Cata Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1261 Del Skrevet 14. mai 2006 Ikke god dag i dag. Var oppe en tur halv 8 i morges og måtte selvsagt pusse nese. (Man må det ganske ofte i pollensesongen ). Ooooooooog, plask! Slimhinnene er åpenbart veldig stressa, for der kom nesblodet gitt - i strie strømmer. Ikke bare en og annen dråpe, men kraftig. Måtte jo stoppe elendigheta så jeg dukket ned i skapet, fant en tampong (minste size) og plugga i. Ser ut som en idiot , men det hjelper. Har gjort det før i krisetilfeller. Tampongen sveller jo ut så den samler opp dråpene og legger press på blodåra sånn at det stopper lettere. Men det er plagsomt for det. Har brent og jeg har etset, men problemet kommer igjen etter kortere eller lengre tid. Den "rørleggeren" som laga "røropplegget" i denne kroppen her gjorde en særdeles dårlig jobb! Blir ikke noen tur på stranda i dag. Vil ikke stresse røropplegget med en blanding av sand og pollen. Da kan det fort gå galt igjen. Dermed: Hallo - jenter, jeg blir fastboende foran PC'n i dag . Nå skal jeg labbe på kjøkkenet og brygge et par kopper kaffe. Den fornøyelsen kan jeg ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1262 Del Skrevet 14. mai 2006 Au! Øm i baken. Har bokstavelig talt sittet foran PC'n hele dagen - nesten. Har i allfall ikke vært utendørs. Ville som sagt ikke utsette slimhinnene for pollen og vær idag. Har vært inne på astma- og allergiforbundet sine sider og det verste skal være over i løpet av et par uker. Men jeg er lei av å klø og snørre så jeg tror jeg må emigrere til sydpolen. Vinter - det hadde vært no' det. Forøvrig har jeg bakt cottage cheese kake med epler (ser litt merkelig ut i konsistensen, men kan jo være god for det) og nå står tre brød og steker seg. Så litt nyttig har jeg da foretatt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #1263 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei - du var på side 2!!!! Sånn kan vi ikke ha det, kan vi vel? Jeg er kjempeimponert over alt du har gjort... selv sitter jeg her med en nakke som er stiv som et spett og man blir temmelig ensrettet og lite effektiv av det. Hver gang jeg beveger meg gjør det vondt... Trodde det skulle hjelpe å trene litt, men det gjorde ikke det, jeg tror nesten det ble verre. Ser du er pålogget på msn så jeg hopper inn der og roper hei nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1264 Del Skrevet 16. mai 2006 Folk har skrivekløe. Jeg er jammen på side 2 igjen. Vinteren har meldt seg igjen, - iallfall nesten. Det er kaldt og det regner og jeg skal ikke ut i morgen. For det første kommer jeg til å bli sprø hvis jeg dumper borti mannen med hele familien på slep, for det andre gidder jeg ikke fryse -hm, nåja- av meg bare for å stå på et gatehjørne og se på masse folk jeg ikke kjenner. Og for det tredje øyner jeg en sjanse til å blir ferdig med et foredrag jeg skal holde. Tenker å gjemme meg innerst i sofakroken med jobbelaptop'en og kikke inn her innimellom. Så det så. Har nettopp stappet bilder i album så nå er jeg ajour. Digitale bilder, bestilt kopier på nett og betaler pr. nettbank. Jada....-lettvint. Skulle plantet lavendel også, men stakkars planten kommer vel til å fryse ihjel i såfall, så det får være til plussgradene vender tilbake med fornyet styrke. I og for seg er jeg godt fornøyd med været nå. Bjørka roet seg betraktelig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #1265 Del Skrevet 17. mai 2006 Gratulerer med dagen ...til alle som stikker innom her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #1266 Del Skrevet 17. mai 2006 Foredrag er akkurat like lite ferdig som i går, men etter en drøy times innsats så har jeg fått ferdig en besvarelse som skulle sendes inn etter kurset jeg var på i forrige måned. Nå er det litt forumpause - og så ei økt med foredraget. Ute pøser regnet ned, så bunaden min er jammen glad for at jeg oppholder meg innendørs. Det tykke ullstoffet ville ikke blitt tørt før mai neste år dersom jeg hadde gått ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 17. mai 2006 #1267 Del Skrevet 17. mai 2006 God 17.mai, Cata! Håper du får en fin feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #1268 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg har montert kake . For lat til å bake, men kjøpte bunn, hermetiske pærer og litt kremfløte, så nå skal det snart smakes her. Det er fullstendig kræsj i forhold til prosjekt "ned 4 kg", men skitt au. Mener å ha hørt at bløtkake er en ganske kalorivennlig kake, når det først skal være utskeielser. Forøvrig har jeg sittet ved nettet store deler av dagen. Ikke smart - nå har jeg snublet over en stokk med Tarot-kort som er måååå ha. De var så fine, ikke sant ? Jaja, trenger dem jo ikke akkurat, -jeg har en stokk å bla i når det faller seg sånn, men.....jo, de var definitivt fine. Kan jeg kjøpe og ærklære meg som "samler" tro? Drittværet har bare tiltatt, nå har jammen tåka senket seg også. Godt jeg ikke skal noe sted . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #1269 Del Skrevet 17. mai 2006 :sinna: :sinna: :sinna: Kan noen komme og hive PC'n min ut gjennom vinduet???? Ikke denne altså, men jobbePC'n! Her sitter jeg fredelig i min stue og skal lage en enkel liten graf - eller strengt tatt to. På x-aksen skal jeg ha datoer. Og tror dere ikke den dusten setter 01.06.06 som siste punktet, til tross for at det som står i regnearket er 22.02.06. Har endret og sjekka og dobbelt- og trippelsjekka -og finner ikke feil. Ikke på vilkår. Rett nok sto den i modus linjediagram først, men da jeg endret det til x-y plott så slo linjene aldeles krøll på seg som om datoene var stokket om eller noe. Jeg gir opp. Jeg er dum. Og dessuten er jeg sinna på Bill Gates. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asta Skrevet 18. mai 2006 #1270 Del Skrevet 18. mai 2006 HALLO!!!! DU ER IKKE DUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! At en dum PC ikke gjør sånn som du vil, er noe helt annet. Det er sånt alle opplever innimellom. Beste medisinen er time-out og kaffe. Og lykke til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1271 Del Skrevet 18. mai 2006 Tallinntur gikk i vasken, nå ser det ut som Helsinki går til h***** , og det akkurat så sent at 1. kriseplan om Holmsbu ikke kan iverksettes. Dessuten har jeg menssmerter. Kort sagt: Jeg er dritsur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #1272 Del Skrevet 19. mai 2006 ....og jeg er ikke veldig mye blidere i dag. Mor innlagt på sykehus i går, men sluppet løs igjen i dag. Hadde visst vært et fryktelig styr med tante som insisterte på øyeblikkelig innleggelse. Trøste og bære . Alle prøver fortsatt fine, men over helga skal de stappe henne i en CT og sjekke henne der også. De begynner å tro det er psykisk betinget, -og det lurer hun i grunnen på selv også. Spørs hva de finner ut. Men jeg skulle likt å vært flue på veggen da min tante begynte å "slå i bordet" hos legen (heldigvis ikke bokstavelig talt da) . De kan bli litt hissige i den slekta der, og ordforrådet er i orden, for å si det slik. Stakkars legen.... Helsinkitur gikk endelig til helsike, så nå er den ute av veien. Men jeg skal nok finne noen planer for pinsen likevel. Tror jeg. Kan ikke sitte her og støve ned hver helg. Men det "noe" skal ikke innbefatte flyreise, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #1273 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) IKEA er så billig at det blir dyrt.... . Bestemte meg for å pusse litt opp i skapene og gi mitt snart 20 år gamle servise en ferie. Så jeg bestemte meg for å investere i et enkelt, hvitt billigservise fra IKEA. Det gikk greit, men siden jeg gjerne vil avlaste mine kjære glass slik at ikke oppvaskmaskinen sliter dem ut før tida så ble det til at jeg handlet noen glass også. Vel, skal ikke si noe om at en skjærefjøl og en stekespade hoppet opp i kørja heller, men da jeg trodde jeg var trygg -dvs. nesten framme ved kassa- så var det jammen en solstol som la an på meg også. Den ville rett og slett bare være med hjem. Tilfeldigvis passet den sammen med mine øvrige (ikke så altfor mange) verandamøbler i farge og stil, -så der røyk 450kr ekstra. Dessuten var den sammenleggbar, noe som er et poeng når man ikke har så altfor mange kvadratmeter å boltre seg på. Jaja, de samlede utskeielser kom på litt over en 1000 lapp, så jeg overlever nok. Synes jeg fikk mye for pengene jeg, og det er godt med forandring når det ikke koster mer enn som så. Nå skal mitt gamle servise stues vekk på loftet i en kasse, så kan det komme til heder og verdighet igjen om noen år. Endret 20. mai 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asta Skrevet 21. mai 2006 #1274 Del Skrevet 21. mai 2006 GRATULERER!! Høres fint ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #1275 Del Skrevet 21. mai 2006 Har testet servise i hele dag jeg. Først frokost, så kaffe så middag.... Godt fornøyd ja. Må bare få kjøpt kasse i morgen så jeg kan stue det gamle serviset forsvarlig vekk. Hvordan jeg skal få det opp stigen til loftet er imidlertid et åpent spørsmål :klø: . Jammen kikket ikke sola fram som snarest også, så jeg fikk prøvd stolen. Langt bedre til å slumre på veranda i enn regissørstolene som jeg har fra før. Men i dag var det ikke optimale forhold akkurat. Verandagulvet var vått etter regnet, og det var kald vind. Endte etterhvert opp som fleecekledd soltilbeder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. mai 2006 #1276 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei Cata Synd at Helsinki-turen ble avblåst. Men du finner kanskje på noe likevel. Det er mye som er billig på IKEA, og det er litt av problemet - dette mye og billig. Må en tur dit selv, for vi har byttet oppvaskmaskin, og da er middagstallerknene litt for høye. Kan ikke bruke finserviset til hverdags heller. Skal ta en tur over pinse, for før pinse rekker jeg det ikke. Sola titter litt fram her nå på kvelden, ellers har det regnet jamt i dag. Fordelen er at pollen vaskes vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #1277 Del Skrevet 22. mai 2006 Jaaa, godt med all pollen som er vekk. Har ikke snufset på mange dager nå. Og du har helt rett, Bettie. Jeg har lagt planer for pinsa. Jeg skal på spa. Ikke med Jomfrureiser, men mutters alene. Kjenner jeg trenger å komme vekk litt og få knadd noen stive stressmuskler, så det skal jeg koste på meg. 2 døgn. Blir dyrt, men jeg tar det som litt av ferien. Tar med god bok og koser meg. Gå tur hvis det er noen OK turstier der, og ellers spise godt (helpensjon). Det blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #1278 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg er bankebiff. Rygg og nakke har vært stive lenge (straffen for å "bo" foran PC.....) så i dag hadde jeg time hos en lokal "knaer". Au, au og dobbeltau. Hun tar virkelig tak i ting - bokstavelig talt, så nå føles det som om jeg har fått en skikkelig omgang juling. Hun satte kopper for å få litt sving på sirkulasjonen og det pleier medføre mange interessante farger bakpå der. Får sjekke fargekartet når jeg spretter innom dusjen. Men det blir bra etterpå. Har bestilt en time til om 14 dager, da tenker jeg musklene har fått seg et puff så det holder en stund. Nå skal jeg straks ta kvelden, men først en dusj. Ble så utslått etter behandlingen at jeg slokna som et lys på sofaen. Skal slokne litt mer, tror jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #1279 Del Skrevet 24. mai 2006 Tror behandlingen i går må ha sluppet løs alle spenninger på en gang. Jeg er stuptrøtt nå også. Hjalp jo ikke på at jeg var på Bailine heller da. Mange muskler som har hoppet rundt. Jeg hoppet også innom gartneri... Fikk endelig kjøpt lavendel til å plante i verandakrukka mi - og har plantet den også. Nå står den der og ser puslete ut. Stakkaren trives jo i Syd-Frankrike, så jeg tviler på at den vil elske min nordvendte veranda.... Men det kan jo være en tøffing jeg har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #1280 Del Skrevet 24. mai 2006 Du har fulgt etter Bettie til side 2 ser jeg så jeg haler litt i deg også... *hal i og dra* Lavendel ja, det skal jeg ha på balkongen også - god duft og ingen veps... håper det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg