Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Jeg kjeeeeeeder meg. Været er bra så jeg burde gått en tur, men jeg har rett og slett ikke lyst til å gå tur i dag. Jeg burde også ryddet i gangen, men det har jeg enda mindre lyst til :sur: .

Mulig jeg er i martyrhumør?

Det jeg derimot har lyst til er ellevill shopping. (Godt det er søndag). Ønsker meg:

• ny veske
  • ny ytterjakke (nå bruker jeg bare noe sånn profileringsgreier jeg har fått på jobb - ikke lekkert)
  • nye gensere/topper
  • muligens ny bukse (men ingen krise på buksefronten)
  • selskapskjole til bryllupet
  • sko til den ikke innkjøpte kjolen ;)
  • støvlene jeg har mast om før
  • MBT sandaler til sommeren

Det sier seg vel selv at alt det der ikke går.....

Men ytterjakke bør jeg se etter. Selskapskjolen må jeg ha, når nå ting er blitt som de er blitt. Og MBT vil jeg ha - ikke minst med tanke på masse trasking i Krakow i slutten av mai.

*regner etter*

:overrasket: Der ryker det til sammen sånn ca. 5000 kr. ja. Skrekk & gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Jeg har ryddig gang.

Vintertøy er hengt vekk og støvletter og vintersko er i fjernlageret på loftet. (Og en del ubestemmelige greier er på vei ut i søpla snart.....)

Nå er det faktisk bare gjesterommet igjen som det må tas et skippertak på (i?) så har jeg ryddig leilighet. Fy søren så flink jeg er! *skryte uhemmet av seg selv*

Tenker det blir gjesteromrydding og vasking i selve påskehelga.

Nå må jeg bare vinne litt i Lotto så jeg kan få skyvedørsgarderobe i gangen. Det hadde hjulpet mye på kaoset tror jeg. Må ha støvsuger, moppeskaft og langkoster stående inne på gjesterommet og når det brukes som bøttekott så er det umulig å få det til å se ryddig ut i det lille rommet. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg kan ha varmepumpe. Montør var enig i den plasseringen jeg hadde sett meg ut selv. Han måtte medgi at det var den minst dumme plasseringen i min leilighet. (Finnes ingen smarte løsninger her, bare dumme og mindre dumme :forvirret: ) Får se om jeg får tilbud og befaring fra annen potensiell leverandør også, men spørs om jeg ikke kommer til å gå for denne. Både inne- og utedel var etter min oppfatning lite støyende. (Innedelen kommer til å bli overdøvet av Villavent-dingsen som permanent suger luft ut over komfyren.)

Men nå fikk jeg et designmessig problem på nakken. Hadde jo selvsagt planer om å få innedingsen i hvitt siden jeg har hvite vegger, men montøren halte meg med ned på verkstedet for "prøvelytting" av oppmontert pumpe og der fikk jeg se innedings som var sølvfarget. Av en eller annen grunn virket den langt mindre dominerende enn den hvite varianten. Merkelig, men sånn var det faktisk. Så jeg lurer på om jeg bør gå for sølvgrå i stedet. En 15 cm dyp boks får jeg jo ikke til å se ut som en naturlig del av veggen uansett hvordan jeg snur og vender på det, så kanskje det er like greit å nærmest understreke at "dette er en duppeditt"? Må tenke litt på det der. Den kommer jo også til å bli stående i umiddelbar nærhet av TV'n som også er sølvgrå. Mulig jeg rett og slett skal gjøre det veggstykket til "elektronikkveggen min" og ikke prøve så hardt å late som innedings er usynlig.

Har forøvrig fått gledelig melding i dag. Selvangivelsen kom og det ser ut som jeg får en god slump igjen på skatten. "God slump" kommer nok til å krympe når jeg får meldt inn gevinst på aksjesalg i fjor, men uansett går jeg i pluss. Dermed får jeg drahjelp til varmepumpeprosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata. ;)

Gå for sølvfarget du. Alle "nye" ting merkes i begynnelsen, til man

blir vant til at de er der. ;)

Støy er vanskelig å bedømme, helt sikker blir du ikke før du

har fått det på plass hjemme.

Ha en god påske. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jeg tror det må bli sølvfarget.

Nå er jeg støl og nytrimma.... Har vært på mitt livs 2. yogatrening og det er ikke barebare for en gammel skrott. Føler meg iallfall veldig gammel etter de øktene. Jeg tilhører den delen av befolkningen som er stiv i alt som finnes av muskler så all den tøyinga merkes veldig godt. (Au!) Men jeg tror det gjør godt for kroppen etterhvert. Etter forrige gang var jeg støl i 3 dager. Langt mer enn etter ei vanlig treningsøkt, til tross for at hele timen er "bare" tøying og statisk trening. Men det er ikke så allerverst morsomt så jeg skal prøve å få med meg det jeg kan utover våren. Tenk så gøy hvis jeg kunne bli bare litt mykere i rygg og skuldre..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Nå er jeg støl og nytrimma.... Har vært på mitt livs 2. yogatrening og det er ikke barebare for en gammel skrott. Føler meg iallfall veldig gammel etter de øktene. Jeg tilhører den delen av befolkningen som er stiv i alt som finnes av muskler så all den tøyinga merkes veldig godt. (Au!) Men jeg tror det gjør godt for kroppen etterhvert. Etter forrige gang var jeg støl i 3 dager. Langt mer enn etter ei vanlig treningsøkt, til tross for at hele timen er "bare" tøying og statisk trening. Men det er ikke så allerverst morsomt så jeg skal prøve å få med meg det jeg kan utover våren. Tenk så gøy hvis jeg kunne bli bare litt mykere i rygg og skuldre..... :)

Du blir mykere etter hvert. Jeg trente en del yoga i fjor, og oppdaget at jeg hadde muskler som aldri hadde vært brukt før. Det kjentes i alle fall sånn ut :ler: . Etter en stund ble jeg mye mykere, og det har faktisk holdt seg etter at jeg sluttet. Det med pusten var også veldig bra. Man lærer å bruke hele lungen, og ikke bare øverste del. Yoga er en fantastisk treningsform, så jeg tror jeg må begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sølvfarget duppeditt virker bra.

Og det er kjempefint å få igjen på skatten. Jeg får også igjen litt, og Halvdelen litt mer. Vet hva de pengene skal gå til - et nytt musikkanlegg bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og vinker og hilser litt. Nå skal jeg ut i solen på verandaen...

søplebilen holder på der ute akkurat nå, så det lukter en blanding av diesel og søppel her, men det går over...

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg er blitt knadd. Pleier gå å få rygg/nakkemassasje en gang i måneden og i dag var dagen. Massøren fant utrolig masse kuler og klumper i muskulaturen :overrasket: , kan det være at yogaen virkelig har slått knute på meg?

:ler:

Men jeg fikk jo også høre at ryggmusklene generelt kjentes litt sterkere og stødigere ut så det kan jo være at noe så smått begynner å hjelpe. Får i allfall krysse fingre for det. Ble ikke noen treningsøkt på meg i dag. Når jeg er blitt knadd så er jeg såpass mør at jeg må hvile den kvelden, synes jeg. Men i morgen skal jeg. Helt sant, -jeg lover. :trene:

Shoppinggalskapen tiltar. Jeg var så dum jeg sveipa innom "vesketråden" som går på velværeforumet nå og der så jeg jammen en veske jeg kunne tenkt meg, gitt. :overrasket: Var en ganske fin der til snaue 700 kroner, men....jeg synes det er dyrt, jeg. Det morsomme er at i den tråden diskuteres vesker til mange tusen kroner og så sitter jeg her og synes 700 er dyrt. Får holde øye med den linken og hvis ingen iltre uforutsette utgifter dukker opp, så kanskje......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 er ikke dyrt for en veske, Cata.

Nå kjøper jeg mine vesker av min veskeimporterende venninne, og hun tar 350-800 for sine for å være virkelig rimelig sammenlignet med butikkene... skjønner du?

Den siste jeg kjøpte i butikken før hun startet med dette, var på salg og kostet 200, og den viser jeg meg ikke offentlig med lenger. Den er er Kjerringveske med kjempe-K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 er ikke dyrt for en veske, Cata.

Nå kjøper jeg mine vesker av min veskeimporterende venninne, og hun tar 350-800 for sine for å være virkelig rimelig sammenlignet med butikkene... skjønner du?

Jamenattedetatte......det føles dyrt :sur: . Jeg pleier sjelden overskride 300 for en veske, når det er snakk om vanlig håndveske/skulderveske..... Det er jo bare en dings for å ha lommebok, briller og mobil i, ikke sant?

Men den jeg så, likte jeg godt altså...... :sjenert: . Så jeg tror for en gangs skyld jeg skal avvike fra den smale økonomiske sti. Skjønt hvor lurt det er med forestående varmepumpeinstallasjon er jeg ikke sikker på. Dessuten dekomponerer bilen min :overrasket: . Greit, jeg var borti den snøskavlen i vinter men jeg har da både sjekket bil og pusset vinduer og lykteglass siden det - og jeg burde ha merket det hvis dekselet for lyktespylerne hadde manglet, burde jeg ikke :klø: ? Jeg er til tider distré, men det var faktisk ganske godt synlig - i dag! Dermed tror jeg det er ganske umulig at det kan ha forsvunnet i snøskavlen uten at jeg har sett det før nå. Men jeg lover på tro og ære at jeg ikke har så mye som snust på et autovern siden. Det ser ikke ut som det er brutt løs heller, bare som om det har løsnet og falt av. Får ta meg en tur til forhandleren over påske og spørre. Har jeg flaks så er det bare å kjøpe en sånn plastdings og klipse på. (Har jeg uflaks så må jeg vel ha ny støtfanger for å få festet dingsen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Bortsett fra forbauselsen over bilens "avskalling" så er jeg storfornøyd i dag. Har vært på trening og for første gang så har jeg prøvd meg på bittelitt jogging på tredemølle (aner ikke hvor mange år det er siden sist jeg gjorde det) . Kondisen er elendig, men jeg får gjøre som jeg gjorde sist - legge på noen hundre meter for hver gang i starten til jeg kommer opp på akseptabel joggelengde. Tar det foreløpig bare som variasjon i oppvarminga.

Dessuten er jeg nå oppe på tre sett på apparatene. I og med at jeg er så utrent så har jeg valgt å starte med bare to sett, men nå regner jeg med at jeg har fått såpass med styrke og bevegelighet at det er på tide å ta et skritt videre. Måtte ned med vekter her og der, men kom meg gjennom det. Kjenner det godt i musklene nederst i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, *kremt*..... :sjenert: .

Det ble veske.... Søren heller, det er så sjelden jeg finner vesker som jeg har lyst til å bruke at når jeg for en gangs skyld fant en så.... skitt au. Shoppinggalskapen har dessuten grepet om seg. Ble sittende og skravle litt shopping med en venninne mens jeg surfet rundt på nettet og "skjermshoppet" (altså bare ser , men ikke handle....) :ler: . Akkurat mens vi var inne på temaet "solbriller" så slomset jeg meg innom ebay og så plutselig en helt OK brille nedpå siden til $5 . Har aldri handlet på ebay før, selv om jeg er registrert der, men fikk plutselig innfallet om at jeg skulle prøve. (Trenger egentlig ikke flere solbriller, men...var mest nysgjerrig på å prøve å handle der). Uansett så ble brillen min. Dermed kan jeg om en tid plassere en ny solbrille til den nette sum av 91 kr. i fjeset. En kjapp kikk på valutakalkulator avslørte at brillen kom på 30 kr. omsatt til norsk og frakten kom på ganske nøyaktig det dobbelte.

Jaja, relativt billig fornøyelse tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo vår, og da må man jo få handle litt. Det mener i hvert fall jeg. Veske og solbriller er bra vårhandels synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren og sommeren lar visst vente på seg. Det er iskaldt ute. Mest pga. den før omtalte nordavinden fra alle kanter, tror jeg. Men jeg er på full fart mot bikinisesongen *flirer* for nå har jeg vært på trening og slitt meg ut. Vel, jeg kjenner i allfall godt at jeg har trent..... På jobb har jeg også vært. Det var ikke den lange økta som skulle til der, men - det er arbeid som må gjøres selv om det bare tar en times tid. Men nå overtar kollega snart "vakta" så søndag og mandag har jeg helfri og i morgen trenger jeg ikke dra bort. Da er jeg bare "stand by".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke akkurat vært bikinivær i dag, nei.

Prøvde å finne le, men det gikk ikke, så det blr ikke mange minuttene i solveggen. Godt at du får noen fridager også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fridag, mangler solvegg :ler: . Det regner og er kaldt og grått og vått og guffent. Men - da får jeg vasket klær. Feide over gulvene i går, så da kan det passe å vaske sengetøy i dag. Dessuten må jeg ut og handle for resten av påsken. Med ikke så altfor stort kjøleskap så blir det til at jeg ikke handler middag for så mange dager ad gangen.

Handle, ja. Jeg er blitt ebay-nerd. Kikket litt rundt på kjolesidene i går og fant en som kanskje kan brukes til bryllupet. La inn et beskjedent bud, jeg, så får vi se. Hvis jeg vinner og hvis den passer, så kan jeg få brukbar kjole til 250 kr. (inkludert frakten....) Kan jo være det ender med grandiost feilkjøp også da, men i så fall så er det ingen astronomiske summer tapt.

Tenkte det kunne være verdt å forsøke i allfall. Foreløpig ingen som har bydd over, men det kan jo endre seg i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fryser: Det er juks, det skal ikke snø nå...? Har jo vært snøfrie lenge vi nå, men i dag så laver det altså ned. Tung, ekkel, våt, klissete snø. Planer om påskedagsformiddagsspasertur er bokstavelig talt lagt på is (eller snø).

Men jeg har planene klare - rydde gjesterom (ugh) og se TV. I går kveld fisket jeg fram første film i "Ringenes Herre" trilogien og jeg har samleboks med de to andre også, så resten av påsken er i havn :ler: .

Dessuten er jeg blitt litt småhekta på backgammon. Klarte faktisk å slå lille mac et par ganger i går. Hmmm, det må da være den ulitmate alenepåske når man spiller spill - med PC'n :forvirret: . Hører jo nesten tragisk ut?

Men det føles helt greit i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Gjesterom er ryddet. Det er ikke strøkent, men tror det er så bra som det kan få blitt når jeg må bruke det som bøttekott :sur: . (Jeg må få meg en skyvedørsgarderobe snart). Nå må jeg bare få arkivert en del regninger i ringperm så har jeg faktisk et ganske ryddig hjem. Utfordringen blir å holde det sånn.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...