Cata Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #2221 Del Skrevet 19. mars 2007 Rømmegrøt har beveget seg videre i systemet og kvalme har gått over. Puh, skal bli lenge til det står på menyen igjen . Har sittet på nett og siklet på varmepumpeannonser. Øyner et lite håp. Det finnes modeller som er noenlunde små og nette og jeg ser håp for at det kan finnes plass også i min leilighet. Får vente og se om naboen finner en aktuell leverandør/merke så får jeg sjekke muligheten hos den samme. Vi bør samordne innkjøp dersom det er mulig. Det er jo litt småkaldt å stå opp til 18 grader på kjøkkenet. (Bruker nattsenking, og når det blåser som det gjorde i natt så blir det fort kaldt. ) Kjenner at det blir tidlig kveld i kveld. Den urolige nattesøvnen fra sist natt merkes. Det var ett eller annet som ble kastet rundt av vinden og jeg var litt småbekymret for at det skulle havne i ett eller annet vindu (men samtidig var jeg for lat til å stå opp og gå ut og fjerne hva det nå enn var). Heldigvis var alle vinduer intakte da morgenen kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. mars 2007 #2222 Del Skrevet 19. mars 2007 Sånne nattelyder er ekle. Jeg orker heller ikke stå opp og sjekke dem. Og Cata - du står helt klart på øverste hylle. Og det er moro når man får til et samarbeid. Får håpe du får sove godt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #2223 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg ligger an til å bli genierklært. Kom tuslende bort på jobb nr 2 i dag og fikk høre at siden jeg var der i går hadde alt gått som smurt. Selvsagt vet både jeg og alle som har litt peiling at det er ikke så enkelt at en person kan utrette mirakler, men tilfeldighetenes spill og mye bra innsats på mange fronter satte mitt nærvær i et svært så gunstig lys denne gangen. Det ser jo bra ut at så snart man viser seg og setter i gang så blir alt så myyyyye bedre. Uansett så er det jo bare å slå fast at mine innspill i allfall ikke har forverret noe. Det er jo bra å ha med seg. Jeg er jo såpass realist at jeg regner med det kommer flust av motbakker selv om alt så veldig bra ut i dag. Men man får ta med seg de gleder man kan . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. mars 2007 #2224 Del Skrevet 20. mars 2007 Alle gleder skal tas imot med åpne armer. Men du skal ikke undervurdere deg selv, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. mars 2007 #2225 Del Skrevet 21. mars 2007 Hallo Cata, bare raskt innom vet du. Store menssmerter og orker ikke skrive så mye, men jeg har lest meg opp og er nå oppdatert. Hej då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #2226 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg er frisk som ei loppe. Har vært hos bedriftshelsetjenesten og blitt undersøkt i dag (rutinemessig sjekk) og det eneste de fant av interesse var en litt lav blodprosent. Men det er noe som er standard vare hos meg. Selv ble jeg forbauset over at den ikke var lavere. Jaja, så vet man det. Hadde jo forsåvidt ikke regnet med noe annet heller, men ble litt forbauset. Som en del av sjekken så skal de måle lungekapasitet og jeg blåste til med masse flere prosent enn det man kan forvente ut fra alderen . Ikke verst det, ettersom jeg enda plages litt med "etterpåhoste" etter influensaen. Og så jeg som har notorisk elendig kondis . Skjønner ikke hvordan det der henger sammen, men det skal visst være mulig. Ellers har det vært en rimelig slapp dag i dag. Skulle "grilles" litt i en intern systemgjennomgang, men de som lå foran meg i løypa var så snakkesalige at det nesten ikke var mer tid igjen da min tur kom. Forsåvidt flaks, men jeg vet jeg har sånn noenlunde orden i mine saker så egentlig ble det litt bortkasta tid. Blir jo gående der og vente litt og får litt begrensninger på hvor langt man kan bevege seg når man går og venter på "revisorer" på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #2227 Del Skrevet 21. mars 2007 *burp* sunn + Cata = usant Her prøver man å leve det sunne liv og har salat til middag. Resultat: blir så sulten til kvelds at man må steke vafler . Kort karriere som sunnhetsapostel med andre ord. Men fikk jo litt "sunnhet" ut av det, da. Ettersom jeg bare hadde skummet melk i huset (og det er ikke noe særlig å lage vaffelrøre av) så måtte jeg en ekstratur på butikken, og siden jeg først hadde snørt på meg skoene så spaserte jeg en halvtimes tid før jeg kjøpte melk. Dermed ble det litt frisk luft på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #2228 Del Skrevet 22. mars 2007 Nå er det like før jeg tror på fenomenet vårslapphet. Jeg er trøtt som fy, og så skal jeg ut i kveld. Ikke noe voldsomme greier, - bare foredrag og middag med fagforeninga, men det hadde vært hyggelig å ikke sovne med nesen i tallerkenen..... Kanskje jeg ikke tåler at det begynner å bli lyst om kveldene? Omvendt mørketidepresjon? Hvis det ikke finnes fra før, så har jeg nettopp funnet opp det begrepet. Uansett så har jeg i allfall shina meg littegrann. Nyvasket hår og sivilisert genser. Lurer på om jeg har noen anstendige sko i skoskapet, eller om jeg må krabbe på loftet i "fjernlageret"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #2229 Del Skrevet 23. mars 2007 Helg! Ferdigtrimma og mett. Kan det bli bedre? (Eh - ja, hvis jeg også hadde hatt nyvaskede gulv , men noe skal jeg vel gjøre i morgen også.) Er trøtt i trynet i dag også, men har i allfall god samvittighet ettersom jeg dro på trening etter jobb. La på litt mer vekter på et par av øvelsene for armer. Har en mistanke om at jeg kommer til å kjenne det i morgen, ettersom armmusklene ikke akkurat er mine mest lettrente muskler og ettersom de pr. nå sannsynligvis minner om spaghetti. (Og da snakker vi ikke "al dente" en gang. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mars 2007 #2230 Del Skrevet 23. mars 2007 Spagettiarmer er jo fleksible, da. hadde du det hyggelig i går? Har foresten en avtale med vaskebøtte i morgen,jeg også - og kanskje med hagen søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #2231 Del Skrevet 23. mars 2007 Joda, kvelden var hyggelig nok den. Men ble litt sliten i hodet av min "bordkavaler". Han er en hyggelig kar, men ikke verdens største konversasjonstalent så det er litt slitsomt å finne noe å prate om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mars 2007 #2232 Del Skrevet 23. mars 2007 Godt han hadde en borddame som kan holde samtalen i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #2233 Del Skrevet 23. mars 2007 Godt han hadde en borddame som kan holde samtalen i gang ← Det er problemet - han hadde ikke. Jeg er heller dårlig på "small talk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #2234 Del Skrevet 24. mars 2007 Nå var jeg ikke spesielt smart.... Huset dufter av Ajax og er skinnende rent, men det er ikke jeg. Man blir varm av å vaske. Dermed slår jeg fast at det ikke var spesielt intelligent å dusje i morges. Burde spart meg det til litt seinere på dagen. Jaja, det få bli en sprett under strålene før jeg køyer i kveld. Uansett er det godt med rent hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #2235 Del Skrevet 24. mars 2007 I tillegg til ajaxduft så har jeg nå fått lagt på nystrøket duk på stuebordet (høyst påkrevd). Middagen er fortært og jeg har shina vasken . Takket være en tråd jeg leste på KG så har jeg nå blankere oppvaskkum enn på lenge. Nå skal jeg tenne stearinlys og daffe litt i sofaen med en bok. Er jeg heldig så blir det ett eller annet brukbart på TV også. Og før i dag prøvde jeg meg med litt utesitting. Temperaturen var ikke så verst (iallfall ikke med fleecejakke på) , men det blåste litt for mye til at det var behagelig å sitte lenge ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. mars 2007 #2236 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg valgte å la det innvendige arbeidet utgå i dag - og tok fatt på våronna ute. Hybelkaninene mine løper ikke sin vei, og jeg må jo bruke det fine vårværet til våronna - ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #2237 Del Skrevet 25. mars 2007 Masaiskoene er luftet. Våknet til sol og fint vær så samvittigheten min dro meg i ørene og sendte meg og masai ut på spasertur. 7451 skritt faktisk . Slett ikke verst følelse. Da jeg var nesten hjemme så plasserte jeg meg på en benk og fikk meg 10 min med sol i fjeset - er det kommet noen fregner tro? På slike dager er det litt kjipt med nordvendt veranda. Får jo ikke sol der før langt utpå kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #2238 Del Skrevet 25. mars 2007 Korrigerer meg selv: Jeg får ikke sol i det hele tatt. Dvs. foreløpig går sola ned før den treffer verandaen... Men det blir bedre utpå sommeren, altså. Har hatt verdens lateste søndag, tror jeg. Etter spaserturen har jeg vekslet mellom å se TV, film, lese og henge rundt her. Ikke mye futt. Skal prøve å være flinkere i morgen. Har oppdaget at treningssenteret "mitt" har nybegynneryoga og tror jeg skal prøve meg på det. Jeg er jo stokk stiv og det er noe som kanskje kan bidra til at jeg får tøyd litt muskler. Men får nå prøve en time først. Synes jeg ikke det er moro så får det heller bare være. Da får jeg bli flinkere til å tøye ut på stuegulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. mars 2007 #2239 Del Skrevet 26. mars 2007 Her prøver man å leve det sunne liv og har salat til middag. Resultat: blir så sulten til kvelds at man må steke vafler . ← Har jeg aldri fortalt deg at du må ha proteiner for å bli mett i litt mer enn en halvtime? En salat holder ikke, og gir ikke de næringsstoffene du trenger i et måltid heller. Nå vet du det, og neste gang du skal ha salat, så putter du oppi rikelig med proteiner, eller har dem ved siden av i form av et par kyllingfileter eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #2240 Del Skrevet 26. mars 2007 Har jeg aldri fortalt deg at du må ha proteiner for å bli mett i litt mer enn en halvtime? ← Joooooda, dusinvis av ganger. Men hvormange ganger har jeg fortalt deg at proteiner ikke virker på meg? Jeg må ha melkemat for å bli mett . Dessuten hadde jeg faktisk kylling i salaten. Sånn! Der var kranglingen unnagjort. (Liker forresten ikke at dataferien din også omfatter MSN ) I dag har jeg prøvd meg på yoga for begynnere og er temmelig forknytt.... Meningen er vel at jeg skal knytes opp etterhvert, men (au) i dag kjennes det i veldig mange rare muskler som jeg hadde glemt fantes inni her. Men så stiv som jeg er så må det jo være sunt? Dermed har jeg bestemt meg for å henge med noen ganger til. Fikk instruktøren til å vise meg en lightvariant av den ene øvelsen som jeg overhodet ikke fikset, så dermed øyner jeg håp for fremgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg