Cata Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1481 Del Skrevet 26. august 2006 Ny plan.... Kjøpe 3 30cm dype BBB'er og sette under dem jeg har fra før. Da kan jeg ha musikkanlegget der. Har kviet meg for den løsningen for jeg vil egentlig ikke ha noe som bygger ut hylla mer enn nødvendig, men.... Må'n så må'n. Blir vel visuelt mer ryddig når alle "underdelene" har lik dybde :klø: . En positiv "spinoff" kommer det nå ut av det.... Jeg får mer plass til litt store bøker, samt tidsskriftordnere. Må tenke litt mer! Rent bortsett fra det så har trask-o-meteret mitt gjort seg gjeldende i dag. Etter middag hadde jeg inntatt litt flere kalorier enn jeg likte - og litt flere enn dagsdosen. Samtidig hadde jeg bare gått 3500 skritt . Pinlig! Den dårlige samvittigheten drev meg ut døra slik at jeg nå har passert 5000 i det minste. Skal ut og gå lengre tur i morgen, så får vi se hva den sier da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. august 2006 Forfatter #1482 Del Skrevet 27. august 2006 Jo, det ser ut til å bli plan B i hylla. Får pelle meg til bokhandelen og bestille i overmorra. Regner ikke med å få dem på dagen. Så blir det helg med skruing av hylle og *pes* flytting av bøker ved første anledning. Må jo tømme hyllene jeg har helt når det skal kjøpes ny underdel. I dag har jeg og skrittelleren vært ute og gått tur. Kom til 9001 skritt før jeg tok den av meg. Kan ikke ha den på innendørskosejoggebuksa for da teller den ikke. Blir vel feil vinkel eller noe sånt, tenker jeg. Så jeg gleder meg til veiing imorgen. Satser på at jeg er kvitt noen gram og ett skritt nærmere målet. Det som ikke er bra, er at jeg har fått et "savne mannen" tilbakefall. Ikke hysterisk, men nok til at jeg ikke tar sjansen på å slutte med antideppen riktig ennå. Vet ikke helt hva som har skjedd i toppetasjen, for da jeg dro på ferie følte jeg meg rimelig ok, men nå er det ikke ok. Ikke sånn superdepp som i fjor, selvsagt - men....ikke ok heller. Liker det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. august 2006 #1483 Del Skrevet 28. august 2006 Selv med antidepp går det i bølger. Det er bare det at dalene ikke er fullt så dype. Håper du ikke blir nede i dalen lenge, for det er ganske slitsomt. Men kanskje veiinga ga et lite løft? Jeg er imponert over hvor mange skritt du har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. august 2006 Forfatter #1484 Del Skrevet 28. august 2006 :hår: Hyyyyyyl 2 !!!!! Jeg trodde Petter Edderkopp fra før helga var enekopp, men der tok jeg feil gitt. I går kveld så jeg både Petrus og Petronella i rask marsj over soveromsgulvet. (De marsjerer ikke lenger nå, for å si det slik...... ). Kan ikke begripe hvor de kommer fra. Gjorde rent på lørdag og har dessuten sjekket ekstra i alle kriker og kroker + under seng og kiste. Ikke et eneste lite edderkoppspinn er å se, ei heller edderkopper. Men så plutselig er de bare der. Skrekk og grøss. Men det er ikke så traumatisk når de labber over gulvet som det var å få en på magen altså . Får håpe de kommer inn vinduet og ikke har gjemt seg i et klesskap eller noe sånt. Bortsett fra edderkoppsjokk, så er jeg i ferd med å gi organismen sjokk. Jeg har nemlig trent i kveld. Men kanskje veiinga ga et lite løft? Jeg er imponert over hvor mange skritt du har gått. ← Veinga gav et lite løft ja, men når jeg sammenlikner med deg så er jeg jo helt bak mål. Men det går rette veien. 800 g ned på en uke kan jeg ikke klage over. I dag har jeg som nevnt over vært på trening og trent styrke på apparater. Der ville du likt deg, Bettie. Det var bare meg i hele treningssalen . (Sørger for å gå tidlig, siden jeg ikke liker å stå i kø for å vente på apparater.) Inkludert trening og oppvarming har jeg så langt trasket 9291 skritt i dag, så jeg gjør mitt beste for å holde meg på et "aktivt" nivå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 28. august 2006 #1485 Del Skrevet 28. august 2006 Åh, det høres litt smart ut med sånn trasketeller. Jeg går egentlig veldig mye på jobb, så det burde fylle trimdosen, men jeg vil ha det bekreftet. Er det 10 000 skritt som er anbefalt på en dag eller noe slikt? Og hvordan funker disse tellerne? Ble litt forvirra da du begynte med vinkler og slikt. Fant en skritteller forrige dagen som var en penn til å ha i brystlomma, og da kan det jo ikke være beinvinklen det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. august 2006 Forfatter #1486 Del Skrevet 28. august 2006 Det er visst 10 000 man skal traske for å være "svært aktiv" ja. Jeg nøyer meg med 8000. Ikke bry deg om vinklene mine, Knurr . Det er en pendel inni trask-o-meteret mitt som registrerer skrittene og for at pendelen skal pendle så må trasken henge noenlunde rett. Stort sett er det ikke noe problem men innendørskosejoggelatesegbuksa er litt rar i linninga så den er litt vond å feste. På alle andre klær funker den som bare rakker'n. PS (Siden jeg likevel er innom.....) Min jobb nr. 2 fra i vår har nå kommet til sjefen min med forespørsel om å få låne meg til et nytt oppdrag . Sjef har sagt nei, siden han trenger meg selv, men har sagt til dem at det er OK at de snakker med meg sånn at jeg kan forhøre meg litt om tidsramme og omfang og sånn. Må skru på sjarmen for å få dette til å gå i hop, for det oppdraget har jeg litt lyst på, nemlig . Men samtidig så må jeg jo holde meg "i markedet" på min faste jobb. Ikke lurt å spille meg selv helt utover sidelinja. Får håpe de lar høre fra seg. Jeg har en idé om hvordan jeg skal kunne få dette til, men det krever en smule samarbeidsvilje fra begge mine arbeidsgivere i så fall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 28. august 2006 #1487 Del Skrevet 28. august 2006 Ignorerer hermed vinklene dine Takk for forklaringen! Tror jeg skal skaffe meg en skritteller, ja. Gruppelederen min hadde prøvd på en vanlig dag og kommet opp i 12 000 - og jeg går mer enn henne på jobb. Gå-penn og slankekaffe blir det da, selv om kaffen smaker sånn som det ser ut som dritten til Fat Bastard-blandingen i Austin Powers (du veit når han tar feil av bæsjen og kaffen, også kommenterer han at det smaker litt... "nutty"). Uansett bedre enn å knaske godteri som substitutt... Noen av oss har tatt to røyk i dag og har snart ikke negler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. august 2006 Forfatter #1488 Del Skrevet 30. august 2006 1) Jeg er invadert av edderkopper. I morges da jeg sto på badet løp en rett over foten min. :hår: Selv om det er sesong så begriper jeg ikke hvor de kommer fra. Når jeg leter i kroker og kriker finner jeg ingenting - ikke engang spindelvev. :hår: 2) Sjef har bortimot bestemt seg for at jeg er uunnværlig for tida og ikke kan lånes ut. Det samme har en kollega (som har bedt om at vi sender noen andre enn meg ut på oppdrag) og personalsjefen vil også ha meg innafor en stund nå. Det er koselig å være ettertraktet, men jeg kjeder meg ihjel sånn som jobben er nå. Masse rutinepirk og ingenting spennende. Og han som er foreslått tror jeg ikke egner seg i det hele tatt. Han løper jo hele tiden og skal ha hjelp hos meg når han skal strukturere data. 3) Kranglet med annen kollega i dag. Vi hadde forskjellig mening om hvordan vi skal bygge opp arkivsystemet på felles disk. Jeg mener vi kan rydde litt i det vi har, han vil legge om til helt annen struktur "for han finner ikke fram i dagens". Ikke uventet er det jeg som har laget dagens system, men siden vi hadde mye gammelt ræl så dumpet jeg det bare inn i de respektive arbeidsområdene der det hører til og ba områdeeierne strukturere opp selv. Og har noen gjort det? Nei. Så jeg sa til min kollega at det var jo fritt fram for hver enkelt å rydde i "sitt" område. "Ja men hva er det som er mitt?" lurte han på. Da tente jeg på minst halvparten av pluggene og gjorde ham oppmerksom på at ved siste gjennomgang av stillingsbeskrivelser så hadde nå han hovedansvar for det og det området..... Han ble så sinna at han trampet rett ut. Jeg var ikke stort blidere. Når folk blir spurt om hvordan de skal ha ting og ingenting blir sagt og ingenting gjort, så synes jeg de har mistet en god del av klageretten etterpå. Må ta meg sammen. Skal ut med en leverandør i kveld, så jeg må nok bare grave fram det brede gliset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. august 2006 Forfatter #1489 Del Skrevet 31. august 2006 Ekstremt hypersur! Hører ingenting om utlån av meg og alle driver og spør meg om ting jeg ikke har peiling på. Og attpåtil så går kollegaen jeg kranglet med i går meg litt på nervene. Usj! Håper dette er midlertidig nedtur. Det er på dager som denne jeg rett og slett avskyr jobben min. Hvorfor kan de ikke sette meg til noe jeg behersker i stedet for å gi meg et ansvarsområde som jeg gang på gang har vist at jeg passer elendig til . Og så prøver de attpåtil å innbille meg at jeg er uunnværlig. Vært på trening i kveld. Prøvde meg på en krysning mellom yoga og pilates (i følge beskrivelsen). Akkameg. Ble ikke akkurat opptur det heller. Fin trim, men siden jeg har et kne som er heller svakt så ble det mange rare skjevbelastninger. Tror jeg må holde meg til vanlig styrketrening en stund før jeg prøver det der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. september 2006 #1490 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg liker ikke folk som ikke sier i fra når det er rett anledning, men som klager over avgjørelser etterpå. Skulle gjerne hatt et hull å putte slike folk nedi. Du er nok antagleig av de mer uunværlige på jobben din, ellers ville de ikke holdt slik på deg. Og det kan hende at du er mer kvalifisert enn andre til oppgaver du selv synes at du ikke passer til. Men det er jo ikke så lett å motivere seg for jobben når man føler man er på feil hylle. Jepp - hadde likt meg på det treningsstudioet. Få mennesker er bra. Synes du er flink, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 1. september 2006 #1491 Del Skrevet 1. september 2006 Mamma, du må lære deg en ting: Treningsformer som det finnes historiebøker om, i kategorien eldre historie, er ikke tilrådelige. Håper knærne dine har det bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. september 2006 #1492 Del Skrevet 2. september 2006 Si det til dem du! Det er er'kke noe vits å ti stille med ting som behøves å bli sagt. Han der kollegaen din må jo være litt lam i hodet som ikke visste om sin egen stillingsinnstruks/ansvarsområde en gang... Menn lønn skal dem ha?! Så teit at den yoga-pilates tingen tok så hardt på knærne dine da.. jeg vil også prøve sånt, men mine knær er heller ikke helt patente. Jeg tror det kun skyldes mangel på muskulatur så jeg jobber jo med saken, men allikevel da... det tar vel litt tid. Ha en fortsatt god helg, du - vi snakkes vel på msn tenker jeg --- mysan (forkledt nesten til det ugjenkjennelige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. september 2006 Forfatter #1493 Del Skrevet 2. september 2006 Mamma, du må lære deg en ting: Treningsformer som det finnes historiebøker om, i kategorien eldre historie, er ikke tilrådelige. Håper knærne dine har det bedre i dag! ← Du har et poeng. Heretter skal jeg holde meg til nyere historie. Det var bare det at jeg trodde eldre historie ville passe for en gammel dame.... (Dessuten er jeg stokk stiv, så alt som innebærer tøyninger tror jeg er bra for meg.) Knærne knirker litt, men bringer meg da fram og tilbake over golvet, og jeg tror jammen jeg skal få lurt dem til å flytte meg opp og ned trappa også. Har ustyrtelig lyst til å prøve Tai-Chi, men ingen driver med det her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. september 2006 Forfatter #1494 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Si det til dem du! Det er er'kke noe vits å ti stille med ting som behøves å bli sagt. Så teit at den yoga-pilates tingen tok så hardt på knærne dine da.. jeg vil også prøve sånt, men mine knær er heller ikke helt patente. Jeg tror det kun skyldes mangel på muskulatur så jeg jobber jo med saken, men allikevel da... det tar vel litt tid. ← Jamen det er alltid jeg som må si ting. Blir lei av det. At ikke mannfolka også kan krangle litt. Men neida, de stikker og gjemmer seg i krokene når det trekker opp til uvær. Tror sirkuset med knærne mine også i stor grad skyldes mangel på muskler. Jeg ødela det ene for mange år siden og fikk aldri trent det skikkelig opp igjen, så nå er det temmelig tregt å trene opp. Skal prøve yoga-greia igjen over jul tror jeg, når jeg har fått trent litt styrke først. PS. Forkledningen din er fantastisk, men frisør står det dårlig til med, ser jeg. Den avataren er en smule......bustete. Endret 2. september 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. september 2006 Forfatter #1495 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg liker ikke ananas . Eller rettere sagt - det er det jeg gjør. Så her om dagen kjøpte jeg en halv en. Spiste en god slump, pakket resten i plast og la i kjøleskapet. Nå smaker "alt" ananas. Lukta har spredd seg og sitter fast... Det verste er at vannmugga har tatt smak av den så vannet mitt smaker blek, utvannet ananas. (Vannet i krana er så fælt at jeg må bruke filterkanne for å klare å drikke det.) Den får seg nå en runde i oppvaskmaskina . Håper det tar knekken på det verste sånn at jeg kan drikke vann igjen uten å få brekningsfornemmelser. Vann skal smake vann, sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 3. september 2006 #1496 Del Skrevet 3. september 2006 Du har et poeng. Heretter skal jeg holde meg til nyere historie. Det var bare det at jeg trodde eldre historie ville passe for en gammel dame.... ← Feil igjen. Alderen refererer til hvor lenge du har drevet med sporten, ikke begynneralder. Aka skal du drive med en sport som tilhører den antikke garde, må du begynne så snart du kan (prøve å) uttale navnet. Ananas setter seg fast i smaksløkene, ja. Men vet du hva som er verre? TRAN! Jeg har blitt sunn, og det er et slanketiltak; får ikke spist noenting lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. september 2006 Forfatter #1497 Del Skrevet 3. september 2006 Ananas setter seg fast i smaksløkene, ja. Men vet du hva som er verre? TRAN! Jeg har blitt sunn, og det er et slanketiltak; får ikke spist noenting lenger. ← Det er ikke i smaksløkene ananasen sitter, men i vannmugga! Skjønner hva du mener når det gjelder tran. Den "virker" resten av dagen og vel så det. Hmmm, slanketiltak - løpe og kjøpe tran i morgen den dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. september 2006 Forfatter #1498 Del Skrevet 3. september 2006 Vannmugga er helbredet og ananas er vekk. Er det nødvendig å si at det ble et stoooort glass vann til middag. Nå er det matauk på gang i form av brødbakst. I morgen skal jeg nemlig først av sted og bli lurt opp i stry og deretter skal jeg på trening. Hm, skulle vært i dusjen og farget hår i kveld, men tror egentlig ikke at jeg gidder. Får ta det på tirsdag - kanskje. Har også fått byttet ut MSN messenger med Windows Live og jeg liker det ikke . Jeg er konservativ. Hovedgrunnen til misnøyen er noe så enkelt som at bakgrunnsbildet mitt ble så klart i fargene at det er umulig å se teksten skikkelig. Har man ikke problemer, så får man lage seg dem. Arbeidsdag i morgen, hmmmm. Jo, blir kanskje ikke så verst. Vi skal ha et møte som borger for mye kverulering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. september 2006 #1499 Del Skrevet 3. september 2006 Godt at vannmugga er helbredet. Jeg foretrekker også vann som smaker vann og ikke alt mulig annet. Kverulering er bra. Kanskje en mulighet for deg å sette noen på plass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. september 2006 Forfatter #1500 Del Skrevet 4. september 2006 Bevare meg vel - bokstavelig talt. Nå har jeg hatt rehabiliteringsdag, eller - ettermiddag da. Da jeg kom hjem fra jobb jumpet jeg i treningstøy og dro for å bli avgiftet . Pleier av og til å få litt massasje for vonde skuldre og her før i sommer så jeg at massasjedama mi drev med detox behandling pr. fotbad. Riktignok får jeg meg ikke til å tro på det, men nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo prøve. Og det gjorde jeg altså i dag. Skjønner ikke bæret av hva som skjer, men vannet ble faktisk gørrete :klø: . Om jeg blir noe renere innvendig gjenstår vel å se. Hun har prøvd det selv og hevder at det har hjulpet. Deretter dro jeg på trening. Har trasket og tråkket og løftet såpass at jeg kjenner jeg kommer til å bli god og støl i morgen. Etter 2 ukers trening så har jeg nå begynt å legge på litt mer last på apparatene. Regner med jeg har fått myket opp musklene såpass at de tåler litt. Får ta det gradvis det her. Da jeg kom hjem sto hårfarging på programmet. Når det begynner å bli såpass mange "små grå" at selv frisøren mener at et lite hjemme-farge-skyll er tingen, ja da hører jeg etter. Problemet var bare å prøve å berge resten av de fine lyse stripene hun la inn tidligere i sommer. En utfordring, men tror jeg reddet såpass mye at jeg har litt nyanser igjen. Ganske fornøyd med meg selv altså. Dessuten har jeg meldt meg på et en-kvelds kurs i Karriereplanlegging. Føler av og til at jeg vingler rundt uten mål og mening. Kunne vært greit med litt mer styring på tilværelsen. Det er vel ikke så verst på en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg