Gå til innhold

Jentedrama.


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

I en perfekt verden ville dette vært løsningen, men saken er Silje er utrolig vanskelig å prate med. Dessuten er det nytt for meg hvor forferdelig jeg er i hennes øyne, og jeg vet ikke om det er så mye mer å si egentlig. 

Desto mer grunn til at dere to må ta dette på tomannshånd og ordne opp. 
Du må gjøre det klart og tydelig at hennes oppførsel ikke er ok og komme til bunns i hvorfor hun tror det er det. 

Jeg tror det er missforståelser og sårede følelser ute å går her og det blir ikke bedre om man ignorer, eller ennå verre; starter vervekampanje for hvem som er hvems venner, utfrysinger og baksnakking. 

Dere er voksne mennesker og voksne mennesker løser konflikter seg i mellom selv om det er vanskelig... 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Det er jo heller ikke et problem dersom man ikke har venner som Silje. Det er som regel veldig hyggelig når venner fra forskjellige kanter finner tonen i sosiale lag. Det er litt synd at du ikke oppdaget disse trekkene til Silje før du introduserte henne til resten av venneflokken. Dette er overhodet ikke fortjent og jeg har virkelig vondt av deg. Det er Silje som er urimelig her, og jeg synes det er synd at venneflokken din gir henne makten her. Jeg stiller meg også helt uforstående til hvorfor noen i det hele tatt har lyst til å fortsette vennskapet til en som snakker så negativt og nedlatende om en annen venninne på intet godt grunnlag. Nå virker det jo uansett som at Marit holder med deg, men ikke ønsker å innblandes i noe drama. Hva med å foreslå for Marit at de igjen kan flytte julebordet til henne? Eller eventuelt å ta det ute? Marit bør da ha forståelse for at du føler deg litt utilpass med å dra til Silje når hun har baksnakket deg så til de grader. 

Anonymkode: afe1c...872

Det er dette som irriterer meg mest, at jeg oppdaget hvilken bitch Silje faktisk er litt for sent.

Hadde jeg vært Marit i denne situasjonen ville jeg aldri funnet meg i å høre på drittslenging om venninnen min. Men, det skal sies at Marit har ikke sagt noe om hva hun vil gjøre videre nå, hun sa bare at hun trengte å fortelle dette til meg fordi det ga henne dårlig følelse å gå og bære på det uten å dele det med meg.

Det er dette jeg håper på. At Marit skal si, på eget initiativ, at vi flytter det tilbake til henne. Jeg kommer ikke til å si det selv, for jeg får uggen magefølelse av å bli tatt hensyn til på den måten. Jeg vil bare hygge meg og ha en fin kveld, men jeg tror ikke jeg får det hos Silje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Desto mer grunn til at dere to må ta dette på tomannshånd og ordne opp. Du må gjøre det klart og tydelig at hennes oppførsel ikke er ok og komme til bunns i hvorfor hun tror det er det. 

Jeg tror det er missforståelser og sårede følelser ute å går her og det blir ikke bedre om man ignorer, eller ennå verre; starter vervekampanje for hvem som er hvems venner, utfrysinger og baksnakking. 

Dere er voksne mennesker og voksne mennesker løser konflikter seg i mellom selv om det er vanskelig... 
 

Veldig sant. Men helt ærlig føler jeg at vi er langt forbi det stadiet hvor en rasjonell samtale er aktuelt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du og Marit har vært venninner i så mange år og silje og Marit akkurat har møtt hverandre, så syns jeg Marit som tross alt kjenner deg burde stå enda bedre opp for deg og ikke si at hun føler at hun står mellom dere.DU er venninna hun har kjent lengst og hun må å jo ha gode tanker om deg hvis dere har vært venninner så lenge. 

Du vil ikke snakke med en av de andre jentene du føler du kan stole på om det som har skjedd? Kanskje de vil holde øyne mer åpne hvis noe skjer. For meg så høres ikke Silje helt god ut. Kutt henne ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Med tanke på at du og Marit har vært venninner i så mange år og silje og Marit akkurat har møtt hverandre, så syns jeg Marit som tross alt kjenner deg burde stå enda bedre opp for deg og ikke si at hun føler at hun står mellom dere.DU er venninna hun har kjent lengst og hun må å jo ha gode tanker om deg hvis dere har vært venninner så lenge. 

Du vil ikke snakke med en av de andre jentene du føler du kan stole på om det som har skjedd? Kanskje de vil holde øyne mer åpne hvis noe skjer. For meg så høres ikke Silje helt god ut. Kutt henne ut!

Marit er bare altfor snill og har litt sånn pushover-attitude, det er det som er problemet her. Kan se for meg at Silje har totalt overkjørt henne i dag. Jeg vil ikke involvere flere med sånt "hun sa at du sa, at hun sa at de sa"-opplegg. De andre vet jo tross alt ikke om dette i det hele tatt. Alt de vet er at julebordet er flyttet til "Silje - venninnen til incognita". De tror vel at det er god stemning alle veier..

Spørsmålet er hvor lenge det er til Silje jobber seg videre i gjengen med drittslengingen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal heve deg over alt det der så det ikke blir mer drama enn nødvendig. 

Det er forståelig at Silje blir såret dersom hun føler at du konsekvent unngår å ville møte opp når hun inviterer deg til treff, i tillegg til at du aldri ber henne om å finne på noe når det passer deg.
At du har det travelt er greit og en god unnskyldning, men den blir fort gammel og får ofte folk til å føle seg tilsidesatt og nedprioritert. 

Det at Marit føler seg dratt mellom dere to kan jeg også forstå er vanskelig for henne, og jeg ser ikke at det er nødvendig å involvere flere av jentene i denne konflikten. 
 

Synes du skal sette av tid, ringe Silje og spørre henne med ut på en kaffe, si at du ønsker å snakke ut med henne om hvordan ting har vært den siste tiden. Forhåpentligvis er hun voksen nok til at hun går med på dette og dere kan finne forståelse dere i mellom og derfor redde stemningen for julebordet. 
 

Det er barnslig av henne å snakke om ekskludering osv, og det må du gjerne ta opp med henne, men jeg synes også du kan si unnskyld for at du har nedprioritert henne siden det er tydelig at hun er såret over dette....

Jeg er helt uenig. Det er ikke incognita som skal be om unnskyldning da hun ikke har noe å unnskylde seg for. Hun har forklart situasjonen sin til Silje der hun skriver at hun er lei seg for at det ikke har passet de gangene hun har spurt. I tillegg føyer hun til at hun enda ikke har hatt tid til å foreslå et treff, men at hun har skrevet til Silje at hun håper at de kan treffes snart. Det er helt urimelig at Silje reagerer på den måten som hun gjør basert på dette grunnlaget. Alle havner vel et par ganger i livet i en litt travel periode der man ikke ha tid til så mye venninnetid, og når man forklarer situasjonen samt forteller at man gjerne vil få til et møte når det passer er det direkte usmakelig at noen som visstnok er en "venninne" går sånn i strupen på en. Gode venninner møter hverandre med forståelse, gir tid og avventer til situasjonen har roet seg litt. 

Ut ifra hva incognita skriver virker hun som en inkluderende type, så jeg har ikke det inntrykket av at hun ikke inviterer Silje dersom det skulle ha passet. Man må da ha forståelse for at man ikke kan møtes hele tiden. 

Anonymkode: afe1c...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra, kos deg, le! Sett deg langt unna Silje å ha lite med henne å gjøre, men vis at dette er DIN vennegjeng, deres minner og felles humor. Vis henne at hun ikke bare kan komme å ødelegge det. Om du har et godt forhold til de andre jentene og personligheten hennes er slik som du beskriver er hun nok fort ute av gjengen.  Den beste hevnen er å vise hvor glad du er, og hvor lite det nytter for henne å baksnakke deg slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit er bare altfor snill og har litt sånn pushover-attitude, det er det som er problemet her. Kan se for meg at Silje har totalt overkjørt henne i dag. Jeg vil ikke involvere flere med sånt "hun sa at du sa, at hun sa at de sa"-opplegg. De andre vet jo tross alt ikke om dette i det hele tatt. Alt de vet er at julebordet er flyttet til "Silje - venninnen til incognita". De tror vel at det er god stemning alle veier..

Spørsmålet er hvor lenge det er til Silje jobber seg videre i gjengen med drittslengingen sin. 

Da håper jeg jentegjengen reagerer og sier ifra til henne at det er hun som er den ufine her. Håper det ordner seg for deg. Men gå på festen. Ikke la Silje få viljen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra, kos deg masse, le og vær aktiv i samtalene. Hvis Silje begynner med noen stikk eller drama, spør du henne rolig hvorfor hun har så mye imot deg? ikke hiss deg opp eller bli frekk, vær fattet og saklig. Det blir fort veldig pinlig for henne å i plenum å måtte stå til ansvar for ting hun har sagt bak din rygg. Da blir også de andre oppmersom på hvordan hun egentlig er..

Anonymkode: 30c17...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe der. Men det er ikke slik det burde være.. altså vi er voksne mennesker. Jeg får ungdomsskolenvibber av hele opplegget. Burde ikke dessuten vennene mine velge meg når en som er ny i gjengen bare prater dritt og oppfører seg usmakelig? 

Jeg skulle ønske Marit, helt uten min påvirkning, droppet Silje etter det hun sa i dag. Det ville jeg gjort.

Tror neppe vi kan ha en så rasjonell samtale etter alt som har blitt sagt.

Vet de andre hva som foregår da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Er ikke du rundt 30 Incognita? Kan hende at Silje er sur fordi du går ut på byn og sånt uten å spørre henne? Hun føler tydeligvis at du har fadet henne ut og er sur pga det. Selv om du sier at du ikke har tid osv til Silje så hjelper jo ikke det, for det er jo akkurat det man sier til noen man fader ut. Hvis Silje er overbevist om at det er det som skjer så forstår man hvorfor hun er sur. 

Kjedelig hvis det hele er en antagelse fra hennes side da, og at du faktisk ikke har tid. Du kan enten stå på ditt, eller si til Silje at du ikke har hatt som hensikt å fade henne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Jeg er helt uenig. Det er ikke incognita som skal be om unnskyldning da hun ikke har noe å unnskylde seg for. Hun har forklart situasjonen sin til Silje der hun skriver at hun er lei seg for at det ikke har passet de gangene hun har spurt. I tillegg føyer hun til at hun enda ikke har hatt tid til å foreslå et treff, men at hun har skrevet til Silje at hun håper at de kan treffes snart. Det er helt urimelig at Silje reagerer på den måten som hun gjør basert på dette grunnlaget. Alle havner vel et par ganger i livet i en litt travel periode der man ikke ha tid til så mye venninnetid, og når man forklarer situasjonen samt forteller at man gjerne vil få til et møte når det passer er det direkte usmakelig at noen som visstnok er en "venninne" går sånn i strupen på en. Gode venninner møter hverandre med forståelse, gir tid og avventer til situasjonen har roet seg litt. 

Ut ifra hva incognita skriver virker hun som en inkluderende type, så jeg har ikke det inntrykket av at hun ikke inviterer Silje dersom det skulle ha passet. Man må da ha forståelse for at man ikke kan møtes hele tiden. 

Anonymkode: afe1c...872

Takk for støttende ord. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er ikke du rundt 30 Incognita? Kan hende at Silje er sur fordi du går ut på byn og sånt uten å spørre henne? Hun føler tydeligvis at du har fadet henne ut og er sur pga det. Selv om du sier at du ikke har tid osv til Silje så hjelper jo ikke det, for det er jo akkurat det man sier til noen man fader ut. Hvis Silje er overbevist om at det er det som skjer så forstår man hvorfor hun er sur. 

Kjedelig hvis det hele er en antagelse fra hennes side da, og at du faktisk ikke har tid. Du kan enten stå på ditt, eller si til Silje at du ikke har hatt som hensikt å fade henne ut. 

Jeg nærmer meg iallefall.

Men jeg må da få lov å gå ut uten å måtte inkludere Silje? Hun er dessuten ikke noe glad i gå ut, det har hun selv sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg iallefall.

Men jeg må da få lov å gå ut uten å måtte inkludere Silje? Hun er dessuten ikke noe glad i gå ut, det har hun selv sagt. 

Skulle bare mangle hvis hun ikke en gang liker å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Dra, kos deg masse, le og vær aktiv i samtalene. Hvis Silje begynner med noen stikk eller drama, spør du henne rolig hvorfor hun har så mye imot deg? ikke hiss deg opp eller bli frekk, vær fattet og saklig. Det blir fort veldig pinlig for henne å i plenum å måtte stå til ansvar for ting hun har sagt bak din rygg. Da blir også de andre oppmersom på hvordan hun egentlig er..

Anonymkode: 30c17...6e8

Jeg synes det høres ekstremt kleint ut, å skulle ta oppvasken i plenum liksom. 

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ekstremt kleint ut, å skulle ta oppvasken i plenum liksom. 

Jeg er helt enig. Det er også oppskriften på en uhyggelig kveld. 

Anonymkode: afe1c...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det er bare "umodne barn" som visker til vennene sine om andre i venneflokken bak deres rygg, Incognita. Jeg hadde hatt respekt for Silje om hun hele tiden gikk rett til deg og snakket med deg om det hun føler. Når hun sladrer rundt til veninnene dine om deres problemer, ville jeg kuttet henne ut umiddelbart! Livet er for kort til å ha sånne gribber rundt seg. Du bør gå med hevet hode om dere møtes i sammenhenger. Det kan være sårt å føle at venner bortprioriterer en. Det har jeg selv opplevd og det føles vondt. Å føle på det er ikke galt i seg selv, men når man sladrer om sånt til andre, bærer det galt avsted.

Silje burde forstå at du kan være opptatt og at tiden ikke strekker så enkelt til. Om hun hadde tatt initsiativet til at dere kunne snakket skikkelig ut, uten bebreidelse, ville nok hele greia blitt ett "ikke problem". Om hun fortsetter med drittslenginga til alle de andre veninnene dine, bør du ta det opp mens flest mulig av dere er samlet i ett rom. Å konfrontere henne mens alle hun har involvert i dette sitter å hører, vil ta brodden av usannhetene. Da vil jo alle høre begges versjon og alle vil høre at det du sier vil høres fornuftig og rimelig ut. Da blir hun den som må forklare seg og dementere løgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, hun er alltid den største dramadama!! :fnise: 

Ikke alltid.

Anonymkode: 02134...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...