debatant Skrevet 27. januar 2016 #141 Skrevet 27. januar 2016 3 timer siden, prt90 skrev: Helt utrolig at vi har fått sånne tullinger i Norge også. Evolusjon er jo grundig bevist og forstått. Vi ser den over alt rundt oss og den foregår fortsatt. Jeg har bedt on ETT eksempel på evolusjonen til det kjedsommelige. Sannheten er at forskere ikke engang er enige om hva evolusjon betyr??!!?? Det eneste de er enige om er at det skjer, uten å være i stand til å underbygge en slik påstand....
debatant Skrevet 27. januar 2016 #142 Skrevet 27. januar 2016 14 timer siden, Haru skrev: I min mening skal en hver person, uansett tema, komme med bevis for en påstand. Med mindre det er et aksiom. Derfor blir det for dumt når en mener at evolusjons-troen ikke går under religion. Å tro at ingen ting er eksplosivt i et big bang er en ekstrem tro. Som er totalt uvitenskapelig eller rasjonell.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. januar 2016 #143 Skrevet 27. januar 2016 19 minutter siden, debatant skrev: Jeg har bedt on ETT eksempel på evolusjonen til det kjedsommelige. Ja det har du og du har fått fult av dem i disse to trådene på forumet Vitenskap, historie, natur og miljø Så hva er poenget å gi deg noe mer når du har fått hundrevis fordelt på to forskjellige tråder. Når du uansett bare ignorere det. Kanskje du forstår det bedre om det blir sunget for deg
debatant Skrevet 27. januar 2016 #144 Skrevet 27. januar 2016 (endret) 4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Ja det har du og du har fått fult av dem i disse to trådene på forumet Vitenskap, historie, natur og miljø Så hva er poenget å gi deg noe mer når du har fått hundrevis fordelt på to forskjellige tråder. Når du uansett bare ignorere det. Kanskje du forstår det bedre om det blir sunget for deg Jeg får ikke eksempler, så enkelt. I værste fall får jeg en teit propagandasang, som understreker at eksempler er totalt fraværende... Endret 27. januar 2016 av debatant
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 #145 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, HarryDotter skrev: Fantastisk argumentasjon....som vanlig Mann42. Du har fortsatt ikke oppfattet poenget mitt ser jeg. Skal slutte å denge på død hest jeg. (Forresten ett prakteksempel på den "cocky ovenfra og ned holdningen" jeg refererte til i min forrige post. Syntes du det fortsatt er rart at kristne og folk som tror det finnes mer der ute lar seg provosere av sånne som deg?) Nei, jeg syns ikke det er rart at kristne og folk som "tror det finnes mer der ute" lar seg provosere av sånne som meg, som stadig kommer med det ufordragelige "hvorfor tror du det?" og undrer seg over om det fins noen rasjonell begrunnelse for deres tro på en allmektig skapergud eller den helende kraften i krystaller. Ikke merkelig i det hele tatt. 2
Ungoliant Skrevet 27. januar 2016 #146 Skrevet 27. januar 2016 12 timer siden, HarryDotter skrev: Aner ikke om det er TS eller meg du svarer her, men uansett....du blander kortene ille her nå. Det gamle testamentet med steining og brenning i spissen er ikke noe kristne idag baserer levesettet sitt på. Newsflash: Det er det nye testamentet. Der handler det om det stikk motsatte, nemlig å elske sine fiender. Vende det andre kinnet til. Være tålmodige og tilgivende selv for de aller mest urettferdige hendelser imot seg. Ta en titt på verden idag og se hvor det bærer hen med menneskeheten som bare ønsker å tenke på seg selv og dekke sitt eget behov fremfor andres. Der det er om å gjøre å tjene mest mulig selv og gi en lang faen i hva som skjer med andre. Der man bare skal bruke og sløse. Yeah right. Tommel opp for det levesettet. Det er ingen som prøver å hjernevaske deg. Slapp helt av og ta deg en anti-paranoid pille ikveld Du har full frihet til å leve slik du ønsker og tro at allt ordner seg bare man smiler. Det har ikke funket til nå og vil ikke gjøre det de neste 500årene. Det tror jeg nesten jeg kan garantere deg. Eh, har du lest det nye testamentet? Det står ganske mange sjuke greier der som ikke er forenelig med bildet av kristendommen som bare fryd og gammen. Du sier at ting ikke ordner seg av bare å smile. Ordner de seg av at man sitter passivt og ber? Nei. Rasjonell tenkning, fermskritt og arbeid får verden framover. Du kan sitte i kirka/moskeen/synagogen og glo hele dagen din om du vil, men det eneste du oppnår er å kaste vekk tid mens problemene vokser seg enda større.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. januar 2016 #147 Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, Ungoliant skrev: Eh, har du lest det nye testamentet? Det står ganske mange sjuke greier der som ikke er forenelig med bildet av kristendommen som bare fryd og gammen. Du sier at ting ikke ordner seg av bare å smile. Ordner de seg av at man sitter passivt og ber? Nei. Rasjonell tenkning, fermskritt og arbeid får verden framover. Du kan sitte i kirka/moskeen/synagogen og glo hele dagen din om du vil, men det eneste du oppnår er å kaste vekk tid mens problemene vokser seg enda større. Som du sikkert er klar over er mange kristne svært flinke til å ignorere store deler av hva som står i bibelen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #148 Skrevet 27. januar 2016 Ja, og ikke minst i gamle testamentet. Det er det mye sprengstoff og brennende busker og dyre-ofringer. Og hvilken gren av de kristne sektene har egentlig rett om hva som er riktig gud? Katolikker, protestanter, mormoner, jehovas vitner etc.? De har jo ofte sine egne hellige bøker som stadig vekk blir omskrevet. Anonymkode: b11aa...4a2
Okapi Skrevet 27. januar 2016 #149 Skrevet 27. januar 2016 3 timer siden, HarryDotter skrev: Fantastisk argumentasjon....som vanlig Mann42. Du har fortsatt ikke oppfattet poenget mitt ser jeg. Skal slutte å denge på død hest jeg. (Forresten ett prakteksempel på den "cocky ovenfra og ned holdningen" jeg refererte til i min forrige post. Syntes du det fortsatt er rart at kristne og folk som tror det finnes mer der ute lar seg provosere av sånne som deg?) Problemet er at poenget ditt er på kanten til ikkeeksisterende. Hvis du mener at det er så mange ateister som mener å kunne bevise at Gud ikke finnes, vis oss dem da! Kom med referanser til folk i denne tråden, på forumet, eller nasjonale eller internasjonale størrelser. Selvsagt har du helt rett i at man ikke kan vite sikkert at Gud ikke finnes, men dette er en stråmann, og såpass burde du vite. Det du beskriver som en "intens redsel" er heller en oppgitthet over at mange tror på ting som de ikke har gode grunner til å tro på, handler deretter, og misjonerer for at andre også skal tro på det. Mange ateister som deltar i debatter, meg selv inkludert, er ikke redde for overtro, men lei av det, siden vi har fått det dyttet på oss gjennom en hel oppvekst og gjerne i store deler av voksenlivet. 1
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 #150 Skrevet 27. januar 2016 34 minutter siden, Okapi skrev: Problemet er at poenget ditt er på kanten til ikkeeksisterende. Hvis du mener at det er så mange ateister som mener å kunne bevise at Gud ikke finnes, vis oss dem da! Kom med referanser til folk i denne tråden, på forumet, eller nasjonale eller internasjonale størrelser. Selvsagt har du helt rett i at man ikke kan vite sikkert at Gud ikke finnes, men dette er en stråmann, og såpass burde du vite. Det du beskriver som en "intens redsel" er heller en oppgitthet over at mange tror på ting som de ikke har gode grunner til å tro på, handler deretter, og misjonerer for at andre også skal tro på det. Mange ateister som deltar i debatter, meg selv inkludert, er ikke redde for overtro, men lei av det, siden vi har fått det dyttet på oss gjennom en hel oppvekst og gjerne i store deler av voksenlivet. rAmen!
debatant Skrevet 27. januar 2016 #151 Skrevet 27. januar 2016 4 timer siden, Mann 42 skrev: Nei, jeg syns ikke det er rart at kristne og folk som "tror det finnes mer der ute" lar seg provosere av sånne som meg, som stadig kommer med det ufordragelige "hvorfor tror du det?" og undrer seg over om det fins noen rasjonell begrunnelse for deres tro på en allmektig skapergud eller den helende kraften i krystaller. Ikke merkelig i det hele tatt. Den rasjonelle forklaringen på din ekstreme tro på evolusjon, er jo totalt fraværende. Dine fordommer fordummer rett og slett. Jeg vil anbefale folk å ignorere Mann heretter. Ikke la han ødelegge flere tråder.
Ungoliant Skrevet 29. januar 2016 #152 Skrevet 29. januar 2016 Den 27. januar 2016 at 18.49, debatant skrev: Den rasjonelle forklaringen på din ekstreme tro på evolusjon, er jo totalt fraværende. Dine fordommer fordummer rett og slett. Jeg vil anbefale folk å ignorere Mann heretter. Ikke la han ødelegge flere tråder. ...så du fornekter evolusjonslæren også? Hva er bakgrunnen for den oppfatningen? At noen patriarker skrev noe i en bok for 2000 år siden?
debatant Skrevet 29. januar 2016 #153 Skrevet 29. januar 2016 24 minutter siden, Ungoliant skrev: ...så du fornekter evolusjonslæren også? Hva er bakgrunnen for den oppfatningen? At noen patriarker skrev noe i en bok for 2000 år siden? Det koker ned til at Darwinsk evolusjon aldri er observert. Oppgjennom historien er det derimot blitt en industri for svindlere. Vår egen Ida, som Hurum jobbet med i 3 år!, ble og forkasta av proffer før det var gått 48 timer. Videre myldrer evolusjonen av lurerier og skurkestreker.
Ungoliant Skrevet 29. januar 2016 #154 Skrevet 29. januar 2016 5 timer siden, debatant skrev: Det koker ned til at Darwinsk evolusjon aldri er observert. Oppgjennom historien er det derimot blitt en industri for svindlere. Vår egen Ida, som Hurum jobbet med i 3 år!, ble og forkasta av proffer før det var gått 48 timer. Videre myldrer evolusjonen av lurerier og skurkestreker. Haha. Ok, nå skjønner jeg. Du troller
Okapi Skrevet 29. januar 2016 #155 Skrevet 29. januar 2016 1 minutt siden, Ungoliant skrev: Haha. Ok, nå skjønner jeg. Du troller Vanskelig å si, kan være han tror på det. På den annen side, det virker merkelig at en som messer "aldri blitt observert" som et mantra er kreasjonist. Har det blitt observert, lzm?
debatant Skrevet 30. januar 2016 #156 Skrevet 30. januar 2016 9 timer siden, Okapi skrev: Vanskelig å si, kan være han tror på det. På den annen side, det virker merkelig at en som messer "aldri blitt observert" som et mantra er kreasjonist. Har det blitt observert, lzm? Observasjon er et nødvendig kriterie i den vitenskapelige metode. Evolusjon er en religion, en ikke kan argumentere rasjonelt mot.
Mann 42 Skrevet 30. januar 2016 #157 Skrevet 30. januar 2016 10 timer siden, Okapi skrev: Vanskelig å si, kan være han tror på det. På den annen side, det virker merkelig at en som messer "aldri blitt observert" som et mantra er kreasjonist. Har det blitt observert, lzm? Dere, handler ikke denne tråden om hvorvidt et samfunn uten religiion er ønskelig eller ikke? skal vi ikke heller vende tilbake til det? Og la oss si det sammen, nå, dere! "JA, jeg tror at et samfunn uten religion er ønskelig. I aller høyeste grad!" Kjentes ikke det deilig? 1
Mann 42 Skrevet 30. januar 2016 #158 Skrevet 30. januar 2016 10 timer siden, Ungoliant skrev: Haha. Ok, nå skjønner jeg. Du troller Jepp. Ingen over, og ingen ved siden. Av en eller annen grunn som bare Debatant forstår, vil han ikke gjøre annet enn å trolle om evolusjonsteorien, som han påstår ikke fortjener navnet "teori", og om evolusjon, som han påstår ikke eksisterer, aldri er observert og ganske enkelt ikke kan finne sted. Praktisk talt alle vitenskapsfolk vil være sterkt uenig med ham der, men han fortsetter. Inspirert av Don Quixote, uten tvil. Han ble sinnsforvirret etter å ha lest for mange ridderomaner, og bekjempet vindmøller i den tro at de var kjemper. Debatant gjør det stikk motsatte, og bekjemper giganter i den tro at de er høystakker, men det er det samme prinsippet, og jeg tror årsaken er den samme, også. Han har lest for mange bibelske eventyr og bitt rar i hodet. 1
Casper1337 Skrevet 31. januar 2016 #159 Skrevet 31. januar 2016 Om jeg skulle leve i en verden hvor alle trodde på det same så hadde ønskelisten sett sånn ut: Buddhisme > Hinduisme > Kristendom / Islam / Jødedomm > Ateisme > Satanisme
Mann 42 Skrevet 1. februar 2016 #160 Skrevet 1. februar 2016 Den 31.1.2016 at 23.52, Casper1337 skrev: Om jeg skulle leve i en verden hvor alle trodde på det same så hadde ønskelisten sett sånn ut: Buddhisme > Hinduisme > Kristendom / Islam / Jødedomm > Ateisme > Satanisme Hvis du skal sette buddhisme øverst på listen din, hvorfor havner så ateisme nest sist, med kun satanisme som et verre alternativ? Det syns jeg er merkelig, for ateisme og buddhisme har mye til felles. f.eks troen på at man selv må skape seg det livet man vil ha. Buddhistene ser det som et prosjekt som må gå gjennom flere liv, men i bunn og grunn så mener jeg at ateister og buddhister må ha mye til felles når det gjelder etikk, siden de ikke kan forlite seg på noen guddommelige åpenbaringer og direktiver fra oven når de skal ta etiske valg. Det fins bare valgene og konsekvensene av dem. Og man er den eneste ansvarlige for måten man lever sitt liv på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå