Lista Skrevet 9. desember 2015 #41 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Vi lager det du kaller full ribbemiddag til hverdags. Derfor anser ikke JEG det som julemiddag, men hverdagsmat. Dette var ikke ment som kritikk til middagen din, men det er slik jeg er vandt med det Pinnekjøtt ligner ikke noe annet jeg spiser resten av året. Det er noe helt spesielt.Anonymkode: 691da...74aDet er helt greit at du synes det er hverdagsmat, men det er ikke noe subjektivt ved om ribbemiddag er julemiddag eller ikke. Det er jo julemiddag, halve befolkningen spiser det på julaften Jeg kan heller ikke skjønne at mange sier de spiser ribbe til "hverdags". Får man i det hele tatt kjøpt sånn ribbe man spiser til jul, i juli? Endret 9. desember 2015 av Lista 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #42 Skrevet 9. desember 2015 PinnekjøttSmalahoveRibbeTorskKalkunLutefisk Anonymkode: 4ff6d...693
Lista Skrevet 9. desember 2015 #43 Skrevet 9. desember 2015 Kan godt være Jeg er klar over fettinnholdet, men med ribbe så må rundt 90% kastes. Med pinnekjøtt så er det mere kjøttet som er fett. For min del blir det dermed følgende fordeling: Hvorfor må du kaste "90"%? Jeg spiser alt, det er godt. Fett, ja, men smakfullt. Og sprø svor er jo himmelsk 2
Luckiness Skrevet 9. desember 2015 #44 Skrevet 9. desember 2015 Pinnekjøtt med kålrabistappe, poteter og pølseRibbe med rødkål, poteter, medisterkake, pølse og sausKalkun med blomkål, rosenkål, fløtesaus og waldorfsalatLutefisk med ertestuing, poteter og bacon
Silfen Skrevet 9. desember 2015 #45 Skrevet 9. desember 2015 Pinnekjøtt med kålrabistappe og rødkålRibbe med rødkål, kålrabistappe og sausKalkun med blomkål, rosenkål, fløtesaus og waldorfsalatLutefisk med ertestuing, poteter og baconEndret litt. Nummer 4 utgår.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #46 Skrevet 9. desember 2015 Ribbe - det er julemiddag for meg. Hvis jeg måtte velge noe annet hadde jeg valgt torsk. Ingen av de andre har jeg smakt en virkelig god variant av, så det vil jeg ikke ha på julaften. Anonymkode: d8e5c...225 1
Rosewood Skrevet 9. desember 2015 #47 Skrevet 9. desember 2015 Pinnekjøtt med tilhørende tilbehør - middag på julaften. NAM! Jeg klarer nesten ikke å vente. Beste julemiddagen som finnes for min delRibbe - spises som regel 1. juledag, veldig godt. Spesielt om svoret er sprøtt og godt. Kalkun - spises enten 2. juledag eller nyttårsaften. Godt Lutefisk - spises aldri.
Jolene Skrevet 9. desember 2015 #48 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Hvorfor må du kaste "90"%? Jeg spiser alt, det er godt. Fett, ja, men smakfullt. Og sprø svor er jo himmelskHvitt fett finnes ikke godt, det er bare kvalmende. Svor smaker godt på den første biten, deretter smaker det bare kvalmende. Liker ikke følelsen av å se alt det hvite fettet jeg stapper i meg. Har ikke problemer med fet mat, men forskjellen ligger i at jeg foretrekker fet lammekost over hvitt fett fra svin. Æsj! Dermed så kaster jeg rundt 90% av ribba, så for meg er det verken festmat eller mat jeg koser meg med. Svinekjøtt er ikke festmat, men et billig alternativ i hverdagen (med rett tilberedning og krydder selvsagt). Hadde jeg måttet trykke i meg det hvite fettet som er i en ribbe (ikke smaker det godt heller), hadde jeg endt med å forlate borde for å kaste opp.På julaften vil jeg spise god mat jeg ikke spiser så mye av i hverdagen, ikke søplemat Endret 9. desember 2015 av Jolene Måtte ta vekk noe 1
Thorn Skrevet 9. desember 2015 #49 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Hvitt fett finnes ikke godt, det er bare kvalmende. Var det virkelig nødvendig med intet mindre enn fire oppkast-smileyer for å forklare hvor lite du syns om ribbe som julemat? Kjenner jeg har lyst å bruke samme smiley om innlegget ditt... men jeg skulle klart å nøye meg med en. Endret 9. desember 2015 av Thorn 6
Daudaferd Skrevet 9. desember 2015 #50 Skrevet 9. desember 2015 PinnekjøttLutefisk (med POTETMOS, lefse/flatbrød og bacon)KalkunRibbe - synes det er den kjedeligste julematen, men helt OK.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #51 Skrevet 9. desember 2015 Det er helt greit at du synes det er hverdagsmat, men det er ikke noe subjektivt ved om ribbemiddag er julemiddag eller ikke. Det er jo julemiddag, halve befolkningen spiser det på julaften Jeg kan heller ikke skjønne at mange sier de spiser ribbe til "hverdags". Får man i det hele tatt kjøpt sånn ribbe man spiser til jul, i juli?Ja svineribbe får man hele året, er verre med sauen Anonymkode: 691da...74a
Lista Skrevet 9. desember 2015 #53 Skrevet 9. desember 2015 Hvitt fett finnes ikke godt, det er bare kvalmende. Svor smaker godt på den første biten, deretter smaker det bare kvalmende. Liker ikke følelsen av å se alt det hvite fettet jeg stapper i meg. Har ikke problemer med fet mat, men forskjellen ligger i at jeg foretrekker fet lammekost over hvitt fett fra svin. Æsj! Dermed så kaster jeg rundt 90% av ribba, så for meg er det verken festmat eller mat jeg koser meg med. Svinekjøtt er ikke festmat, men et billig alternativ i hverdagen (med rett tilberedning og krydder selvsagt). Hadde jeg måttet trykke i meg det hvite fettet som er i en ribbe (ikke smaker det godt heller), hadde jeg endt med å forlate borde for å kaste opp.På julaften vil jeg spise god mat jeg ikke spiser så mye av i hverdagen, ikke søplemat Hvor gammel er du egentlig? Herregud, skjerp deg. 6
Jolene Skrevet 9. desember 2015 #54 Skrevet 9. desember 2015 Var det virkelig nødvendig med intet mindre enn fire oppkast-smileyer for å forklare hvor lite du syns om ribbe som julemat? Kjenner jeg har lyst å bruke samme smiley om innlegget ditt... men jeg skulle klart å nøye meg med en.Hadde det ikke vært nødvendig hadde jeg ikke gjort det. Fettribbe er kvalmende.Hvor gammel er du egentlig? Herregud, skjerp deg. Gammel nok ;) Svarer som jeg føler for.. Skjerp deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #55 Skrevet 10. desember 2015 Hadde det ikke vært nødvendig hadde jeg ikke gjort det. Fettribbe er kvalmende.Gammel nok ;) Svarer som jeg føler for.. Skjerp deg selv.Du synes ikke noe om å kaste mat, men å omtale mat på denne måten er helt greit? Har jeg forstått deg riktig? Jeg er enig i at svineribbe er hverdagsmat, men herregud. Anonymkode: 691da...74a 4
Jolene Skrevet 10. desember 2015 #56 Skrevet 10. desember 2015 Du synes ikke noe om å kaste mat, men å omtale mat på denne måten er helt greit? Har jeg forstått deg riktig? Jeg er enig i at svineribbe er hverdagsmat, men herregud.Anonymkode: 691da...74aJepp. Er en grunn til at jeg ikke kjøper det inn. Hadde blitt bortkastede penger. Omtaler mat som jeg føler for. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #57 Skrevet 10. desember 2015 Jepp. Er en grunn til at jeg ikke kjøper det inn. Hadde blitt bortkastede penger. Omtaler mat som jeg føler for. Håper for din del at du kun oppfører deg slik på KG. Anonymkode: 691da...74a 3
Jolene Skrevet 10. desember 2015 #58 Skrevet 10. desember 2015 Håper for din del at du kun oppfører deg slik på KG.Anonymkode: 691da...74aOk :) 1
Lista Skrevet 10. desember 2015 #59 Skrevet 10. desember 2015 Hadde det ikke vært nødvendig hadde jeg ikke gjort det. Fettribbe er kvalmende.Gammel nok ;) Svarer som jeg føler for.. Skjerp deg selv.Ser ingen grunn til at jeg skal skjerpe meg. Er ikke jeg som oppfører meg som en kresen drittunge her. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #60 Skrevet 10. desember 2015 1:Ribbe med rødkål, poteter, medisterkake, pølse og saus1:Pinnekjøtt med kålrabistappe, poteter og pølse4: Lutefisk med ertestuing, poteter og bacon1:Kalkun med blomkål, rosenkål, fløtesaus og waldorfsalatAnonymkode: 25018...b333 av rettene får delt 1.plass, da jeg liker alle 3 svært godt Anonymkode: b981b...bb1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå