Gå til innhold

Hva får deg i julestemning?

sirka

Anbefalte innlegg

Gjest synseren

Julestemining er snø, lukten av pinnekjøtt, vakker julemusikk, gode minner, pyntet julehjem og forventninger. :nisse: Og bevare julen ved å notere i Familiens julebok samt lime inn familiebilder i boken. Julebakst, spesielt delfiakake som min kjære er begeistret, for er JUL. Kom i skikkelig julestemning nå jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å komme i julestemming trenger jeg:

Snø

Pakke inn pakker

Skrive julekort (IKKE sms og mail)

Bake julekaker

Pynte huset

Høre julemusikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går som regel gjennom jula uten julestemning i det hele tatt. Men kanskje det blir annerledes i år siden jeg var i utlandet i fjor og dermed var absolutt vekk fra julestemninger. Da kanskje den kommer tilbake til meg i år etter mange års fravær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt Putti Plutti på CD hele uka, så julestemningen er på topp hos meg!

Ellers pleier jeg å henge opp julegardinene lørdag kveld før 1. søndag i advent, fyre i peisen og vanne pinnekjøttet til 1. advents-søndagsmiddag, da spiser vi skikkelig julemat her hele familien....

Da sitter stemningen løst her...... :nisse:

Henger opp adventskalenderen til ungene......

Julestjernene i vinduene.... Joda, ikke lenge igjen nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphengning av adventsstjerne 1. desember er startsskuddet for julesteminga..

Lage kalender til sambo..

Og så går det jo litt "slag i slag"..

Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer i julestemning når julegatene åpner og nissen kommer med godteriposer til barna. Helst skal det være snø.. Når jeg hører god julemusikk og huset pyntes kommer jeg også i skikkelig julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du har den på video, ellers blir det dårlig jul på deg i år (og de fleste andre "juler")... :ler:

Snekker andersen går da hvert år :o eneste de virkelig har sendt hvert år siden jeg var liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aida.

Julestemning får jeg når julekalenderen begynner å åpnes, når det sner og gater og butikker er julepyntet og når jeg tar fram julemusikken.

Enig med med både Aida og Arkana.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekker andersen går da hvert år :o eneste de virkelig har sendt hvert år siden jeg var liten

Åååå dumme meg, tenkte på skomaker Andersen :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg får automatisk julestemning når desember kommer. Når jeg finner fram adventskalenderen til eldstemann,når duften av småkaker brer seg i huset og når jeg pakker inn gaver i knitrende gavepapir. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Når jeg kjører eller går nedover Bydgøy Alle .. i mørket når alle trærne er pyntet med julelys .. (- og så skal det gjerne sne litt... :ler: ) ... må liksom det minst en gang i desember ... bare så jeg får følelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Synseren:

Du skrev at dere fyller inn bilder og slikt i Familiens julebok, det høres virkelig ut som en kjempegod idè!!! :-) Noe slikt har vi altså ikke i min familie... Kan du fortelle eg litt om hva det er..? (Ble kjempenysgjerrig her..)

Det som får meg i julestemning, er:

-snø (Oh joy, det snør utafor vinduet mitt for første gang i år just nu!!!) :P

-klememtiner

-kjøpe/lage & pakke inn julegaver

-julepynt i butikkene

-julegateåpninger

-julekalenderen på TV...

Jeg ELSKER jul!!!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...