Gå til innhold

Spør en bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Daryl Dixon
Skrevet
23 minutter siden, melatonin skrev:

@Daryl Dixon hvordan hadde du klart deg i en zombie aku.. akopul.. jeg husker pokker uke hva det heter eller hvordan det skrives! Men du skjønner sikkert?

Apokalypse? :laugh: Nei jeg hadde nok ikke det. 

@melatonin Er du handy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, melatonin skrev:

@Hoppetaujenta er du like glad og positiv I virkeligheten  som du fremstår her?

:jepp:  I bunn og grunn tenker jeg positivt og velger å ta det onde med det gode...hvis det går.  

• Liker 1
Skrevet
På 7.3.2017 den 15.08, Byjenta! skrev:

@Moonwalker, @Strixa @Lady. @applestories : Er dere by eller bygde jenter/damer? =) :laugh:

Fra bygda, har bodd i by, er tilbake på bygda.

Vil bo i by igjen, vet bare ikke hvor.

@Byjenta! Pynter du til påske?

Skrevet (endret)
På 6.3.2017 den 23.33, calavi skrev:

Nei :)

Sykehuset

Ja, jeg er kanskje det? Jeg synes det er gøy med forskjellige dufter og bruker parfyme hver eneste dag. 

Nei, dessverre. 

@Dr. A. Kula Beste dokumentaren du har sett? 
@Kruset Hva er din verste uvane? 
@Strixa Har du noen planer for påskeferien? 
@Salka Du er invitert på tapasaften, hvilken rett tar du med deg? 

Her blir jeg nok svar skyldig. Litt usikker på blandt annet hvor vidt dokumentarbegrepet skal dekke (hva med dramatisering av faktiske hendelser "Ni Liv" - Jan Baalsrud/ "Kampen om tungtvannet"), må det være film (hva med "Filmavisen"). Og hva legger du i best (den som graver dypest, den som er "mest" sann, den som viser flest vinklinger, den som gjorde sterkest inntrykk)?

Jeg beklager, men jeg strever med å huske noen dokumentarer som kunne vært avgitt som svar, men dokumenterer er nyttig programsjanger!

@calavi har du det bra for tiden?

På 7.3.2017 den 1.05, Moonwalker skrev:

Bare i privat setting. 

@Dr. A. Kula Hvem vinner i Anno?

Har ikke sett på Anno i år og vet ikke hvem som er i finalen (i dag?), men har sett tidligere sesonger.

@Moonwalker kunne du tenkt deg å deltatt i Anno?

På 7.3.2017 den 9.16, Kruset skrev:

Det er litt trist å si det, men det er så lenge siden at jeg faktisk ikke husker. Mulig jeg skal hoppe ut i snøen og gjøre det mens den fortsatt er her!

@Dr. A. Kula Har du et favorittsitat? Hva er det i tilfelle, og hvorfor?

Den er vanskelig! Jeg har en lei tendens til å avbryte andre mens de prater om jeg blir veldig engasjert. Ellers er jeg er mester på å utsette ting jeg ikke har lyst til å gjøre, så jeg stresser meg ihjel for å få det ferdig, men det går jo bare utover meg selv.

@calavi Hvordan tilbringer du helst ei helg om du har helt fri?

"I'll be back!" er i hvertfall et sitat som man husker. Fra filmen Terminator i 1984 sagt av Arnold Swarzenegger. Sitatet er enkelt å huske og kan brukes i hverdagssammenhenger, så dermed blir det det. Ellers er jo uttrykket fra Postens reklame "Skeptisk" et alternativt "sitat". Finnes også fine sitater til hverdagslivet, men "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" av Arnulf Øverland er vel en av de viktigste sitatene man må kunne og forstå!

@Kruset noen innleveringsoppgaver som beskjeftiger deg for tiden?

Endret av Dr. A. Kula
Skrevet (endret)
2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Her blir jeg nok svar skyldig. Litt usikker på blandt annet hvor vidt dokumentarbegrepet skal dekke (hva med dramatisering av faktiske hendelser "Ni Liv" - Jan Baalsrud/ "Kampen om tungtvannet"), må det være film (hva med "Filmavisen"). Og hva legger du i best (den som graver dypest, den som er "mest" sann, den som viser flest vinklinger, den som gjorde sterkest inntrykk)?

Jeg beklager, men jeg strever med å huske noen dokumentarer som kunne vært avgitt som svar, men dokumenterer er nyttig programsjanger!

Har ikke sett på Anno i år og vet ikke hvem som er i finalen (i dag?), men har sett tidligere sesonger.

@Moonwalker kunne du tenkt deg å deltatt i Anno?

"I'll be back!" er i hvertfall et sitat som man husker. Fra filmen Terminator i 1984 sagt av Arnold Swarzenegger. Sitatet er enkelt å huske og kan brukes i hverdagssammenhenger, så dermed blir det det. Ellers er jo uttrykket fra Postens reklame "Skeptisk" et alternativt "sitat". Finnes også fine sitater til hverdagslivet, men "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" av Arnulf Øverland er vel en av de viktigste sitatene man må kunne og forstå!

@Kruset noen innleveringsoppgaver som beskjeftiger deg for tiden?

Ingen innleveringer, jeg er for øyeblikket i praksis! Med andre ord er jeg mer enn nok beskjeftiget :ler:

@Dr. A. Kula Har du en form for "bucket list"?

Endret av Kruset
Innså at jeg hadde stilt spørsmålet før!
Skrevet
På 6. mars 2017 den 22.55, Dr. A. Kula skrev:

Tror ikke jeg har vært der. Jeg er ikke hjemmehørende i Oslo, men har nok besøkt byen før den ble stengt. Men heller tvilsomt om jeg brukte den stasjonen.

@Salka hvilken T-bane/undergrunnsbane/metro/etc du har reist med har gikk deg sterkest inntrykk, og hvorfor? (og velkommen tilbake fra pause)

Vinter og snø er helt tipp så lenge man har fri og ikke trenger måke oppkjørselen, kjøre på isete veier til/fra jobb etc. Men å kose seg med barna i bakken eller på tur er bare kjekt. Ingenting herligere enn å lage "engel" i snøen og kikke opp på stjernene i månelyset en kald og klar vinternatt på snødekt flate uten kunstige lyskilder.

@Kruset når laget du sist engel i snøen?

Oi, vanskelig, jeg har ikke tatt t-bane så mange steder egentlig. Mener jeg tok metro da jeg var i Lisboa, så da får vi si den da. :) I Oslo har jeg tatt så mye t-bane siden jeg er fra den byen. Litt morsomt at jeg faktisk har tatt t-bane til og fra Valkyrien mange ganger uten at jeg husket det da. Jeg var to år gammel da den ble nedlagt. 

@Dr. A. Kula hva syns du om albumet på mitt profilbilde? 

På 6. mars 2017 den 23.33, calavi skrev:

Sykehuset

Ja, jeg er kanskje det? Jeg synes det er gøy med forskjellige dufter og bruker parfyme hver eneste dag. 

Nei, dessverre. 

@Dr. A. Kula Beste dokumentaren du har sett? 
@Kruset Hva er din verste uvane? 
@Salka Du er invitert på tapasaften, hvilken rett tar du med deg? 

Oi, vanskelig spørsmål siden jeg eeeelsker tapas. Kanskje smakfulle spanske kjøttboller i en god tomatsaus. Eller lakseruller. Eller asparges med spekeskinke. Tror jeg hadde slitt veldig med å bestemme meg om jeg ikke ble bedt om å ta med en bestemt rett. 

@calavi du er på sushirestaurant, hva slags biter bestiller du?

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 7.3.2017 den 16.35):

Endret av annebanane
Skrevet
1 minutt siden, Moonwalker skrev:

Velldig glad i å synge så sant andre ikke hører på :ninja: 

@Byjenta! Hva var en fin alder for deg å flytte ut av barndomshjemmet?

Jeg flyttet ut først når jeg var 17, men så flytta jeg hjem igjen. Men så traff jeg min kjære, og da flytta jeg ut igjen når jeg var 18, straks 19 år. eller omtrent da ;) Pga jeg traff han, da flyttet jeg da til der han er fra ;) Nå skal vi forsåvidt flytte nedover igjen, men =) 

@Moonwalker Drømmebryllup?

Skrevet
På 7.3.2017 den 9.16, Kruset skrev:

@calavi Hvordan tilbringer du helst ei helg om du har helt fri?

Da tar jeg det med ro på fredagen med sushi/taco og en god tv-serie. På lørdag sover jeg lenge, tusler litt i byen med samboer før vi treffer gode venner til middag, vin og brettspill, og søndagen blir tilbragt på sofaen eller ute om det er finvær. 

På 10.3.2017 den 17.54, Dr. A. Kula skrev:

Næh, jeg har det helt greit... Føler egentlig livet mitt er satt litt på pause om dagen, og at fremtiden er så usikker. Så jeg tar en dag av gangen og prøver å være positiv og se fremover, men det er noen ganger lettere sagt, enn gjort. 

På 11.3.2017 den 12.22, Salka skrev:

Åh, det kan være så mangt! Jeg bestiller alltid noe med laks, og om de har kveite eller smørfisk så går jeg gjerne for det i tillegg :) Men jeg har nok ingen spesifikke biter som er min favoritt, men tåler ikke skalldyr så det holder jeg meg unna. 

@Dr. A. Kula Hva er ditt mest minneverdige øyeblikk så langt i 2017? 
@Kruset Hvor mange nære, gode venner har du? 
@Salka Hvor mange timer sover du stort sett hver natt? 

Gjest Annetnavn_
Skrevet
På 6.3.2017 den 23.33, calavi skrev:

Skal skrive på en eksamensoppgave og så håper jeg på en date eller to.

@calavi hva skal du? Noe spennede?

Skrevet
På 10.3.2017 den 19.40, Kruset skrev:

Ingen innleveringer, jeg er for øyeblikket i praksis! Med andre ord er jeg mer enn nok beskjeftiget :ler:

@Dr. A. Kula Har du en form for "bucket list"?

Nei, det har jeg ikke. Synes det fort blir en ego-tripp å sette opp en slik liste. Kanskje om jeg blir enkemann, så kan jeg finne på å sette opp en slik liste?

@Kruset har du gjort noen valg du har angret på/helst skulle sett ugjort?

På 11.3.2017 den 12.22, Salka skrev:

Oi, vanskelig, jeg har ikke tatt t-bane så mange steder egentlig. Mener jeg tok metro da jeg var i Lisboa, så da får vi si den da. :) I Oslo har jeg tatt så mye t-bane siden jeg er fra den byen. Litt morsomt at jeg faktisk har tatt t-bane til og fra Valkyrien mange ganger uten at jeg husket det da. Jeg var to år gammel da den ble nedlagt. 

@Dr. A. Kula hva syns du om albumet på mitt profilbilde? 

Oi, vanskelig spørsmål siden jeg eeeelsker tapas. Kanskje smakfulle spanske kjøttboller i en god tomatsaus. Eller lakseruller. Eller asparges med spekeskinke. Tror jeg hadde slitt veldig med å bestemme meg om jeg ikke ble bedt om å ta med en bestemt rett. 

Pink Floyd har jeg hatt et litt spesielt forhold til. Det var favorittmusikken til ett søsken, og vi hadde ulik smak og dermed ble liksom Pink Floyd et band jeg ikke ville/skulle like. Og det har hengt ved meg lenge. Men jeg har innsett at musikken deres egentlig ligger nært mye av det jeg selv liker, så har lært meg å like musikken etterhvert. Men det er fortsatt ikke favoritt, men lytter gjerne etter om musikken deres spilles. Og i så måte ligger nettopp musikken på DSotM nærmest min smak av det PF har utgitt. Money og Time er vel sporene jeg har merket meg mest.

@Salka hva er ditt forhold til Jean Michelle Jarre sin musikk?

På 13.3.2017 den 20.46, Moonwalker skrev:

Velldig glad i å synge så sant andre ikke hører på :ninja: 

@Byjenta! Hva var en fin alder for deg å flytte ut av barndomshjemmet?

Egentlig ikke. Jeg er ikke lile engasjert i å jobbe og lære nye ting om de tingene der som resten er.

@Dr. A. Kula Har du sovet i en lavvo?

Det mener jeg at jeg har gjort, både i en friluftsgruppe i ungdomsskolealder og dengang jeg var i vernepliktstjeneste.

@Moonwalker har du noen gang vurdert/gjennomført militærtjeneste?

12 timer siden, calavi skrev:

Da tar jeg det med ro på fredagen med sushi/taco og en god tv-serie. På lørdag sover jeg lenge, tusler litt i byen med samboer før vi treffer gode venner til middag, vin og brettspill, og søndagen blir tilbragt på sofaen eller ute om det er finvær. 

Næh, jeg har det helt greit... Føler egentlig livet mitt er satt litt på pause om dagen, og at fremtiden er så usikker. Så jeg tar en dag av gangen og prøver å være positiv og se fremover, men det er noen ganger lettere sagt, enn gjort. 

Åh, det kan være så mangt! Jeg bestiller alltid noe med laks, og om de har kveite eller smørfisk så går jeg gjerne for det i tillegg :) Men jeg har nok ingen spesifikke biter som er min favoritt, men tåler ikke skalldyr så det holder jeg meg unna. 

Må vel være en krangel med svigermor!

@calavi har du hatt en skikkelig krangel med partners familie?

Bonusspørsmål til @Kruset, @Salka, @Moonwalker og @calavi

Har noen av dere gjort noe særskilt i dag på denne merkedager (14/3)?

Skrevet (endret)
På Tuesday, March 14, 2017 den 11.51, calavi skrev:

Jeg er i en fase i livet litt sånn midt imellom, så jeg har mindre og mindre kontakt med de nære vennene fra ungdommen. Jeg ville si at jeg har 2-3 nære, gode venner :)

@calavi Hva er din favorittbok (om du har en)?

20 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Nei, det har jeg ikke. Synes det fort blir en ego-tripp å sette opp en slik liste. Kanskje om jeg blir enkemann, så kan jeg finne på å sette opp en slik liste?

@Kruset har du gjort noen valg du har angret på/helst skulle sett ugjort?

Pink Floyd har jeg hatt et litt spesielt forhold til. Det var favorittmusikken til ett søsken, og vi hadde ulik smak og dermed ble liksom Pink Floyd et band jeg ikke ville/skulle like. Og det har hengt ved meg lenge. Men jeg har innsett at musikken deres egentlig ligger nært mye av det jeg selv liker, så har lært meg å like musikken etterhvert. Men det er fortsatt ikke favoritt, men lytter gjerne etter om musikken deres spilles. Og i så måte ligger nettopp musikken på DSotM nærmest min smak av det PF har utgitt. Money og Time er vel sporene jeg har merket meg mest.

@Salka hva er ditt forhold til Jean Michelle Jarre sin musikk?

Det mener jeg at jeg har gjort, både i en friluftsgruppe i ungdomsskolealder og dengang jeg var i vernepliktstjeneste.

@Moonwalker har du noen gang vurdert/gjennomført militærtjeneste?

Må vel være en krangel med svigermor!

Bonusspørsmål til @Kruset, @Salka, @Moonwalker og @calavi

Har noen av dere gjort noe særskilt i dag på denne merkedager (14/3)?

Tja, det kan jo bli det, men man kan alltids involvere andre også. Det kan dessuten være en slags påminner om at livet er kort, og at man må gripe mulighetene mens de er der - slik fungerer det i alle fall litt for meg.

Ja og nei. Altså, det er jo selvsagt noen valg jeg har ønsket jeg ikke skulle gjort, særlig tilfeller der jeg har såret andre. Kommer ikke til å gå nærmere inn på det i tråden, det blir fort personlig. Men samtidig er det ingen erfaringer og lærdommer jeg ville vært foruten, tror jeg.

@Dr. A. Kula Hvis du skulle endre én ting ved deg selv, hva ville det være?

Jeg glemte jo bonusspørsmålet! Det ble altså ikke gjort noe spesielt av dagen, faktisk glemte jeg helt ut at det var pi-dagen! Det er en aldri så liten skam, for en nerd som meg :fnise:

Endret av Kruset
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 13.3.2017 den 20.48):

Endret av annebanane
Skrevet
19 timer siden, Moonwalker skrev:

Å? Flytte nedover?

Jeg har aldri hatt et spesifikt drømmebryllup, men tenker det hadde vært greit å ha en privat seremoni og heller en koselig fest for flere senere. Vil ikke ha det så formelt. 

@Byjenta! Hvilken grøt er din favoritt?

Ja, min kjære har fått jobb her nede, så da blir det nedover igjen;) 

Hmm, ikke noe glad i grøt generelt, men da må det bli smørgrøt isåfall.

@Moonwalker Hva liker du på pizza? 

Skrevet
På 15.3.2017 den 20.14, Kruset skrev:

Jeg er i en fase i livet litt sånn midt imellom, så jeg har mindre og mindre kontakt med de nære vennene fra ungdommen. Jeg ville si at jeg har 2-3 nære, gode venner :)

Tja, det kan jo bli det, men man kan alltids involvere andre også. Det kan dessuten være en slags påminner om at livet er kort, og at man må gripe mulighetene mens de er der - slik fungerer det i alle fall litt for meg.

Ja og nei. Altså, det er jo selvsagt noen valg jeg har ønsket jeg ikke skulle gjort, særlig tilfeller der jeg har såret andre. Kommer ikke til å gå nærmere inn på det i tråden, det blir fort personlig. Men samtidig er det ingen erfaringer og lærdommer jeg ville vært foruten, tror jeg.

@Dr. A. Kula Hvis du skulle endre én ting ved deg selv, hva ville det være?

Jeg glemte jo bonusspørsmålet! Det ble altså ikke gjort noe spesielt av dagen, faktisk glemte jeg helt ut at det var pi-dagen! Det er en aldri så liten skam, for en nerd som meg :fnise:

I bunn og grunn er jeg ganske fornøyd med meg selv. Både mentalt og fysisk. Dog kunne jeg (som mange andre) ønsket noen færre kilo på legemet, men bedre å trives i kroppen man har enn å mistrives med stadig jag etter det perfekte.

@Kruset hva er favoritt-kjeksen din? :nigo:  (Gullvaffel med sitron eller vanilje?)

På 16.3.2017 den 19.57, Moonwalker skrev:

Å? Flytte nedover?

Jeg har aldri hatt et spesifikt drømmebryllup, men tenker det hadde vært greit å ha en privat seremoni og heller en koselig fest for flere senere. Vil ikke ha det så formelt. 

@Byjenta! Hvilken grøt er din favoritt?

Jeg så på infoskrivet, fylte inn informasjonen, sa jeg ikke ville, og la på en haug av ekstra kilo for å iallefall ikke bli kalt inn til del 2.

Jeg har gjort mye særskilt for meg den siste uken. Hvor starter en, liksom? :ler: 

@Dr. A. Kula Har du noen sære sovevaner?

Har neppe noen sære sovevaner, men kanskje noen sære sove uvaner :nigo: . Hender jeg kommer bakpå med noen oppgaver, og tar natten til hjelp for å rydde opp.

@Moonwalker er det jobben eller egne (u)vaner som medfører rare våketider?

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 17.3.2017 den 15.09):

Endret av annebanane
Skrevet
28 minutter siden, Moonwalker skrev:

Mye! Spesielt en haug med kjøtt, sopp og ost. Ellers varierer det hva jeg liker ha på. 

@Byjenta! Hadde det vært aktuelt for deg å bli vegeterianer for en lengre periode?

Det hadde vært totalt uaktuelt ja =) 

@Moonwalker er du med i mange grupper på facebook? 

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 20.3.2017 den 20.23):

Endret av annebanane
Skrevet
På 14.3.2017 den 17.32, Strixa skrev:

@calavi hva skal du? Noe spennede?

Blir bypåske på meg i år, så skal bare være hjemme og ta det helt med ro :)

På 14.3.2017 den 23.59, Dr. A. Kula skrev:

På 15.3.2017 den 20.14, Kruset skrev:

Seierherrene av Roy Jacobsen. 

Ellers er Idas dans en bok som sitter godt i minnet enda. Den gjorde veldig inntrykk og jeg har aldri grått så mye av en bok som jeg gjorde da jeg leste den.

@Dr. A. Kula Fineste bunaden? Kan ta for både herre og dame om du ønsker det 
@KrusetHva er din favorittbok da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...