Gå til innhold

hund i bur.

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hørte at noen bruker bur inne til unden sin. for meg virker det ille.

De plasserer eks. bur i gangen hvor hunden sitter. Hva er meningen med å ha hund da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før vi fikk hund syntes jeg også at bur var fælt.

Men nå vet jeg at hunden liker å ha et sted å slappe av/"gjemme seg".

Valpen vår gik løs i huset noen måneder og herjet verre. Muligens følte den seg utrygg i så store omgivelser. Så fikk vi bur, der hun var mens vi var på jobb. I begynnelsen syntes jeg at det var grusomt å la henne være der, men det så faktisk ut som hun likte seg der.

Nå er hunden vår voksen og går løs i huset. Likevel legger hun seg i buret når jeg tar på meg jakka for å gå på jobb. Døren til buret er åpen. Når vi kommer hjem fra jobb tusler hun ut fra buret igjen. Det begyr ikke at hun ligger der inne hele dagen altså, men jeg vil tro at hun ligger der noen timer.

Positive ting med å ha hunden i bur:

*Den spiser ikke "farlige ting" eller tygger på f.eks ledninger.

*Hunden føler seg trygg når den ikke har så mange ting å passe på (vinduer/dører).

*Man har et sted å sette hunden hvis man har besøk av små barn eller allergikere.

Buret vårt står under trappa i gangen. Der har hunden sin egen lille hule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme erfaring som Lea. Buret blir hunden sitt fristed, ikke fangehull som mange synes å tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da valpen vår var liten, brukte vi lekegrind hvor buret sto inni. Inni lekegrinden var det leker og tumleplass for valpen, fordi vi hadde litt problemer med å tvinge lille valpen til å være inni et lite bur (selv om folk sier det ikke gjør noe).

Buret var aldri lukket, men fungerte som "hule" likevel. Nå er lekegrinden borte, og hunden sover i buret sitt om natten og når vi går ut. Vi lukker det fortsatt nesten aldri, og det er mer et sted der hunden kan sperre oss ute og få fred, enn et sted der vi sperrer han inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Vi bruker bur til hunden vår. Lukker døra om natta, hvis ikke skraper han på soveromsdøra, ellers står døra som regel oppe.

Har også et i bilen.

Når vi kommer hjem fra jobb etc. ligger Oskar i buret. Ofte legger han seg der også når vi er hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret blir hundens fristed etterhvert.

Her i huset har vi flere barn, og dyret tusler inn dit titt og ofte. Buret står på kjøkkenet. Hun har også ett annet sted som er hennes, (ikke bur) og som hun velger andre ganger. Det at hun er vant med bur gjør det veldig enkelt når vi f.eks. har gjester, da er det ikke noe problem å holde henne der inne bak lukket burdør om det er det som gjelder. Der kan hun ligge i timesvis dersom situasjonen krever det. Og vi fikk ingenting tygget istykker under valpe-tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...