Gå til innhold

Avstemming: hva slags tro har du?


AnonymBruker

Hva slags tro har du?  

97 stemmer

  1. 1. Hva slags tro har du?

    • Kristen
      35
    • Muslimsk
      4
    • Jødisk
      0
    • Buddhist
      3
    • Hinduist
      0
    • Annet
      55


Anbefalte innlegg

Tror ingen verdens ting. Forholder meg til virkeligheten, enkelt og greit. 

Anonymkode: 8a12d...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen bestemt "tro", og tror ikke på noen gud. Regner meg dog som kristen i en kulturell forstand, men er ikke religiøs. Er vel mer ateist/agnostiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist. Hvorfor er ikke det med?

Anonymkode: 37b54...a5f

Fordi det ikke er en tro. Ikke gå med på at de religiøse har definisjonsmakten. Ateisme er ingen tro.

Anonymkode: fb67c...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaller meg for en "Kristen Agnostiker" eller "Bedende Agnostiker". Det vil si at jeg vet ikke om der finnes en gud, men om jeg ber, ber jeg til den Kristne guden.

Til syvende og sist, så lar jeg heller Gud få bestemme hva jeg er.........om han eksisterer da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen spesiell tro. Anser meg ikke som noen av delene, jeg. Men kaller meg for kristen, i og med at jeg er døpt og konfirmert. Gjør det enkelt.

Jeg har min egen lille "tro" (det er mer et håp enn en tro), og den er verken kristen, muslimsk, jødisk eller noe som helst. Den er bare min. Jeg tror rett og slett bare at det er noe mer "mellom himmel og jord", men hva... Det vet jeg ikke. Og jeg vil ikke vite; jeg trenger ikke å vite. Jeg kan håpe, og det er bedre enn ingenting. :) 

Jeg blir irritert når folk begynner å diskutere (lage krangel om) dette når jeg f.eks. er på besøk. Jeg bryr meg ikke om du tror det finnes en Gud og at Jesus sitter ved hans side. Det er DIN tro, og den skal du få ha. Jeg har min egen, men jeg vil ikke diskutere det med folk. I så fall ønsker jeg at det forblir en enkel samtale, der man bare sier hva man tenker og ikke noe annet. Det er så unødvendig å krangle om noe man ALDRI uansett vil få et svar på. :) 

Uansett... Ingen spesiell tro, liker ikke å krangle om temaet, men er likevel åpen for samtale. 

Samme her. I utgangspunktet regner jeg meg som agnostiker, men har likevel den egne troen (eller håpet) som er bare min. Hva andre tror på eller ikke tror på spiller heller ingen rolle for meg.

Anonymkode: c834f...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse som jeg ikke vet. Da noterer jeg der: VET IKKE.
Jeg ser ikke noe poeng i å tippe på et eller annet og så begynne å TRO på det. Det blir hverken mer eller mindre sant om jeg begynner å tro. Tro er uten verdi, det er kunnskap som vi trenger. En god del fins det svar på (men jeg kjenner ikke til det), men mangt er uvisst. Da får en akseptere at vi ikke vet, og la det bli med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen spesiell tro. Anser meg ikke som noen av delene, jeg. Men kaller meg for kristen, i og med at jeg er døpt og konfirmert. Gjør det enkelt.

Jeg har min egen lille "tro" (det er mer et håp enn en tro), og den er verken kristen, muslimsk, jødisk eller noe som helst. Den er bare min. Jeg tror rett og slett bare at det er noe mer "mellom himmel og jord", men hva... Det vet jeg ikke. Og jeg vil ikke vite; jeg trenger ikke å vite. Jeg kan håpe, og det er bedre enn ingenting. :) 

Jeg blir irritert når folk begynner å diskutere (lage krangel om) dette når jeg f.eks. er på besøk. Jeg bryr meg ikke om du tror det finnes en Gud og at Jesus sitter ved hans side. Det er DIN tro, og den skal du få ha. Jeg har min egen, men jeg vil ikke diskutere det med folk. I så fall ønsker jeg at det forblir en enkel samtale, der man bare sier hva man tenker og ikke noe annet. Det er så unødvendig å krangle om noe man ALDRI uansett vil få et svar på. :) 

Uansett... Ingen spesiell tro, liker ikke å krangle om temaet, men er likevel åpen for samtale. 

Omtrent på samme måte er jeg. 

Jeg er kristen. Jeg tror på Gud, Jesus, og Den Hellige Ånden. Det er et liv etter døden....eller altså et annet liv etter dette livet. Sånn sett er døden en "gjenfødelse", bare i en annen dimensjon. Samtidig har jeg veldig stor tro på åndeverdenen. Ja, det er mer mellom himmel og jord, enn hva mange tror. Jeg har selv ikke hatt noen nær døden-opplevelser, men vet om andre som har hatt det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Jeg tror ikke, men jeg stoler på den vitenskapelige metode. Den vitenskapelige metode er roten til alt godt i denne verden og vil oppfylle ønskene så langt naturens lover lar den gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke, men jeg stoler på den vitenskapelige metode. Den vitenskapelige metode er roten til alt godt i denne verden og vil oppfylle ønskene så langt naturens lover lar den gjøre.

Og ufattelig mye ondt har kommet pga vitenskapen.

Og si at alt med vitenskap er godt er like feil som og si at alt med religion er ondt.

Anonymkode: 4ddcd...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Og ufattelig mye ondt har kommet pga vitenskapen.

Og si at alt med vitenskap er godt er like feil som og si at alt med religion er ondt.

Anonymkode: 4ddcd...091

Hvor sa jeg at alt av vitenskap er godt? Jeg sa at den vitenskapelige metode er roten til alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ortodoks kristen. Jeg er troende, men går kun i kirken ved de store religiøse høytidene. 

Endret av Pterinochilus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...