AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Del Skrevet 3. desember 2015 Til dere som bor i Oslo sentrum, hvordan føler dere at det er å ta kollektiv trafikken? Spesielt dere som går av og på majorstuen.Personlig så klarer jeg nesten ikke slappe av fordi jeg synes folk rundt meg er så vanvittig stresset, sure, sitter og stirrer. Jeg skjønner ingen verdens ting, mulig jeg er litt skyld i det selv i og med at jeg er litt stresset for tiden. Men er det noen andre som opplever det slik? Anonymkode: 061d5...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 3. desember 2015 #2 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg lar meg også smitte av andres stress ganske ofte. Musikk på øret hjelper! Jeg må være rimelig ovenpå for å klare å handle på en stor matbutikk f eks fredag tidlig kveld, det er helt kaos. Men med musikk har jeg min egen boble og jeg tar ikke inn maset rundt meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 3. desember 2015 #3 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg lar meg også smitte av andres stress ganske ofte. Musikk på øret hjelper! Jeg må være rimelig ovenpå for å klare å handle på en stor matbutikk f eks fredag tidlig kveld, det er helt kaos. Men med musikk har jeg min egen boble og jeg tar ikke inn maset rundt meg.Bose QC25? De er livreddere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Del Skrevet 3. desember 2015 Det er en pine , men jeg pleier å lukke øynene og puste dypt, meditere og høre på zen musikk hele veien nå og da greier jeg å stenge ute stresset til alle andre og ser på det som når jeg ligger i solarium, et pusterom slappe av i hverdagen og ikke tenke på nooooe for man kommer jo ikke fortere frem av det. prøv! Anonymkode: faf1d...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 3. desember 2015 #5 Del Skrevet 3. desember 2015 Vel trikken begynner å kjøre ganske tidlig og det rister litt. Pleier å gå greit å sovne, men man må tidlig opp og bussen kjører sf bare loop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg lar meg også smitte av andres stress ganske ofte. Musikk på øret hjelper! Jeg må være rimelig ovenpå for å klare å handle på en stor matbutikk f eks fredag tidlig kveld, det er helt kaos. Men med musikk har jeg min egen boble og jeg tar ikke inn maset rundt meg.Det er et bra tips! Fordi jeg føler det akkurat som deg. Vet du om det alltid har vært slik, med mange stressede folk, eller er dette noe nytt? Anonymkode: 061d5...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Del Skrevet 3. desember 2015 Det er en pine , men jeg pleier å lukke øynene og puste dypt, meditere og høre på zen musikk hele veien nå og da greier jeg å stenge ute stresset til alle andre og ser på det som når jeg ligger i solarium, et pusterom slappe av i hverdagen og ikke tenke på nooooe for man kommer jo ikke fortere frem av det. prøv! Anonymkode: faf1d...c56Er du seriøs eller tuller du når du sier det er en pine? Kanskje det ikke bare er meg som opplever dette stresset altså? Anonymkode: 061d5...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 3. desember 2015 #8 Del Skrevet 3. desember 2015 Det er et bra tips! Fordi jeg føler det akkurat som deg. Vet du om det alltid har vært slik, med mange stressede folk, eller er dette noe nytt?Anonymkode: 061d5...8b3Jeg er ikke helt sikker, tror faktisk det har kommet de siste årene, jeg tenkte ihvertfall mindre over det før. Spesielt matbutikken på senteret på fredag er slitsomt. Det er som om folks stress smitter, som om jeg ikke har noe forsvar, uansett hvor god tid jeg selv har. Så musikken virker som et skjold. Nå høres jeg litt sosialt engstelig ut, det er jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg er ikke helt sikker, tror faktisk det har kommet de siste årene, jeg tenkte ihvertfall mindre over det før. Spesielt matbutikken på senteret på fredag er slitsomt. Det er som om folks stress smitter, som om jeg ikke har noe forsvar, uansett hvor god tid jeg selv har. Så musikken virker som et skjold. Nå høres jeg litt sosialt engstelig ut, det er jeg ikke.Jeg føler også at andres stress smitter over på meg. Og jeg synes folk sentralt i Oslo oppfører seg litt rart for tiden altså.Jeg sitter og leser denne artikkelen nå, http://www.wikihow.com/Spot-and-Avoid-Secondhand-Stress , hvordan man kan unngå å bli smittet av andres stress. Men musikk er noe som jeg skal begynne å bruke aktivt, men det er bare litt farlig å ha på musikk når man er ute og går, ihvertfall når man er i trafikken, fordi man ikke får med seg alt som skjer.Men men, jeg ønsker deg lykke til videre og synes det er litt "betryggende" at det er andre som også opplever det samme som meg. Fordi jeg har en stund lurt på om bare det er meg som oppfatter det slik siden jeg er litt stresset for tiden.... Anonymkode: 061d5...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 3. desember 2015 #10 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg føler også at andres stress smitter over på meg. Og jeg synes folk sentralt i Oslo oppfører seg litt rart for tiden altså.Jeg sitter og leser denne artikkelen nå, http://www.wikihow.com/Spot-and-Avoid-Secondhand-Stress , hvordan man kan unngå å bli smittet av andres stress. Men musikk er noe som jeg skal begynne å bruke aktivt, men det er bare litt farlig å ha på musikk når man er ute og går, ihvertfall når man er i trafikken, fordi man ikke får med seg alt som skjer.Men men, jeg ønsker deg lykke til videre og synes det er litt "betryggende" at det er andre som også opplever det samme som meg. Fordi jeg har en stund lurt på om bare det er meg som oppfatter det slik siden jeg er litt stresset for tiden....Anonymkode: 061d5...8b3Ja, litt skummelt i trafikken! Men det viktigste er trikken og kaotiske butikker! Lykke til selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathj Skrevet 3. desember 2015 #11 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg klarer helt fint å slappe av, og blir sjelden smittet av andres stress. Jeg kan finne på å irritere meg over hvordan folk oppfører seg når de reiser kollektivt. I rushtiden skyr jeg kollektivtrafikken som pesten, og de gangene jeg beveger meg noe sted til disse tidene går eller sykler jeg i stedet. Bare la folk stirre og være sure, det synes jeg ikke du skal bry deg om, og det er sjelden noe jeg merker noe til. Det er bare en trikk, liksom, du skal bare sitte/stå på den i noen minutter før du slipper å ta stilling til dem lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 4. desember 2015 #12 Del Skrevet 4. desember 2015 Til dere som bor i Oslo sentrum, hvordan føler dere at det er å ta kollektiv trafikken? Spesielt dere som går av og på majorstuen.Personlig så klarer jeg nesten ikke slappe av fordi jeg synes folk rundt meg er så vanvittig stresset, sure, sitter og stirrer. Jeg skjønner ingen verdens ting, mulig jeg er litt skyld i det selv i og med at jeg er litt stresset for tiden. Men er det noen andre som opplever det slik?Anonymkode: 061d5...8b3Majorstuen er ikke Oslo sentrum. Vi som bor i Oslo Sentrum GÅR til jobb. Det er skikkelig avslappende. Hvis jeg skal ut av sentrum så reiser jeg stort sett mot strømmen, og det er også temmelig avslappende. God plass på banen så koser meg gjerne med netflix eller noe Dette er dog sjelden jeg beveger meg utenfor ring 2, det er bare når jeg skal på ferie og da tar jeg Flytoget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 4. desember 2015 #13 Del Skrevet 4. desember 2015 Er du seriøs eller tuller du når du sier det er en pine? Kanskje det ikke bare er meg som opplever dette stresset altså?Anonymkode: 061d5...8b3Tror det er inni hodet ditt. Hva er poenget med å stresse? Banen går ikke noe fortere av at du stresser, slapp av og sett på noe musikk, en lydbok, podcast, netflix serie eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 4. desember 2015 #14 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg hører mye på musikk og da går alt på autopilot på en måte. Trikken/bussen/toget kommer, jeg går på, jeg setter meg/står, jeg går av og går videre dit jeg skal. Det er verre i matbutikker o.l. i de mest hektiske periodene, da vil jeg bare få tak i det jeg skal og komme meg til helvete ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #15 Del Skrevet 4. desember 2015 Synes ofte at det er enklere å slappe av på trikken enn på bussen. Det er litt mindre tut og kjør på trikken. Jeg pleier å sitte langt frem på trikken. Er ofte litt mer dempet belysning og jeg synes det er litt roligere der. Prøver å unngå sånne fire-seter. Blir helt stressa hvis det sitter en person rett i mot og glor. Synes det er bedre å stå enn å sitte på en fire-seter Anonymkode: db8cd...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 4. desember 2015 #16 Del Skrevet 4. desember 2015 Bl.A derfor jeg ikke bor i Oslo, er der nede et par ganger i året, og kan jeg unngå buss/tog/trikk så gjør jeg det,... Evig mas og kjas, sure mennesker, MASSE mennesker, osv..Mye bedre å kjøre sin egen bil, kunne bestemme selv hvor jeg kjører og når jeg stopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 4. desember 2015 #17 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg synes det er deilig med alt stresset rundt meg jeg. Det er akkurat som om jeg blir veldig bevisst på tankene mine og hvor rolig jeg faktisk kan føle meg på innsiden til tross for alt maset rundt meg. Pleier å sitte/stå og se ut vinduet og drømme meg helt bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #18 Del Skrevet 4. desember 2015 Pust med magen, slapp av i skuldrene og forsøk å sende ut rosa lys og kjærlighet til de rundt deg. Det er ikke nødvendig å lukke øynene. Ja, det høres helt snålt ut, men det fungerer!Hvis alle hadde gjort dette ville stemningen på trikken i Oslo vært en helt annen. Men det hjelper at bare èn gjør det også. Det smitter nemlig.Jeg har opplevd at det fungerer. Gi det et forsøk. Anonymkode: d6e91...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 4. desember 2015 #19 Del Skrevet 4. desember 2015 Bl.A derfor jeg ikke bor i Oslo, er der nede et par ganger i året, og kan jeg unngå buss/tog/trikk så gjør jeg det,... Evig mas og kjas, sure mennesker, MASSE mennesker, osv..Mye bedre å kjøre sin egen bil, kunne bestemme selv hvor jeg kjører og når jeg stopper.Bil er jo fryktelig mye mer stress enn T-bane da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 5. desember 2015 #20 Del Skrevet 5. desember 2015 Til dere som bor i Oslo sentrum, hvordan føler dere at det er å ta kollektiv trafikken? Spesielt dere som går av og på majorstuen.Personlig så klarer jeg nesten ikke slappe av fordi jeg synes folk rundt meg er så vanvittig stresset, sure, sitter og stirrer. Jeg skjønner ingen verdens ting, mulig jeg er litt skyld i det selv i og med at jeg er litt stresset for tiden. Men er det noen andre som opplever det slik?Anonymkode: 061d5...8b3Det går fint an å slappe av også.Jeg bodde rett ved Kiellands plass i en del år, og tok buss til jobben min oppe på Ryen. 34 eller 54 til Jernbanetorget og så 70-bussen opp til Ryen. Jeg leste mye bøker og hørte på musikk på vei til jobb, og de få gangene jeg stresset var når jeg hadde forsovet meg og måtte løpe som en gal for å rekke bussen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå