Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Den superstøvsugeren din, hva var det som skjedde med den ?

God helg Cata.  ;)

Batteriet tok kvelden altfor fort, og siden jeg kjøpte den på nett og glemte hvor så var det ikke så enkelt å få nytt.

Sitter forøvrig her med kaffen og furter. Det ene øyet mitt krangler. Det var lettere rødt og rennende da jeg sto opp så jeg lurte et øyeblikk på om det ble en tur til lege/legevakt. Som linsebruker er jeg obs på faresignaler. Men nå har rødheten på det nærmeste forsvunnet og det renner ikke heller, så jeg har senket alarmtilstanden litt. Det hender jo at øynene er litt rare med det samme en står opp - og det har vært mye "sitte ved PC" i det siste.

Får se litt hvordan det går utover dagen, -og holde meg til briller. Tenker jeg slenger på linsene til jeg skal på trening hvis øyne forblir hvite og urennende, men så får det bli brillekveld etterpå igjen. Men liker det ikke når øynene tuller med meg altså.

De har å oppføre seg pent, dermed basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyet oppfører seg fremdeles ikke pent. Det er rødt og svir litt. Prøvde å legge meg en halvtimes tid på sofaen for å hvile blikket, men da jeg skulle opp igjen så var det litt uklart syn. Blunket vekk det uklare så jeg regner med det var litt verk eller uklar tårevæske. Men som linsebruker så er dette noe jeg ikke liker i det hele tatt (neida, har selvsagt ikke linsene på nå) så jeg ringte legevakta. Hadde vært betryggende å få det sjekket. Mistenker øyenkatarr, men linsebrukere skal jo alltid være på vakt overfor røde irriterte øyne som oppstår "av seg selv". Nåvel, ikke mye hjelp å få der. "Skyll med kokt vann, og ring igjen hvis det ikke blir bedre", sa damen.

Jaha. Jeg skyller, men rødt er det like forbasket. Og jeg er en smule sur. Damen kjenner meg selvsagt ikke så hun er unnskyldt, men jeg er faktisk ikke av typen som renner ned dørene hos legen i tide og utide. Når jeg ringer så er det fordi det er noe som har gjort meg nervøs. Og rødt øye utenom pollensesongen gjør meg nervøs.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir hypokondrisk, så blir jeg det til gagns. Ny tlf. til legevakt og denne gang fikk jeg lov å komme bort. Små steder har sine fordeler for jeg fikk komme en halv time etter jeg ringte. Så det var bare å jumpe i turbukse og masaisko og labbe bort. (Jeg visste jeg ikke burde tatt en øl til middagen.....)

Vel, legen slengte meg på benken og kikket lenge og vel på rødøye - og konstaterte: "Øyenbetennelse". Dermed ble jeg sendt hjem med liten salvetube med klorettellerannet i lommen. Klask på tre ganger pr. dag i tre dager, -og ingen linser :sur: . Det siste er rimelig nok, men :sur: likevel.

Nå sitter jeg med begge øynene fulle av kliss ("Ja, du må ha salve på begge for det smitter lett.") og renner. Trøster meg med et glass brus for noe av gørra fant veien ned i svelget og klorettellerannetsalve smaker ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Jeg ser ikke ut!

Og det er både billedlig og bokstavelig. I løpet av natten har øyelokket på det betente øyet hovnet opp så jeg har et noget begrenset synsfelt - og jeg er absolutt ingen delikat Cata å se til i dag. Faktisk temmelig ulekker om jeg så selv skal si det. Men det gjør i det minste ikke vondt lenger. (Lurer på om salven har en mild bedøvende virkning ?) Det ser ut som jeg har grått sammenhengende i 3 dager.

Vel, på en måte er jeg lettet. Det beviser iallfall at jeg ikke var helt hypokonder da jeg insisterte på en tur på legevakta i går. Det beviser også at jeg kjenner kroppen min. Røde øyne har jeg jo hatt før, men ikke på det viset.

Jeg krysser fingre for at hevelsen i øyelokket går ned i løpet av dagen så jeg ser noenlunde normal ut i morgen. Skulle liksom henge i kjølvannet på en innleid ekspert, men det frister ikke å vise seg offentlig slik. For ikke å snakke om at delvis gjenklistret øye er noe plagsomt. Ser jeg like ille ut i morgen så vurderer jeg å skulke (vi har andre som kan møte den tilreisende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: U-flink Cata!

Skulle legge på rent sengetøy og rotet meg helt vekk, jo. Hjørner på dyne og dynetrekk ville absolutt ikke matche.

Godt jeg ikke er stuepike.....

Godt du fant veien ut derfra igjen da... :ler:

Og i dag går du rundt med hovne øyne og begrenset synsfelt? Stakkars, stakkars Cata :klem: Det er nok ikke noe morsomt. Bra du tok huset for et par dager siden da, så er det ikke så farlig om du bare sitter der med hendene i fanget. Kan jo se på tv, og snakke på msn og alt med god samvittighet da, all den tid du ser godt nok til å få med deg mer enn et lite felt på skjermen om gangen.

God bedring med øyet, håper salven hjelper fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo se på tv, og snakke på msn og alt med god samvittighet da, all den tid du ser godt nok til å få med deg mer enn et lite felt på skjermen om gangen.

God bedring med øyet, håper salven hjelper fort

Takk, takk - det blir nok bedring i løpet av noen få dager. Kollega hadde det samme i fjor høst og han ble betraktelig bedre i løpet av en tredagers. Joda, foreløpig er ikke det andre øyet smittet, så jeg har ganske bra utsyn. Øyelokket har forresten krympet litt siden jeg sto opp. Det hjelper sikkert å blunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj - sånne øyegreier er noe kliss. Håper gangsynet bedrer seg. Det er kjempeviktig å ta slike faresignaler på alvor - særlig med linsebruk. Jeg har måttet kutte dem helt ut, for jeg fikk gjentatte røde og sviende øyne selv om hygienen var pinlig nøye. Har opplevd det før, og det var grunnen til at jeg kuttet ut linser forrige gang også. Får nøye meg med brillebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke linsene har skylda for dette. Har brukt linser i 25 år uten problemer. Har ikke engang fått fremtredende blodårer pga. av det. Men som linsebruker er jeg ekstra obs på gufne ting og vet når jeg skal hyle, og når jeg kan ta ting med ro.

I går var tiden inne for hyling ;).

Skal ta en liten saltvannsvask snart sånn at det er rent og fint før neste påføring av salve.

*flink pasient*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nå har jeg klisset og vasket og salvet og det ser ut til å hjelpe.

Øyet er fremdeles rødt og fælt, men øyenlokkene er i det minste nede på tilnærmet normal størrelse. Og skyggene som flagret foran øynene i går kveld har jeg ikke sett noe til i dag, bortsett fra at alt er en tåke like etter at jeg har hatt på salve. Øyner håp for arbeidsdag i morgen likevel.

Ser for meg at det blir en større vaskeaksjon etter dette. Bruker håndklær/klut bare en gang i ansiktet nå så går det i kørja. Skal ikke ha noe av at jeg smitter meg selv igjen. For en gangs skyld må nok håndklær og kluter finne seg i å bli vasket på kokvask. Vanligvis bruker jeg 60 grader, men disse baktussene skal vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klisser fremdeles, men....det ordner seg vel.

I alt styret med øynene, så kom jeg ikke så langt som til å fortelle at jeg testet ut mitt nye helsestudio i går. :) Absolutt mitt sted. Nye fine lokaler og nye maskiner. Måtte riktignok slåss litt med innstillingene på et par av dem, og savnet et par som jeg har vært vant til. Men fant andre som kunne gjøre samme jobben. Og (o fryd) de hadde investert i noen massasjestoler. Gjett om ryggen min kommer til å elske dem, da? 10 min ryggmassasje og så trening etter jobb. Har også mulighet til å gå i basseng i tilknytning til samme anlegget selv om det koster ekstra.

Tror jeg kommer til å kose meg glugg i hjel der. :)

Fant kun 2 ting som jeg ikke satte pris på. For det første var det litt varmt i rommet. Håper de justerer litt etterhvert, og for det annet så var dusjene kranglete. Det er sånne som slår seg av selv. Det er greit i en fellesdusj, altså, men de kan i det minste stå på i et par minutter før de slår seg av. Ingen dusjer vel på 30 sekunder??? :overrasket: Det ble litt tungvindt å trykke på knappen hele tida, selv om jeg ganske kjapt fikk en teknikk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg skulker!

Siden det var en usedvanlig fredelig dag på jobb (Viktig Møte avlyst pga. influensa) og siden jeg er litt vassen i blikket enda og siden jeg har lovlig mange pluss-timer på kontoen så spurte jeg sjefen om det var OK at jeg stakk etter lunch.

Det var det.

Så nå har jeg kjøpt nye aerobic sko (skal trene mest apparat, men er greit å ha sko som tåler litt sprett i fall de begynner med step timer....) som passer føttene mine. Fatter og begriper ikke hvordan jeg klarte det sist - jeg var til og med på Löplabbet og kjøpte sko da, men jeg klarte det kunststykket å kjøpe sko som var akkurat bittelitt for små. Og dem har jeg altså brukt på trening i 9 år :overrasket: . Dermed fant jeg at det var på høy tid med en investering, spesielt siden jeg fant Reebok på den lokale sportsbutikken :) . Reebok sine sko er rett og slett skapt for mine labber. Så nå endte jeg på mystisk vis med sko som er ett nummer mindre enn mine gamle, men altså nesten 1 cm lenger når jeg sammenlikner. Og både gamle og nye sko er Reebok. Hvor er fornuften i det :klø: ? Gjett om de gamle skal i søpla med øyeblikkelig virkning.

Fikk også unna et sveip på apoteket (øyenbadevann) og posten. Nå skal jeg straks sprette i dusjen og få meg en dusj og hårvask før neste dose med øyensalve. Huff. Enda 3 dager med smøreriet, men det hjelper veldig. I dag er det bare litt rødfarge igjen på det angrepne øyet og hevelsen er nesten vekk, så jeg får bare holde munn og smøre. Jeg gleder meg vilt og uhemmet til jeg får ta på linser igjen. Briller er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle sko er i søpla. Og jeg har bakt brød. Tror rett og slett jeg skal ta en tidlig kveld i kveld. (Gleder meg sånn til frokost med nystekt brød at jeg må legge meg sånn at morra'n kan komme fortere :ler: ) Treningsbag er pakket. I morgen kommer den andre delen av mitt nye, sunne liv. Jeg skal forflytte meg rett på trening etter jobben.

*glede seg*

Blir sååå bra å få samvittigheta på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: ...og det satte værgudene er effektiv stopper for, ja. Det kom plutselig mye vinter på en gang. Det er greit nok med snøen, men når det innimellom fyker sånn at man knapt ser veien, og synet fra før er litt labert pga. briller og salve da frister det plutselig mindre med treningsekspedisjon. Så jeg har gått i hi for kvelden. Får satse på at det blir noe mindre fokk i morgen sånn at jeg ser hvor jeg kjører.

Måtte rett og slett sikte for å finne veien her og der da jeg skulle hjem fra jobb :ler: . Bare det å komme seg fra parkeringsplassen på jobb var jo en arbeidssom affære. Jeg har ikke snøskuffe i bilen siden jeg sjelden kjører lange strekninger på denne årstida. Gjett om jeg angret i dag. Pga. vinden hadde det jo dannet seg store snøfonner rundt bilene på parkeringsplassen og jeg vet av erfaring at da sitter man fast før man vet ordet av det. Så der gikk jeg som en annen høne og sparket i snøen bak bilen :ler: for å få den vekk såpass at jeg ikke kom til å kjøre meg fast . Men jeg fikk uttelling for moroa, for min lille bil trillet ut så greit som bare det mens de store sterke gutta med Toyotaer og Audier satt bom fast i drivene. Skadefro? Hvem? Jeg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så gøy at de store sterke gutta ikke var smarte nok til å sparke vekk snøen før de prøvde å kjøre ut. Selv gjør jeg alltid det når jeg er innesnødd. Som deg har jeg aldri spade i bilen. Den ligger godt i garasjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) <---- Fornøyd Cata.

Værgudene var av det mer velvillige slaget i dag så nå ble det en svipp innom treningssenteret rett etter jobb. Ingen tvil om at det blir mitt treningstidspunkt. Var ganske stille der, men traff på et koselig ektepar (kjenner mannen litt i jobbøyemed) som jeg vekslet noen ord med. Alltid hyggelig når man er litt på hils med sine med-trenende.

Og så er det så godt å komme hjem og vite at man er "ferdig" med det man skal for dagen.

Nå blir det daffing foran TV og PC med god samvittighet. Det er jo Ugly Betty kveld i kveld må vite.

Har også fått skubba gjennom 1 stk møte på jobb. Måtte le litt. Tror sjefen betrakter meg som medsammensvoren når det gjelder å få litt fart på et par av mine kolleger som av og til er litt trege å få i gang :ler: . De er flinke, altså, men av og til trenger de så mye tid til å tenke seg om før de gjør noe at tankene omtrent er gått ut på dato når de kommer til "gjøre". Litt morsomt for meg som alltid har vært "den trege" å se at jeg i allfall klarer å få i gang noe.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snufs*

Stadig fornøyd, egentlig. Snufset kommer bare av at jeg nettopp har stappet øynene fulle av salve. Overskuddet tyter ut både her og der. Men i morgen er siste dagen av kuren! Jippi. Tenker nok jeg kommer til å drøye en dag til før jeg setter på linsene sånn at jeg ikke setter linser utapå rester av salve (æsj :forvirret: ) men jeg slipper i allfall å bli klissete i hele fjeset. (Strengt tatt er det bare øyeområdet som klisser, men det føles som hele fjeset.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au! Men bare en liten trenings-au. Kjenner gårsdagens trening i overarmer og skuldre, så da gjorde jeg noe riktig. I dag er det "hviledag" så får jeg se om jeg tusler dit i morgen igjen.

Ellers ganske fredelig dag på jobb. Et par møter og annet småtteri, men ikke det helt store stresset akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Dumme nettbanken. Får ikke logget inn pga. noe servertrøbbel. Og så jeg som skulle være flink og legge inn TV-lisens til betaling. Jaja, får håpe de får orden på "kontaktvanskene" sine før 1. mars ;) .

Sliter litt nå... Fikk reklameblekke fra Expert i posten i dag. 32" flatskjerm TV til under 10 000. Men husk nå :fy_fy:*formaner seg selv* ikke kjøpe TV før til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Dumme nettbanken. Får ikke logget inn pga. noe servertrøbbel. Og så jeg som skulle være flink og legge inn TV-lisens til betaling. Jaja, får håpe de får orden på "kontaktvanskene" sine før 1. mars ;) .

Sliter litt nå... Fikk reklameblekke fra Expert i posten i dag. 32" flatskjerm TV til under 10 000. Men  husk nå :fy_fy:*formaner seg selv* ikke kjøpe TV før til høsten.

Pass deg nå! Ikke tv før til høsten, tante-Cata! Jeg har jo bursdag i april... :ler:

Du får komme hit og se på tv'n vår. Den er stor og flat. ;)

Penger er noe rare greier. Når jeg ikke har penger så klarer jeg meg på lite, og når jeg har penger så bruker jeg dem opp uten å helt vite hva jeg bruker dem på.

Vik fra Expert-blekka!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haster ikke med diger, flat skjerm, Cata. Programmene blir ikke noe bedre, de blir bare større og se på. Spar pengene dine til noe lurt i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...