Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

*sukk* Hvorfor kan jeg ikke trøsteshoppe klær som andre damer..... I stedet har jeg vært på Bang & Olufsens side på nett og siklet på TV (og jeg ser nesten ikke TV en gang...) , musikkanlegg (jo, det trengs faktisk en fornyelse der) og telefon. Prisliste står det ikke, men etter det jeg vet om B&O så er de definitivt ikke billige. Lurer på om jeg kan stenge bankkontoen for å beskytte meg mot meg selv ;) .

Jaja, jeg har vel så mye vett i øverste etasje at jeg ikke omsetter sikling til handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nå skinner blanke messingen her... (Nei, tenk om igjen!) Har en messinglysestake som pleier stå på stuebordet. Den begynte å bli litt matt, så nå har jeg gjort en mikroskopisk innsats der også. Hmmm :klø:. Fra å være "sjuske" mens depresjonen hang i som verst (OK, vasket både meg selv og hjemmet, men sistnevnte bare når jeg "måtte") så har jeg nå fått støv på hjernen. Føles sånn i allfall. Kan det være anti-depp'en som støver ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: TAKE IT EASY Cata :sjarmor:

Jeg har bare fått underkanta av håra farget "ublond" å har fått en utrolig flott frisyr :-D

Tullet bare for å se om du ble lei deg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna::frustrert::kjempesinna::frustrert::sinna::sjokkbla::sjokkert::kjempesinna: Søren også!!

Har vært på nett og bestilt billett! Venninne og jeg skal på "Vårtur" til Køben i mars. Det ble ikke så gal pris, men i tillegg skal jeg besøke "Gamle Foreldre" i slutten av denne måneden, og det ble langt verre. Det gjør vondt langt inni bankkontoen. Au, au, au!!! :sinna::frustrert::sinna:

Og litt av det er min egen skyld. Hadde jeg ikke utsatt og utsatt og utsatt, så ville det selvsagt blitt billigere. :frustrert:

Duste-Cata!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke duste-Cata.. bare "jeg bruker penger jeg ikke egentlig har på morsomme ting fordi livet mitt trenger en oppussing - because I deserve it"-greia. Jeg er sånn selv, jeg! Selv har jeg brukt for mye penger på gaver, kosmetikk og musikk i det siste - og får ikke lønning (fra staten) før den 25... Grøss. Liker ikke å se at maaange tusen blir til noen få tusen på kort tid. Skal skjerpe meg altså!

Og B&O sikling er ikke uvanlig. Sitter stadig og sikler, jeg. Surround-anlegg, flatskjermer og andre tekniske saker er spennende - men svindyrt dessverre.

Hva med å skli på et bananskall på RIMI og få ersatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skli på et bananskall på RIMI og få ersatning?

Trenger ikke bananskall ;) , jeg ødela en finger/hånd for 1,5 år siden og 3 år etter skadetidspunktet skal forsikringsselskapet vurdere "varig mén" - og det mener jeg at jeg er i ferd med å få siden handa fremdeles ikke fungerer som den skal. (Sur på sykehuset som behandlet meg - de forkludret mye inni der). Men jeg tror ikke at en finger betaler et helt stereoanlegg :klø: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah- nå er jula helt ute. Dvs. den gjenværende juleduken er ryddet vekk og erstattet med en av julegavedukene. Fin løper i litt grov lin. Men....jeg burde visst ha kjøpt litt flere fargede te-lys og spesielt vanlige lys. Hvite lys på naturhvit duk på lakket furubord ble litt.....fargeløst. Får gå for blå lys neste gang tror jeg. Røde går ikke, og de gule får pent vente til påske. Får brenne lys som bare rakker'n. Men jeg har i hvert fall et støvfritt hus der (nesten) alle åpne flater er "swiffet" eller har stiftet bekjentskap med fuktig klut.

Så nå kan jeg kjede meg videre i et par timer....

OK, ikke så kjedelig da. Har planer om å gå en liten tur, men drøyer'n til senere i kveld.Tenkte å stikke innom kiosken og leie en film til i kveld og da kan jeg ikke gå for tidlig. Kan ikke gjøre det sånn at jeg må ta fri fra jobb i morgen for å få levert tilbake film i tide ;) .

Middag er lettvint i dag. Tar noen rester av julesteika. Må imidlertid i gang med å bake brød, men det er også sånt som jeg synes jeg "må" gjøre på kveldstid. Egentlig litt dumt, for det meste skal jo bare fryses likevel, så jeg kunne likegodt bakt på formiddagen. Men så er det det der med vanens makt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er pent mot naturfarget lin og furu - og noen grønne nyanser.

Det er da svært så effektiv du har vært, da. Blir nesten sliten av å lese om det, jeg.

Har du bakt brød eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... brødbaking ja... oooops

Det burde jeg gjort i dag, jeg skal jo ha nye slankedamer på tirsdag, og i morgen begynner jeg på kurs hos aetat..

Det er bare fire-fem damer som har meldt seg på, så kanskje jeg får hive rundt to deiger i morgen kveld når jeg kommer hjem. Har jo ikke alle ingrediensene i huset til å gjøre det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøddeig står og hever, og jeg har gått tur. Film har jeg også lånt. Valgte noe jeg kunne kjenne meg igjen i: "Å bli dumpet på 10 dager" :ler: . Men jeg klarte det altså på 5. Nå skal jeg straks gå og drive litt research for å se om virkelighetens verden avviker mye fra fantasiens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød ferdigstekt, film ferdigsett. Fantasien overgår ikke virkeligheten. En dag skal jeg skrive Mine Memoirer. Det kommer til å bli en tragikomedie i ørten akter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink Cata som har gått tur og har bakt brød. Da kan du ha god samvittighet lenge.

Jeg er helt sikker på at virkeligheten kan være mye mer utfordrende enn det fantasien noen gang kan klare å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, baksten ble fin den, Swan. Jeg er på det nærmeste avhengig av hjemmebakt grovbrød, så jeg har litt trening i å bake. Ellers er jeg trøtt i kveld. Skjønner ikke hvorfor, sov jo brukbart sist natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine brød ute av ovnen også, og det lukter så deilig!!

Jeg skar opp en kransekakedeigpølse nå som jeg hev i ovnen i skiver, så nå står de og steker også. Ble plutselig så snopesjuk - fordi jeg ikke har hatt noen middag i dag...

Sov godt, Cata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, nå testes teknikkens vidunderlige verden. Ullgenser er vasket - i maskin og er nå til tørk i tørketrommel. Jammen lever jeg farlig i dag, men det er altså en spesialinnretning i trommelen som skal gjøre det mulig, så jeg prøver. (Det er en billig, ferdigkjøpt strikkegenser....).

I morges var ikke teknikkens vidunderlige verden så vidunderlig... Datasystemene på "gammel jobb" hadde oppgitt ånden i natt så det ble et salig rot av det hele. Bedre ble det ikke av at alle "fikserne" av forskjellige grunner (sykemeldinger, barselperm osv. ) ikke var på jobb. Telefonen ble flittig brukt i morgentimene, før det endelig åpenbarte seg en reddende engel - faktisk flere, når jeg skal være ærlig.

Dagens opptur kom på avdelingsmøtet da konstituert sjef kom med følgende uttalelse: "Ja, når Cata er enig så kan jeg puste lettet ut...." Av og til er det godt å føle seg betrodd :ler: . På ny jobb ser også ting ut til å gå i boks. Vi avdekket noen uregelmessigheter i går og i dag ble de fikset. Nå venter jeg bare spent på morgendagen for å se om resultatene blir deretter. Hadde i hvertfall gleden av å se "sjef i ny jobb" sitte med små stjerner i blikket og konstatere at "Nå ser det ut som om vi begynner å komme noen vei", da en av mine kolleger og jeg satt og lekset ut om våre funn og korrigeringer med allverdens autoritet i røsten. Får håpe det viser seg at tiltroen blir innfridd ellers blir det et typisk tilfelle av "Opp som en løve og ned som en skinnfell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer alle som kan sånne greier, Cata. Har null peiling selv. Så det blir neppe ned som noen skinnfell hos deg. Ta til deg tiltroen, du, den er sikkert både ærlig ment og vel fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikkens vidundre er ytterligere utforsket. "Oppdaget" nettopp fenomenet hurtigvask på oppvaskmaskina. Jeg har forsåvidt alltid visst om det, men har ikke brukt det fordi jeg ikke trodde oppvasken ble ren nok (går på lav temp) og tørket skikkelig. Men i dag hadde jeg litt kopper og kar som jeg ville ha unna og som ikke var så fryktelig skitne egentlig. Og siden det ikke var nok til å fylle maskina så syntes jeg det var litt bortkastet med fullt program. Dermed prøvde jeg hurtigvasken. Hah - rene ble de, og etterhvert tørre også. Og det på en brøkdel av tida standardprogrammet bruker.

Blir ikke siste gangen jeg bruker det, for siden jeg bare er alene så tar det litt tid å fylle opp en maskin. Dermed jeg skylle godt av alt før det settes inn.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...