Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #1 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hvordan kan dere foreldre røyke, når dere vet dere sannsynligvis vil bli revet bort før barna deres. Se for dere barna deres stå ved kisten og gråte. Hvorfor fortsetter dere da? Når dere vet barnas største frykt er å miste dere, hvorfor fortsetter dere da? Gir dere faen?I mine øyne gjør dere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 4. oktober 2004 #2 Del Skrevet 4. oktober 2004 Nå er det vel sånn at sjansen for at foreldrene dør først uansett er overveiende stor. Av de jeg kjenner som har mistet foreldrene sine alt for tidlig, så er det ikke røyking som har vært årsaken. Det er stort sett ulykker og selvmord. Blant annet min egen onkel. Klart det er uansvarlig å røyke når man er forelder, men ikke på det grunnlaget du kommer med. Jeg synes det er mye verre at barna skal bli utsatt for passiv røyking og dårlig påvirkning. Barn kan få mange skadevirkninger som direkte konsekvens av passiv røyking, på samme måte som alle andre kan det. Samt det at røyking blir på en måte legitimt, og ikke så farlig, når ens egne foreldre røyker. Jeg vil tro, uten å kunne dokumentere påstanden, at sjansen for at barnet selv begynner å røyke er mye større hvis en eller begge av foreldrene røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. oktober 2004 #3 Del Skrevet 4. oktober 2004 Er 100% enig med Drucsilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 4. oktober 2004 #4 Del Skrevet 4. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #5 Del Skrevet 4. oktober 2004 vil tro, uten å kunne dokumentere påstanden, at sjansen for at barnet selv begynner å røyke er mye større hvis en eller begge av foreldrene røyker. Det stemmer faktisk ikke helt. Har man foreldre som røyker er faktisk sjansene større for at man ikke begynner å røyke, sannsynligvis fordi man da har opplevd realitetene og det ikke lenger er så attraktivt. Men, jeg synes ikke foreldre skal røyke for nettopp å unngå at barna begynner å røyke selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 4. oktober 2004 #6 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg håper virkelig jeg blir revet bort før mine barn. For det er slik det bør være. Ingen foreldre skulle måtte følge sine barn til graven. Det er mange måter man kan dø på, og det finnes ingen garantier i verden. Skal vi bekymre oss om alle måtene vi kan dø på, så må vi: Slutte å kjøre bil, for vi kan faktisk risikere å krasje med en eller annen idiot. Slutte å bevege oss ut av huset, for vi kan bli påkjørt, bli drept av en eller annen idiot. Eller lignende saker. Vi kan faktisk risikere å dø av en eller annen sykdom også. Men selvfølgelig er røyken verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 4. oktober 2004 #7 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det stemmer faktisk ikke helt. Har man foreldre som røyker er faktisk sjansene større for at man ikke begynner å røyke, sannsynligvis fordi man da har opplevd realitetene og det ikke lenger er så attraktivt. Det stemmer ikke helt med min "virkelighet", men det kan godt hende at du har rett for alt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 4. oktober 2004 #8 Del Skrevet 4. oktober 2004 Nå er det vel sånn at sjansen for at foreldrene dør først uansett er overveiende stor. Av de jeg kjenner som har mistet foreldrene sine alt for tidlig, så er det ikke røyking som har vært årsaken. Det er stort sett ulykker og selvmord. Blant annet min egen onkel. Klart det er uansvarlig å røyke når man er forelder, men ikke på det grunnlaget du kommer med. Jeg synes det er mye verre at barna skal bli utsatt for passiv røyking og dårlig påvirkning. Barn kan få mange skadevirkninger som direkte konsekvens av passiv røyking, på samme måte som alle andre kan det. Samt det at røyking blir på en måte legitimt, og ikke så farlig, når ens egne foreldre røyker. Jeg vil tro, uten å kunne dokumentere påstanden, at sjansen for at barnet selv begynner å røyke er mye større hvis en eller begge av foreldrene røyker. Enig, du har mange gode poeng. Men jeg er usikker på den siste uttalelsen, tror det kan gå begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 4. oktober 2004 #9 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg er enig i at det er en uting med foreldre som røyker inne slik at barna deres blir passive røykere. Mange barn pådrar seg allergier og astma pga. ignorante foreldre. At røykingen også kan forkorte livene til foreldrene er en annen sak. Jeg er mest opptatt av skaden foreldrene påfører barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 4. oktober 2004 #10 Del Skrevet 4. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 7. oktober 2004 #11 Del Skrevet 7. oktober 2004 La røykerne være i fred. De betaler nok for hobbyen sin til å slippe moralprekener, og de vet utmerket godt at røyk er farlig. Finn noen andre å plage og blande dere opp i livene til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. oktober 2004 #12 Del Skrevet 7. oktober 2004 Enig med deg Druscilla. Så to barn - begge under 6 år - i baksete på en bil i sommer, begge foreldrene satt forna og røyka. Grusomt å se på. Nesten så det er barnemishandling. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. oktober 2004 #13 Del Skrevet 7. oktober 2004 så lenge foreldrene ikke utsetter barna for passiv røyking, så bryr de seg vel akkurat like mye om barna sine som alle andre. og som andre allerede har nevnt, de fleste som er foreldre HÅPER vel på at de skal dø før barna sine, det er vel enhver normal foreldres mareritt å overleve sine barn. :-( jeg har forresten hele TO foreldre som røyket i min barndom, de lever begge idag, når jeg er voksen. og jeg kjenner mange som har det likedan. det er ikke slik at 90% av alle røykere dør før de er 40, bare så du vet det. og enda en ting, det ER ikke "bare å slutte"! men hva vet du om det? har du noen gang vært avhengig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #14 Del Skrevet 7. oktober 2004 LoisLane: Det er dokumentert at barn av røykende foreldre røyker mer. Heldigvis finnes det unntak her også, begge mine foreldre røykte da jeg var barn. Av oss tre barna er det kun en som røyker, vi andre to har ikke tatt i en røyk en gang. Begge mine foreldre har sluttet å røyke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #15 Del Skrevet 12. oktober 2004 Driter ikke røykere i stort sett alt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. oktober 2004 #16 Del Skrevet 13. oktober 2004 Driter ikke røykere i stort sett alt da? jo, røykere har ikke hjerte!!! det er eeeegentlig slik at noen blir født uten hjerte, eller med kalde hjerter, og det er de som blir røykere!! noen av oss forsøker å gjøre noe med det, vi slutter og røyke, og da vokser det frem hjerte som er både varmt og godt!! men det tok IHVERTFALL noen måneder som røykfri før det begynte å skje noe altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 15. oktober 2004 #17 Del Skrevet 15. oktober 2004 Mamman min røyker, men bare i ett rom hjemme. Jeg har aldri merket noe, verken av allergi eller astma, men selvsagt er det alltid det beste at barn (og andre også, forsåvidt) slipper å leve i en røyksky hele oppveksten. Verken jeg eller søsteren min røyker. Egentlig er jeg mer bekymret for å miste mamman min "før tiden" enn jeg er redd for å bli syk selv. Det er det som plager meg mest ved at hun røyker. Mamman min driter forøvrig ikke i noe, bare så det er sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 15. oktober 2004 #18 Del Skrevet 15. oktober 2004 Samboeren min røyker, men tar ALLTID hensyn til barna. Han røyker ikke inne og heller ikke i bilen. Tåpelig å si at røykere gir blaffen i barna sine, men det finnes selvfølgelig unntak. Kan faktisk skje at ikke røykere gir blaffen i barna sine også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå