Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Vimsehue!

Her skal man ha sin morgenkaffe og hva finner man? Jo, man har kjøpt kokekaffe :overrasket: . OK, det går selvsagt an å bruke det på trakteren også (har gjort det i mange år på jobb), men lurer på hvordan doseringen blir..... Kan ende opp med sveisen slik :hår: tenker jeg. Vet jo at man må bruke større volum av kokekaffe, men kan jo være jeg var litt for raus.

*tusle og sjekke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter du med tenna i tapeten nå eller, pga koffeinoverdose? Eller har du kanskje shinet og ommøblert hele leiligheten en tre-fire ganger i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Sitter med nesa inni PC'n. Det har jeg gjort mesteparten av dagen. Det tok sin tid å legge inn den lydboka på PC'n og enda mer tid å få den over på iPod på en sånn måte at jeg får kapitlene i riktig rekkefølge. Men tror omsider jeg klarte det. Det ble imidlertid mye banning og leting på div forum og helt i mål kom jeg ikke, men tror det funker likevel.

Det er åpenbart ikke alt med mac og iPod som er like enkelt. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kombinasjonen mac og iPod burde vel strengt tatt være helt perfekt, siden de er apple begge to?

Pause i filmen, og man kan jo ikke bare sitte der og gjøre ikke noe. Denne filmen hadde jeg forresten sett før, jeg skjønte det bare ikke ut fra tittelen og rollelisten. Men det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mac og iPod snakker greit sammen. Det var i grunnen ikke der problemet lå. Men det er noe i iTunes som ikke ser ut til å virke helt etter hensikten. En lydbok burde jo legge seg i lydbokavsnittet, men det gjør den altså ikke. Og ikke får jeg halt den dit heller. Men har lagt den inn med forfatter som artist og tittel som album, så da går det greit å sortere likevel.

Uansett - det funka i praksis, selv om det ikke ble den elegante måten. Lydbok på tur er smart!!

Har nå innlosjert meg på hotell og reiser videre i morgen. Greit med litt stopp underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg - håper du rakk flyet på Gardermoen og at du fant igjen bilen din i snøkaoset.

Og at influensaen ikke slår deg alldeles helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forkjola: Jeg er syyyyyyk :grine:

Greit, jeg klager og jeg innrømmer det. Det er "bare" influensa, men når feberen herjer og svetten hagler så føles det ikke helt som "bare". Joda, jeg fikk gravd ut bil, mysan (og med litt dyttehjelp fra kjekk ung mann så fikk jeg den til og med på veien). Det skulle jeg nok latt være med. For en mils vei fra flyplassen sneiet det ene forhjulet borti en gjenlevende sørpeklatt på veien og det ble "sladd- sladd- sladd-ploff". Der satt jeg godt parkert i snøskavlen. Nuvel det var myk landing. Ikke en skramme på verken bilen eller meg - kun såret stolthet. Og snille medtrafikkerende fikk fort halt meg opp igjen, men med gryende influensa så var det ikke utpreget lurt å løpe rundt med varseltrekant i snøbygene.....

Derfor :forkjola: .

Som om ikke det var nok så skulle jeg altså ha reist på tur "i embeds medfør" idag. Det sier seg selv at jeg ikke er skikket for noe sånt akkurat nå så i morges tasset jeg over til legen for å få en bekreftelse på at jeg ikke var skikket til å reise. Dermed kan jeg få avbestillingsgebyret dekket av reiseforsikringen. Legen fant i samme farta ut at her holder det ikke med en "tredagers" så han sykemeldte meg like godt ut uka. Snille legen! Særlig siden han fant det ut helt av seg selv. Ville ikke likt å be om sykemelding for bare influensa, men kjenner det som høyst tvilsomt at jeg blir særlig bra arbeidskraft på torsdag så det er nok like lurt. I går kom jeg meg ikke ut av senga før klokka var blitt 17.... Det sier litt, for jeg pleier "aldri" bli liggende, men det kom ikke på tale å le på seg før. I dag skal jeg forsøke meg som litt mer oppegående. Ut av senga og opp i sofaen, tenker jeg. Blir jo helt (au) invalidisert av å ligge hele dagen også. Ryggen protesterer iherdig allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Cata :grine::tristbla:

Ser du er på Msn, men vil ikke forstyrre deg, siden du er :forkjola:

Du trenger nok litt hvile. Sofa og pledd, eller loppekassa er kjekk å finne når man er skral. :fryser:

Men du får ha god bedring, og så snakkes vi.

Ps ! Jeg er "still going strong" . Men ble litt moro i heimen da bølla skulle klippe i "tråklinga". (Stingene irriterer meg noe så grønn jævl.. eeeehhh jaaaauuu :frustrert: ).

Meg og speil atte.... Auuuu...... ...Jeg så blod gitt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svikta loppekassa til fordel for sofa og pledd. Det må være en forbedring..... I går på denne tida var jeg ikke stått opp en gang. Prosjekt "mat" er derimot heller tvilsomme greier. Har forsåvidt matlyst, men ikke ork til å lage mat, og samma kan det være. Alt smaker høy..... Fant forresten en pose med frosne potetbåter i fryseren så jeg hev noen av dem i ovnen. Ikke spesielt sunt, men litt vomfyll ble det da. Nå prøver jeg å få tynt i meg litt Farris for å få orden på væskebalansen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuk kropp må ha mat og drikke, uansett om maten smaker høy / papp og drikka formelig etser seg vei ned.

Du blir fortere frisk, sjøl om du føler deg nokså dau just nuh.

Men oppesittende tilstand varsler om bedre tider. Men vær forsiktig sånn at ikke du får en runde to av "smådyrene".

De klorer seg godt fast ..dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vondt i halsen, så drikka glir forsåvidt greit ned - og Farris og vann smaker jo ikke allverden heller. Så nå er jeg godt nedi Farris-glass nr. 2.

*snufs* Skulle egentlig vært i Nederland nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hodet er faktisk klarere enn om det kun hadde vært en solid forkjølelse. Da blir det bare bomull oppi der. Men kroppen er veldig glad for at jeg har sofaen i umiddelbar nærhet. Kjenner det holder med en halvtime ad gangen i sittende stilling (men samtidig så blir jo ryggen helt i ulage hvis jeg ikke er oppe og rører litt på meg også). Kan'ke bare ligge pal så lenge jeg faktisk klarer å stå på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars Cata. Influensa er ikke bare-bare. Godt at legen din fant ut at du skulle ta det med ro ut uka.

Masse god bedring til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk... Nå skal jeg bare ha et siste sveip rundt i forumverdenen så er det på tide med en varm dusj for å skylle vekk dagens febersvette og så blir det å finne dyna. Håper jeg får sove i natt. Det har vært litt rykk&napp soving de to siste nettene siden alle ledd verker. Men nå begynner den delen av elendigheta å avta noe så jeg har et visst håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber gir seg ikke. Men er i full gang med "tvangsdrikking". Så langt er 2 glass Farris og snart et stort glass appelsinsaft dyttet inn. Må jo etterfylle når jeg svetter så mye. I vaskemaskina skvalper sengetøyet. Orker ikke en natt til med febersvett sengetøy, -jeg bare gruer som fy til å legge det på igjen. Må vel ta den operasjonen etappevis antar jeg. Ellers har jeg fått telefon fra jobben. Det påstås at de savner (den friske varianten av) meg. :ler:

Greit nok. Tror muligens ikke de ville stiftet bekjentskap med den virusbefengte meg.

Har også fått ordnet med bytte av forsikringsselskap for sameiet jeg bor i. Jeg har tatt mailingen med nytt forsikringsselskap (meste var gjort før jeg ble sjuk) og nå er nabo ute og ordner med faks angående overføring av forsikring. Blir godt å få orden i det. Forsikringsselskapet vi brukte har etter gjentatte purringer fra oss :overrasket: ikke sendt oss faktura på årspremien... Greit nok at vi er forsikret uansett, men ærlig talt -når de er så trege med å kreve inn penger, hvordan vil de da være dersom vi noensinne skulle få behov for å bruke forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Jeg liker ikke mat. Ikke akkurat nå i allfall. Det er et slit å lage den og den smaker ingenting og jeg har igrunnen ikke lyst på heller. Men jeg må jo. Selv om dette er verdens beste slankekur, så skal jeg jo helst stå på bena når feberen gir seg også.

Dagens meny:

• 1 halv bolle corn flakes (med melk)
  • 1 grovbrødskive med ost
  • nok en skive med ost, samt litt potetgull
  • 2 dl rett i koppen suppe

Og så har jeg dyttet innpå noen store glass med Farris, noen med appelsinsaft og slurper nå på en flaske Solo. Akkja..... Det er vel ikke den sunneste menyen akkurat, men for tiden er det viktigere å få i seg noe enn hva "noe" faktisk er.

Forøvrig har jeg filosofert litt i dag og kommet fram til at dette faktisk er luksus. Ja, misforstå meg rett.....jeg ville heller vært frisk og på jobb, selvsagt, men dette er faktisk første gang i livet jeg har vært sykemeldt for "sykdom" (var sykemeldt etter en operasjon for noen år siden, men....) . Jeg er av typen som aldri har tid til å være syk og som lever etter filosofien at hvis jeg er frisk nok til å stå på bena, er jeg sannsynligvis også frisk nok til å gå på jobb. Det er forsåvidt sant, men ganske slitsomt i blant. Så det å kunne legge seg rett ned når kroppen ymter frampå om at jeg har vært på bena lenge nok er faktisk rene, skjære luksusen. Vanligvis er det bare å bite tennene sammen for å komme seg på skole eller jobb og så synke sammen og være en smule utblåst når dagen er over.

Velferdssamfunnet har sine gode sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...