Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Hva med den åpnede kanna med vindusspylervæske som ligger i bagasjerommet? Kan den muligens ha noe med saken å gjøre?

:plystre: Det der kunne aldri ha skjedd meg :sjenert:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:plystre: Det der kunne aldri ha skjedd meg    :sjenert:

:lol:

:ler: Nei, kunne det vel?

*snerr* :sinna: Sitter og snoker på ebay etter kjolekriseredningsplan dersom alt annet slår feil. Ganske mange kjoler er oppgitt med mål i tillegg til størrelse, så teoretisk er det en sjans for at det kunne passe.

Men skal prøve et par butikker i nærmiljøet først og så skal jeg jo en svipp til Danmark i slutten av neste uke og vet at det er avsatt litt tid til "byvandring" den ene dagen. Man kan jo ha flaks, ikke sant?

Ellers så har hodepinen gitt seg så jeg er nok avgiftet. Dessuten har jeg vært på jobb. Ble oppringt midt i kveldsmaten. (Måtte ha meg en blings siden det ikke ble middag på meg i dag.) Tror jeg skal finne senga. Allergisesongen er i anmarsj så jeg har begynt medisinering, og antidepp + antisnufs = trøtt Cata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om morgenen føler jeg meg som rene "pille-Guri" (nei, jeg mener ikke "Prillar-Guri" :ler: ). Siden begge mine piller bør tas og morgenen så..... Det holdt forresten på å bli det eneste jeg fikk til frokost. Glemte helt å ta ut brød fra frysen i går kveld så det var heller fritt for mat. Takk og lov for mikrobølgen. Der fikk jeg tint brød i en fei. (Jeg er av dem som får dagen mer eller mindre ødelagt hvis jeg ikke får frokost.)

Værgudene er snille i dag, så samvittigheten tilsier at jeg burde gått en tur - og vettet sier at det ikke er lurt. Man går ikke tur midt på dagen i allergisesongen. Det er å be om bråk. Får se om det blir en tur i kveldinga i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PilleGuri ja.. haha, jeg har det litt sånn selv, men her går det i jern, K2, fiber og silica. Foreløpig - har sluppet opp for multivitamin, antiox og B-total... blir så mett at man knapt trenger mat vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jern ja. Der sier du noe :trene: . Jeg bør nok hive innpå litt av det slaget.

Ellers har jeg vært strategisk kjolekjøper på ebay i dag. Fant en kjole som kunne være aktuell i går og satte den på "overvåkning". La inn bud 6 minutter før auksjonens slutt - og ble utmanøvrert :sur: . Målene på den så ut til å passe sånn noenlunde og den var fin uten å være sånn ballroom superpyntet. Den ville rett og slett funket. Men slik gikk det ikke.

Jaja, får fortsette å holde øynene åpne. Før eller senere finner jeg vel en kjole som passer.

Bortsett fra det så har jeg tilbragt dagen inne :forkjola: . Ville ikke erte opp allergien med å gå ut i sol og vind så i stedet ble jeg inne og bakte horn. Nå er jeg godt og grundig forspist.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er pollen i lufta, er helt sikkert. Jeg snufser og klør og øya renner. Det var ikke bare enkelt å synge rene toner med kløe i halsen.

Vi får bare trille i oss piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jacta alea est.....

Dvs. loddet er kastet, og varmepumpe (den meget omtalte) er innkjøpt, dvs. vil bli innkjøpt, tenker jeg vi sier. Jeg ringte og bestilte i dag, men montøren har det travelt så de ville ikke love noe før om 2 uker. Greit det, jeg skal bort i slutten av uka uansett og neste uke blir travel. Det blir dyrt, men -ååååh, jeg gleder meg :hoppe:- endelig slipper jeg å bli kokt når jeg kommer hjem fra jobb på varme sommerdager og på vinteren så kan jeg være litt mer edruelig med nattsenkingen. Vidunderdingsen skal visstnok rense lufta litt også.

Tror det blir verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Jeg er feit!!!

Vekta som jeg hadde noenlunde under kontroll for et par år siden er hjertelig til stede igjen. Her må noget gjøres. Tenkte å melde meg inn i den der Vektklubben som nå er blitt gratis i Dagbladet, men akk - gratisdelen hadde ikke kalorikalkulator så dermed er jeg like langt. Det er jo den jeg virkelig trenger. :sur::sur::sur: Trodde en så basic funksjon var for alle, så kunne de heller hatt oppskrifter og trimforslag for betalende, men neida....

Det ser ut som vektklubben i VG får tjene noen kroner på meg igjen. Men må vente til etter lønningsdag. For det første skal jeg jo reise bort i slutten av uka så da blir det nesten umulig å følge noe som helst. For det annet så er jeg konkurs light.... Det var 2000 mindre på brukskontoen enn jeg trodde :overrasket: . Fikk jo snoket fram pengene, da. Det var en innbetaling som jeg helt hadde glemt jeg hadde gjort, så det stemmer nok - men fikk litt hakeslepp.

Uansett - det er herved innkjøpsstopp til etter lønningsdag. Kun mat og pålegg er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit? Vektklubb? Du er sikkert perfekt som du er!

Innom og sier hei i hvert fall. Man blir jammen avhengig av internett, men når man ikke har det får man tid til så mye annet. Det har jeg merka. Lese bøker, være ute, rydde og male, se på filmer man aldri gidder å se ellers osv.

:klem: til deg i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg trekker tilbake kommentaren om innkjøpsstopp - for nå er det blitt kjole. Fant en brukbar en på ebay i går kveld og la inn bud -og vant. 350 kr. for kjole inkludert frakt.

Den er sid, ermeløs, har de riktige målene (i den grad jeg har greid å ta riktige mål på meg selv) og har sjatteringer i forskjellige nyanser av grønt. Dessuten har den empireliv. Jeg øyner håp for at den faktisk kan brukes. Har jeg ikke målt alvorlig feil så bør det gå.

Jippi! Ett problem mindre. Er klar over at det kommer toll på toppen av dette her, men - finkjole til ca. 500 kr. kan man leve med. Dessuten var den fin uten å være sånn amerikansk ballroom/prom prinsesseoverpyntet. Krysse fingre nå alle sammen!!!!

:klem: til Navnløs. Koselig du stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Bag ferdigpakket og nesten klar til avgang. Skal på "teambuilding" med jobben i morgen. Til Danmark av alle steder. Har ikke noe i mot Danmark altså, men - hvorfor reise så langt for å bygge team?

Jada, jeg vet svaret, men sukker litt oppgitt likevel.

Liker ikke å "gruppereise", jeg. Er så vant til å reise alene at jeg får helt klaustrofobi av sånne fellesopplegg. Sånn er det å være miljøskadd. Da jeg var yngre sukket jeg over at jeg alltid måtte reise alene når jeg skulle delta på noe.

Menmenmen, må man så må man. Det heter seg at det er frivillig, men det er visse ting som jeg oppfatter som "påtvungent frivillig". Dette er en av dem. Og for all del, det er hyggelige folk jeg skal reise med altså. Må vel nesten si hyggelige karer, for dette er ett av de tilfellene jeg blir i strategisk mindretall. Jeg er eneste dame som skal av sted :ler: . En annen var invitert med, men av forskjellige (gyldige) grunner måtte hun avstå. Ikke at det gjør noe til eller fra for meg. Det er jo "gutta" jeg jobber sammen med, så jeg tenker i grunnen ikke så mye over det.De er kolleger. Sånn er det med den saken. Det er kun når jeg ser lista over påmeldte at tanken slår meg for alvor.

Men tenker jeg tar med meg iPod og en bok. Ikke tale om at jeg satser på utsvevende natteliv på pub med gutta (det er lagt opp til en kveld med "ut-på-byen-sosialt"). Skal sikre retretten til hotellet etter den obligatoriske fellesmiddagen, og krabbe i hi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner deg ikke turen. Har vært med på noen sånne "frivillige" opplegg, og er i grunner ferdig teamet. God tur i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh! Hjemme igjen. Det ble trøbbel med transporten så....kom hjem sent i går kveld etter meget amputert samling.

Sånn går det. Men det vi fikk med oss var greit nok det.

I dag (nei, nå er det i går....) har jeg fått gjort noe jeg lenge skulle gjort. Jeg har skjelt ut ex. Dvs. jeg har ikke skjelt ham ut, men jeg traff ham såvidt da jeg var på vei hjem fra butikken i dag og han hadde ingen "fluktrute" så han måtte hilse og veksle noen ord.

Vel, jeg hoppet raskt over høflighetsfrasene og fikk gitt ham noen velvalgte ord om hvor lite pris jeg satte på å bli dumpet på den måten jeg ble - og i hvor stor grad det har påvirket livet mitt etterpå. (Antideppen visste han faktisk om? Noen må ha sladret...)

Holdt meg helt rolig og saklig under hele samtalen (eller strengt tatt monologen) og avsluttet med å minne ham om at det faktisk var i år vi hadde snakket om å gifte oss. Så snudde jeg meg bare på hælen og gikk uten å se meg tilbake.

Ufin? Ja, så definitivt. Udannet? Nei, ikke i det hele tatt. Lettet? Absolutt. Det har irritert meg så til de grader at han bare kunne snu ryggen til og gå at jeg forlengst hadde bestemt meg for at en eller annen gang skulle han få høre om konsekvensene av måten han handlet på. Nå er det gjort, og jeg slipper å tenke mer på det.

Men jeg ser ikke bort fra at han har en mindre trivelig kveld enn ellers, akkurat nå.

Håper det blir lettere å skubbe hele fyren ut av tankene nå. Han har ikke noe der å gjøre lenger. Enten får han komme seg inn i livet mitt (noe som er lite trolig) eller så får han vennligst se til å forsvinne ut av mitt hode (dessverre lettere sagt enn gjort det også, men mest rimelig løsning i allfall).

Det var godt å få sagt det jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Jeg føler trang til å bli miljøkriminell og brenne ned hver eneste bjørk i nabolaget. Våknet rødøyd som en liten kanin, og det enda leiligheten er hermetisk lukket hele dagen. Åpner bare soveromsvinduet for å lufte litt sent på kvelden når sola har gått ned.

Usj!

Trøster meg med at det er av begrenset varighet, men jammen blir jeg ilter de ukene det står på.

Nå er det :kaffe: og KG tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lov for tørrmopper. Nå er støv (og pollen) feid ut og etter dusj og hårvask er øynene tilbake i normal fargeskala. Må visst feie over gulvene noe oftere enn vanlig nå i "sesongen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille nå. Jeg snufser og tårene triller, og det uten at jeg er lei meg.

Bravo, Cata. :klappe: Flott at du fikk sagt i fra til ex. Synes ikke det var det minste ufint, men helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo, Cata.  :klappe: Flott at du fikk sagt i fra til ex. Synes ikke det var det minste ufint, men helt på sin plass.

:bukke: Tusen takk.

Der er stunder da man bare MÅ si fra. Og jeg har vært snilt mehe lenge nok i den settingen. Greit å vise litt skarpe kanter etter all den støtte jeg oppviste da vi var sammen :twisted: .

En av de tingene man lærer seg som tidligere angstmenneske er å ta seg selv i nakken og gjøre ting man egentlig ikke tør, -dette var et sånt tilfelle.

I dag er det antisnufsvær ute (det regner) så jeg burde visst egentlig gått meg en tur, men flink som jeg er til å finne unnskyldninger så har jeg besluttet at det regner for mye til at jeg gidder :ler: . Derimot er jeg blitt fanget inn av Sim og har nå klart å oppdra "SinteSim'en" min til å bli en noenlunde vellykket SimCityborger. Hun har både jobb og venner og brukbar økonomi.

Og jeg er sulten. Er en stund siden frokost nå så.....en grovbrødskive med pepperost hadde kanskje ikke vært så dumt.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det. Noen ganger er eneste farbare vei å ta seg selv i nakken og gjøre det man egentlig ikke våger.

Våret ute i dag er slett ikke utevær. Det er for vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...