Cata Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #941 Del Skrevet 1. januar 2006 Nå har jeg vært ute og luftet meg i over en time. Kjenner godt at jeg har sittet inne hele høsten, for jeg er faktisk litt småstøl i leggene. Litt pinlig at det ikke skal mer til.... Kom hjem god og svett så jeg måtte rett og slett ta et lite jump inn i dusjen, før jeg klistret meg ned her foran PC'n med en kopp nytraktet kaffe. Er blitt helt på styr nå i jula. Vanligvis drikker jeg såpass mye kaffe på jobb at jeg prøver å la være hjemme, men siden Utenbys Venninne var på besøk og jeg likevel måtte tørke støvet av kaffetrakteren så har det blitt noen kopper hver dag. Resten av dagen skal jeg bare daffe rundt i heimen og på nett, så skal jeg kaste meg ut i jobb og eksamenslesning i morgen. Jepp, det skal jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #942 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Javel, så var årets første dag nesten unnagjort og jeg tar livet med ro med det 2. vinglasset fra flaska jeg kjøpte til nyttårshelga. Det første tok jeg i går kveld mens jeg ventet på rakettoppskytingen. (Kjekt med sånne mini-flasker for oss aleneboere.) Som planlagt har jeg bare daffet rundt på nett og lest bok. Latsabb. Ja, også fisket jeg fram Tarot-kortene og "spådde meg selv" med tanke på året som kommer. Ett kort pr. måned. Ser ut som jeg får en fin vår (spesielt februar, mars, april, mai) før jeg må begynne å ta masse valg utover høsten. Og så ender det hele med hjertesorg i desember.... Jaja, jeg har notert meg stikkordene for de forskjellige månedene. Skal bli moro å se om noe som helst stemmer. For eksempel så skal jeg utvide mine kunnskaper i januar - og jeg må være forsiktig med økonomien. Og så jeg som må betale flybillett for å besøke mine foreldre pluss at jeg skal kjøpe ny vaskemaskin. Det høres ikke ut som "forsiktig med økonomien". Men begge deler må nok gjøres. I morgen er det arbeidsdag igjen. Blir litt godt å få livet i vanlig gjenge igjen, men på den annen side så har det vært godt å ha litt fri også. Synes jammen jeg har klart meg bra her i min opphøyde ensomhet. Bortsett fra en noe tårevåt julaftens formiddag så har jeg hatt det ganske bra. Som jeg har vært inne på før: godt jeg i det minste har det greit i eget selskap. (Men når det er sagt så blir jeg ikke kjempelei meg om mannen kommer til sans og samling sånn at jeg "er to" til neste jul. Har ikke den store trua på det, men jeg skal nå håpe noen måneder til.) Mest alvorlige minus akkurat nå er at fra og med i morgen så må jeg nok intensivere eksamenslesninga litt. Og av erfaring vet jeg at det ikke blir noe schwung over det før neste helg. Det passer heller dårlig, for på fredag skal vi ha avskjedsfest for Avtroppende Sjef. Endret 1. januar 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2006 #943 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei Cata ~ takk for nyttårshilsen i dagboken min, og et riktig godt nytt år til deg også! Jeg skal oppdatere meg i boka di litt senere, akkurat nå er det fjerning av jul som står på tapeten. Kattene har hatt det så morsomt med juletreet at nå måtte det bare ned, og da forsvinner resten også. Det som står igjen nå er en julestjerne og to røde telysholdere, samt løperen på bordet. Mine to store silkeamarylliser får også lov å stå litt til, men jeg har flyttet dem fra vinduet og ned på gulvet. Spennende og se hvor lang tid det tar før kattene begynner å leke med dem. Akkurat nå sover de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. januar 2006 Forfatter #944 Del Skrevet 2. januar 2006 Mine to store silkeamarylliser får også lov å stå litt til, men jeg har flyttet dem fra vinduet og ned på gulvet. Spennende og se hvor lang tid det tar før kattene begynner å leke med dem. Akkurat nå sover de. ← Sover amaryllisene??? OK, klarte ikke dy meg. Så bare for meg pent sammenkrøllete amarylliser. Her får jula stå i fred en ukes tid til. Første arbeidsdag i dag og det var tøft. Da jeg tok ferie, forlot jeg en haug med data og det ble en tøff affære å finne igjen tråden i det jeg hadde holdt på med. Korttidsminnet er ikke lenger som det engang var. Derimot gikk det greit å komme seg opp, selv om jeg tror underbevisstheten må ha vært litt panisk. Sikkert redd for å forsove seg. Jeg våknet nemlig klokka ett og så igjen klokka fire. Heldigvis sovnet jeg igjen begge gangene så helt galt ble det ikke. Men jeg er litt småtrøtt nå. Lurer forresten på hva banken vil meg? Fant melding fra dem på mobilsvar. Jeg hadde bedt dem endre kontonummeret på en fast innbetaling jeg har. (Upraktisk med sammenslåinger som gjør at kreditorene endrer konto... ) Men de ville visst snakke med meg om noe annet? Hmmmm :klø: , kanskje jeg har betalt ned så mye av boliglånet at de vil refinansiere og gi meg lavere rente? *håpe, håpe, ønske, drømme* Får ringe dem i morgen og høre hva det gjelder. Har bra styring på kontoen, så det kan umulig være noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #945 Del Skrevet 3. januar 2006 Snille banken . De ville bare minne meg på en ordning de har som ville gi meg mindre utgifter på bruk av kort og nettbank. Blir noen hundrelapper i året av sånt så det er verdt å ta med seg. (Hm, banker er sjelden snille, så hva kommer de til å tjene på dette? ) Ellers er jeg rimelig tilfreds. Delvis takket være min granskning av heftige data i går så gjorde vi stor fremgang på jobb i dag. Det er selvsagt tale om teamarbeid, jeg har absolutt ikke æra alene, men det føles ganske godt å ha gitt et solid bidrag. Håper fremgangen fortsetter. Det så i hvertfall veldig lovende ut før jeg gikk hjem. Fremgang også på trimfronten. Til tross for småufyselig føre - har vært mildvær så snøen er delvis over på slapsestadiet- så halte jeg på meg varmedress og travet av sted på en halvtimes tur, med kjapp dusj etterpå. Og så har jeg nesten kjøpt vaskemaskin. Ivrig Selger har nesten klart å overbevise meg om at jeg like gjerne kan velge Bosch som AEG, og Bosch var litt lekrere utseendemessig. Hvem sa at utseendet ikke betyr noe? Ikke jeg. Og det blir jo ca. halve prisen i forhold til "Rolls Roycen" Miele. Tror jeg skal handle, jeg. Får sikle litt over brosjyrene i kveld og kanskje ringe i morgen. De skulle attpåtil komme og montere hele vaskesøyla for meg, sånn at jeg slipper å låne kollegaer for å lempe tørketrommel opp på vaskemaskin. Enkelte ting klarer bare ikke en enslig dame alene. Tørketrommellemping er en av dem . Og som siste pluss akkurat nå: I går kveld dukket ekslånedatter opp på MSN med nyttårshilsen og en liten prat. Hah!! "Ungene likte meg ikke", liksom. Pøh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #946 Del Skrevet 3. januar 2006 Snill bank du også? Jeg ordna jo BSU-konto og litt forskjellig for en stund siden, og det var bare å skrive under her og der, så skulle hun ordne alt for meg så jeg slapp å komme tilbake og ordne ting på nyåret igjen. Og det var bare å ringe om jeg lurte på noe annet, eller hva det skulle være. Sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #947 Del Skrevet 4. januar 2006 Sover amaryllisene??? OK, klarte ikke dy meg. Så bare for meg pent sammenkrøllete amarylliser. Så det ikke før du sa det... De står forøvrig fremdeles rett opp og ned i kroken sin, men jeg fant en "knopp" på gulvet idag. Den tror jeg forøvrig stammer fra en natt de stod i vinduskarmen og kattene hadde sitt nattlige katteløp og de ble revet over ende begge to... antakelig knakk den da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #948 Del Skrevet 4. januar 2006 Nå trenger jeg virkelig snill bank . Bestemte meg for å bestemme meg så og si og ringte elektroforretningen, så nå blir det ny vaskemaskin og tørketrommel på meg. Får dem vel i neste uke en gang, -de hadde ikke vaskemaskinen jeg skulle ha på lager, så de regnet med å få den til helga eller like over helga. Og de skulle rigge opp hele greia for meg, slik at det bare er "plug and play". Gleder meg uhemmet. Høres litt teit ut for vaskemaskin er jo en selvfølge i dag, men da jeg var student bodde jeg i flere år på en hybel uten vaskemaskin, slik at det ble bøtte, Bio-tex og selvbetjeningsvaskeri. Deretter ble det hybel med tilgang til fellesvaskeri. Har aldri helt kommet over hvor deilig det er å bare stappe klærne i egen maskin, når man vil uten å planlegge eller skrive seg på lister i fellesvaskeri. Noen har enkle gleder, jeg er en av dem . Nå har jeg jo hatt vaskemaskin i mange år, men tørketrommel blir den nye fornøyelsen. Jeg har ikke så stor leilighet så det blir fint å slippe å ha tørkestativet slått opp stadig vekk. Åh - jeg må spare opp masssssse skittentøy . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #949 Del Skrevet 4. januar 2006 Åh - jeg må spare opp masssssse skittentøy . ← Små barn, store gleder vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #950 Del Skrevet 5. januar 2006 Vet du hva, Cata - jeg har hatt vaskemaskin i ca tjue år nå, de tre årene før det etter at jeg flyttet hjemmefra, hadde vi fellesvaskeri i kjelleren. Greit det altså, men jeg er takknemlig for den vaskemaskina hver eneste gang jeg setter i gang en vask jeg. Den og oppvaskmaskinen. Jeg slutter aldri å være takknemlig for de oppfinnelsene. Tørketrommel har jeg bare hatt noen veldig få år, og det er en velsignelse det også. Man vasker, tørker og ferdig med det. Som du sier; det å slippe å ha tørkestativ stående i stua eller hvor som helst.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. januar 2006 #951 Del Skrevet 5. januar 2006 Deilig å handle sånt. Og deilig med tørkstrommel. For tiden er hobbyrommet mitt omskapt til tørkerom - for jeg driver ikke med så mye hobby om dagen. Gratulerer med nyanskaffelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 5. januar 2006 #952 Del Skrevet 5. januar 2006 Sorry Cata, men jeg mente ikke det var nog å skrive om til å ha en dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #953 Del Skrevet 5. januar 2006 Skriv i vei, blondinen...om alt. Her er det ikke stort å skrive om i dag. Jeg er så forspist at jeg ikke klarer å tenke engang. Laget pannekaker til middag siden jeg måtte bruke opp noen egg som sto i kjøleskapet og det ble visst litt for mye for meg. Sånn går det når man kommer fra jobb og er sulten! Dessuten er jeg trøtt (muligens spin-off fra forspist kropp? ). Er temmelig sikker på at det blir tidlig kveld i kveld. Særlig ettersom vi skal ha avskjedsfest for avtroppende sjef i morgen kveld. Regner med det blir litt sent da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #954 Del Skrevet 5. januar 2006 Små barn, store gleder vet du! ← ....og store barn, små gleder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #955 Del Skrevet 5. januar 2006 Forspist i dag du også, ja? Jeg har småspist i hele dag og dermed vært hverken sulten eller mett - fram til nå. Var på peppes og bestile meg noe forrett greier isteden for pizza, også ble det popkorn og godis + cola(!!!) etterpå. *stappa* Nuvel. Du får ha en fin kveld så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 5. januar 2006 #956 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja Blondineboka er reddet for en tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 6. januar 2006 #957 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) . Endret 31. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. januar 2006 #958 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei du Jeg forspiste meg ikke i går, men jammen var jeg trøtt likevel. Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 6. januar 2006 #959 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei Swan lager du pannekaker - UHHHHHMMMMMM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. januar 2006 #960 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei ,Cata! Det er helg, rai-rai! Skal du finne på noe spennende,eller bare kose deg i hjemmets lune? Håper du får en deilig og avslappende fredagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg