Gå til innhold

Kvinner er privilgerte, hvite menn de nye niggazzene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke helt sikker på om "the N word" er lov her på KG, men siden jeg liker slik rappe-musikk som f.eks EPMD og DAS EFX, så antar jeg at jeg får lov til å bruke uttrykket "niggazz". 

Jeg kommer på endel privilegier kvinner har, som f.eks kvotering inn i bra yrker, utdannelser, styrer osv (ja, jeg vet menn kvoteres inn i lavstatusyrker som sykepleier og barnehagetanter). Kvinner opphøyes alltid til å være så empatiske og gode også. Men jeg lurer på, hvor er empatien for menn, og da spesielt hvite menn? Dere har upåklagelig empati med menn fra den tredje verden, det er tydelig, men hva med oss? Er vi bare onde? Fortjener vi ingen empati? Ingen cred? 

Vi får jo egentlig bare høre hvor onde vi er, at vi er privilgerte osv. Men når man tenker over det..hvor er vi egentlig det? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser man jo to gode eksempler på mangelen på empati for menn...om vi kommer med et spørsmål om hvorvidt vi ikke fortjener litt empati vi også..så blir vi møtt med herregud og buhu sterke menn. 

Takk til dere to for å illustrere nettop poenget mitt (dere får betalt seinere)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg synes alt dere gjør er å klage over kvinner, jeg da... Da får man, som man sier på godt norsk, seile sin egen sjø.

Endret av Cashbah
  • Liker 3
Skrevet

Nei, stakkars store sterke karer.

For øvrig veldig generaliserende. Bare fordi jeg er meget sterk og har enorm penis, så betyr ikke det at alle menn er slik. Faktisk oppfordres vil til ikke være machomenn helt fra barnsben av. Ser du de fleste unge menn i dag? Med skinnyjeans, kalvbeinte tynne lår og søte vesker. 

• Liker 2
Skrevet

Her ser man jo to gode eksempler på mangelen på empati for menn...om vi kommer med et spørsmål om hvorvidt vi ikke fortjener litt empati vi også..så blir vi møtt med herregud og buhu sterke menn. 

Hva vil du ha empati for, da?

Anonymkode: bffb4...263

• Liker 3
Skrevet

For øvrig veldig generaliserende. Bare fordi jeg er meget sterk og har enorm penis, så betyr ikke det at alle menn er slik. Faktisk oppfordres vil til ikke være machomenn helt fra barnsben av. Ser du de fleste unge menn i dag? Med skinnyjeans, kalvbeinte tynne lår og søte vesker. 

Deres valg.

Skrevet

Jeg synes alt dere gjør er å klage over kvinner, jeg da... Da får man, som man sier på godt norsk, seile sin egen sjø.

Er det ikke kvinner som klager mest da? :)

Dere som er syke hele tiden osv. Men med en gang vi ytrer et lite "kremt..vi er kanskje ikke så priviligert som dere skal ha de til?" "kan dere roe ned skal ha, det er ikke mitt ansvar, jeg krever littegrann bare og se dere i speilet"? hmmm?

Skrevet

Jeg føler jeg har rævva full av, og det tror jeg de fleste norske gutter har, trenger da ikke noe særskilt empati.

- Mann 

Anonymkode: 3a35f...7de

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke kvinner som klager mest da? :)

Dere som er syke hele tiden osv. Men med en gang vi ytrer et lite "kremt..vi er kanskje ikke så priviligert som dere skal ha de til?" "kan dere roe ned skal ha, det er ikke mitt ansvar, jeg krever littegrann bare og se dere i speilet"? hmmm?

Jeg kan absolutt ikke si meg enig i det. Så fort en feminist prøver å ta opp et tema, blir hun overkjørt av mannssjåvinister som synes fryktelig synd på dem selv. Urettferdighetene gjelder begge kjønn, men det er visst ikke like populært lenger i samfunnet å ytre seg som feminist.

Jeg er absolutt ikke enig i denne "Tumblr-ideologien" som sier at heterofile, hvite menn fortjener å bli fengslet, eller verre. Men jeg må likevel le av dere som føler dere truet av feminister som kjemper for likestilling i samfunnet. Denne feministbølgen varte visst ikke så lenge før vi bli stilnet av nettopp dere - hvite menn.

• Liker 3
Skrevet

alt det jeg trenger*
  - Mann

Anonymkode: 3a35f...7de

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange av dere menn som henger på kvinneguiden gjør ikke annet enn å sutre og syte over hvor stakkarslige dere er og hvor fæle og slemme kvinner er mot dere. Mannfolk har vært priviligerte i mange hundre år, så det er ingenting å sippe over. Har heller aldri hørt at noen jeg kjenner sier at hvite menn er onde, det er noe dere selv har funnet opp i hodet deres. Syk tankegang, og begynner å bli drittlei av tullpratet.

• Liker 4
Skrevet

Det er et poeng at hvite (norske) menn er de eneste som ikke blir spesielt bedt om å søke, sjelden blir kvotert inn. I det hele tatt er det norske menn som må holdes igjen og kvoteres bort. Alltid.

Høydekrav blir fraviket om man har etnisk opphav. Hvite menn må være minst èn høyde osv.

Så en vietnamesisk adoptert på 165 eller kvinner generellt  er ok, men Jens  på 165. ehhhh neitakk. :opplyser:

Selv innen fagforeninger er det et KRAV om at det IKKE skal være 50% menn. 100% kvinner er derimot OK   WTF.

Så dere damer på KG. Det er deres sønner som kvotert bort hvis mulig....og det er greit eller???:)

Og jeg veit at jeg nå blir karakterisert som "sint hvit mann" som "ikke skal klage". Jepp, jeg skal ikke klage eller påtale det åpenbare. Da kommer brønnpissingen, det er en reflex.

derfor anonym nå :laugh:

Anonymkode: 31e0f...f58

• Liker 4
Gjest gjestvest
Skrevet

Du unnlot å lese eget innlegg. Det du kaller lavstatus å overlate mannen omsorg for vår aller kjæreste: Nemlig vår syke, eldre, barn, er å vise mannen empati. Dette er å gi mannen høystatus. For i dette ligger nemlig tillit til å ivareta det som betyr for oss aller mest i livet. 

Skrevet

Du unnlot å lese eget innlegg. Det du kaller lavstatus å overlate mannen omsorg for vår aller kjæreste: Nemlig vår syke, eldre, barn, er å vise mannen empati. Dette er å gi mannen høystatus. For i dette ligger nemlig tillit til å ivareta det som betyr for oss aller mest i livet. 

Ok..så hvorfor er så mange kvinner misfornøyde med å jobbe på gulvet med mennesker da? Hvorfor ikke applaudere det framfor å ha alt fokus på at de skal inn i styrer, blir ingenører osv?Litt dobbelstandard ?

Skrevet

Veldig mange av dere menn som henger på kvinneguiden gjør ikke annet enn å sutre og syte over hvor stakkarslige dere er og hvor fæle og slemme kvinner er mot dere. Mannfolk har vært priviligerte i mange hundre år, så det er ingenting å sippe over. Har heller aldri hørt at noen jeg kjenner sier at hvite menn er onde, det er noe dere selv har funnet opp i hodet deres. Syk tankegang, og begynner å bli drittlei av tullpratet.

Priviligert til hva da? Til å gå i krig? Til å slave på arbeidsplassen slik at dere kunne gå hjemme?

• Liker 2
Skrevet

syter jo ofte du også da om at du ikke får deg kjæreste. slutt å gjør deg selv så stakkarslig

Anonymkode: 1776f...229

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro at de fleste normale og oppegående av BEGGE kjønn, vil ha empati for alle. Uavhengig av hvor de er fra. Det er nok den viktigste egenskapen et menneske kan ha mener jeg, å se seg selv i andre.

Det er derimot veldig mange spørsmål som stilles om forskjellene mellom kjønn (begge veier), og mennesker som har dårlige erfaringer med det motsatte kjønn som lett kan generalisere ut fra egne erfaringer. Som selvsagt er veldig synd, siden de aller fleste er ålreite mennesker.

Bare fordi enkelte damer utviser svært lite empati, burde du vite at det er ikke sånn folk flest tenker. For noen eksempler: Folk flest synes IKKE at menn som blir voldtatt er morsomt. Eller at de var heldige, eller at de likte det. Eller at det ikke er synd på mannen som utøves vold mot, fordi han skal jo være sterk. Det skal jo ikke være vondt. Jeg kunne kommet med utallige eksempler. Det er utrolig trist å lese at enkelte har disse meningene, fordi vi er jo alle mennesker med følelser. 

Pjuh, litt langt, men pytt pytt :) 

• Liker 4
Skrevet

Priviligert til hva da? Til å gå i krig? Til å slave på arbeidsplassen slik at dere kunne gå hjemme?

Mange menn har gått til krig frivillig. Og kvinner har kjempet for å kunne jobbe selv, så ikke ta den. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...