Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Så snille dere er som kommer med lesestoff til meg :smile: .

Men, mysan, jeg må nok si at dine forslag så langt er en smule utkonkurrert av Sun Mei sine ;).

Her har det vært en anstrengende dag. Jeg har tøflet rundt i hælene på en ekspert, og prøvd å se intelligent ut. Ikke det enkleste å gjøre når jeg har følt meg helt idiot..... Men ekspert har i det minste bekreftet at jeg har gjort rett i å ha skumle mistanker om at noe er hoppende galt i systemet vårt. Og ekspert skal gi meg navnet på en bok med "lærdom for dummies" sånn at jeg kanskje kan bli litt mindre dust etterhvert.

For å avreagere etter all dustetheta, så har jeg vært på trening. Fælt å dra, deilig når jeg er ferdig. Nå er jeg nytrimma, nydusja og jeg hadde nær sagt nyspist. Kan det bli bedre på en tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fy_fy: Cata er ingen dust. Cata er meget lur, nemlig.

Sånn - da har jeg bestilt meg noen bøker igjen - gjennom bokklubben denne gangen. Kommer sikkert til å kjenne det i lommeboka etterhvert, for jeg er ikke flink til å avbestille. Så kan vi sitte i hver vår krok og lese, Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Naboene vil ha varmepumpe.

Og hvorfor er jeg sur for det? Det er jo ikke min pumpe.

Sant nok, men jeg mistenker at jeg kommer til å bli gruelig misunnelig. Nå er ikke grunnen til min misunnelse først og fremst at jeg trenger varme om vinteren eller må spare strøm, nei det er noe så enkelt som at om sommeren så kan varmepumpen kjøle..... Og jeg har store vindusflater mot middagssola, og i tillegg skråtak så her blir varmt.

Jamen, vil nok den intelligente leser si, hvorfor kan jeg ikke bare hive meg på lasset med de andre naboene å få pumpe jeg også? Godt spørsmål. Svar nr. 1 er: Jeg liker ikke tanken på stygg boks i leiligheta..... Svar nr. 2 er mer jordnært: Grunnet de før nevnte skråtak er jeg svært låst på plassering av møbler så alle aktuelle vegger er dekket av møbler eller døråpninger.Hvor søren skal jeg i tilfelle plassere den dingsen? Stua er full :sur: .

Kan man ha en varmepumpe i gangen mon tro? Der har jeg ledig veggplass. Dvs. selvsagt kan man, det skjønner jeg jo, men vil den gjøre nytten der. Lite morsomt med sval og fin gang hvis jeg fremdeles blir kokt inne på stua.

Har bestemt meg for å hive meg på lasset sånn halvveis, når naboene har funnet aktuell leverandør så kan jeg jo høre med en installatør om han har noe bra forslag til plassering i akkurat min leilighet. For kjøling om sommeren og "drahjelp" på oppvarming om vinteren hadde ikke vært å forakte - sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Holder jeg på å få kusma?

Vel, egentlig ikke men nå gjør det vondt på halsen på andre dagen. :klø: Skjønner ingenting. Det gjør vondt på høyresida, når jeg svelger, men ikke nedi halsen. Det føles som det er i noe sener eller muskulatur eller noe like under kjevebeinet/øret. Det er også ømt når jeg trykker der (men ikke hovent). Kanskje jeg har forstrukket ett eller annet på treninga i forgårs? (Passe teit - forstrekke halsen, liksom........)

Ellers har jeg vært sosialt trimmende i dag. Fikk med meg en dame fra jobben og så trasket vi en tur på stranda etter jobb. Godt med litt frisk luft, -og greit med selskap av og til. Vi er skjønt enige om at vi liker å gå tur alene, men at det kan være koselig med selskap innimellom så vi har en stående avtale om at vi kan foreslå fellestur, men ingen blir sure om svaret innimellom blir nei. Veldig greit sånn.

Dessverre var det litt småkaldt der ute. Hadde godt med klær, men ble litt svett så på vei hjem fikk jeg frost i meg. Småfryser litt enda, selv om det ble en varm dusj etter at jeg hadde spist. Det gir seg nok. Uansett var det verdt det. Når man sitter inne mesteparten av dagen så er det helt flott å få byttet luft i lungene innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåh....

Hals er sånn delvis fikset. Det gjør ikke så vondt lenger når jeg svelger. Dro på trening i dag for jeg regnet med at litt forsiktige skulderøvelser kanskje fikk opp låsningen. Det ser ut til å stemme til en viss grad. Men til gjengjeld gjør nå hele nakken vondt :sur: . Mulig jeg kunne spart meg den turen i bassenget etterpå, men tenkte det måtte være super oppmykning for systemet.

Velvel, vond nakke er jeg vant til og den låses forhåpentlig lettere opp enn halsen. *krysser masse fingre*

Sånn bortsett fra det så har dette vært en artig dag. Simsalabim - i løpet av 1 time har jeg fått ny deltidsjobb :ler: . Nabobedriften trenger en smule assistanse igjen, og siden jeg kjenner systemet så -voilà- kan vi få låne Cata, takk? Sjefen var ikke helt begeistret, men ettersom hans sjef igjen mente at vi ikke helt kunne slenge igjen døra for dem så er jeg nå "omplassert" litt igjen. Gøy å være ettertraktet, men jeg får en anelse prestasjonsangst også......

Får bare gjøre mitt beste og håpe det er bra nok.

Traff forresten bekjent på butikken nå nettopp og fikk høre at de selger Ilse Jacobsen støvler i distriktet. Tror jeg må på tur i morgen :sjarmor: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparasjon av stiv og vond nakke pågår. Har sånn "rispose" til å varme i mikroen så nå prøver jeg om ikke varmepakning klarer å løse floken. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde nakker kan være ganske så irriterende. Man blir liksom så hemmet, synes jeg...

Det er Ilse Jacobsen i butikken der jeg starter også, men bare rød, blå og rosa. Ikke noen spennende mønstre eller farger. Jeg kommer til å stå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-hm. Rispose virka ikke :sur: .

Ilse Jacobsen støvlene er vel ikke mønstrete selv om de er i mange farger. Skal ta en tur og kikke. Forhåpentlig har de noen som er i min størrelse så kan jeg få prøvd. Om jeg ikke liker fargen så kan jeg alltids bestille "rett" farge på nettet da.

*slesk Cata*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kjolejakten!

Skjønner godt at du er frustrert.

Og det er spennende å se nye sider ved mennesker jeg trodde jeg kjente. :kose:

Jeg ville aldri foreslått de kjolene som denne brudebutikken har til deg! :hår:

Kanskje vi ikke kjenner hverandre så godt alikevel? Er det på tide med en ny bytur? :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen asta daaaaaa :grine: . Har du virkelig ikke fått med deg at jeg har en eksklusiv smak? Såååå ofte som vi har sett på prislapper og konkludert med det. Og for en gangs skyld så tror jeg faktisk en sånn selskapskjolegreie kommer til å passe i settingen, -en annen sak er om kjolen passer meg. Men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at jeg sa INGENTING om prisene!!! :fy_fy:

Hvis jeg ikke husker helt feil, er det lenge siden vi konkluderte med at BEGGE TO går etter de dyreste plaggene... ;)

Må nok innrømme at det har mer med deg og disse kjolenes utseende å gjøre. :sjenert:

OG det har ingen ting med DITT utseende å gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buhuuuu, hva er galt med kjolene "mine". Synes de var fine jeg. :sur:

I dag har jeg verdens lykkeligste kråker.....

Det blåste i natt så det var litt sånn småkaldt inne da jeg sto opp. Dermed plusset jeg på med å slå på en frittstående varmeovn - og glemte hele prosjektet. Så ble værgudene mildere stemt og plusset på med sol. La ikke så mye merke til det før jeg hadde vært ute på butikken, men....ugggggh - her er varmt. Så nå luftes det, og nabolagets kråker koser seg antakelig :ler: . (Jada, jeg har slått av ovnen - nå ;) ).

For øvrig har jeg vært og prøvd Ilse Jacobsen støvler. De var kjempegode. Akkurat passe i størrelsen og med godt, varmt for så jeg slipper å ha størrelse "stor nok for hjemmestrikk". Butikken her hadde ikke fått dem inn for salg ennå, hadde bare et par utstillingsmodeller som jeg snek meg til å prøve. Tenker nok jeg rusler tilbake når de får inn støvlene ja. Sånne vil jeg ha til de gufne dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallaisen! :vinke:

Her er det skikkelig lenge siden jeg har vært nå, så jeg tenkte det var på tide med en tur innom.

Apropos kjoler,så kan jeg varmt anbefale Noa Noa, de har myyyye lekkert,og så har de veldig greie størrelser i tillegg. Jeg har tømt kontoen der mer enn èn gang... :sjenert:

Ilsa Jacobsen-støvlene er kjempegode! Jeg har et par i "petrol"-farge,og de er så lune og deilige,jeg har nesten "brukt dem opp". Syns de funker bra i mange sammenhenger,og ikke bare når det plaskregner,takk være det lune og gode foret.Og så sitter de godt på foten og er gode å gå med.

Sånn, det var dagnes anbefalingsrunde. :sjarmor:

Håper du har deg en fin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sjekket Noa-noa siden. Ikke helt min greie de kjolene der. Altfor volangsmåsøttrysjeteromantisk til meg :ler: .

Men Ilse-anbefalingen grabber jeg til meg, siden den stemmer med min egen oppfatning etter prøverunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ha Ilse-støvler nåååå :sur: .

Her sitter jeg med skikkelig lyst på frisk luft og så driver værgudene ap med meg. I det ene øyeblikket så ser det noenlunde bra ut og i det neste bøtter det ned. Og her snakker vi virkelig bøtter. Goretex joggingsene ville ikke holdt mange metrene i et sånt skyll. En annen sak er at sånne bøtter ville antakelig blitt vel tøft for allværsjakka og min noget utrangerte regnbukse også, så støvler ville vel bare hjulpet sånn delvis.

Dermed har jeg sittet ved min PC og furtet store deler av dagen. :kaffe:

Det finnes selvsagt verre ting man kan foreta seg på en søndag enn furting ved PC altså ;) , men litt kjipt er det jo når jeg har lyst til å dra kroppen min ut av stolen og røre på meg. Får gjøre det godt igjen etter jobb i morra :trene: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furter fremdeles.....

Synes godt værgudene kunne oppføre seg skikkelig en 10-minutters tid sånn at jeg kommer ut meg søpla uten å måtte kle meg til nordpolsferd - eller alternativt bli dyvåt. Dessuten hadde det vært greit om vinden roa seg litt. Det er ikke det at det blåser så vanvittig mye, men det er nok til å holde meg våken tror jeg.

Og jeg vil gjerne ha skikkelig nattesøvn siden jeg skal opp og på "ny" jobb i morgen. Greit å se noenlunde våken ut når man er blitt "konsulent" :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en Cata til utlån - ikke dumt. Er det satt en maksimums lånetid på deg - som på bøker på biblioteket? Du klarer sikkert jobben, du.

Ellers har ikke været her heller vært av utekvalitet. Det holdt å gå bort til postkassa. Det blåser og det har regnet og sola har gløttet litt fram av og til. Liker ikke blåsevær.

Varmepumpe er ikke dumt, har jeg forstått. Blir spennende om montørene kan finne en lur løsning hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Bettie, det er maxtid på meg også. Lurer på om jeg skal anse meg som bok fra øverste eller nederste hylle? :ler:

I dag var altså første dag i "ny" jobb og vi tok av som ei kule. Ja, jeg sier vi for jeg samarbeider selvsagt med dem som jobber fast der. Jeg rottet meg sammen med en av mine samarbeidspartnere fra mitt forrige opphold der og vips så var vi i gang. Hele seansen bar litt preg av idedugnad kombinert med "prøve ut i praksis" så på ett tidspunkt kikka sjefen innom og konstaterte at her var det mer fliring og livligere tilstander enn han hadde sett på lange tider. Men det blir gjerne sånn når samarbeidet går bra. Og mot slutten av dagen så virket det som om vi hadde noe som kunne gi resultater så jeg er godt fornøyd. (Ikke bare våre bidrag altså, det ble jobbet på andre hold også.)

Uansett moro hvis den samlede innsats fører til resultater. :)

Tror jeg skal ty til en liten middagshvil. Det blåste i natt så jeg sov mildest talt urolig. Dessuten er jeg kvalm :tristbla: . Er ikke sjuk eller noe, men fikk av alle ting lyst på rømmegrøt til middag. Dårlig idé når man er sulten og spiser fort........

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...