Gå til innhold

Terror i USA?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Mennesker ligger strødd i California. Kanskje det er terror, det undersøkes i skrivende stund. Hvis det er IS kan nok IS vente seg å bli bombet av Obama. 

Anonymkode: e120e...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får vi se amerikanske flagg på Facebook-profiler i morgen, eller er det bare når det skjer i Europa at vi skal sørge? 

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet

Det skulle ikke forbause meg om Russland får skylden, slik at de amerikanske haukene har et påskudd for å bombe Putin og støtte Tyrkia. 

Anonymkode: 1bdda...a80

Skrevet

Det skulle ikke forbause meg om Russland får skylden

Anonymkode: 1bdda...a80

Nei, gi deg. USA vil aldri bombe Russland.

Anonymkode: e120e...4dd

  • Liker 3
Skrevet

Mye tyder nå på at det ikke er muslimer.

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet (endret)

Som jeg alltid sier, så synes jeg at vi skal vente med å gi en konklusjon. Alt vi vet er at det har vært en skytemassakre i USA, og jeg synes man alt for lett begynner å insinuere at det er islamsk terror, før man har fakta på bordet. Det kan være noe helt annet. 

Endret av Snof
  • Liker 2
Skrevet

Det snakkes nå om gjerningspersonene i flertall. Politiet vet fortsatt ikke hvor dem er. De vil nok garantert bli funnet, for det er ikke lett å gjemme seg i USAs mest populøse stat. 

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet

Tre gjerningsmenn, sier politiet.

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet

Jeg har ikke fulgt nyhetene de siste tre timene, så er ikke så oppdatert. MEN er ikke de fleste slike situasjoner i USA basert på noe psykisk? Det er alltid en person som har fått noe rart for seg, skal hevne seg for noe eller noe annet.

Men de har jo hatt terror før, og verden er stadig i utvikling. Var det i Europa eller Midtøsten, ville jeg nok automatisk tenkt at det var noe terrordritt igjen, men nå tenkte jeg at det er noen som føler seg oversett av systemet eller noe.

Hva er siste nytt her?

Skrevet

Jeg har ikke fulgt nyhetene de siste tre timene, så er ikke så oppdatert. MEN er ikke de fleste slike situasjoner i USA basert på noe psykisk? 

Jo, men de har fått mange muslimer inn i det siste.

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet

Det er tre gjerningsmenn.

Anonymkode: a167b...31f

Skrevet

Hva er det i maten i USA egentlig, virker som noe skjer i hjernen til veldig mange der og får dem til å tenke at ja det å skyte folk det er fint det! Har vel vært 142 skyteepisoder på skoler der de siste 3 årene? Tør ikke en gang tenke på antall skytinger det har vært der sånn generelt. 

Anonymkode: a37ce...ed9

Skrevet

Hva er det i maten i USA egentlig, virker som noe skjer i hjernen til veldig mange der og får dem til å tenke at ja det å skyte folk det er fint det! Har vel vært 142 skyteepisoder på skoler der de siste 3 årene? Tør ikke en gang tenke på antall skytinger det har vært der sånn generelt. 

Anonymkode: a37ce...ed9

Faktisk er det enormt mange færre som blir drept i USA enn noengang tidligere. Drapstatistikken er mer enn halvert de siste årene og de fleste som blir drept blir drept i ghettoområder i byene. 

Anonymkode: a167b...31f

Skrevet

Jo, men de har fått mange muslimer inn i det siste.

Anonymkode: e120e...4dd

Hvordan går det an? Er ikke USA nazi på innvandinga? De slipper vel ikke inn noen shady mennesker uten en grundig sjekk først, vel? 

  • Liker 1
Skrevet

Det skulle ikke forbause meg om Russland får skylden, slik at de amerikanske haukene har et påskudd for å bombe Putin og støtte Tyrkia. 

Anonymkode: 1bdda...a80

Hvis det ikke ville forbauset deg har du utrolig liten peiling på internasjonale, politiske forhold. Vel er ikke forholdet mellom USA og Russland særlig godt, men det er selvsagt ingen mulighet som helst for at USA kommer til å bløffe om at Russland står bak dette og begynne å bombe Russland. Ikke har de noe ønske om å skulle gå til krig mot Russland (tvert imot ville det vært ufattelig kostbart både økonomisk, militært og ikke minst politisk for myndighetene både innenriks og utenriks) og ikke er det noen sjans for at de ville blitt trodd på en slik sprø påstand heller.

Det finnes absolutt ting USA kan kritiseres for, men den idéen er bare vås. Jeg håper det var en form for trolling, for om man oppriktig tror det er fare for at USA gjør det der er man skremmende uviten.

Ellers får vi vente med å konkludere sikkert om årsakene til dette før vi har fått sortert og tolket all den motstridende informasjonen som flyter i øyeblikket. Det er jo naturlig å gjøre seg tanker om hva slags folk som står bak, og det virker absolutt ikke som en "vanlig" masseskyting, men endelige konklusjoner får man vente med til man har noe mer håndfast. I hvert fall en jævlig sak.

Anonymkode: a323d...92f

  • Liker 4
Skrevet (endret)

Hvordan går det an? Er ikke USA nazi på innvandinga? De slipper vel ikke inn noen shady mennesker uten en grundig sjekk først, vel? 

HÆÆ? Hvor lever du?

USA slipper inn vanvittige mengder mennesker. Hvite er en minoritet i California,og vil bli en minoritet i hele USA innen 2030. De eneste de har strenge regler for skal komme inn er av en eller annen grunn hvite europeere. Samme som at vi slipper inn titusenvis av analfabeter fra hele verden, men hvis mannen/kona di er en høyt utdannet amerikaner, så er vedkommende aldri trygg for å kanskje bli sendt ut av landet dersom f.eks jobben som professor eller ingeniør ryker. 

USA er like selvutslettende som Europa - i mangfoldets navn skal alt som er hvitt og stygt bort. 

Endret av FreeLife
  • Liker 2
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

HÆÆ? Hvor lever du?

USA slipper inn vanvittige mengder mennesker. Hvite er en minoritet i California,og vil bli en minoritet i hele USA innen 2030.

Problemet er ikke at de ikke er hvite, men at mange av dem er muslimer. Husk at California har Silicon Valley, der jobber det horder av asiatere. Men disse er ikke slemme. 

Anonymkode: e120e...4dd

Skrevet

Problemet er ikke at de ikke er hvite, men at mange av dem er muslimer. Husk at California har Silicon Valley, der jobber det horder av asiatere. Men disse er ikke slemme. 

Anonymkode: e120e...4dd

20% er asiatere

1% hispanics

under 1% blacks

resten whites. for et rasistisk sted! må kvotere inn noen flyktninger der,

http://www.motherjones.com/mixed-media/2015/10/venture-capitalists-silicon-valley-diversity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...