AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Jeg klarte å slå bakhodet mitt hard mot veggen. Skulle bare legge meg ned i sengen, også satt jeg tydeligvis for langt "oppe" . Og selvfølgelig slang jeg meg bare nedi som jeg alltid pleier og pang. Gjorde skikkelig vondt. Besvimte ikke ellernoe, men har utrolig vondt i hodet(mest der jeg slo meg, men også ut i tinningene). Kjenner også at jeg er litt kvalm. Det er forresten ca en time siden det skjedde. Er det behov for å bekymre seg for hjernerystelse eller går det fint? Isåfall hva gjør jeg? Er det farlig? Aldri slått hodet så hardt før.. Anonymkode: f931c...d53
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Hei! Jeg har utallige hjernerystelser bak meg, så uten at jeg er lege, har jeg noe erfaring på området. Mine kraftige hjernerystelser har vært med besvimelse, oppkast, kraftige balanseproblemer osv. men jeg har også hatt noen mindre og lettere, som ligner noe på det du har beskrevet. Nå er det slik at jeg må passe veldig godt på siden hodet mitt ikke tåler så mye lenger, men jeg ville tatt det med ro om jeg var deg. Tror ikke det er noen grunn til engstelse, men jeg ville i alle fall sovet mye, holdt meg unna for mye tv-titting og fysiske anstrengelser. Det er nok ikke farlig, men better safe than sorry, og om man purser hjernerystelser tar det utroolig lang tid..En ting du kan gjøre. Gå og se deg selv i speilet, er pupillene dine store? Vet ikke om de må bli det om man har hjernerystelse, men jeg har alltid fått svæære pupiller.God bedring! Anonymkode: cbfa5...39a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Hei! Jeg har utallige hjernerystelser bak meg, så uten at jeg er lege, har jeg noe erfaring på området. Mine kraftige hjernerystelser har vært med besvimelse, oppkast, kraftige balanseproblemer osv. men jeg har også hatt noen mindre og lettere, som ligner noe på det du har beskrevet. Nå er det slik at jeg må passe veldig godt på siden hodet mitt ikke tåler så mye lenger, men jeg ville tatt det med ro om jeg var deg. Tror ikke det er noen grunn til engstelse, men jeg ville i alle fall sovet mye, holdt meg unna for mye tv-titting og fysiske anstrengelser. Det er nok ikke farlig, men better safe than sorry, og om man purser hjernerystelser tar det utroolig lang tid..En ting du kan gjøre. Gå og se deg selv i speilet, er pupillene dine store? Vet ikke om de må bli det om man har hjernerystelse, men jeg har alltid fått svæære pupiller.God bedring!Anonymkode: cbfa5...39aTakk for svar Jeg skal prøve å ta det litt med ro. Pupillene mine er faktisk store ja :O Anonymkode: f931c...d53
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 I dag har jeg følt med skikkelig svimmel, trøtt/slapp og hodepinen er myye verre:/ -TS Anonymkode: f931c...d53
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville gått på legevakten. Eller i det minste ringt dem. Anonymkode: a9795...250 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville ringt legevakta nå. Sove mye, som en foreslår er vel ikke lurt om man har fått hjernerystelse..? Da skal man jo helst være våken en stund Anonymkode: 0bafc...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Jeg ville ringt legevakta nå. Sove mye, som en foreslår er vel ikke lurt om man har fått hjernerystelse..? Da skal man jo helst være våken en stundAnonymkode: 0bafc...d0bSov i natt da. Det gikk fint Men takk for svar! Så dere mener jeg burde ringe/dra på legevakten? Får vel ringe å høre da. Se hva de sier.. Takk for svar! Anonymkode: f931c...d53 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Ville absolutt ringt ja. Så kan jo de vurdere om du bør ta en tur eller gå til legen i morgen, eller om det går over av seg selv snart Anonymkode: 0bafc...d0b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Skjønner ikke hvorfor folk heller tar å ringer legevakten med en gang istedenfor å opprette tråd her. Det er da ingen her som kan fortelle deg om du har hjernerystelse eller ei. Om en er i tvil så bør en alltid kontakte helsepersonell.Hvorfor du ikke ringte legen din i dag tidlig, men heller ventet til legekontoret er steng slik at du heller må på legevakten er også idiotisk. Der, jeg sa det. Anonymkode: a9065...fe0 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Hei! Jeg har utallige hjernerystelser bak meg, så uten at jeg er lege, har jeg noe erfaring på området. Mine kraftige hjernerystelser har vært med besvimelse, oppkast, kraftige balanseproblemer osv. men jeg har også hatt noen mindre og lettere, som ligner noe på det du har beskrevet. Nå er det slik at jeg må passe veldig godt på siden hodet mitt ikke tåler så mye lenger, men jeg ville tatt det med ro om jeg var deg. Tror ikke det er noen grunn til engstelse, men jeg ville i alle fall sovet mye, holdt meg unna for mye tv-titting og fysiske anstrengelser. Det er nok ikke farlig, men better safe than sorry, og om man purser hjernerystelser tar det utroolig lang tid..En ting du kan gjøre. Gå og se deg selv i speilet, er pupillene dine store? Vet ikke om de må bli det om man har hjernerystelse, men jeg har alltid fått svæære pupiller.God bedring!Anonymkode: cbfa5...39aTror det med pupillene skjer fordi man trykket inni kranium øker ved en hjernerystelse. Pupillene trekker seg derfor ikke sammen og blir store. Er ingen lege, men har hørt at det kan være et symptom på forhøyet trykk i kranium, noe som også forekommer ved hjernerystelse. TS bør nok ringe legevakten. Det er neppe noe mer alvorlig enn en liten hjernerystelse, men better safe than sorry! Anonymkode: 77439...e22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå