AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #21 Del Skrevet 8. desember 2015 21. Føler ikke jeg går glipp av noe særlig når det jeg hører at andre jenter på skolen snakker om ikke interesserer meg overhodet. Jeg går greit overrens med de fleste, egentlig alle jeg kjenner, men det som kjennetegner mine egne veninner er at de oppfører seg som menn. Sminker seg minimalt, pc-spill istedetfor instagram og gir en fin faen i hvor mange likes de har på faceHer sliter jeg veldig Er selv 22 år og studerer. Jeg har alltid vært glad i å kle meg fint (min egen stil, ikke den og den jakken siden det er inn) og sminker og steller meg hver dag, og går alltid i høye heler nesten. De jentene jeg får kontakt med på skolen er ekstremt overfladiske og snakker bare om serier jeg aldri har hørt om og har kardashian som forbilde, poster tusen selfien på instagram hver dag og kan i grunn ikke ha en eneste diskusjon eller ekte samtale. De jentene jeg var lyst til å være venn med får jeg aldri noe kontakt med, jeg er ganske sjenert, så er jo min skyld så klart også, men virker ikke som om de har interesse av å bli kjent med meg heller. Har noen "venninner" jeg henger med på skolen, men syntes det er helt gruelig kjedelig og jeg har i grunn ikke noe til felles med dem, så jeg er med den heller enn å være alene bare. Har heldigvis gode venner utenom skolen da, men merker det kan bli litt ensomt på skolen, jaja mere tid til studier... Føler jeg lettere kommer overens med gutter, mye morsommere og lettere å snakke med, og jeg kan faktisk være meg selv, men forholdet blir alltid ødelagt av at han vil bli kjærester... Anonymkode: e1302...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 8. desember 2015 #22 Del Skrevet 8. desember 2015 Er du en kvinne?Er du som de som trådstarter beskriver?Hvis ja på det første spørsmålet, og nei på det andre, hva er det som får deg til å være så unik sammenlignet med andre?Dette er ikke ment som kritikk, men jeg lurer oppriktig på hvorfor enkelte, i dette tilfellet du, setter alle andre individer i bås, og mener "alle andre damer er slik, men ikke jeg. Jeg er ikke som alle andre". (Og alltid når det er snakk om negative stereotyper.) Anonymkode: a8545...912For det første synes jeg det er patetisk å vie livet sitt til sosiale medier, noe det virker som disse damene er skremmende avhengig av. Det er ikke slik at jeg nektet å prate med noen bare fordi de er kvinner, men det har seg slik at svært mange prater om klær, blogger, klissete serier, sminke, instagram, trening, de tar bilder av maten sin, klager over hvordan de ser ut og baksnakker hverandre etterpå. Nei, alle er ikke sånn, men MANGE, spesielt på min alder.Og så orker jeg ikke perfeksjonismen. "unskyld rotet..." Et håndkle på kjøkkenbenken er ikke rot!! Leiligheten vår står på hodet og det går fintJeg synes jenter som sitter og roser hverandre til himmels er utrolig kleine å høre på, søta, du da <3<3 osv. Både fordi vi ikke holder på slik hos oss, og litt fordi så mange av dem slenger dritt med en gang de snur ryggen til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 8. desember 2015 #23 Del Skrevet 8. desember 2015 Du har fjasete og masete venninner, ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #24 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg er kvinne altså, hvis det ikke kom frem godt nok!Jeg vet! Jeg syns det er flaut.. Min kusine på 18 oppfører seg likt og det føler jeg er mer akseptabelt. Jeg har forsøkt å si at jeg er mye opptatt og ikke så aktiv på sosiale medier, men får tilbake "Men du åpnet jo snappen?"Anonymkode: 852a2...4b5Joda, fikk med meg det, men du skriver det er lettere for deg å være venn med menn, så i lys av den andre tråden her, hvor noen påsto at det er plent umulig for mann og kvinne og kun være venner, så måtte jeg bare dra det frem. Sånn at vi som ikke syns det er så lett å omgås venninner kan føle oss enda litt mer mislykka fordi vi i deres realitet da ikke kan være skikkelig venn med noen Jeg føler i hvert fall med deg! Drama er no skikkelig dritt! Og jeg opplever at mange kvinner er slik, i forhold til menn som er mer laidback. Anonymkode: daaeb...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #25 Del Skrevet 8. desember 2015 For det første synes jeg det er patetisk å vie livet sitt til sosiale medier, noe det virker som disse damene er skremmende avhengig av. Det er ikke slik at jeg nektet å prate med noen bare fordi de er kvinner, men det har seg slik at svært mange prater om klær, blogger, klissete serier, sminke, instagram, trening, de tar bilder av maten sin, klager over hvordan de ser ut og baksnakker hverandre etterpå. Nei, alle er ikke sånn, men MANGE, spesielt på min alder.Og så orker jeg ikke perfeksjonismen. "unskyld rotet..." Et håndkle på kjøkkenbenken er ikke rot!! Leiligheten vår står på hodet og det går fintJeg synes jenter som sitter og roser hverandre til himmels er utrolig kleine å høre på, søta, du da <3<3 osv. Både fordi vi ikke holder på slik hos oss, og litt fordi så mange av dem slenger dritt med en gang de snur ryggen til. Jeg er enig med deg i alt dette, og jeg ser du har moderert deg litt nå.Jeg syntes bare det bare var litt rart at du forutsatte at alle andre kvinner enn deg selv er slik, og det var derfor du ikke ville ha kvinnelige venner. Anonymkode: a8545...912 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2015 #26 Del Skrevet 8. desember 2015 Når det er sagt har jeg alltid hatt lettere for å henge med gutter. Vennskapet krever sjeldent like mye vedlikehold og de leser ikke mellom linjene på alt jeg sier og gjør. Anonymkode: 852a2...4b5Ikke? Du har aldri hatt en "kamerat" som trodde du var interessert i ham da du bare var ordinært hyggelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #27 Del Skrevet 8. desember 2015 Ikke? Du har aldri hatt en "kamerat" som trodde du var interessert i ham da du bare var ordinært hyggelig?Det har skjedd på ungdomsskolen med et par, men ikke mine nærmeste kompiser som jeg sikter til. Jeg har også samboer, så de vet du ikke har noen sjans uansett. Vi er såpass voksne håper jeg :) Anonymkode: 852a2...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #28 Del Skrevet 8. desember 2015 At de ikke har noen sjans* Anonymkode: 852a2...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 8. desember 2015 #29 Del Skrevet 8. desember 2015 Høres ut som at du har en forferdelig overfladisk og barnslig vennindegjeng. Det der ville ikke jeg klart heller.Jeg kan si til vennindene mine "lik statusen min da!" hvis jeg syns det er flaut at ingen har likt den, men jeg blir overhodet ikke sur for at noen ikke svarer raskt tilbake på snap eller kommenterer i fleng på bildene mine osv. Trodde sånt tilhørte 12 åringer og ikke voksne folk. Men desverre er noen tydeligvis så ego og usikre på seg selv at de tror noe er galt så fort de ikke får den responsen de håper på. Mens andre igjen forstår at en snap betyr faktisk ingen ting og at man er like trygge på vennskapet og hvor man har hverandre selvom man ikke svarer eller neddrøsser hverandre med komplimenter.Ikke døm alle jenter , men skift ut vennindegjengen din er mitt råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2015 #30 Del Skrevet 8. desember 2015 Det har skjedd på ungdomsskolen med et par, men ikke mine nærmeste kompiser som jeg sikter til. Jeg har også samboer, så de vet du ikke har noen sjans uansett. Vi er såpass voksne håper jeg Anonymkode: 852a2...4b5Ja, ja, men min erfaring er at de damerne som hevder de passer best til å være venninne med menn er de samme kvinnene som lager bråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #31 Del Skrevet 8. desember 2015 Selv er jeg en 20 år gammel jente, og jeg gjør ikke halvparten av det du lister opp i hovedinnlegget. Jeg har null problemer med å være venner med jenter. Enten går det på andre personlighetstrekk du har eller så er det venninnene dine som er sære og oppfører seg som noen fjortisser. Anonymkode: c3933...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #32 Del Skrevet 8. desember 2015 Ja, ja, men min erfaring er at de damerne som hevder de passer best til å være venninne med menn er de samme kvinnene som lager bråk.Spent på denne forklaringen.. Jeg kjenner meg nemlig ikke igjen, med mindre jeg lager bråk for å ikke oppfylle disse sosiale forventningene. Anonymkode: 852a2...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #33 Del Skrevet 8. desember 2015 Høres ut som at du har en forferdelig overfladisk og barnslig vennindegjeng. Det der ville ikke jeg klart heller.Jeg kan si til vennindene mine "lik statusen min da!" hvis jeg syns det er flaut at ingen har likt den, men jeg blir overhodet ikke sur for at noen ikke svarer raskt tilbake på snap eller kommenterer i fleng på bildene mine osv. Trodde sånt tilhørte 12 åringer og ikke voksne folk. Men desverre er noen tydeligvis så ego og usikre på seg selv at de tror noe er galt så fort de ikke får den responsen de håper på. Mens andre igjen forstår at en snap betyr faktisk ingen ting og at man er like trygge på vennskapet og hvor man har hverandre selvom man ikke svarer eller neddrøsser hverandre med komplimenter.Ikke døm alle jenter , men skift ut vennindegjengen din er mitt råd De er nok litt ekstreme ja, men kan jeg spørre hvorfor du syns det er "flaut" at ingen har likt statusen din? Er vi så opphengt i sosiale medier og bekreftelse i dag? Anonymkode: 852a2...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #34 Del Skrevet 8. desember 2015 Føler jeg lettere kommer overens med gutter, mye morsommere og lettere å snakke med, og jeg kan faktisk være meg selv, men forholdet blir alltid ødelagt av at han vil bli kjærester...Anonymkode: e1302...57dGrunnen til at noen jenter tror at gutter er så mye enklere å henge med, er jo nettopp at det ikke er en relasjon på lik linje med den man har med venninner. Så lenge du er en greit attraktiv jente så vil mange gutter synes det er stas å få henge med deg, og selv om de kanskje ikke prøver seg på deg direkte, så er det ofte et lite håp om at det en gang skal skje noe mer. Ikke at de nødvendigvis er forelsket i deg, men mange menn kjenner lett en liten seksuell tiltrekning når de omgås en jente hyppig.Det er med andre ord et vennskap som ikke krever så mye av deg, for du surfer på det faktum at han er bittelitt tiltrukket av deg. Gutten er fornøyd bare du er tilstede og ikke er altfor tjukk i huet. Du trenger ikke være like sosialt "skjerpet" som det et venninneforhold krever. En venninne er vanligvis ikke tiltrukket av deg, og derfor bygges vennskapet deres på hvilke personlige egenskaper dere har og hvordan dere trives i hverandres selskap. Det er en mer kompleks relasjon, der du er forventet å by på deg selv, vise omtanke og interesse, kunne holde gående en lengre samtale, ta deg tid til å møtes jevnlig, og å få den andre til å trives i ditt selskap. Det er mer man må mestre, rett og slett, og det er dette noen ikke får til.At gutter er mye enklere enn jenter som kjønn, er en myte. Det finnes massevis av ensomme gutter som ikke føler de får innpass i noen guttegjeng eller har lett for å få guttevenner, like mange som det finnes ensomme jenter som ikke får innpass hos andre jenter. Dette handler ikke noe særlig om kjønn, det handler om manglende sosiale ferdigheter, sjenanse, at man leter i feil miljø, den typen ting. Anonymkode: cc396...14a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 8. desember 2015 #35 Del Skrevet 8. desember 2015 Hjelpe meg, sånne jenter hadde ikke jeg orket heller. Det er jo virkelig fjortis-oppførsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #36 Del Skrevet 8. desember 2015 27-29 år? Da jeg leste så jeg for meg 11-12 åringer som nettopp har fått snapchat og instagram..Damer flest er da ikke sånn der..? Anonymkode: e82d1...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #37 Del Skrevet 9. desember 2015 27-29 år? Da jeg leste så jeg for meg 11-12 åringer som nettopp har fått snapchat og instagram..Damer flest er da ikke sånn der..?Anonymkode: e82d1...95fNei jeg håper da ikke det! Jeg er 28, dame og ikke sånn. Skjønner at det er enkelte av venninnene mine som kanskje har et ganske stort behov for bekreftelse. Ts Anonymkode: 852a2...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 9. desember 2015 #38 Del Skrevet 9. desember 2015 Forstår deg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 9. desember 2015 #39 Del Skrevet 9. desember 2015 Ja, ja, men min erfaring er at de damerne som hevder de passer best til å være venninne med menn er de samme kvinnene som lager bråk.Det er min erfaring og. Grunnen til at noen jenter tror at gutter er så mye enklere å henge med, er jo nettopp at det ikke er en relasjon på lik linje med den man har med venninner. Så lenge du er en greit attraktiv jente så vil mange gutter synes det er stas å få henge med deg, og selv om de kanskje ikke prøver seg på deg direkte, så er det ofte et lite håp om at det en gang skal skje noe mer. Ikke at de nødvendigvis er forelsket i deg, men mange menn kjenner lett en liten seksuell tiltrekning når de omgås en jente hyppig.Det er med andre ord et vennskap som ikke krever så mye av deg, for du surfer på det faktum at han er bittelitt tiltrukket av deg. Gutten er fornøyd bare du er tilstede og ikke er altfor tjukk i huet. Du trenger ikke være like sosialt "skjerpet" som det et venninneforhold krever. En venninne er vanligvis ikke tiltrukket av deg, og derfor bygges vennskapet deres på hvilke personlige egenskaper dere har og hvordan dere trives i hverandres selskap. Det er en mer kompleks relasjon, der du er forventet å by på deg selv, vise omtanke og interesse, kunne holde gående en lengre samtale, ta deg tid til å møtes jevnlig, og å få den andre til å trives i ditt selskap. Det er mer man må mestre, rett og slett, og det er dette noen ikke får til.At gutter er mye enklere enn jenter som kjønn, er en myte. Det finnes massevis av ensomme gutter som ikke føler de får innpass i noen guttegjeng eller har lett for å få guttevenner, like mange som det finnes ensomme jenter som ikke får innpass hos andre jenter. Dette handler ikke noe særlig om kjønn, det handler om manglende sosiale ferdigheter, sjenanse, at man leter i feil miljø, den typen ting.Anonymkode: cc396...14aEnig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #40 Del Skrevet 10. desember 2015 gutter er så mye enklere å ha med å gjøre. jeg går overens med jenter, men det fungerer bedre med gutter/menn. man slipper ofte masse unødvendig dramatikk. hvordan klarer enkelte damer å lage så mye drama, og hva slags jenter/damer lager drama for andre jenter i den alderen?hvis det er tilfellet ville jeg antatt at det var en del stoff med i bildet og da klarer du deg like så godt uten dem... Anonymkode: cd4a7...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå