Gå til innhold

Venninne forventer flyttehjelp og jeg orker ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har svart henne at jeg ikke har tid og anledning og det burde være greit og ikke mase noe mer om det. Hun reagerte med å være sur. Greia er at hun bruker bestevenninne-kortet når det passer henne. Det er ikke greit. 

Jeg har fått hjelp av andre venner med å flytte småting, da jeg flyttet. Men aldri i verden om jeg ville bruke dem som flyttebyrå.   De samme vennene har selv fått samme behandling når de ber om hjelp fra henne. Da blir hun plutselig fraværende og noe kom opp i siste liten typ "det var salg på den og den butikken og jeg måtte bare dra dit"

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Men hvorfor sier du ikke at hun hjalp jo ikke deg, at hun ignorerte deg fullstendig.

Anonymkode: 03c16...b92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har svart henne at jeg ikke har tid og anledning og det burde være greit og ikke mase noe mer om det. Hun reagerte med å være sur. Greia er at hun bruker bestevenninne-kortet når det passer henne. Det er ikke greit. 

Jeg har fått hjelp av andre venner med å flytte småting, da jeg flyttet. Men aldri i verden om jeg ville bruke dem som flyttebyrå.   De samme vennene har selv fått samme behandling når de ber om hjelp fra henne. Da blir hun plutselig fraværende og noe kom opp i siste liten typ "det var salg på den og den butikken og jeg måtte bare dra dit"

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Du er det vi kaller tøffl-venninne, du står ikke opp for deg selv, og lar hun hersje med deg. Grow some balls!

Anonymkode: 18483...615

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på meldingsinnstillinger og hak av for lest (og evt. levert).

Huk av?

Anonymkode: 103c1...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være direkte helsakadelig for to pinglete damer å løfte tungt i rare vinkler en hel dag. Ikke tale om at jeg hadde hjulpet noe med dette. Småting hjelper jeg gjerne med, men jeg ofrer ikke ryggen. Har hun ikke råd til flyttebyrå, har hun ikke råd til å flytte. Så enkelt er det!

Endret av Ulla Ullsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har flyttet, har jeg klart meg selv. Jeg spør ikke venninnene mine om hjelp, vil at de skal tilby seg. De siste gangene har jeg dog fått hjelp av èn kompis til å bære/kjøre, mens min nærmeste venninne ringte meg midt i flyttinga å bare "jeg skulle gjerne hjulpet til, men fordi jeg sliter med ryggen, så klarer jeg ikke bære noe uansett.." 

Aldri hørt om noe rygg-problemer, og hun klarer da fint å løfte både hvitevarer, sofa og seng når hun selv skal flytte eller hun hjelper andre! Så dermed har jeg heller aldri giddet å melde meg til hjelp når hun har flyttet.. 

Jeg forstår deg godt, og hadde sagt det som det var, om hun spurte..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang en venninne skulle flytte, så sendte jeg en melding om at hun bare måtte si fra hvis hun ville ha hjelp. Den meldingen svarte hun ikke på. Men etterpå fikk jeg vite at hun hadde brukt flyttebyrå. Synes likevel det var litt rart at hun bare ignorerte meldingen min. Kanskje hun ikke ville "være skyldig" meg en tjeneste, who knows.

Anonymkode: 03c16...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har både hjulpet og fått hjelp av venner i forbindelse med flytting. Gjøres det gjensidig, er det til stor hjelp for alle :)

Men den venninnen du beskriver her skjønner jeg egetlig ikke hvorfor du gidder å henge med overhodet. Ville i alle fall ikke latt meg hundse til å bære møbler for henne.

Anonymkode: b2298...e3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være direkte helsakadelig for to pinglete damer å løfte tungt i rare vinkler en hel dag. Ikke tale om at jeg hadde hjulpet noe med dette. Småting hjelper jeg gjerne med, men jeg ofrer ikke ryggen. Har hun ikke råd til flyttebyrå, har hun ikke råd til å flytte. Så enkelt er det!

Enig. Svi av 5 millioner på et hus først, og deretter forvent at alle vennene dine stiller opp som gratis arbeidskraft etterpå fordi du ville spare noen tusenlapper ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel du er ikke noe bestevenninde om du ikke hjelper hun med å fllytte. Det fins mange andre tidspunkter å bidra på enn når du er på jobb. Jeg brøt med min "beste" venninde når hun ikke stilte opp for meg i flytting . Jeg stilte opp i ukesvis for henne både med nedpakking vasking kjøring og visninger. Når hun ikke stilte opp for meg nøle jeg ikke med å kutte hun ut. Bittert og trist etter 7 års vennskap men da er man  ikke ekte venninde .

Anonymkode: 745ca...b50

Jeg skjønner ikke helt hvorfor slike ting har å si? Venner må ikke hjelpe med flytting for å forbli venner? Ja, det er hyggelig med litt hjelp, men å forlange? Pisspreik. At du stilte opp når hun flyttet var ikke noe du måtte, du kunne sagt nei. Kjipt gjort å ikke hjelpe tilbake av henne, men likevel. 

Så TS, du må ingenting. Du beklager og sier at du ikke har anledning. Du kan evt foreslå at hun kommer til deg på kvelden for en matbit? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...