Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er 20 år, men hva er dette ved øyeblikket til venstre? Kvise? Hva må gjøres? Takk for hjelpa!

Endret av Braah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bildet er uskarpt, men for meg ser det ut som en milia.

Anonymkode: 70a9a...9c8

Skrevet

Dette ser ut som en liten talg/fett kul som ligger under huden. Må ikke klemme på den men bruke nål for så å dytte kulen ut. Må være forsiktig med skarpe ting på så tynn hud og du kan også få litt blodutredelser i huden rundt. Er ikke noe farlig :) og helt vanlig rundt øye området. 

Hilsen hudpleier :) 

Anonymkode: 1a6d1...470

Skrevet

Dette ser ut som en liten talg/fett kul som ligger under huden. Må ikke klemme på den men bruke nål for så å dytte kulen ut. Må være forsiktig med skarpe ting på så tynn hud og du kan også få litt blodutredelser i huden rundt. Er ikke noe farlig :) og helt vanlig rundt øye området. 

Er vel ikke noe jeg bør gå til legen med?

Vil det gå over av seg selv? :)

Skrevet

Det er noe som kan oppstå når man bruker alt for mye tid og energi på å lete etter den perfekte jakka :fnise: .

Anonymkode: 39202...2f8

• Liker 6
Skrevet

Eller en milia, som det egentlig heter.

• Liker 1
Skrevet

Eller en milia, som det egentlig heter.

Hvordan fjernes det da? Går det over av seg selv, evt kan jeg vel gjøre det med en nål?

Skrevet

Hvordan fjernes det da? Går det over av seg selv, evt kan jeg vel gjøre det med en nål?

Google er din venn.

Skrevet

Google er din venn.

Har sett på at man kan gjøre det med en nål, men vet jo ikke hvordan jeg skal gå fram. Kan jo trossalt gjøre det værre og lage sår etc. Dessuten ligger det ved øyet der

Skrevet

Har sett på at man kan gjøre det med en nål, men vet jo ikke hvordan jeg skal gå fram. Kan jo trossalt gjøre det værre og lage sår etc. Dessuten ligger det ved øyet der

Makan til tafatt. Youtube viser deg tusenvis av snutter hvor miliaer fjernes.

• Liker 3
Skrevet

Må du gjøre noe med dette,da? Plager denne utveksten deg på noen måte?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke begynt å stikke meg selv med nål i nærheten av øyet, ihvertfall. Gå til legen hvis du vil ha den bort.

Anonymkode: ae69c...d37

Skrevet

Må du gjøre noe med dette,da? Plager denne utveksten deg på noen måte?

Nei. Gjør verken vondt eller klør.

Skrevet

Jeg hadde ikke begynt å stikke meg selv med nål i nærheten av øyet, ihvertfall. Gå til legen hvis du vil ha den bort.

Anonymkode: ae69c...d37

Hvorfor ikke?

Tenker bare å stikke på cysta så den sprekker?

Skrevet

Det må lages et lite hull i huden også må man dytte den ut, er ikke noe som vil sprekke. Hudpleiere gjør dette i salonger, legen kan sikkert fjerne den også. Men er ikke noe problem å gjøre det selv hvis man bare er forsiktig og har oversikt over hva man gjør. Hold området sterilt. 

-hudpleier 

Skrevet

Det må lages et lite hull i huden også må man dytte den ut, er ikke noe som vil sprekke. Hudpleiere gjør dette i salonger, legen kan sikkert fjerne den også. Men er ikke noe problem å gjøre det selv hvis man bare er forsiktig og har oversikt over hva man gjør. Hold området sterilt. 

-hudpleier 

https://www.youtube.com/watch?v=OAqKhGXgm5c Slik?

Skrevet

Stemmer men man må være veldig forsiktig ved øyet, huden er kjempe tynn og tåler lite. 

Skrevet

Stemmer men man må være veldig forsiktig ved øyet, huden er kjempe tynn og tåler lite. 

Ok :) Men dette kan ikke fjernes på andre måter? Vil det f.eks gå ut over av seg selv eller ved kremer? Eller må man bruke nål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...