Gå til innhold

Jentedrama.


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Altså, nu er det ikke sånn at jeg er ei sær kjerring som ikke er interessert i å bli venninne med andre enn de jeg har fra før, men jeg vil velge dem selv. Det skal ikke bli noen sosial poaching ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Folk kan møtes, handler ikke om det. Man må bare bestemme seg for hvem som tilhører hvor. Og hvis folk blir venner utenom en selv, istedet for introduksjon så blir det noe helt annet, pga da har de en egen relasjon som ikke har noe med en selv å gjøre. 

Ellers da så skjedde noe av det samme hos oss ganske nylig, to av mine venner begynte å ta med seg ei som jeg likte, men som jeg overhodet ikke hadde noen interesse av å ha en privat relasjon med. Noe hun merket og begynte å smiske totalt, men jeg har blitt mye brent opp gjennom tidene, så da jeg inviterte på mat her og det ble spørsmål om hun kunne komme med, så sa jeg det som det var at det der er ikke ei venninne av meg, men dere to. Resten av "gjengen" var enige, hun trengte ikke å bli med hver gang. For det blir jo til det at det er noe man ikke kan snakke om når ikke alle stoler på alle.

 

Noe slikt kunne jeg aldri gjort. Får du ikke vondt av hun som ikke fikk komme? Jeg ville ikke klart å kost meg den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Virker som at Silje vil at du ikke skal komme, så om du ikke kommer får jo hun viljen sin, på en måte. De andre vil jo ha deg der, så dra og kos deg med de andre! 

Anonymkode: d5583...860

Hmm. Ja. Det ville sikkert vært smart, og når jeg er på badet hennes kan jeg gnukke tannbørsten litt rundt i doskålen. 

Neida.    ..Joda.   :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du har rett men jeg kjenner at jeg sliter med å svelge stoltheten min. 

Du svelger ikke stoltheten din, du hever deg over henne. Ikke la henne ta fra deg en lang og god tradisjon med venninner.

Anonymkode: 31c1b...ac3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du dropper Silje. Totalt. Hun er ingen venninne, og slik som du beskriver henne så virker hun veldig kontrollerende. Slitsomt kontrollerende faktisk. Spørsmålet er når Marit og resten av gjengen finner det ut.

Marit kan gjøre som hun vil, men gjør det klart for henne at du og Silje egentlig ikke har noe med hverandre å gjøre lenger,og at hun ikke lenger oppdaterer deg på hva Silje har sagt om deg.. Samtidig skal du være forsiktig med å snakke om Silje til Marit eller de andre (helst ikke gjør Silje et samtaleemne i det hele tatt), da det du sier kan bli fortalt videre og bare fyre opp under hele fjortisdramaet som Silje har skapt.

Det betyr ikke at du skal være ekkel mot Silje, du skal bare ta totalt avstand fra det mennesket og ikke gi henne noe mer oppmerksomhet.

Du kan si til Marit at du ikke ønsker å høre om eller fra Silje noe mer, og avtaler og sammenkomster kan planlegges mellom deg og venninnene dine, og om de ønsker å være med Silje så kan det gjøres uten deg til stede! De  gangene dere alle samles, så forholder du deg helt nøytral til Silje, og ikke som en venninne. Det er fullt mulig.

Anonymkode: ea14b...c07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Du svelger ikke stoltheten din, du hever deg over henne. Ikke la henne ta fra deg en lang og god tradisjon med venninner.

Anonymkode: 31c1b...ac3

Du har helt rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja. Det ville sikkert vært smart, og når jeg er på badet hennes kan jeg gnukke tannbørsten litt rundt i doskålen. 

Neida.    ..Joda.   :nigo: 

Gjør det!! :nigo: 


Synes også du burde dra. 1. For at hun ikke skal få viljen sin, og 2. fordi jeg mistenker at hun er slu nok til å snakke om deg til de andre. Det vil jo bli snakket om hvorfor du ikke er der, og da drar hun vel samme dramatiske historie som hun gjorde til Marit. Det bør hun ikke få anledning til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt kunne jeg aldri gjort. Får du ikke vondt av hun som ikke fikk komme? Jeg ville ikke klart å kost meg den kvelden.

Nei, ikke den der gangen. For en gangs skyld ville jeg ha en kveld hvor jeg inviterte mine venner til en koselig kveld uten ei som jeg og flere ikke vil ha med oss hver gang vi samles. 

Ellers så synes jeg du bør dra bortover siden den der Silje der er nok slu nok til å prøve å snu historien sånn at du er den som lager drama til de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Du dropper Silje. Totalt. Hun er ingen venninne, og slik som du beskriver henne så virker hun veldig kontrollerende. Slitsomt kontrollerende faktisk. Spørsmålet er når Marit og resten av gjengen finner det ut.

Marit kan gjøre som hun vil, men gjør det klart for henne at du og Silje egentlig ikke har noe med hverandre å gjøre lenger,og at hun ikke lenger oppdaterer deg på hva Silje har sagt om deg.. Samtidig skal du være forsiktig med å snakke om Silje til Marit eller de andre (helst ikke gjør Silje et samtaleemne i det hele tatt), da det du sier kan bli fortalt videre og bare fyre opp under hele fjortisdramaet som Silje har skapt.

Det betyr ikke at du skal være ekkel mot Silje, du skal bare ta totalt avstand fra det mennesket og ikke gi henne noe mer oppmerksomhet.

Du kan si til Marit at du ikke ønsker å høre om eller fra Silje noe mer, og avtaler og sammenkomster kan planlegges mellom deg og venninnene dine, og om de ønsker å være med Silje så kan det gjøres uten deg til stede! De  gangene dere alle samles, så forholder du deg helt nøytral til Silje, og ikke som en venninne. Det er fullt mulig.

Anonymkode: ea14b...c07

Hvis jeg har noe jeg vil si til noen, så sier jeg det TIL personen det gjelder. Jeg har ikke baksnakket siden ungdomsskolen, så det er ingen fare for det. Jeg synes bare hele opplegget er ..kleint? Altså at Silje og Marit henger pga meg, men at jeg ikke lenger henger med Silje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal heve deg over alt det der så det ikke blir mer drama enn nødvendig. 

Det er forståelig at Silje blir såret dersom hun føler at du konsekvent unngår å ville møte opp når hun inviterer deg til treff, i tillegg til at du aldri ber henne om å finne på noe når det passer deg.
At du har det travelt er greit og en god unnskyldning, men den blir fort gammel og får ofte folk til å føle seg tilsidesatt og nedprioritert. 

Det at Marit føler seg dratt mellom dere to kan jeg også forstå er vanskelig for henne, og jeg ser ikke at det er nødvendig å involvere flere av jentene i denne konflikten. 
 

Synes du skal sette av tid, ringe Silje og spørre henne med ut på en kaffe, si at du ønsker å snakke ut med henne om hvordan ting har vært den siste tiden. Forhåpentligvis er hun voksen nok til at hun går med på dette og dere kan finne forståelse dere i mellom og derfor redde stemningen for julebordet. 
 

Det er barnslig av henne å snakke om ekskludering osv, og det må du gjerne ta opp med henne, men jeg synes også du kan si unnskyld for at du har nedprioritert henne siden det er tydelig at hun er såret over dette....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Gjør det!! :nigo: 


Synes også du burde dra. 1. For at hun ikke skal få viljen sin, og 2. fordi jeg mistenker at hun er slu nok til å snakke om deg til de andre. Det vil jo bli snakket om hvorfor du ikke er der, og da drar hun vel samme dramatiske historie som hun gjorde til Marit. Det bør hun ikke få anledning til!

Haha nei jeg ville aldri gjort det. Men det ville kanskje vært fristende. :fnise: 

Men ja, du har rett. Selv om jeg tror neppe hun ville baksnakket meg i plenum foran hele gjengen og sluppet unna med det. Det er et par rappkjefta høner der som jeg vet garantert aldri ville funnet seg i det. Heldigvis.

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Nei, ikke den der gangen. For en gangs skyld ville jeg ha en kveld hvor jeg inviterte mine venner til en koselig kveld uten ei som jeg og flere ikke vil ha med oss hver gang vi samles. 

Ellers så synes jeg du bør dra bortover siden den der Silje der er nok slu nok til å prøve å snu historien sånn at du er den som lager drama til de andre. 

De andre kjenner meg. De ville ikke trodd henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Det du burde gjøre er å dra på julebordet, kose deg kjempe masse og bare ha det utrolig gøy, også snakke med Marit om at du syns hun burde støtte deg i dette, også snakke med Silje om at hun er en kjempe dårlig venn som stenger deg ute og baksnakker deg til dine egne venner. 

Du trenger på ingen måte å forklare deg til Silje om hvorfor du har vanskeligheter med å treffe henne, for egentlig fortjener hun ikke forklaring pga. måten hun oppfører seg. Det er uakseptabelt mener nå jeg. 

IKKE vær jenta som taper og mister alle vennene sine, vær den jenta som vinner med stolthet og hodet hevet. Du fortjener bedre enn dette. Silje prøver å dytte deg ned, men det skal hun ikke få klare, hun skal IKKE få vinne. Se på det som en konkurranse, taper du, taper du nesten alt, vinner du, så vinner du mye (kanskje noen her mener det ikke er rett tankegang, men om en er konkurransemenneske, så er det ''bra'' og tenke sånn i noen tilfeller).

Og forresten, har du ikke hørt at du skal smile til de som misliker deg, for å knuse dem? Dette er den perfekte anledning til å gjøre dette.

Jo la meg også legge til at jeg selv har hvert i posisjonen til Silje, hvor jeg har blitt glemt, venninnen min har kommet timer for sent og avbrutt avtaler og lignende på kort varsel. Det er det verste som finnes syns jeg, men jeg gikk ikke rundt og snakket om det til Gud og værmann eller hva man pleier å si.

Masse lykke til!

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ringt Silje og bedt om en samtale. Spurt henne hvorfor hun følte at hun ikke kunne snakke med meg om dette, men istedet blandet inn en uskyldig tredjepart. Hva vil hun med vennskapet? Kan vi bli enige om hvor ofte vi må treffes for at begge skal være fornøyde? Hvis vi ikke hadde blitt enige hadde jeg sagt at jeg synes det var trist at vi ikke kan være venninner nå, men at vi kanskje kan ta opp kontakten når jeg får mer fritid. 

Anonymkode: a73c5...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg synes du skal heve deg over alt det der så det ikke blir mer drama enn nødvendig. 

Det er forståelig at Silje blir såret dersom hun føler at du konsekvent unngår å ville møte opp når hun inviterer deg til treff, i tillegg til at du aldri ber henne om å finne på noe når det passer deg.
At du har det travelt er greit og en god unnskyldning, men den blir fort gammel og får ofte folk til å føle seg tilsidesatt og nedprioritert. 

Det at Marit føler seg dratt mellom dere to kan jeg også forstå er vanskelig for henne, og jeg ser ikke at det er nødvendig å involvere flere av jentene i denne konflikten. 
 

Synes du skal sette av tid, ringe Silje og spørre henne med ut på en kaffe, si at du ønsker å snakke ut med henne om hvordan ting har vært den siste tiden. Forhåpentligvis er hun voksen nok til at hun går med på dette og dere kan finne forståelse dere i mellom og derfor redde stemningen for julebordet. 
 

Det er barnslig av henne å snakke om ekskludering osv, og det må du gjerne ta opp med henne, men jeg synes også du kan si unnskyld for at du har nedprioritert henne siden det er tydelig at hun er såret over dette....

I en perfekt verden ville dette vært løsningen, men saken er Silje er utrolig vanskelig å prate med. Dessuten er det nytt for meg hvor forferdelig jeg er i hennes øyne, og jeg vet ikke om det er så mye mer å si egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Smart egentlig. Jeg har alltid hatt en slik "jo flere, jo bedre"- innstilling, men nå vet jeg sannelig ikke.

Det er jo heller ikke et problem dersom man ikke har venner som Silje. Det er som regel veldig hyggelig når venner fra forskjellige kanter finner tonen i sosiale lag. Det er litt synd at du ikke oppdaget disse trekkene til Silje før du introduserte henne til resten av venneflokken. Dette er overhodet ikke fortjent og jeg har virkelig vondt av deg. Det er Silje som er urimelig her, og jeg synes det er synd at venneflokken din gir henne makten her. Jeg stiller meg også helt uforstående til hvorfor noen i det hele tatt har lyst til å fortsette vennskapet til en som snakker så negativt og nedlatende om en annen venninne på intet godt grunnlag. Nå virker det jo uansett som at Marit holder med deg, men ikke ønsker å innblandes i noe drama. Hva med å foreslå for Marit at de igjen kan flytte julebordet til henne? Eller eventuelt å ta det ute? Marit bør da ha forståelse for at du føler deg litt utilpass med å dra til Silje når hun har baksnakket deg så til de grader. 

Anonymkode: afe1c...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Det du burde gjøre er å dra på julebordet, kose deg kjempe masse og bare ha det utrolig gøy, også snakke med Marit om at du syns hun burde støtte deg i dette, også snakke med Silje om at hun er en kjempe dårlig venn som stenger deg ute og baksnakker deg til dine egne venner. 

Du trenger på ingen måte å forklare deg til Silje om hvorfor du har vanskeligheter med å treffe henne, for egentlig fortjener hun ikke forklaring pga. måten hun oppfører seg. Det er uakseptabelt mener nå jeg. 

IKKE vær jenta som taper og mister alle vennene sine, vær den jenta som vinner med stolthet og hodet hevet. Du fortjener bedre enn dette. Silje prøver å dytte deg ned, men det skal hun ikke få klare, hun skal IKKE få vinne. Se på det som en konkurranse, taper du, taper du nesten alt, vinner du, så vinner du mye (kanskje noen her mener det ikke er rett tankegang, men om en er konkurransemenneske, så er det ''bra'' og tenke sånn i noen tilfeller).

Og forresten, har du ikke hørt at du skal smile til de som misliker deg, for å knuse dem? Dette er den perfekte anledning til å gjøre dette.

Masse lykke til!

Ja, du sier noe der. Men det er ikke slik det burde være.. altså vi er voksne mennesker. Jeg får ungdomsskolenvibber av hele opplegget. Burde ikke dessuten vennene mine velge meg når en som er ny i gjengen bare prater dritt og oppfører seg usmakelig? 

Jeg skulle ønske Marit, helt uten min påvirkning, droppet Silje etter det hun sa i dag. Det ville jeg gjort.

Jeg ville ringt Silje og bedt om en samtale. Spurt henne hvorfor hun følte at hun ikke kunne snakke med meg om dette, men istedet blandet inn en uskyldig tredjepart. Hva vil hun med vennskapet? Kan vi bli enige om hvor ofte vi må treffes for at begge skal være fornøyde? Hvis vi ikke hadde blitt enige hadde jeg sagt at jeg synes det var trist at vi ikke kan være venninner nå, men at vi kanskje kan ta opp kontakten når jeg får mer fritid. 

Anonymkode: a73c5...3cc

Tror neppe vi kan ha en så rasjonell samtale etter alt som har blitt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...