Arca Skrevet 9. desember 2015 #101 Del Skrevet 9. desember 2015 Dette handler ikke om "spite", men om å stå opp for seg selv.Hun prøver jo regelrett å "ta din plass" i vennegjengen.Derfor synes jeg det er viktig å dra, men jeg forstår godt at du ikke orker dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #102 Del Skrevet 9. desember 2015 Herlighet, for en oppførsel! Skulle virkelig ikke tro at hun var en voksen dame. Oppdater oss på hva hun sier om meldingen du sendte! Anonymkode: 22a36...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #103 Del Skrevet 10. desember 2015 det er litt barnslig, men ganske typisk egentlig. håper ingen hverandre, da.... for jeg bare... Anonymkode: 04d80...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #104 Del Skrevet 10. desember 2015 nå har jeg lest uttallige tråder ang dette her. er dette vanlig egentlig?for det første kunne jeg aldri skrevet så mye om andre personer her, og hvordan vet man egentlig hva som er sant når det gjelder dere?er det mye utroskap i blandt dere? det virker litt mer som om at det er mannedrama som kommer i mellom noe som kunne vært et godt vennskap. takke meg til flyktninger-venninnen min. hun har i allefall vett nok til å unngå sånt. Anonymkode: 04d80...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #105 Del Skrevet 10. desember 2015 Stikk på julebordet og kos deg med resterende jenter som blir med! Pynt deg litt ekstra og kos deg litt ekstra og skulle "silje" oppføre seg som en bitch eller poke får du bare gi beskjed om at du godt vet at hun snakker bak ryggen din og at hun burde være voksen nok til å oppføre seg. Kort og konkret uten å si hva eller noe mer enn det, værste er at hun da ikke vet hva du vet og det vil drive henne til vanvid! Gjerne så de andre hører.1-0 in bitchcraft. Anonymkode: 3345a...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villande Skrevet 10. desember 2015 #106 Del Skrevet 10. desember 2015 Jeg syns det er utrolig trist at det er så mange som er negativt på det å introdusere venner for hverandre eller ønske om å ikke bli bedre kjent med folk siden det er venner som har introdusert dere, og da skal man ikke "tråkke" på eksisterende vennskap. Vennskap og nettverk bygges via andre mennesker, og det er så utrolig trist å se tilfeller hvor mennesker skal sette retningslinjer og begrensninger for andre vennskap. Dersom man ikke tåler at andre har en god vennskapelig kjemi, så må man slutte å ta med seg bekjente til venner. Når det gjelder denne saken så ser jeg problemstillingen din, men som du sier selv så er dere voksne mennesker. Forstår godt at du føler at hun har behandlet deg urettferdig, men anbefaler deg på det sterkeste å gå på julebordet med hevet hode. Ved å ikke gå setter du deg selv i en sårbar posisjon. Det er ikke alltid lett å bli stående mellom to parter, spesielt om en eller flere av partene er av dominerende karakter, noe det virker som at Silje er (nå skriver du fra en side, uten å få et syn på hvordan du er som person så vanskelig å bedømme Marits posisjon i deres vennskap). Dominanse kan fort ødelegge for vennskap, og slik jeg ser det så setter dere begge Marit i en kjip situasjon da dere begge krever hennes "godkjennelse" fra hver deres side. Slik jeg ser det så har du valgt å distansere deg litt fra ditt og Silje sitt vennskap, og det er en rett alle har. Silje kan nok føle seg tilsidesatt og ensom, og det er godt mulig at alt dette rett og slett er en årsak på at hun faktisk føler at du har "dumpet" vennskapet og det kan såre. Jeg sier selvsagt ikke at det er OK av henne å si de tingene hun har sagt, men ser heller på hva grunnen kan være. Vi jenter føler så inderlig mye, og spesielt når det kommer til venninner. Skuffelse og det å føle seg såret er utrolig vondt for jenter, og kan dessverre få demonen i oss alle ut. Men en ting vil jeg si, aldri slutt å introdusere venner for venner. Ofte kan du være den som blir introdusert til nye mennesker, og på denne måten åpne dører for nye opplevelser i livet . Så lenge man er åpen om følelser og ikke holder folk ute så ser ihvertfall jeg ingen grunn til hvorfor ikke alle kan være venner. Du har alltid noen venner som du klaffer bedre med enn andre venner, det gjør deg ikke til en dårlig person eller ditcher, det gjør deg menneskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #107 Del Skrevet 10. desember 2015 Hvis du er en sånn som aldri har tid forstår jeg godt at Silje blir oppgitt og lei. Du har sikkert gode grunner til det, og for all del, reaksjonen hennes ER barnslig, men jeg vet godt hvordan det er å inviterere gang på gang på gang, og bare få "har ikke tid" hver eneste gang, samtidig som det omtrent aldri kommer en invitasjon den andre veien. Slike mennesker orker jeg ikke ha i livet mitt, og de blir ikke invitert til bursdager og fester om de "alltid" sier nei. Anonymkode: 65b83...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 10. desember 2015 #108 Del Skrevet 10. desember 2015 nå har jeg lest uttallige tråder ang dette her. er dette vanlig egentlig?for det første kunne jeg aldri skrevet så mye om andre personer her, og hvordan vet man egentlig hva som er sant når det gjelder dere?er det mye utroskap i blandt dere? det virker litt mer som om at det er mannedrama som kommer i mellom noe som kunne vært et godt vennskap. takke meg til flyktninger-venninnen min. hun har i allefall vett nok til å unngå sånt.Anonymkode: 04d80...5aeummmmm..... hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 10. desember 2015 #109 Del Skrevet 10. desember 2015 Stikk på julebordet og kos deg med resterende jenter som blir med! Pynt deg litt ekstra og kos deg litt ekstra og skulle "silje" oppføre seg som en bitch eller poke får du bare gi beskjed om at du godt vet at hun snakker bak ryggen din og at hun burde være voksen nok til å oppføre seg. Kort og konkret uten å si hva eller noe mer enn det, værste er at hun da ikke vet hva du vet og det vil drive henne til vanvid! Gjerne så de andre hører.1-0 in bitchcraft.Anonymkode: 3345a...859Ja, jeg vet selv at det er dette som er det jeg burde gjøre, men jeg har rett og slett bare mistet helt lysten til å dra.. Jeg syns det er utrolig trist at det er så mange som er negativt på det å introdusere venner for hverandre eller ønske om å ikke bli bedre kjent med folk siden det er venner som har introdusert dere, og da skal man ikke "tråkke" på eksisterende vennskap. Vennskap og nettverk bygges via andre mennesker, og det er så utrolig trist å se tilfeller hvor mennesker skal sette retningslinjer og begrensninger for andre vennskap. Dersom man ikke tåler at andre har en god vennskapelig kjemi, så må man slutte å ta med seg bekjente til venner. Når det gjelder denne saken så ser jeg problemstillingen din, men som du sier selv så er dere voksne mennesker. Forstår godt at du føler at hun har behandlet deg urettferdig, men anbefaler deg på det sterkeste å gå på julebordet med hevet hode. Ved å ikke gå setter du deg selv i en sårbar posisjon. Det er ikke alltid lett å bli stående mellom to parter, spesielt om en eller flere av partene er av dominerende karakter, noe det virker som at Silje er (nå skriver du fra en side, uten å få et syn på hvordan du er som person så vanskelig å bedømme Marits posisjon i deres vennskap). Dominanse kan fort ødelegge for vennskap, og slik jeg ser det så setter dere begge Marit i en kjip situasjon da dere begge krever hennes "godkjennelse" fra hver deres side. Slik jeg ser det så har du valgt å distansere deg litt fra ditt og Silje sitt vennskap, og det er en rett alle har. Silje kan nok føle seg tilsidesatt og ensom, og det er godt mulig at alt dette rett og slett er en årsak på at hun faktisk føler at du har "dumpet" vennskapet og det kan såre. Jeg sier selvsagt ikke at det er OK av henne å si de tingene hun har sagt, men ser heller på hva grunnen kan være. Vi jenter føler så inderlig mye, og spesielt når det kommer til venninner. Skuffelse og det å føle seg såret er utrolig vondt for jenter, og kan dessverre få demonen i oss alle ut. Men en ting vil jeg si, aldri slutt å introdusere venner for venner. Ofte kan du være den som blir introdusert til nye mennesker, og på denne måten åpne dører for nye opplevelser i livet . Så lenge man er åpen om følelser og ikke holder folk ute så ser ihvertfall jeg ingen grunn til hvorfor ikke alle kan være venner. Du har alltid noen venner som du klaffer bedre med enn andre venner, det gjør deg ikke til en dårlig person eller ditcher, det gjør deg menneskelig. Jeg kan ikke forstå hvordan du mener jeg setter Marit i en kjip situasjon, jeg har ikke vært annet enn forståelsesfull ovenfor henne, når det jeg egentlig tenker er at hun burde si til Silje at hun ikke er interessert i høre på bullshittet hennes. Jeg har forholdt meg nøytral ovenfor Marit nettopp for å IKKE sette henne i en kjip situasjon.Hvis du er en sånn som aldri har tid forstår jeg godt at Silje blir oppgitt og lei. Du har sikkert gode grunner til det, og for all del, reaksjonen hennes ER barnslig, men jeg vet godt hvordan det er å inviterere gang på gang på gang, og bare få "har ikke tid" hver eneste gang, samtidig som det omtrent aldri kommer en invitasjon den andre veien. Slike mennesker orker jeg ikke ha i livet mitt, og de blir ikke invitert til bursdager og fester om de "alltid" sier nei.Anonymkode: 65b83...dc6Altså jeg er ikke pliktig til å sette av tid til noen, uansett. Når hun hele tiden gir meg 1-2 dagers varsel selv om jeg ettertrykkelig har sagt at jeg trenger beskjed i god tid hvis hun vil gjøre noe. Jeg har utelatt en del detaljer om Silje, mest fordi hun har bruker her på KG og vet at jeg er meg, men for å si det slik .. hun har ikke akkurat vært noen god venninne for meg det siste året, og i fjor, når jeg trengte henne mest.. da var hun ikke der. Jeg har vært der for henne alltid, når det har skjedd noe i livet hennes. Og dette vet hun selv stemmer.Det er uansett ikke opp til henne å invitere eller ikke invitere til julebordet, for det er ikke henne business i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #110 Del Skrevet 11. desember 2015 Ja, jeg vet selv at det er dette som er det jeg burde gjøre, men jeg har rett og slett bare mistet helt lysten til å dra.. Jeg kan ikke forstå hvordan du mener jeg setter Marit i en kjip situasjon, jeg har ikke vært annet enn forståelsesfull ovenfor henne, når det jeg egentlig tenker er at hun burde si til Silje at hun ikke er interessert i høre på bullshittet hennes. Jeg har forholdt meg nøytral ovenfor Marit nettopp for å IKKE sette henne i en kjip situasjon.Altså jeg er ikke pliktig til å sette av tid til noen, uansett. Når hun hele tiden gir meg 1-2 dagers varsel selv om jeg ettertrykkelig har sagt at jeg trenger beskjed i god tid hvis hun vil gjøre noe. Jeg har utelatt en del detaljer om Silje, mest fordi hun har bruker her på KG og vet at jeg er meg, men for å si det slik .. hun har ikke akkurat vært noen god venninne for meg det siste året, og i fjor, når jeg trengte henne mest.. da var hun ikke der. Jeg har vært der for henne alltid, når det har skjedd noe i livet hennes. Og dette vet hun selv stemmer.Det er uansett ikke opp til henne å invitere eller ikke invitere til julebordet, for det er ikke henne business i det hele tatt. Vent, hæ? så hun har sannsynligvis lest hele tråden da? Anonymkode: 22a36...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 11. desember 2015 #111 Del Skrevet 11. desember 2015 Vent, hæ? så hun har sannsynligvis lest hele tråden da?Anonymkode: 22a36...a9dDet har hun sikkert. Jeg vet ikke. Og jeg bryr meg ikke. (Hun heter såklart ikke "Silje" egentlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #112 Del Skrevet 11. desember 2015 Det har hun sikkert. Jeg vet ikke. Og jeg bryr meg ikke. (Hun heter såklart ikke "Silje" egentlig)Hehe, regnet med det Jaja, kanskje hun skjønner hvor vanvittig det er når hun leser det fra ditt synspunkt! Anonymkode: 22a36...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 11. desember 2015 #113 Del Skrevet 11. desember 2015 Hehe, regnet med det Jaja, kanskje hun skjønner hvor vanvittig det er når hun leser det fra ditt synspunkt! Anonymkode: 22a36...a9dLa oss håpe det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 11. desember 2015 #114 Del Skrevet 11. desember 2015 Vent...så "Silje" er også på KG? Kvalitetstråd i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 11. desember 2015 #115 Del Skrevet 11. desember 2015 Vent...så "Silje" er også på KG? Kvalitetstråd i vente! Hihi Tror hun ville skrevet noe her innen nå hvis hun hadde tenkt til det. Hun har iallefall vært aktiv på forumet de siste dagene uten å kommentere her... Så ikke hold pusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #116 Del Skrevet 11. desember 2015 Situasjonen din er kjip, TS. Men ærlig talt, hvis du dropper julebordet pga én person så er du - i mine øyne - like barnslig. Jeg forstår faktisk veldig godt at du ikke vil dra, men jeg syns du skal vise ryggrad og drite i hva som har blitt gjort og sagt. Vis at du er en jente som ikke lar deg tråkkes på!Marit burde for lengst flyttet julebordet tilbake til henne, av lojalitet til deg. Ikke fordi Silje er en hurpe, men fordi du og Marit har et tettere bånd sammen! Det kan være spennende med nye personer i livet, særlig nye venner, men dette blir helt feil.Jeg husker alle gangene jeg har opplevd drama i min jentegjeng. Vi er nokså færre enn dere, men det har alltid vært noe drama. Ikke så mye nå lenger, men vi har nå kjent hverandre siden ungdomsskolen. Uansett, jeg hadde blitt uvenn med to av jentene i gjengen (pga noe ufattelig barnslig, og alle tre hadde like mye skyld), og de planla jentekveld. Vi er totalt 7 jenter, og jeg var den eneste som ikke ble bedt av hensyn til de to andre. Jeg skal love deg at det stakk! I dag er vi alle gode venninner, men av og til er det noen som ikke selv innser når de går for langt. De kan vitterlig ikke ekskludere deg, uansett om du bare er én person. Det er snakk om å vise hensyn. Om en blir ekskludert, så syns jeg faktisk man kan drite i hele kvelden for å være ærlig.Men sett at Marit aldri vokser de ballene hun egentlig trenger, så ville jeg i det minste sendt en melding til Silje! Ikke snap, det virker så useriøst. Send henne en sms eller mail Lykke til! Oppdater oss. Anonymkode: 9634f...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 21. desember 2015 #117 Del Skrevet 21. desember 2015 Hvordan gikk det, TS? Har det skjedd noe mer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #118 Del Skrevet 22. desember 2015 Den 5.12.2015 at 23.28, O.G. skrev: Sånt som det her som har gjort meg veldig var på å introdusere venner på forskjellige kanter med hverandre, ikke for det nå vet jeg hvem jeg kjenner som kunne finne på å ta en Silje også da, så de holdes unna andre venner. Jeg er også alltid avmålt, men høflig til venners venner. Har ingen interesse av å bli venninna deres, av samme grunn, jeg ikke vil ha noe drama. Det er ikke det samme som at jeg ikke liker dem. Jeg har aldri forstått det der at det skal være så galt å få god kjemi/planlegge ting med din venninners venner. Kanskje er det noen der du har superkjemi med? Jeg har selv introdusert venninner av meg for hverandre og noen har funnet tonen og funnet på ting uten meg. Helt greit for meg:-) med hånden på hjertet. De hadde vel bedre kjemi tenker jeg da. jeg unner de det, å finne på ting sammen og kose seg. Så kan jeg heller være med noen andre venner da. Venner er venner, kjærester derimot er noe helt annet. Det hadde jeg ikke likt. Men vi er alle forskjellige:-) Anonymkode: bab3a...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 22. desember 2015 #119 Del Skrevet 22. desember 2015 15 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Hvordan gikk det, TS? Har det skjedd noe mer? Jeg dro ikke på julebordet. Jeg dro istede ut på middag sammen med en annen venninne. Hadde det veldig koselig. De hadde visstnok rundet av kvelden ganske tidlig, og noen hadde dratt på byen og andre dro hjem. Utover det tror jeg kvelden var vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2015 #120 Del Skrevet 22. desember 2015 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri forstått det der at det skal være så galt å få god kjemi/planlegge ting med din venninners venner. Kanskje er det noen der du har superkjemi med? Jeg har selv introdusert venninner av meg for hverandre og noen har funnet tonen og funnet på ting uten meg. Helt greit for meg:-) med hånden på hjertet. De hadde vel bedre kjemi tenker jeg da. jeg unner de det, å finne på ting sammen og kose seg. Så kan jeg heller være med noen andre venner da. Venner er venner, kjærester derimot er noe helt annet. Det hadde jeg ikke likt. Men vi er alle forskjellige:-) Anonymkode: bab3a...67b Ja. 36 minutter siden, incognita skrev: Jeg dro ikke på julebordet. Jeg dro istede ut på middag sammen med en annen venninne. Hadde det veldig koselig. De hadde visstnok rundet av kvelden ganske tidlig, og noen hadde dratt på byen og andre dro hjem. Utover det tror jeg kvelden var vellykket. He, he, he, så det var ingen suksess for den der lille dramadronningen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå