AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #21 Skrevet 8. desember 2015 Det er en sirkel egentlig.Du trener = du har en OK graviditet ( I mange tilfeller) og kan trene mer = du mister babyvekten fortDu trenr aldri= Kroppen din har vanskeligheter for å takle gravidteten, du spiser MYE mer enn det du skal = Du er sur. Anonymkode: 6da15...01cTull og tøys. Jeg trente aldri og spiste altfor mye, men hadde likevel et problemfritt svangerskap og superenkel fødsel. Sur ble jeg ikke før etter fødselen da våkenettene startet. Anonymkode: ad6cd...805Helt enig med deg!Jeg var motsatt av deg. Trente mye før svangerskapet, og var innstilt på å trene så mye som jeg klarte underveis, men ble såpass hemmet av ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning at det var umulig. Anonymkode: 96947...67b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #22 Skrevet 8. desember 2015 Gjør de det da?Ser ingen slike kommentarer på kvinner som er frisk nok til å trene under graviditeten.Og er folk sutrete når de forteller om at de sliter mens de er gravide? Da har du vel ikke likt noen treningssider på facebook du da. Anonymkode: cb694...d24
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2015 #23 Skrevet 8. desember 2015 Da har du vel ikke likt noen treningssider på facebook du da.Anonymkode: cb694...d24Jo da, men jeg gidder ikke å sette gravid opp mot gravid siden vi har talløse fortellinger her inne om at folk opplever det forskjellig.
ViljaH Skrevet 8. desember 2015 #24 Skrevet 8. desember 2015 Jeg fikk høre det samme, og prøvde. Er ellers svært aktiv, men det hjalp dessverre ikke for meg. Alle opplever graviditet ulikt. Men jeg kan forstå at de som ikke har plager misliker de som blir sykemeldte eller som klager. Nettopp fordi at det er umulig for dem å se andre synspunkter. De vet hvordan det er å være gravid, og kan løpe maraton, så hvorfor skal ikke da alle klare å løpe maraton? Anonymkode: b7cc1...26aTror du egentlig på det du selv skriver?Jeg spydde aldri gjennom mine 18 mnd som gravid, men kan lett forstå det er kjipt å spy hver dag eller gå med rullator pga bekkenet. Jeg må være svært intelligent. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #25 Skrevet 8. desember 2015 Nå er det jo faktisk slik at trening (bare en spasertur hjelper masse) faktisk motvirker graviditetsplager - inkludert kvalme. Man kan gå en tur selv om man spyr, da føler man seg bedre. Anonymkode: 36b23...b78Feil. Mellom uke 9 og 14 erklærte jeg unntakstilstand og hadde mer enn nok med å komme meg på jobb. Trengte store mengder søvn. Nå går det derimot kjempebra og jeg trener som før og har nesten ingen plager. Jeg greier likevel forstå at folk er så dårlige at de ikke greier å bevege seg så mye. Du sitter ikke på noen fasit. Anonymkode: e7e8a...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #26 Skrevet 8. desember 2015 Jo da, men jeg gidder ikke å sette gravid opp mot gravid siden vi har talløse fortellinger her inne om at folk opplever det forskjellig. Så ikke gidd å bry deg da Anonymkode: cb694...d24
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2015 #27 Skrevet 8. desember 2015 Min observasjon er at sure gravide var de damerne som var relativt spesielle før de ble gravide også. Alle andre var mye godt selv når de var gravid.
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2015 #28 Skrevet 8. desember 2015 Så ikke gidd å bry deg daAnonymkode: cb694...d24Det gjør jeg som jeg vil med.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #29 Skrevet 8. desember 2015 Feil. Mellom uke 9 og 14 erklærte jeg unntakstilstand og hadde mer enn nok med å komme meg på jobb. Trengte store mengder søvn. Nå går det derimot kjempebra og jeg trener som før og har nesten ingen plager. Jeg greier likevel forstå at folk er så dårlige at de ikke greier å bevege seg så mye. Du sitter ikke på noen fasit.Anonymkode: e7e8a...ba1Hvor mange hjerneceller mister man for hvert barn man presser ut nøyaktig?Faen,så dumme dere er. "Det gjelder ikke meg, derfor stemmer det ikke!" ler av den arrogansen du viser hr. "feil, nøyaktig den 13.01.2014 opplevde jeg uvell!! KAN DU BEVISE HVORFOR?" uff... Anonymkode: 6da15...01c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #30 Skrevet 8. desember 2015 Jeg får ikke sympati med de som sliter i graviditeten, jeg blir heller ikke imponert over de som trener. Jeg var nøyaktig like lat som tidligere i mitt liv, men hadde heller ingen plager. Bare slike plager som man må regne med når man går gravid. Det jeg misliker er damer som må gjøre en Big deal ut av det å være gravid. Det er ikke så forbasket spesielt. Anonymkode: 3277e...819 1
MapleSirup Skrevet 9. desember 2015 #31 Skrevet 9. desember 2015 Hvorfor må kvinner kommentere på sosiale medier når de ser kvinner som trener og er i form i svangerskapet? Ser hele tiden kommentarer som"ja de som ikke sliter med kvalme er heldige de, ikke alle er så heldige" "dette er ikke normalen" "kvinner som ikke har plager prøver å heve seg over oss som har plager". Ser dere ikke at dere selv er grunnen til at folk synes gravide er sutrete? Hva med å skrive positive ting?? Selv om noen trener kan de ha plager de og. Anonymkode: cb694...d24Dette er en ukjent problemstilling for meg!At du har sett noen få kommentarer et sted eller to er ikke akkurat representativt.Jeg har aldri i hele mitt liv hørt folk klage på at andregravide er friske.....Men det er nå engang slik at et svangerskap er så spesiell opplevelse at man identifiserer seg.Derav kommentarer som "ikke alle er like heldig"Se i denne tråden hvor mange som har behov for å fortelle om hvor kvalme de var eller lignende. Forsvarstalene her.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #32 Skrevet 9. desember 2015 Dette er en ukjent problemstilling for meg!At du har sett noen få kommentarer et sted eller to er ikke akkurat representativt.Jeg har aldri i hele mitt liv hørt folk klage på at andregravide er friske.....Men det er nå engang slik at et svangerskap er så spesiell opplevelse at man identifiserer seg.Derav kommentarer som "ikke alle er like heldig"Se i denne tråden hvor mange som har behov for å fortelle om hvor kvalme de var eller lignende. Forsvarstalene her.Ja alle teite forsvarstalene. Og jeg har ikke sett det et sted eller to! Jeg ser det hele tiden når noen poster noe om marit bjørgen feks, fitnessnora, chritine weber, fitnessbloggen, active fitness, treningsforum.. gang på gang må flerefoldige damer kommentere med en bitter holdning og komme emd sin egen historie som er godt overdrevent, "satt å klamra meg til bøtta i 2 mnd" det gjorde du faktisk ikke.. Anonymkode: cb694...d24 1
mjauritz Skrevet 9. desember 2015 #33 Skrevet 9. desember 2015 Har aldri kommentert på noen andre gravide kvinner sin kropp eller hva de får til.Men jeg merker at jeg blir skikkelig lei meg og sint når andre sammenlikner meg med disse og sier ting som "graviditet er ingen sykdom", "du klarer å trene selv om du er gravid", "å være gravid er ingen unnskyldning til å spise kanelboller til frokost". Vel, de som får til å leve som vanlig har ikke hyperemesis i hvert fall! Hyperemesis er forresten ekstrem svangerskapskvalme og etter utallige innleggelser og mange helvetes måneder så er jeg rett og slett ikke i humør til å bli sammenliknet med disse flotte sprudlende gravide kvinnene.Rett og slett fordi jeg kunne ønske min graviditet også var like fin som deres. Og ja, jeg er sjalu. 6
MapleSirup Skrevet 9. desember 2015 #34 Skrevet 9. desember 2015 Ja alle teite forsvarstalene. Og jeg har ikke sett det et sted eller to! Jeg ser det hele tiden når noen poster noe om marit bjørgen feks, fitnessnora, chritine weber, fitnessbloggen, active fitness, treningsforum.. gang på gang må flerefoldige damer kommentere med en bitter holdning og komme emd sin egen historie som er godt overdrevent, "satt å klamra meg til bøtta i 2 mnd" det gjorde du faktisk ikke..Anonymkode: cb694...d24Hvorofr tillegger du de å være bitre?Kanskje de reflekterer over egne svangerskap og er litt misunnelg? Fair enough det vel! De ønsker i verste fall å iderstreke at det ikke er like lett alltid, hvilket det jo ikke er heller!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #35 Skrevet 9. desember 2015 Har aldri kommentert på noen andre gravide kvinner sin kropp eller hva de får til.Men jeg merker at jeg blir skikkelig lei meg og sint når andre sammenlikner meg med disse og sier ting som "graviditet er ingen sykdom", "du klarer å trene selv om du er gravid", "å være gravid er ingen unnskyldning til å spise kanelboller til frokost". Vel, de som får til å leve som vanlig har ikke hyperemesis i hvert fall! Hyperemesis er forresten ekstrem svangerskapskvalme og etter utallige innleggelser og mange helvetes måneder så er jeg rett og slett ikke i humør til å bli sammenliknet med disse flotte sprudlende gravide kvinnene.Rett og slett fordi jeg kunne ønske min graviditet også var like fin som deres. Og ja, jeg er sjalu.Og hvorfor klarer ikke andre damer å være så ærlige? Anonymkode: cb694...d24
MapleSirup Skrevet 9. desember 2015 #36 Skrevet 9. desember 2015 Har aldri kommentert på noen andre gravide kvinner sin kropp eller hva de får til.Men jeg merker at jeg blir skikkelig lei meg og sint når andre sammenlikner meg med disse og sier ting som "graviditet er ingen sykdom", "du klarer å trene selv om du er gravid", "å være gravid er ingen unnskyldning til å spise kanelboller til frokost". Vel, de som får til å leve som vanlig har ikke hyperemesis i hvert fall! Hyperemesis er forresten ekstrem svangerskapskvalme og etter utallige innleggelser og mange helvetes måneder så er jeg rett og slett ikke i humør til å bli sammenliknet med disse flotte sprudlende gravide kvinnene.Rett og slett fordi jeg kunne ønske min graviditet også var like fin som deres. Og ja, jeg er sjalu.Det må være lov. Du er ikke bitter av den grunn
MapleSirup Skrevet 9. desember 2015 #37 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Og hvorfor klarer ikke andre damer å være så ærlige?Anonymkode: cb694...d24De er jo det når de feks skriver "jaja, ikke like lett for alle"...Det er jo en måte å vise ærefrykt og likevel understreke at man ikke kan klandres.Den eneste bitre her er du...Merkelig til aggressiv holdning over uskyldige kommentarer på sosiale medier. Endret 9. desember 2015 av MapleSirup
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #38 Skrevet 9. desember 2015 Ja alle teite forsvarstalene. Og jeg har ikke sett det et sted eller to! Jeg ser det hele tiden når noen poster noe om marit bjørgen feks, fitnessnora, chritine weber, fitnessbloggen, active fitness, treningsforum.. gang på gang må flerefoldige damer kommentere med en bitter holdning og komme emd sin egen historie som er godt overdrevent, "satt å klamra meg til bøtta i 2 mnd" det gjorde du faktisk ikke..Anonymkode: cb694...d24Jeg leser kommentarene snarere som at de er skitleie av de der damerne som var så godt trente før de ble gravid og klarer å trene mens de er gravide fremstilles som en normalitet andre gravide bør strebe etter.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #39 Skrevet 9. desember 2015 Jeg leser kommentarene snarere som at de er skitleie av de der damerne som var så godt trente før de ble gravid og klarer å trene mens de er gravide fremstilles som en normalitet andre gravide bør strebe etter.tull Anonymkode: cb694...d24
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #40 Skrevet 9. desember 2015 tullAnonymkode: cb694...d24Nei, det er ikke tull. Det er sånn jeg leser de kommentarene. Hvordan andre tolker dem er deres sak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå