Gå til innhold

Jentedrama.

Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres ekstremt kleint ut, å skulle ta oppvasken i plenum liksom. 

Kleint, men noen ganger nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Skriver dette i frustrasjon akkurat nå, så jeg beklager om jeg fremstår som tidenes dramaqueen, men jeg trenger innspill.

Jentegjengen (fra "gamledager") pleier å samles hos én av oss til julebord hvert år. Vi pynter oss, spiser nydelig mat, drikker og hygger oss. Tidligere har vi gått ut på byen, men i fjor (og året før også om jeg husker riktig) ble vi inne og hygget oss til langt på natt. Vi pleier å være 10-15 jenter, og de fleste har kjent hverandre en liten evighet. Hvem som skal være vertskap i år ble bestemt for en stund siden, la oss kalle henne "Marit". 

Jeg har de siste 3-4 årene stiftet et nytt bekjentskap, la oss kalle henne "Silje". Vi har gjort mye morsomt sammen de siste årene.. vært på reiser sammen, gått på byen, på middag, hytteturer, shopping osv osv. For en tid tilbake skulle jeg på besøk til Marit og inviterte med meg Silje. De to kom veldig godt overens og alt var fryd og gammen. Jeg synes det var hyggelig når de vekslet snap før vi dro derfra. 

I ettertid har det blitt litt dårlig stemning mellom meg og Silje. Dette er først og fremst fordi hun viser lite forståelse for at jeg ikke har tid til å møtes hele tiden. Hun kan spørre meg på en torsdag om jeg vil komme på middag/vin lørdag, og kan jeg ikke det blir hun pottesur og svarer ikke når jeg skriver at jeg er lei meg for at det ikke klaffet. Dette har skjedd noen ganger nå, og jeg har ikke hatt tid til å foreslå et møte men har sagt at jeg håper vi får mulighet til å treffes snart. Hun ble opprørt og skrev til meg over melding at hun synes det er påfallende at jeg aldri har tid til henne og at hun synes det er dårlig stil. Hun la også til at hun har sett på diverse sosiale medier at jeg til stadighet er ute på byen, og at det er kun henne jeg ikke har tid til. Dette stemmer ikke.

For et par uker siden snakket jeg Marit på snap. Hun lurer på når jeg skal til Silje og hva jeg skal ha på meg osv. Jeg skjønner ikke hva hun snakker om. Vi blir begge sjokkerte når det viser seg at Silje har invitert Marit til en fest hun har planlagt i lang tid, men ikke meg. Senere på kvelden legger Silje ut hundre mystory's fra festen. Jeg ble helt ærlig litt lei meg av hele greia. 

I ettertid har Marit introdusert Silje for noen andre av jentene i "gjengen", denne gangen var jeg invitert men hadde ikke anledning. De var ute på middag og vin.

Vel, for en ukes tid siden fikk jeg vite at det årlige julebordet er flyttet til Silje. Hun og Marit har blitt enig om dette mye fordi Silje har mye bedre plass, og Silje har også invitert noen andre jenter hun kjenner fra før. Greit nok. Jeg sendte Silje en snap og spurte om jeg skulle ta med noe, og hun svarte kort og greit på hva jeg kunne ta med. 

Jeg har ikke tenkt på dette siden. 

Så i kveld får jeg en snap fra Marit, hun lurer på om jeg har 2 min til å prate i telefonen. Jeg sitter opptatt men sniker meg ut for å ringe Marit. Hun forteller at hun har tatt en kaffe med Silje i dag, og at de har snakket om julebordet. Silje har sagt at "incognita hadde hatt godt av å bli ekskludert egentlig, siden hun aldri holder avtaler eller dukker opp til noe uansett." Marit har forklart at hun vet jeg er opptatt for tiden og at det kan være vanskelig for meg å planlegge å møtes, iallefall på kort varsel. Da har Silje langet ut i det vide og det brede om hvor dårlig venninne jeg har vært for henne de siste årene. Hun forteller i detaljer om situasjoner som har oppstått og ting jeg skal ha gjort og sagt. Hun synes visst jeg er full av meg selv og dessuten frekk og usmakelig. Marit forholdt seg nøytral, men når hun forteller dette til meg sier hun at hun synes det er vanskelig fordi hun føler seg "dratt" mellom oss to. 

Jeg svarer til Marit at jeg nå mistet ALL lysten til å dukke opp på julebordet hos Silje. Da ble hun veldig skuffet og sier at jeg overreagerer og at det er bare å klistre på seg et smil og dukke opp. Jeg kan bare se for meg hvordan kvelden vil bli, når vi med en del alkohol innenbords skal ta en "alvorsprat" på badet osv.. jeg orker ikke slikt drama, jeg er for gammel til sånt.

Akkurat nå angrer jeg VELDIG på at jeg introduserte Marit og Silje til hverandre, og i tillegg er det en liten del av meg som synes at Marit burde kjempe for saken min når jeg ikke er der for å forsvare meg. Hadde vi byttet roller her ville jeg flyttet julebordet tilbake til meg selv, slik at hun kunne komme og føle seg velkommen. Jeg skulle helt ærlig ønske at Marit sa til Silje at hun ikke finner seg i slik baksnakking. 

Er det bare meg eller er alt dette utrolig barnslig? Vi er voksne altså. 

Så, hva gjør jeg nå? Klistrer på meg et smil og later som ingenting? Initierer en prat med Silje? Akkurat nå har jeg mest lyst til å skrive en melding til Silje og fortelle henne akkurat hva jeg tenker om henne, for så å slette og blokkere henne fra alle sosiale medier. 

Gudhjelpemeg for et drama! 

Hvis du sletter henne etter å ha sendt melding,eskalerer jo dette dramaet.Det gjør det også når Marit baksnakker Silje ovenfor deg.For et surr.Hadde gått på julebordet som vanlig,og oppført meg som vanlig.Så hadde jeg invitert Silje og Marit for å rydde opp i dette.Hvis det er mulig da.Er vel verdt et forsøk.Kan ikke se noen annen løsning ihvertfall,om det ikke skal bli enda mer drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sletter henne etter å ha sendt melding,eskalerer jo dette dramaet.Det gjør det også når Marit baksnakker Silje ovenfor deg.For et surr.Hadde gått på julebordet som vanlig,og oppført meg som vanlig.Så hadde jeg invitert Silje og Marit for å rydde opp i dette.Hvis det er mulig da.Er vel verdt et forsøk.Kan ikke se noen annen løsning ihvertfall,om det ikke skal bli enda mer drama.

Jeg regner med det var en kommentar skrevet i frustrasjon. Incognita er vel litt mer gjennomtenkt enn så. :) 

Jeg ser ikke helt hvorfor Marit skal være med i opprydningen. Ja, hun burde vel ha stått litt sterkere imot den negative ordfossen Silje serverte, men dette går vel heller mer på hvordan Marit er som person og hvordan hun takler konflikter. Dersom hun kritiserer Marit for at hun ikke stilte mer opp kan hun lett finne på å lene seg på Silje som en naturlig reaksjon. Det er litt viktig å ikke blusse det opp for mye heller. Dette er i hovedsak et problem mellom Silje og incognita. Jeg er uenig i at Marit har baksnakket Silje. Hun har vel forholdt seg temmelig nøytral ut ifra det som står beskrevet. 

Anonymkode: afe1c...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Incognita, du fortjener så mye bedre, enn den venninnen "Silje", er enig med O.G ang. "Friend Poaching". Det er ikke bra :/
Fortell "Silje" hva du føler og mener akkurat om henne, snakk rett fra hjerterota om hvordan du opplever ting nå..
Fortell henne at du ikke kan ha en venn som henne, slett henne, ignorer henne og la resten gå sin gang.
Forhåpentligvis så skjønner "Marit" hvilken person hun er og kommer tilbake til deg.

Eller....
Du kan dra på julebordet og oppleve det å bli tråkket på av "Silje" og bli fryst ut på middagen.. Og ta en "vennlig chat, på toalettet" Og skape masse drama...bare pass på at du får i deg rikelig med drikke, slik at du garantert ikke husker hva du sa dagen etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig. Det er ikke incognita som skal be om unnskyldning da hun ikke har noe å unnskylde seg for. Hun har forklart situasjonen sin til Silje der hun skriver at hun er lei seg for at det ikke har passet de gangene hun har spurt. I tillegg føyer hun til at hun enda ikke har hatt tid til å foreslå et treff, men at hun har skrevet til Silje at hun håper at de kan treffes snart. Det er helt urimelig at Silje reagerer på den måten som hun gjør basert på dette grunnlaget. Alle havner vel et par ganger i livet i en litt travel periode der man ikke ha tid til så mye venninnetid, og når man forklarer situasjonen samt forteller at man gjerne vil få til et møte når det passer er det direkte usmakelig at noen som visstnok er en "venninne" går sånn i strupen på en. Gode venninner møter hverandre med forståelse, gir tid og avventer til situasjonen har roet seg litt. 

Ut ifra hva incognita skriver virker hun som en inkluderende type, så jeg har ikke det inntrykket av at hun ikke inviterer Silje dersom det skulle ha passet. Man må da ha forståelse for at man ikke kan møtes hele tiden. 

Ja, alle har tider der de av ulike årsaker ikke har mye tid til vennene sine, men jeg leste ut i fra HI at Incognita og Silje hadde gått fra å være veldig gode venner de siste 4 årene som gjorde mye som shopping, ferier, ut på byen, hytteturer osv og jeg har derfor forståelse for at Silje kan føle seg tilsidesatt dersom Incognita nå plutselig ikke har tid til henne i det hele tatt. Det står ingenting om hvor lenge dette har pågått, jeg forstod det som at det var over en lengre periode (om jeg tar feil så er det en annen sak). Jeg leser det i alle fall som at Silje savner Incognita og prøver og prøver og prøver, men som igjen og igjen opplever å bli avvist uten å få noe tilbake og da synes jeg ikke det er rart at Silje er såret. 
Det at Silje nå prøver å ekskluderer Incognita og baksnakker henne til felles venner synes jeg ikke er OK og dette må hun står til rette for. 

Jeg er enig i det du skriver at gode venninner møter hverandre med forståelse, og det er derfor jeg tror at dette hele kan vær bygget på nettopp en missforståelse som kan klarnes opp i dersom Silje og Incognita setter seg ned på tomannshånd og prater ut. 

Noen ganger må man bite i et par sure epler og unnskylde seg for ting man kanskje ikke helt synes man har gjort noe galt, nettopp fordi den andre parten har en annen oppfatning av saken enn ens egen, og fordi hvis man ikke gjør det så blir det fort barnslig krangling, mer missforståelser og drama og jeg forstod det sånn at dette er noe Incognita ønsker å unngå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg savner av og til flere venninner men ikke akkurat nå kjenner jeg (klar over at dette er et untakstilfelle da, men fy så slitsomt)

Jeg har ikke lest hele tråden, men:

Hvis du tenker nøye over forholdet ditt til Marit, kan det hende at hun kan ha overdrevet samtalen med Silje og gjort det Silje sa verre enn det faktisk var?  Kan Marit ha en personlig interesse av å skyve deg ut og bruke Silje til dette hvis Marit vet at Silje er litt misfornøyd med deg fra før?

Hvis du har kjent Silje 3-4 år og Silje overfor Marit har klaget over hvor dårlig venninne du har vært for henne de siste årene (som ikke er så mange) så er det veldig rart at Silje har holdt kontakt med deg.  Og vært ivrig på det også, hvis hun faktisk har opplevd deg som frekk og full av deg selv og bla bla bla.(smakløs??)

Det er noe muffens her, kan det hende Silje er en manipulerende heks som kanske aldri har vært en ekte venn (det er i hvert fall lenge siden).  Og kanskje i det siste har fått noe i mot deg (ikke bare mange små hendelser over mange år som hun påstår, men noe større du ikke har fått med deg eller ikke vurderer som en alvorlig sak).  Har det skjedd noe i Siljes liv som gjør at hun plutselig føler seg ekstra sårbar og har behov for å hevde seg?

Litt mystisk at Marit gikk på Siljes fest når du ikke engang var invitert.  Og Marit synes du overreagerer fordi du mister lysten til å delta nå vertinnen ved julebordet mener du fortjener å bli ekskludert?  Hva trodde Marti ville skje egentlig?

Som du skjønner synes jeg både Marit og Silje er ytterst tvilsomme i denne sammenhengen.  Gå på julebordet hvis du klarer, hvis dere blir 10-15 stk må det vel finnes noen hyggelige du kan forholde deg til?  Hold deg edru og pass på ikke å havne på tomannshånd med noen.  Hvis noen vil ha en alvorsprat, si at du ikke synes det årlige julebordet er den rette anledningen men at dere kan avtale en kveld og prate i fred og ro og uten promille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentedrama er noe herk! Kommer selv fra en stor venninnegjeng hvor sånt kan oppstå titt og ofte. Har funnet ut at den enkleste og greieste løsningen er og ta det ved rota og ta tak i hun "Silje", som oppfører seg som ei megge nå. Si at du vil treffe henne også forteller du henne hvor elendig du synes det er av henne og at hun må prøve og se ting litt fra din side også. Prøv og ordne opp så best dere klarer. At hun bevisst prøver å gå inn for at dine eldre venner skal ekskludere deg synes jeg er hårreisende, og jeg er enig med deg at "Marit" burde ha stilt opp mere for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg nærmer meg iallefall.

Men jeg må da få lov å gå ut uten å måtte inkludere Silje? Hun er dessuten ikke noe glad i gå ut, det har hun selv sagt. 

Du har selvfølgelig lov til å gjøre hva du vil, men hun forventer kanskje at du oppsøker henne når du har tid til overs, for å ta igjen det tapte. Hvis du heller vil bruke tiden din på andre ting og hun fanger det opp, blir hun lei seg. Det er forståelig sant? Alle med et normalt ego vil bli skuffet og sur når en venn ikke pleier vennskapet. Hun tar flere initiativ til deg, men hun opplever kanskje at når du har fritid prioriterer heller du andre ting. Det forteller henne at du ikke prioriterer henne like mye som hun prioriterer deg, og det er sårt. 

Hvis du ser det fra hennes side så forstår du hvorfor hun er sur i alle fall. Det er ikke greit at hun baksnakker og sånt, egoet hennes har nok fått seg en støkk. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg regner med det var en kommentar skrevet i frustrasjon. Incognita er vel litt mer gjennomtenkt enn så. :) 

Jeg ser ikke helt hvorfor Marit skal være med i opprydningen. Ja, hun burde vel ha stått litt sterkere imot den negative ordfossen Silje serverte, men dette går vel heller mer på hvordan Marit er som person og hvordan hun takler konflikter. Dersom hun kritiserer Marit for at hun ikke stilte mer opp kan hun lett finne på å lene seg på Silje som en naturlig reaksjon. Det er litt viktig å ikke blusse det opp for mye heller. Dette er i hovedsak et problem mellom Silje og incognita. Jeg er uenig i at Marit har baksnakket Silje. Hun har vel forholdt seg temmelig nøytral ut ifra det som står beskrevet. 

Jeg tenkte sånn at det handler om de tre nå,så om de kunne ryddet opp sammen uten at det ble verre.At plutselig blir Marit synderen,og så ble Silje irritert på henne osv.Jeg har ikke vært i lignende drama,så tenkte utfra det,at de møtes og snakker ut.Jeg er ganske direkte,så syns ansikt til ansikt er best,og tenkte utfra hvordan gjøre det minst mulig "smertefullt".Men mulig det ikke er en god ide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Huff, jeg savner av og til flere venninner men ikke akkurat nå kjenner jeg (klar over at dette er et untakstilfelle da, men fy så slitsomt)

Jeg har ikke lest hele tråden, men:

Hvis du tenker nøye over forholdet ditt til Marit, kan det hende at hun kan ha overdrevet samtalen med Silje og gjort det Silje sa verre enn det faktisk var?  Kan Marit ha en personlig interesse av å skyve deg ut og bruke Silje til dette hvis Marit vet at Silje er litt misfornøyd med deg fra før?

Hvis du har kjent Silje 3-4 år og Silje overfor Marit har klaget over hvor dårlig venninne du har vært for henne de siste årene (som ikke er så mange) så er det veldig rart at Silje har holdt kontakt med deg.  Og vært ivrig på det også, hvis hun faktisk har opplevd deg som frekk og full av deg selv og bla bla bla.(smakløs??)

Det er noe muffens her, kan det hende Silje er en manipulerende heks som kanske aldri har vært en ekte venn (det er i hvert fall lenge siden).  Og kanskje i det siste har fått noe i mot deg (ikke bare mange små hendelser over mange år som hun påstår, men noe større du ikke har fått med deg eller ikke vurderer som en alvorlig sak).  Har det skjedd noe i Siljes liv som gjør at hun plutselig føler seg ekstra sårbar og har behov for å hevde seg?

Litt mystisk at Marit gikk på Siljes fest når du ikke engang var invitert.  Og Marit synes du overreagerer fordi du mister lysten til å delta nå vertinnen ved julebordet mener du fortjener å bli ekskludert?  Hva trodde Marti ville skje egentlig?

Som du skjønner synes jeg både Marit og Silje er ytterst tvilsomme i denne sammenhengen.  Gå på julebordet hvis du klarer, hvis dere blir 10-15 stk må det vel finnes noen hyggelige du kan forholde deg til?  Hold deg edru og pass på ikke å havne på tomannshånd med noen.  Hvis noen vil ha en alvorsprat, si at du ikke synes det årlige julebordet er den rette anledningen men at dere kan avtale en kveld og prate i fred og ro og uten promille.

Enig i dette. Jeg ville trødd forsiktig med Marit fremover. Veldig spesielt med holdningen: "Silje baksnakket deg og vil stenge deg ute, men siden jeg ikke vil blande meg så syns jeg du skal være voksen å komme på julebordet hun egentlig ikke skulle ha arrangert eller vært invitert på. Så pass må du tåle."

Jeg hadde gått, på grunnlag av prinsipp. Men holdt meg nøytral, og helst langt borte fra Marit og Silje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Altså jeg føler for å oppklare en ting her.. Marit er verdens mest lojale og ærlige venn. Jeg synes ikke det er "drittslenging" at hun kommer til meg med det Silje har sagt, det ser jeg på som et kvalitetstegn egentlig. 

Marit visste heller ikke at jeg ikke var invitert på festen Silje arrangerte før hun hadde begynt å ordne seg og var klar til å dra. 

Jeg synes ikke Marit kan klandres for noe her, men jeg skal innrømme at jeg håper at hun nå, på eget initiativ, vil trekke seg litt unna Silje i lojalitet for meg. Det ville jeg iallefall gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er Marit og Silje på kg?

Anonymkode: d09a1...ba2

Silje er, men jeg blåser i om hun kjenner seg igjen for å være ærlig. Og hvis det er deg så er det ikke noe her jeg ikke kan stå for. 

Er det deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silje er, men jeg blåser i om hun kjenner seg igjen for å være ærlig. Og hvis det er deg så er det ikke noe her jeg ikke kan stå for. 

Er det deg??

Det er vel heller en positiv ting om hun kjenner seg igjen. Da der hun at de fleste mener at hun oppfører seg helt urimelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Det er vel heller en positiv ting om hun kjenner seg igjen. Da der hun at de fleste mener at hun oppfører seg helt urimelig. 

Joda, men kan bare tenke meg dramaet som vil utfolde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Altså jeg føler for å oppklare en ting her.. Marit er verdens mest lojale og ærlige venn. Jeg synes ikke det er "drittslenging" at hun kommer til meg med det Silje har sagt, det ser jeg på som et kvalitetstegn egentlig. 

Marit visste heller ikke at jeg ikke var invitert på festen Silje arrangerte før hun hadde begynt å ordne seg og var klar til å dra. 

Jeg synes ikke Marit kan klandres for noe her, men jeg skal innrømme at jeg håper at hun nå, på eget initiativ, vil trekke seg litt unna Silje i lojalitet for meg. Det ville jeg iallefall gjort.

Vil så klart ikke gi deg noen negative vibber med Marit. Men for meg er ikke en venn lojal bare ved å fortelle at du har blitt baksnakket, for meg er en lojal venn en person som står opp for deg når du ikke har mulighet til å forsvare deg selv. Tviler ikke på at Marit er kjempe hygelig og en god person. Kun at det kan være lurt å følge litt med på henne fremover, og kanskje ikke stole helt på henne. Du har tross alt kun hørt en side av saken, og man vet ingenting om Marit har forholdt seg nøytral eller var enig i det Silje sa.

Lykke til i hvert fall :)

Endret av ElizabethTaylor
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er russefeiringa mi all over. Jeg hadde brukt store deler av min russefeiring med venner og venninner som jeg hadde mistet kontakten med på ungdomsskolen, noe som ikke ble godt mottatt av venninnegjengen min (som jeg gikk i klasse med). De valgte å stenge meg ute fra siste feiring. Det vil si; de fortalte meg at det ikke ble noe vors, da de satt sammen hele gjengen og "noen" ble enige om at JEG var blitt for god for dem siden jeg hadde knyttet nye venner. Etterhvert fikk de kalde føtter og inviterte meg likevel, etter at jeg fant det ut naturligvis, men jeg har aldri funnet meg i dritt og dro ikke. Hadde tidenes avslutning på russefeiringa med folk som ville ha meg der. Vi var 19 år og selv da følte jeg meg for voksen for sånt drama. I dag er vi nærmere 30 og har vært venner igjen siden russetida. 

Mitt råd: Ikke ta i mot dritt fra Silje. Slike mennesker må konfronteres. Gjerne foran andre, da er de ikke høye i hatten.

Anonymkode: d537f...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skikkelig Farmen Silje og Marit assosiasjoner, og at de holder deg ute fra "familien", haha! Passende navnevalg.

Men nei uansett,

jeg syntes det er frekt å "infiltrere" en vennegjeng på den måten Silje har gjort. Klart man kan klaffe godt med venners venner, men å ta over hele julebordet og begynne å snakke stygt om den vennen som faktisk introduserte dere er dårlig stil. Jeg syntes det virker som du har en god venninne i Marit som kommer til deg og forteller deg om situasjonen slik at det ikke blir masse drama bak din rygg.

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg rett og slett hadde tatt det opp med Silje. Si ifra at dere er for gamle for slikt drama og at det er utrolig frekt av henne å "planlegge" å holde deg utenfor på denne måten. Mest sannsynlig så vil de andre vennene dine støtte deg siden du har kjent de lenger enn Silje har og derfor sikkert har et bedre vennskap med de. 

Lykke til på julebord! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Dette er russefeiringa mi all over. Jeg hadde brukt store deler av min russefeiring med venner og venninner som jeg hadde mistet kontakten med på ungdomsskolen, noe som ikke ble godt mottatt av venninnegjengen min (som jeg gikk i klasse med). De valgte å stenge meg ute fra siste feiring. Det vil si; de fortalte meg at det ikke ble noe vors, da de satt sammen hele gjengen og "noen" ble enige om at JEG var blitt for god for dem siden jeg hadde knyttet nye venner. Etterhvert fikk de kalde føtter og inviterte meg likevel, etter at jeg fant det ut naturligvis, men jeg har aldri funnet meg i dritt og dro ikke. Hadde tidenes avslutning på russefeiringa med folk som ville ha meg der. Vi var 19 år og selv da følte jeg meg for voksen for sånt drama. I dag er vi nærmere 30 og har vært venner igjen siden russetida. 

Mitt råd: Ikke ta i mot dritt fra Silje. Slike mennesker må konfronteres. Gjerne foran andre, da er de ikke høye i hatten.

Anonymkode: d537f...fd8

Høres ut som du var moden for alderen din. Da jeg var russ var det bare drama fra ende til annen.. men nå er vi tross alt nærmere 30 og burde oppføre oss deretter.

Takk for innspill :hjerte: 

Fikk skikkelig Farmen Silje og Marit assosiasjoner, og at de holder deg ute fra "familien", haha! Passende navnevalg.

Men nei uansett,

jeg syntes det er frekt å "infiltrere" en vennegjeng på den måten Silje har gjort. Klart man kan klaffe godt med venners venner, men å ta over hele julebordet og begynne å snakke stygt om den vennen som faktisk introduserte dere er dårlig stil. Jeg syntes det virker som du har en god venninne i Marit som kommer til deg og forteller deg om situasjonen slik at det ikke blir masse drama bak din rygg.

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg rett og slett hadde tatt det opp med Silje. Si ifra at dere er for gamle for slikt drama og at det er utrolig frekt av henne å "planlegge" å holde deg utenfor på denne måten. Mest sannsynlig så vil de andre vennene dine støtte deg siden du har kjent de lenger enn Silje har og derfor sikkert har et bedre vennskap med de. 

Lykke til på julebord! :vin:

Kanskje jeg heter Charlotte og at det var slik jeg fant inspirasjon til navnene? :nigo: 

Men ja, det er nettopp det at det faktisk var jeg som introduserte de. Utrolig dårlig stil å bare "ta over" på den måten der.. Jeg har egentlig bestemt meg for å konfrontere Silje, jeg vil hun skal si til meg face to face hvor forferdelig jeg er, og deretter skal jeg gi henne tidenes relief - hun slipper nemlig å ha meg i livet sitt mer. 

Ikke gidder jeg julebord heller tror jeg, det er julebord på jobben samme kveld og det hadde jeg egentlig tenkt å droppe (har ikke jobbet der veldig lenge og ikke er det en "julebordbransje" egentlig), men nå tenker jeg at jeg kanskje skal dra. 

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt at du ikke vil dra. Har vært borti jentedrama fra en annen verden selv og det er veldig kjipt. Nå har hun ene, som baksnakket meg på det drøyeste, blitt venninne med en av mine beste venninner. Da har jeg bedt om er en heads up for å vite om hun kommer på f.eks fest slik at jeg kan velge å komme eller ikke og i det minste være mentalt forberedt.

Har fortalt hun jeg er venninne med i dag at jeg på ingen måte kan eller vil legge føringer på hvem hun er med, men jeg ønsker å velge selv om jeg skal være med eller ikke. Når man vet at det kommer til å bli ekkel stemning på forhånd er det veldig greit å ha valget.

Det eneste jeg tenker er muligheten for at hun får en "plattform" på julebordet til å spre mer dritt, og den kan bli farlig om folk er skuffet om du "prioriterer" jobb framfor dem.

Lykke til i alle fall. Drama er noe dritt! Håper du får en fin kveld uansett hva du velger :) 

Anonymkode: b36be...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...