Gå til innhold

35 og gidder ikke å jobbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun hadde en pause på 6 år . Tilsammen har hun jobbet i et helt år i voksen alder 

Anonymkode: d3809...952

Sitter du å forfølger henne? Har du hennes cv? Beklager, men du høres ikke helt god ut...

Tips: pass på deg selv!

Anonymkode: b8c89...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun hadde en pause på 6 år . Tilsammen har hun jobbet i et helt år i voksen alder 

Anonymkode: d3809...952

Vel, la meg se her. Jeg hadde uflaks med den første sjefen min, da var jeg 14 år gammel. Fikk betalt 200 kroner for å jobbe en hel sommer. Og fikk ta med meg en pose med potetgull og annen dritt om jeg ville. Jeg hadde stått på, klippet gress, vasket, ryddet, stått i kasse (som 14-åring ja). Det var takken...

Jeg var uheldig med arbeidsgiveren jeg hadde som 18-åring. Jeg fikk ikke en gang papirer på at jeg hadde jobbet for han.

Jeg var litt heldigere med neste arbeidsgiver som jeg hadde et halvt år før jeg måtte fokusere helt på skole.

Etter det jobbet jeg for en som var helt inkompetent og kjørte firmaet sitt konkurs.Han skylte meg over 15.000 i lønn.

Det er mulig å være uheldig med sjefer ja. Kan tenke meg det er enda vanskeligere for en som sliter med noe.

Anonymkode: 81dba...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er i Norge, her trenger du ikke å jobbe hvis du ikke vil.  Syns nesten det er rart at så mange av oss egentlig gidder å stå opp kl 06.00 og slite i timesvis hele uka.  Vi er dumme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er i Norge, her trenger du ikke å jobbe hvis du ikke vil.  Syns nesten det er rart at så mange av oss egentlig gidder å stå opp kl 06.00 og slite i timesvis hele uka.  Vi er dumme. 

Ja, for alle er jo i samme situasjon...Når man ikke jobber, betyr det at man ikke gidder å jobbe... Må si at jeg er sjokkert over enkelte her, som  ikke skjønner at folk kan være ute av arbeidslivet av diverse årsaker. Dessuten : alle kan ha perioder i livet. Noen går på en smell, noen blir sykemeldt fordi de opplever samlivsbrudd, noen blir alvorlig syke, noen sliter psykisk, noen har en blanding av mye rart, det finnes utallige nyanser her...

Anonymkode: b8c89...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Og det er derfor jeg sitter oppe så seint og tenker. At han vurderer helgjobb etter 100% stilling er helt sykt å tenke på. 

Anonymkode: d3809...952

Du får be han slutte å klage å gjøre noe med det. Han er en voksen mann. Han trenger ikke å forsørge henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle er jo i samme situasjon...Når man ikke jobber, betyr det at man ikke gidder å jobbe... Må si at jeg er sjokkert over enkelte her, som  ikke skjønner at folk kan være ute av arbeidslivet av diverse årsaker. Dessuten : alle kan ha perioder i livet. Noen går på en smell, noen blir sykemeldt fordi de opplever samlivsbrudd, noen blir alvorlig syke, noen sliter psykisk, noen har en blanding av mye rart, det finnes utallige nyanser her...

Anonymkode: b8c89...d29

Jeg vet at mange er syke...det er bare litt påfallenede at det er dobbelt så mange i Norge som er uføre/på aap/Naver osv. enn f.eks i Sverige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde en pause på 6 år . Tilsammen har hun jobbet i et helt år i voksen alder 

Anonymkode: d3809...952

Med en jobbpause på 6 år, så tenker jeg at hun må ha en sykdom.

Ellers mangler du visst en del kunnskaper om forvaltningen TS. Ingen kan "bare" motta penger fra NAV etter eget valg.

Anonymkode: 8fbb5...587

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav er der for en grunn, å støtte og hjelpe mennesker som sliter med arbeidsledighet og sykdom. KAnskje hun har diagnoser du ikke vet om.

Anonymkode: 23359...d13

lystløgner? Neida, men seriøst, NAV deler ut i hytt og pine i enkelte kommuner. 

Anonymkode: fc186...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar hun sosialhjelp? Lever ikke akkurat fett da. Hvis hun har kjøpt en lommebok til 2000 kroner har hun brukt en drøy tredel av de frie midlene hun har den måneden. Ærlig talt, om folk vil leve for 1G + husleie og strøm unner jeg dem det. Mulighetene krymper for hvert år som går, og mange av dem kommer seg aldri på beina igjen. Det er ingenting å misunne dem for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Hamar. Der har de begynt å endelig jage slike slasker opp av sofaen som lever på andres bekostning. Håper resten av landet tar etter ASAP. Slike folk har vi ikke råd til. Når de legger ned sykehjemsplasser og setter folk på gangen for å dø. Selv om de har jobbet et langt liv og dradd millioner inn i statskassa de ikke får igjen noe av. Men går rett i lomma på folk som får det gratis.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/navere-pa-hamar-ma-begynne-a-jobbe-fra-i-morgen/3423167741.html

 

Anonymkode: 0c7c3...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Hamar. Der har de begynt å endelig jage slike slasker opp av sofaen som lever på andres bekostning. Håper resten av landet tar etter ASAP. Slike folk har vi ikke råd til. Når de legger ned sykehjemsplasser og setter folk på gangen for å dø. Selv om de har jobbet et langt liv og dradd millioner inn i statskassa de ikke får igjen noe av. Men går rett i lomma på folk som får det gratis.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/navere-pa-hamar-ma-begynne-a-jobbe-fra-i-morgen/3423167741.html

 

Anonymkode: 0c7c3...b9e

hallo hamar. jeg går på trygd og har levert blodet mitt til staten og forskning i åresvis. åresvis. jeg har kreft i hjernen og så mye synshemning at jeg blir svimmel hver dag. jeg har så mye ptss at jeg ikke sover og bor en i en rønne. familien har 600 000 i gjeld og ingen til å skaffe inntekt til noenting. hvordan lever jeg egentlig på andre da? hva mener du?

Anonymkode: 23359...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en hel haug med Navere på KG som selvfølgelig kommer en annen Naver til unnsetning.

Det er jo klart at hun trenger en lommebok til 2000kr, så hun har en kvalitets-plass å oppbevare Nav-pengene, og kostbare ting kan kompensere for manglende selvverdi, som igjen fører til angst. Så man kan jo på et vis, se på dette som behandling.

Anonymkode: 476cc...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være såå forsiktig med å trekke slike konklusjoner som du gjør ts. Det kan ligge mye under overflaten, som hun kanskje ikke engang har delt med din bror. Han er en voksen mann og må ta ansvar for sitt eget liv. Du kan konsentrere deg om deg selv.

Hater at det er så stigmatiserende å få hjelp av nav. 

Anonymkode: 86795...7c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...