer når du oppfører deg som en 12 åring?Det har du din fulle rett til å mene. Akkurat som jeg har rett til å mene at du oppfører deg som en tolvåring siden du absolutt måtte komme med et oppgulp istedet for å himle litt med øynene, og krysse ut tråden min, om den var så barnslig. TS Anonymkode: 10d24...4cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Del Skrevet 9. desember 2015 Forstår du ikke at jeg reagerer når du oppfører deg som en 12 åring?Jeg ser en helt annen 12 åring inne på denne tråden, jeg. Bli med på gjetteleken da, vel! Du skriker navn og jeg sier varmt eller kaldt. Begynn med ditt eget og du vinner. Bare et hint. Anonymkode: 8f48a...c42 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #24 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg lider også av insomni. Det er et helvette!!!Dersom en venninne hadde blitt sur på meg på en så barnslig måte før jeg skulle sove, så hadde det holdt meg våken, og jeg hadde blitt kjempefrustrert! Jeg hadde seriøst vurdert om jeg ville vært vennen hennes. Folk som ikke respekterer andres sykdom har jeg fått nok av! Man ber ikke en rullestolbruker om å gå opp en trapp. Akkurat som man ikke ber folk men insomni holde seg våkne! Anonymkode: 1b35e...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 9. desember 2015 #25 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg forventer ikke at alle skal gå på eggeskall rundt meg, og at jeg skal kunne gjøre hva jeg vil, bare fordi jeg har kronisk søvnmangel. Tvert imot! Men jeg forventer at om jeg sier at jeg ikke kan dra ut, så kommer ikke vedkommende på døra og forventer at jeg blir med ut. Det var liksom det som gjorde at jeg begynte å stusse og ikke klarte å forstå hvorfor hun ble så sur. Jeg har sovet. Anonymkode: 10d24...4cdJo,men nåt du gjør en avtale,så forventer andre at du holder dem også.Det går begge veier. Selv har jeg problemer med depresjon,og dermed søvnmangel i vinterhalvåret,og da gjør jeg ikke avtaler med mindre jeg sier at det er ikke sikkert jeg kan.På forhånd.Si fra du også,så de er forberedt.Vi har ikke venner som er psykologer på jobb rundt oss,de er som andre med sine følelser.Du skriver jo heller ikke at du er lei for å skuffe henne,du er bare selvrettferdig.Fremdeles ikke kritikk,men jeg skriver direkte :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #26 Del Skrevet 9. desember 2015 Det er faktisk utrolig irriterende med folk som ikke holder avtaler.. og spesielt uten en god grunn, men bare fordi man er trøtt. Synes det var ganske sløvt av deg. Anonymkode: 99172...13b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #27 Del Skrevet 9. desember 2015 Nei, stakkars deg. Hva er det med deg og den nedlatende holdningen? Det er da vitterlig du som oppfører deg som du er 12 år. Jeg synes ikke du overreagerer, TS. Jeg synes det er merkelig at hun troppet opp på døren din etter du hadde avlyst og dermed reagerer med å bli sur når du ikke vil være med. Høres ut som en litt umoden oppførsel, og jeg forstår at du blir oppgitt. Anonymkode: 3de3a...96a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #28 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg lider også av insomni. Det er et helvette!!!Dersom en venninne hadde blitt sur på meg på en så barnslig måte før jeg skulle sove, så hadde det holdt meg våken, og jeg hadde blitt kjempefrustrert! Jeg hadde seriøst vurdert om jeg ville vært vennen hennes. Folk som ikke respekterer andres sykdom har jeg fått nok av! Man ber ikke en rullestolbruker om å gå opp en trapp. Akkurat som man ikke ber folk men insomni holde seg våkne!Anonymkode: 1b35e...4b0Nettopp! Jeg har forståelse for at hun kan bli skuffet når vi har avtalt noe, men jeg forventer også at min beste venninne skal prøve å forstå at om jeg ikke får søvn blir dagene mine enda tyngre og vanskeligere å stå i, spesielt på jobb. Jeg kan rett og slett ikke holde meg våken for å holde en avtale når jeg først blir trøtt nok til å sove en halvtime/time. Om hun bare hadde blitt litt skuffa/småsur og sendt en melding hadde det vært greit, jeg hadde skjønt det. Hun har jo følelser hun og, og kan bli skuffa. Men jeg synes det var utrolig merkelig at hun dukker opp på døra mi når jeg allerede har sagt at jeg ikke blir med. Da er det jo ikke jeg som skuffer henne, da er det hun som utsetter seg for skuffelsen, når hun allerede visste hva svaret mitt var.TS Anonymkode: 10d24...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #29 Del Skrevet 9. desember 2015 Det er faktisk utrolig irriterende med folk som ikke holder avtaler.. og spesielt uten en god grunn, men bare fordi man er trøtt. Synes det var ganske sløvt av deg.Anonymkode: 99172...13bBare fordi man var trøtt? Leste du hovedinnlegget? Jeg lider av insomni. Jeg kan gå i opptil 3 døgn uten søvn, og når jeg da blir trøtt nok til å endelig få litt søvn, kan jeg virkelig ikke gi avkall på den ene timen fordi jeg har en avtale. Noen ganger må man faktisk sette seg selv først.TS Anonymkode: 10d24...4cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #30 Del Skrevet 9. desember 2015 Det har du din fulle rett til å mene. Akkurat som jeg har rett til å mene at du oppfører deg som en tolvåring siden du absolutt måtte komme med et oppgulp istedet for å himle litt med øynene, og krysse ut tråden min, om den var så barnslig. TSAnonymkode: 10d24...4cdSå det har du rett til da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #31 Del Skrevet 9. desember 2015 Jo,men nåt du gjør en avtale,så forventer andre at du holder dem også.Det går begge veier. Selv har jeg problemer med depresjon,og dermed søvnmangel i vinterhalvåret,og da gjør jeg ikke avtaler med mindre jeg sier at det er ikke sikkert jeg kan.På forhånd.Si fra du også,så de er forberedt.Vi har ikke venner som er psykologer på jobb rundt oss,de er som andre med sine følelser.Du skriver jo heller ikke at du er lei for å skuffe henne,du er bare selvrettferdig.Fremdeles ikke kritikk,men jeg skriver direkte :-)Venninna mi vet at det ingenting er 100% sikkert. Jeg har fortalt henne dette før, og hun har til nå virket til å ha forståelse for det. Om hun ikke klarer å av og til bli nedprioritert fordi jeg trenger søvn, burde hun heller fortelle meg at dette er for vanskelig, heller enn å troppe opp på døra mi og forvente at jeg skal holde meg våken for å gjøre henne glad.Jeg forventer ikke at hun skal være psykologen min. Jeg FORSTÅR at hun ble skuffet, det hadde sikkert jeg også blitt. Det var ikke poenget. Poenget er at jeg ikke skjønner hvorfor hun kommer på døra mi når jeg har sagt at jeg ikke kan bli med ut, for så å bli kjempesur når jeg gir henne svaret jeg allerede har sendt henne på melding. Dette visste hun allerede.Virker kanskje egoistisk, men når man er i konstant underskudd av søvn må man faktisk sette behovet sitt for søvn fremst, selv om man nok kan skuffe andre til tider. TS Anonymkode: 10d24...4cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 9. desember 2015 #32 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg lider også av insomni. Det er et helvette!!!Dersom en venninne hadde blitt sur på meg på en så barnslig måte før jeg skulle sove, så hadde det holdt meg våken, og jeg hadde blitt kjempefrustrert! Jeg hadde seriøst vurdert om jeg ville vært vennen hennes. Folk som ikke respekterer andres sykdom har jeg fått nok av! Man ber ikke en rullestolbruker om å gå opp en trapp. Akkurat som man ikke ber folk men insomni holde seg våkne!Anonymkode: 1b35e...4b0Meg meg meg.Det må bli en slutt på at alle med sykdommer og lidelser forventer å bli forstått i hytt og pine,mens de selv ikke respekterer at andre er bare mennesker de også! En blir gruelig selvopptatt iblant når en lider av noe.En utvikler seg eller vokser ikke særlig av det! Og en blir ihvertfall ikke noe bedre.Er også lei sammenligningen du kommer med,og syns det er respektløst over de som er fysisk funksjonshemmet.Det må skje et under om en blir leget fra å sitte i rullestol og div annet! Det må ikke skje et under for at du skal klare å holde deg våken.Er rimelig lei det mantraet der gitt,for det er nemlig ikke sant.En må se realitetene,og ikke gjemme seg bak sånne utsagn uten å reflektere.Nå har jeg selv mitt,som før nevnt her,men ikke f om jeg ville blitt behandlet som noe spesielt en må "trå varsomt rundt".Det er bare ekkelt,og ville fått meg til å føle meg verre.Nå er det mennesker som sliter virkelig hardt psykisk,og jeg tenker ikke på dem nå.Men alle oss som kan om vi jobber med oss selv.Er lei at folk forventer,og tilmed liker,å bli dullet med.En blir ikke bedre av det.Alle må ta litt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #33 Del Skrevet 9. desember 2015 Venninna mi vet at det ingenting er 100% sikkert. Jeg har fortalt henne dette før, og hun har til nå virket til å ha forståelse for det. Om hun ikke klarer å av og til bli nedprioritert fordi jeg trenger søvn, burde hun heller fortelle meg at dette er for vanskelig, heller enn å troppe opp på døra mi og forvente at jeg skal holde meg våken for å gjøre henne glad.Jeg forventer ikke at hun skal være psykologen min. Jeg FORSTÅR at hun ble skuffet, det hadde sikkert jeg også blitt. Det var ikke poenget. Poenget er at jeg ikke skjønner hvorfor hun kommer på døra mi når jeg har sagt at jeg ikke kan bli med ut, for så å bli kjempesur når jeg gir henne svaret jeg allerede har sendt henne på melding. Dette visste hun allerede.Virker kanskje egoistisk, men når man er i konstant underskudd av søvn må man faktisk sette behovet sitt for søvn fremst, selv om man nok kan skuffe andre til tider. TSAnonymkode: 10d24...4cdDeg, deg, deg, deg, og de i rundt deg skal være så imøtekommende alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 9. desember 2015 #34 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Det jeg ikke forstår, er at TS lagde denne tråden i stede for å gå og legge seg!Når man sliter med søvnen så er det viktig å prioritere å sove der man kan, og det burde venner ha forståelse for. Men alle vet jo at noe av det dummeste man kan gjøre hvis man sliter med å sovne, er å se på pc, mobil o.l. rett før man legger seg. Så at TS dropper avtalen med veninna for å sove, men så setter seg ned med KG 5 minutter etterpå, får meg til å tro at TS insomnia ikke er helt reell. Endret 9. desember 2015 av kanelsnurr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #35 Del Skrevet 9. desember 2015 Deg, deg, deg, deg, og de i rundt deg skal være så imøtekommende alltid.For guds skyld. Hvor mange ganger må jeg si det? Det jeg reagerte på var at hun troppet opp på døra mi etter jeg hadde kansellert planene våre, med forventningen av at jeg plutselig skulle bli med ut likevel, selv om jeg hadde sagt klart og tydelig ifra at jeg ikke kunne bli med ut. Hvorfor må alt jeg skriver vris om på? Jeg skulle så klart ønske hun hadde litt mer forståelse for at søvn er kjempeviktig for å fungere ordentlig, og at jeg ikke kan gi avkall på den for å tilfredsstille venner. Men om hun ikke har det, er det også helt greit. Bare ikke kom på døra mi og klag over svaret jeg allerede har gitt deg 1,5 timer i forveien. Les hva jeg skriver, vær så snill. Nå orker jeg snart ikke å forklare det flere ganger.TS Anonymkode: 10d24...4cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 9. desember 2015 #36 Del Skrevet 9. desember 2015 Det jeg ikke forstår, er at TS lagde denne tråden i stede for å gå å legge seg!Når man sliter med søvnen så er det viktig å prioritere å sove der man kan, og det burde venner ha forståelse for. Men alle vet jo at noe av det dummeste man kan gjøre hvis man sliter med å sovne, er å se på pc, mobil o.l. rett før man legger seg. Så at TS dropper avtalen med veninna for å sove, men så setter seg ned med KG 5 minutter etterpå, får meg til å tro at TS insomnia ikke er helt reell. Hu har skrevet lengre oppe at hun har fått sovet. Greit å lese gjennom alt før man kommenterer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #37 Del Skrevet 9. desember 2015 For guds skyld. Hvor mange ganger må jeg si det? Det jeg reagerte på var at hun troppet opp på døra mi etter jeg hadde kansellert planene våre, med forventningen av at jeg plutselig skulle bli med ut likevel, selv om jeg hadde sagt klart og tydelig ifra at jeg ikke kunne bli med ut. Hvorfor må alt jeg skriver vris om på? Jeg skulle så klart ønske hun hadde litt mer forståelse for at søvn er kjempeviktig for å fungere ordentlig, og at jeg ikke kan gi avkall på den for å tilfredsstille venner. Men om hun ikke har det, er det også helt greit. Bare ikke kom på døra mi og klag over svaret jeg allerede har gitt deg 1,5 timer i forveien. Les hva jeg skriver, vær så snill. Nå orker jeg snart ikke å forklare det flere ganger.TSAnonymkode: 10d24...4cdER det ikke sengetid nu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #38 Del Skrevet 9. desember 2015 Det jeg ikke forstår, er at TS lagde denne tråden i stede for å gå å legge seg!Når man sliter med søvnen så er det viktig å prioritere å sove der man kan, og det burde venner ha forståelse for. Men alle vet jo at noe av det dummeste man kan gjøre hvis man sliter med å sovne, er å se på pc, mobil o.l. rett før man legger seg. Så at TS dropper avtalen med veninna for å sove, men så setter seg ned med KG 5 minutter etterpå, får meg til å tro at TS insomnia ikke er helt reell. Fikk ikke sove etter jeg ble så satt ut av både at hun kom innom og reaksjonen hennes, rett og slett. Men jeg fikk meg en times blund, så det går helt fint Føler ikke for å forsvare mitt søvnproblem jeg har hatt helt siden jeg gikk på barneskolen. Om du tror meg eller ikke er helt likegyldig, jeg vet selv at dette er reelt. TS Anonymkode: 10d24...4cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #39 Del Skrevet 9. desember 2015 ER det ikke sengetid nu? Jeg har sovet jeg TS Anonymkode: 10d24...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #40 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg har sovet jeg TSAnonymkode: 10d24...4cdDu skulle nok ha gått på trening istedet for å sove i formiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå