Gå til innhold

kvinner som syter over andre gravide damer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må kvinner kommentere på sosiale medier når de ser kvinner som trener og er i form i svangerskapet? Ser hele tiden kommentarer som"ja de som ikke sliter med kvalme er heldige de, ikke alle er så heldige" "dette er ikke normalen" "kvinner som ikke har plager prøver å heve seg over oss som har plager". Ser dere ikke at dere selv er grunnen til at folk synes gravide er sutrete? Hva med å skrive positive ting?? Selv om noen trener kan de ha plager de og. 

Anonymkode: cb694...d24

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå rett ut med bøtte i to måneder, og ante ikke hvor jeg skulle gjøre av meg til slutt. Må si jeg skjønner de som klager etter å ha opplevd det verste av graviditetsplager. Når noen da går ut og sier "graviditet er ikke en sykdom, kom dere opp av sofaen", så har jeg også hatt lyst til å ta kvelertak på de som sier dette. 

Godt at ikke alle har det ille i graviditeten, men for oss som kaster opp av alle lukter eller bevegelser, så er det ikke like festlig. Føler også at de spreke gjør det vanskeligere for andre å ha forståelse over at mange gravide faktisk har store utfordringer. 

Anonymkode: b7cc1...26a

• Liker 23
Skrevet

Nå er det jo faktisk slik at trening (bare en spasertur hjelper masse) faktisk motvirker graviditetsplager - inkludert kvalme. Man kan gå en tur selv om man spyr, da føler man seg bedre. 

Anonymkode: 36b23...b78

• Liker 3
Skrevet

Jeg lå rett ut med bøtte i to måneder, og ante ikke hvor jeg skulle gjøre av meg til slutt. Må si jeg skjønner de som klager etter å ha opplevd det verste av graviditetsplager. Når noen da går ut og sier "graviditet er ikke en sykdom, kom dere opp av sofaen", så har jeg også hatt lyst til å ta kvelertak på de som sier dette. 

Godt at ikke alle har det ille i graviditeten, men for oss som kaster opp av alle lukter eller bevegelser, så er det ikke like festlig. Føler også at de spreke gjør det vanskeligere for andre å ha forståelse over at mange gravide faktisk har store utfordringer. 

jeg får ikke sympati med deg når du utdyper hvor fælt du hadde det og vil ta livet av folk som sier graviditet er ingen sykdom. Hvorfor føler du at det er viktig å få fram at du hadde det fælt når du ser noen ikke har det fælt? Vil det da si at du unner andre å ha det slik du hadde det forde du er misunnelig? Eller elsker du oppmerksomheten?

• Liker 6
Skrevet

Jeg er gravid for andre gang og har spydd, fått bekkenløsning og følges opp med mistanke om svangerskapsforgiftning (det hadde jeg også i første svangerskap). Men å la være å trene eller sykle på jobb? ALDRI! Innstillingen er at dette ordner seg, og at det er naturlig å ha svangerskapsplager. At det gir andre kvinner lyst til å kvele meg som noen skriver over her får så være.

Alle gravide opplever ulike svangerskap , og å forvente det samme fra alle, eller skjære alle over en kam, er bare idiotisk.

Anonymkode: 286b7...798

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvorfor må kvinner kommentere på sosiale medier når de ser kvinner som trener og er i form i svangerskapet? Ser hele tiden kommentarer som"ja de som ikke sliter med kvalme er heldige de, ikke alle er så heldige" "dette er ikke normalen" "kvinner som ikke har plager prøver å heve seg over oss som har plager". Ser dere ikke at dere selv er grunnen til at folk synes gravide er sutrete? Hva med å skrive positive ting?? Selv om noen trener kan de ha plager de og. 

Man skriver vel positive ting og? Er ikke måte på hvor mye de som er i god form under svangerskapet får høre det. 

Skrevet

jeg får ikke sympati med deg når du utdyper hvor fælt du hadde det og vil ta livet av folk som sier graviditet er ingen sykdom. Hvorfor føler du at det er viktig å få fram at du hadde det fælt når du ser noen ikke har det fælt? Vil det da si at du unner andre å ha det slik du hadde det forde du er misunnelig? Eller elsker du oppmerksomheten?

Jammen herregud da... Jeg sier jo at det er godt at ikke alle har det slik, samtidig som det ikke er lett for de som faktisk opplever store plager. Unner alle en god graviditet. Er ikke ute etter sympati eller oppmerksomhet og har aldri kommentert klager noe sted. Ønsker bare å få frem synspunktet til en av de som blir sett ned på fordi det ikke bare var å sprette opp fra sofaen. 

• Liker 9
Skrevet

Min tidligere sjef sa graviditet er ingen sykdom, og forventet at man jobbet som normalt som gravid. Utifra dette kan jeg bare anta at de som har "plager" bare syter.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det jo faktisk slik at trening (bare en spasertur hjelper masse) faktisk motvirker graviditetsplager - inkludert kvalme. Man kan gå en tur selv om man spyr, da føler man seg bedre. 

Jeg fikk høre det samme, og prøvde. Er ellers svært aktiv, men det hjalp dessverre ikke for meg. 

Alle opplever graviditet ulikt. Men jeg kan forstå at de som ikke har plager misliker de som blir sykemeldte eller som klager. Nettopp fordi at det er umulig for dem å se andre synspunkter. De vet hvordan det er å være gravid, og kan løpe maraton, så hvorfor skal ikke da alle klare å løpe maraton? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg beklager, men har du opplevd ekstrem svangerskapskvalme? Det kan jeg ikke se for meg at du har - i siste svangerskap var jeg så dårlig at jeg bare lå helt stille i sofaen i flere døgn (jeg kastet ikke opp i den verste perioden). Jeg ble til slutt lagt inn på sykehuset med beskjed om at "et døgn eller to til på denne måten, og du ville ikke overlevd". Jeg tok av meg flere kilo. Det tok godt over 3 måneder før jeg var på beina igjen, og var på sykehus for intravenøs væske tre ganger i uka de tre månedene.
I perioden som ikke var så intens, var det klart jeg var på farta - jeg har flere barn som skal leveres hit og dit, vi dro ut i helgene for å dra til lekeplasser og andre morsomheter. Om det gjorde noe som helst å være i aktivitet, var det å gjøre det verre. Hadde også plager som akutt blodtrykksfall, generelt lavt blodtrykk og bekkenvondter som ga utslag kun de dagene jeg hadde gått "mye" (30 min til fots var nok til å gi smerter et døgn i ettertid, inkludert hyppige og smertefulle kynnere), eller bært mye på toåringen.

Nå opplever alle svangerskap ulikt, så kanskje det hjelper for noen - men ikke for alle. Bare så det er sagt.

• Liker 8
Skrevet

Janteloven. Alle sutrer over de som liker seg selv og deler det. Enten det er graviditet og trening, eller arbeidsliv og studier feks. 

Sosiale medier tror jeg smører selvtilliten til folk, veldig tynt ut.

• Liker 1
Skrevet

det er ikke tvil om at det er mange gravide som utnytter det for alt det er verdt. Mange gravide jeg har kjent, har vært sykemeldt fra omtrent første dag i svangerskapet og til de går ut i permisjon. De har ikke hatt spesielle plager. Det er liksom ingen som kan si noe på det. Så når jeg ble gravid, hadde jeg forventet meg at det skulle være kjempetøft. Det var det ikke, jobbet til dagen før fødsel. 

Anonymkode: 8bfa3...178

Skrevet

Det er en sirkel egentlig.

Du trener  = du har en OK graviditet ( I mange tilfeller) og kan trene mer = du mister babyvekten fort

Du trenr aldri= Kroppen din har vanskeligheter for å takle gravidteten, du spiser MYE mer enn det du skal = Du er sur.

Anonymkode: 6da15...01c

• Liker 3
Skrevet

Graviditet er et sårbart tema for mange, og jeg vil tro at mange føler seg litt mislykket når bilder av "vellykkede" gravide dukker opp. I tillegg vil nok folk understreke at de var syke, og faktisk ikke late. Jeg ser den ene lenger oppe i tråden her skriver at det bare er å komme seg opp av sofaen og trene, da blir alt bra, da får man ikke graviditetsplager. Jeg tror det er nettopp slike holdninger som gjør at folk skriver om plagene sine, at de har en "unnskyldning". Indirekte sier man jo at det er de late folka som blir syke. Men med et slikt synspunkt føler de syke folka for å forsvare seg slik at de ikke blir stempla som en lating. 

Anonymkode: 7011a...e14

• Liker 9
Skrevet

Hvor finner dere alle disse menneskene som er så vanskelige å ha med å gjøre?

Jeg har to svangerskap bak meg. I det ene var jeg i fantastisk form, trente masse, jobbet og følte meg bedre enn noen sinne. Jeg opplevde aldri å få stygge blikk eller kommentarer, og folk var bare positive - ingen som klagde over noe som helst,og alle unnet meg allverdens lykke. I det andre var jeg i helt elendig forfatning, og fikk ene problemet etter det andre. Var stort sett i ro på sofaen og syntes synd i meg selv. Opplevde på ingen måte at det var vanskelig å få forståelse fra andre, ingen som sa at "graviditet er ikke en sykdom", ingen som rakket ned på meg. Generelt oppførte folk seg helt likt som første gang. 

Jeg kan da umulig ha så uvanlige venner og kolleger? 

Anonymkode: 52ea2...d45

• Liker 4
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men jeg skjønner godt at når man har det utrolig vondt og noen sier "det er bare å ta seg sammen/graviditet er ikke en sykdom!" så er det utrolig provoserende.

Det er litt som om at noen som sliter med kraftig migrene blir fortalt av noen med en mild hodepine at det er bare å ta en paracet og komme seg ut i frisk luft, så blir alt så bra! Hodepine er tross alt ingenting å klage over! Ikke bare er det provoserende, men indirekte sier man at den med kraftig migrene sutrer over litt hodeverk, når det egentlig bare er å skjerpe seg litt.

• Liker 9
Skrevet

Stor forskjell på graviditetene til folk. Til og med graviditeter til samme person kan oppleves ulikt. Før jeg ble gravid med førstemann trente jeg 3 ganger i uka, og jobbet 100% fram til permisjonen 3 uker før fødsel. Før jeg ble gravid med andremann trente jeg 3 ganger i uka da også pluss daglige trilleturer, men likevel ble jeg så dårlig at jeg ble sykemeldt fra jobb og lå kun på sofaen i 8-9 uker.

Anonymkode: 75e5e...50b

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor må kvinner kommentere på sosiale medier når de ser kvinner som trener og er i form i svangerskapet? S

Fordi de som skryter av dette på sosiale medier ofte gir uttrykk for at "når jeg kan, kan alle!", og da er det naturlig at de får svar om at "nei, alle kan ikke gjøre det samme som deg!".

Anonymkode: 96947...67b

• Liker 6
Skrevet

Det er en sirkel egentlig.

Du trener  = du har en OK graviditet ( I mange tilfeller) og kan trene mer = du mister babyvekten fort

Du trenr aldri= Kroppen din har vanskeligheter for å takle gravidteten, du spiser MYE mer enn det du skal = Du er sur.

Anonymkode: 6da15...01c

Tull og tøys. Jeg trente aldri og spiste altfor mye, men hadde likevel et problemfritt svangerskap og superenkel fødsel. Sur ble jeg ikke før etter fødselen da våkenettene startet. :P

Anonymkode: ad6cd...805

• Liker 4
Skrevet

Gjør de det da?

Ser ingen slike kommentarer på kvinner som er frisk nok til å trene under graviditeten.

Og er folk sutrete når de forteller om at de sliter mens de er gravide? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...