Gå til innhold

Russland tar hevn


Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2015/11/29/nyheter/syria/utenriks/42169204/

Samtidig så tror jeg nå døren er lukket for at noen andre grupper en Assads soldater vil samarbeide med Russland. Jeg vil også tippe at Tyrkia etter hvert vil bli lite samarbeidsvillige, Tyrkia er en stormakt på 75 millioner med en 80 mil lang grense til Syria. Frankrike vil nok holde mer avstand til Russland og understreke at det kun er IS de er ute etter.

Anonymkode: 363f2...e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du er den store forskjellen på IS og al-Qaida?

Anonymkode: 644ab...7ff

Skrevet

Det er en del forskjell, IS er rett og slett bestialske. Al-Quaida er også fanatiske Islamister, men kanskje litt bedre.

Byen Ariha er inntatt av en samling opprøre hvor Al-Quaida vennlige opprørere inngår, men når det gjelder markedsplassen vil jeg tro at de aller fleste her er sivile.

20 drepte og mange skadde etter bomber traff en markedsplass i Ariha

 

Anonymkode: 363f2...e1c

Skrevet

Assad vennlige styrker har også islamist tilknyttning, de får hjelpe av Hizbolah som har en streng Komeini fortolkning av shia-Islam. Iran er også en Islamist stat uten demokrati som henretter homofile, prostituerte og demokrati forkjempere.
Assads soldater er ikke Islamister det er heller ikke den Frie Syriske Arme, begge disse to er nå ganske svake.

Anonymkode: d445e...548

Skrevet

Det er en del forskjell, IS er rett og slett bestialske. Al-Quaida er også fanatiske Islamister, men kanskje litt bedre.

Byen Ariha er inntatt av en samling opprøre hvor Al-Quaida vennlige opprørere inngår, men når det gjelder markedsplassen vil jeg tro at de aller fleste her er sivile.

20 drepte og mange skadde etter bomber traff en markedsplass i Ariha

 

Anonymkode: 363f2...e1c

Det er selvsagt helt forferdelig at sivile blir drept i bombeangrep, uansett om de blir drept av amerikanske, russiske, israelske eller norske bomber. Men siden både IS og andre opprørsgrupper i Syria bruker sivile som levende skjold blir dessverre sivile også rammet. Noen ganger hender det også at de som bomber gjør feilvurderinger, slik som nylig skjedde da amerikanske jagerfly bombet et sykehus drevet av Leger uten grenser. Krig er brutalt, og fakta er at sivile blir drept i krig.

 

http://www.dagbladet.no/2015/11/03/nyheter/utenriks/syria/41791153/

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/slik-overlever-is-krigerne-vestens-luftangrep/a/23568978/

http://www.dagbladet.no/2015/10/05/nyheter/utenriks/kunduz/afghanistan/41355189/

 

 

 

 

Anonymkode: 644ab...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...