The Kitten Skrevet 2. desember 2015 #1 Del Skrevet 2. desember 2015 I dag var det snakk om hvor vennegjengen skulle ha det årlige julebordet, og en restaurant ble foreslått. Hun ene sa i fra flere ganger at den restauranten var for dyr for henne og at hun skulle finne et alternativ alle kunne like. Og mindre enn en time senere er de andre enig i at den restauranten skal de bestille bord på og reserverer et bord der. Diskusjonen skjedde på facebook og jeg kom inn i samtalen etter at bestillingen var foretatt. Jeg spurte om de ikke hadde fått med seg at hun ikke hadde råd til å gå dit, og fikk til svar at "ja, men hun hadde jo ikke et alternativ å komme med, og vi må bestille noe før helgen." I dag er det onsdag og de kunne gitt henne litt tid til å tenke ut et alternativ. Eventuelt forsøkt å finne et selv. Er det bare meg eller er dette i praksis å ekskludere èn venninne fra julebordet? Jeg sa til dem at jeg ikke hadde tenkt å lage dårlig stemning, men at det er ganske råttent gjort å bestille på den ene stedet én person ikke har råd til å gå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. desember 2015 #2 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke greit! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 2. desember 2015 #3 Del Skrevet 2. desember 2015 Au, nå fikk jeg vondt sjela. Om jeg hadde hatt råd hadde jeg i hvert fall hjulpet henne slik at hun kunne bli med. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 2. desember 2015 #4 Del Skrevet 2. desember 2015 Sånt liker jeg virkelig ikke, hadde faktisk trukket meg trist. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex Turner Skrevet 2. desember 2015 #5 Del Skrevet 2. desember 2015 Tror ikke jeg kunne ha kost meg med god samvittighet på det julebordet, for å si det sånn. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 2. desember 2015 Hun som ikke har råd har trukket seg. Jeg kunne gjerne betalt for henne, eller i hvert fall spandert deler på henne. Men jeg forstår godt at hun ikke vil være med når de holder på sånn. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøydukkeAnna Skrevet 2. desember 2015 #7 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg hadde trukket meg selv hadde jeg vært deg.. Dårlig gjort av dem.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. desember 2015 #8 Del Skrevet 2. desember 2015 Huff dette syntes jeg ikke var greit:( Jeg hadde trukket meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. desember 2015 #9 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke greit, og hadde det vært meg som var TS, hadde jeg også trukket meg i solidaritet. Og gitt resten av"venninnene" klar beskjed om hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg vurderer faktisk sterkt å trekke meg, for jeg vil ikke være med på å ekskludere noen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 2. desember 2015 #11 Del Skrevet 2. desember 2015 Hun som ikke har råd har trukket seg. Jeg kunne gjerne betalt fKan ikke dere to ta en middag sammen i stedet? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 2. desember 2015 #12 Del Skrevet 2. desember 2015 Uff, stakkars. Om jeg var den jenta, så ville nok jeg også ha trukket meg. Ville ikke følt meg særlig ønsket, og hadde følt at jeg presset meg på om jeg kom.Var jeg deg ville jeg nok ditcha de andre jentene, og heller hatt en fet jentekveld på byen med hun andre 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 2. desember 2015 #13 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg hadde nok trukket meg selv også da, og heller dratt på middag med venninnen. Vondt følelse å bli ekskludert på den måten. Dersom du velger å trekke deg: Pass på å gjøre det helt tydelig hvorfor du gjør det, slik at de andre forstår at dette ikke er greit, og kanskje får litt dårlig samvittighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #14 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg skal besøke hun som blir ekskludert til uken, så tenkte å høre hva hun tenker da. På en side vil jeg trekke meg, på en annen side vil jeg møte opp og fortelle dem ansikt til ansikt hvor dårlig de oppfører seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 2. desember 2015 #15 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke greit. Har selv vært i situasjoner der jeg har sittet og sett på de andre jeg var med bestille mat, når jeg ikke hadde råd. Jeg valgte da og reise meg å gå, og henge med min daværende kjæreste. Merkelig at mennesker ikke hører etter når de selv har råd, men ikke alle har den økonomien en selv har, og da må man forstå å gå ut og spise en dyr plass kan blakke noen av de som er med, i stedet for å finne en plass alle har råd til, og ikke ekskludere noen. Er helt sykt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #16 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke skjønner jeg hva som går av dem heller. De har ikke vært sånn før. Og vi er 27 år gamle. Ikke 14. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 2. desember 2015 #17 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke skjønner jeg hva som går av dem heller. De har ikke vært sånn før. Og vi er 27 år gamle. Ikke 14. Ikke greit. Har de oppført seg normalt mot jenta eller er det første gang hun har blitt overkjørt? For hun har rett til og si at hun ikke har råd, og det er ofte noe som ikke kommer lett, det er ofte vanskelig å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #18 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg er litt delt her, selv om det sikkert ikke er videre populært å si det. På den ene siden syns jeg det er unødvendig å bestille ett sted alle ikke har råd til å gå, i alle fall når hun gir beskjed før bookingen er gjort. På den andre siden så har jeg selv et par i min vennegjeng som bare vil gå på veldig billige steder, og det er greit nok en vanlig fredag, men det er ikke der jeg liker meg best, eller der de har kvalitetsmaten og stemningen som ønskes ved ett julebord. Vi andre liker å forsøke noe nytt, og teste steder med god omtale. Paret som klager over dårlig råd har råd til utrolig mye annet som er veldig dyrt, så jeg syns det handler om prioritering. Jeg forstår godt at vennegjengen ønsker å gå ett skikkelig sted og legge litt penger i god mat, og at dersom hun ikke kom opp med ett godt alternativ så ble bord bestilt. Hvis julebordet er en årlig greie så har hun vel visst om det og kunne spart opp penger eller kommet i forkjøpet med ett sted å gå? Men det er sikkert lettere å skylde på andre i etterkant. Anonymkode: 1960f...eba 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøydukkeAnna Skrevet 2. desember 2015 #19 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Jeg er litt delt her, selv om det sikkert ikke er videre populært å si det. På den ene siden syns jeg det er unødvendig å bestille ett sted alle ikke har råd til å gå, i alle fall når hun gir beskjed før bookingen er gjort. På den andre siden så har jeg selv et par i min vennegjeng som bare vil gå på veldig billige steder, og det er greit nok en vanlig fredag, men det er ikke der jeg liker meg best, eller der de har kvalitetsmaten og stemningen som ønskes ved ett julebord. Vi andre liker å forsøke noe nytt, og teste steder med god omtale. Paret som klager over dårlig råd har råd til utrolig mye annet som er veldig dyrt, så jeg syns det handler om prioritering. Jeg forstår godt at vennegjengen ønsker å gå ett skikkelig sted og legge litt penger i god mat, og at dersom hun ikke kom opp med ett godt alternativ så ble bord bestilt. Hvis julebordet er en årlig greie så har hun vel visst om det og kunne spart opp penger eller kommet i forkjøpet med ett sted å gå? Men det er sikkert lettere å skylde på andre i etterkant. Anonymkode: 1960f...ebaNå skrev jo TS at hun ikke rakk å få mulighet til å komme med et annet alternativ.. Endret 2. desember 2015 av TøydukkeAnna 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #20 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg er litt delt her, selv om det sikkert ikke er videre populært å si det. På den ene siden syns jeg det er unødvendig å bestille ett sted alle ikke har råd til å gå, i alle fall når hun gir beskjed før bookingen er gjort. På den andre siden så har jeg selv et par i min vennegjeng som bare vil gå på veldig billige steder, og det er greit nok en vanlig fredag, men det er ikke der jeg liker meg best, eller der de har kvalitetsmaten og stemningen som ønskes ved ett julebord. Vi andre liker å forsøke noe nytt, og teste steder med god omtale. Paret som klager over dårlig råd har råd til utrolig mye annet som er veldig dyrt, så jeg syns det handler om prioritering. Jeg forstår godt at vennegjengen ønsker å gå ett skikkelig sted og legge litt penger i god mat, og at dersom hun ikke kom opp med ett godt alternativ så ble bord bestilt. Hvis julebordet er en årlig greie så har hun vel visst om det og kunne spart opp penger eller kommet i forkjøpet med ett sted å gå? Men det er sikkert lettere å skylde på andre i etterkant. Anonymkode: 1960f...ebaTS skrev at bord ble bestilt innen en time, ikke sikkert hun rakk å komme opp med et alternativ der og da. Og selv om det er en årlig greie kan det være det var noe spesielt denne gangen så hun ikke har så mye penger akkurat nå. Og "lettere å skylde på andre"? Hun har da ikke gjort annet enn å trekke seg når det ble for dyrt! Anonymkode: f1450...21e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå