Cata Skrevet 2. april 2006 Forfatter #1181 Del Skrevet 2. april 2006 Rolig helg, tenker jeg vi sier . Eneste nyttige jeg har gjort i dag er å bake brød, men det er kanskje ikke det dummeste man kan gjøre på en søndag. Hm, action i nabolaget....nå var nettopp ambulansen utenfor nabohuset, men den trillet avsted igjen uten blålys, så jeg håper det ikke var noe alvorlig. Er for uinspirert til de store rapportene, så jeg tror jeg går og skrubber ansiktet og tar meg en aften . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. april 2006 #1182 Del Skrevet 3. april 2006 Rolige helger er ikke dumt innimellom. Har du hatt en bra dag i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. april 2006 Forfatter #1183 Del Skrevet 4. april 2006 Arrrrrrrrrrgh! SAS altså... Her om dagen måtte jeg bestille et nytt Eurobonuskort, for det gamle var blitt temmelig fillete. (Skjønner ikke hvordan, så lite som det er i bruk...) Da oppdaget jeg at reiseruta til Tallinn så mildest talt merkelig ut. Fly ut fra Oslo var greit, men resten sto som "unspecified flight" :klø: . Merkelige greier, så jeg tenkte jeg fikk sjekke. Mail går jo ikke dit, så jeg måtte ringe. *masse tasting for å komme til rett meny* "Vennligst tast inn deres Eurobonus kortnummer, hvis De ikke har kort, vennligst vent" Javelja, det hadde jeg ikke for hånden, så jeg ventet. "Det er for tiden ingen selgere tilgjengelig, men De vil bli satt over så snart som mulig. Estimert ventetid er 1 minutt" Det var jo ikke så galt....... "De er nå nummer 26 i køen. Vennligst vent...." Nr. 26 og ett minutt????? Nei, den må de lenger ut på landet med. Jeg la på, hentet kortet og prøvde igjen. Samme rutinen... "Det er for tiden ingen selgere tilgjengelig, men De vil bli satt over så snart som mulig. Estimert ventetid er 8 minutter" *legge på* Jeg ringte reisevenninne for å furte litt i telefonen. "Jamen...jeg kan prøve å ringe for deg". "Hvorfor tror du du kommer raskere igjennom enn jeg?" "Det pleier ikke gå så tregt, så kanskje..." Venninne får reservasjonsnummer og ivrig tasting høres. "Hallo. Det er Catasinreisevenninne.... Det gjelder et annet kortnummer enn det jeg ringer fra, men jeg lurer på om du kunne være så snill å..... Reservasjonsnummeret er..." Og der var hele greia sjekket ut i løpet av ett minutt, og hun avtalte at de skulle sende bekreftelse på mail til meg. Livet er urettferdig. Det viste seg at hun brukte et annet nummer enn jeg, og det var åpenbart en "hotline". Og bestillingen er i orden, så det ser ut som om det blir tur. Nå skal jeg straks lette på baken og gå og forskjønne meg litt. Fant en ikke så altfor sterk hårtoning av det utvaskbare slaget, så jeg skal friske litt på fargen. Frisøren jeg var hos forrige uke klippet bort det meste av forrige farging så her trengs litt oppfriskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. april 2006 #1184 Del Skrevet 4. april 2006 Fargeoppfriskning er bra. Det finnes mye morsomt i hårfarger nå. Jeg håper du fikk hotlinenummeret, for å være nr. noenogtjue og vente i hauger av minutter - det er ikke noe særlig. Jeg kan ikke fordra å ringe slike telefoner, for jeg er ikke akkurat tålmodig av meg på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. april 2006 #1185 Del Skrevet 5. april 2006 hallais, Cata! Fant deg langt nede på side 2, og der skal du jo ikke være! Håper alt står bra til med deg,og at våren har kommet til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. april 2006 Forfatter #1186 Del Skrevet 5. april 2006 Nei, hva i all verden gjør jeg på side 2? Fint du haler litt i meg, lillelou . I dag er det ikke blitt tid til så mye "haling" fra min side. Først ble jeg på jobb til klokka var passert 5 og så var den en bailineøkt og deretter var det bare såvidt tid til å styrte innom hjemme og fikse meg opp litt før jeg skulle ut og spise middag med jobbgjester. Phu.Har ikke hatt tid til å sette meg ned hjemme før nå nettopp, og stolen kommer temmlig snart til å bli byttet ut med senga. Jeg er rett og slett sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2006 Forfatter #1187 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg er sliiiiiiiiiiiiiiiiiten! Gårsdagen var hektisk. Dagen i dag har vært mye roligere, men jammen har jeg fått utrettet ett og annet likevel. Jeg har nemlig omorganisert avdelinga mi . I hvertfall har jeg kommet med sterke innspill. Som de fleste andre steder så blir vi til stadighet rokert på. Etter en del endringer ellers i organisasjonen så skulle vi sette oss sammen i dag og prøve å fordele arbeidsoppgavene på nytt. Vi satte opp hovedarbeidsområder og kom til at 7 områder skal fordeles på ca. 5 stk. Entusiasmen var ikke stor for å si det slik. Ikke engang sjefen visste helt hvordan han skulle få regnestykket til å gå opp. Så jeg snudde problemstillingen litt på hodet og begynte å notere ned det den enkelte hadde kompetanse på, for å se om vi kunne fordele arbeidsoppgaver slik. Da løsnet det litt mer, men ikke helt. Sjefen tok med seg oversikten over kompetanse og mente vi fikk ta en timeout, og fundere litt på det. Greit nok. Da han var gått ble vi andre sittende og prate litt oss i mellom. Og plutselig så jeg "lyset". Så for meg at i stedet for å fordele for mange arbeidsområder mellom oss, så kunne vi prøve å jobbe mer prosjektbasert. Så for meg at ved spesielle problemstillinger så kunne vi prøve å frigjøre en person eller helst to for en periode (et par dager, en uke eller måned) for å fordype seg i den problemstillingen og så kunne resten da de daglige rutineoppgavene. Og så kunne vi la rollene som "problemløsere" gå litt på rundgang, avhengig av problemets art og hvem som hadde best kompetanse til akkurat den problemstillingen. Skisserte ideen for 2 av mine kolleger i tur og orden og de bet på, så jeg ble sendt i ekspressfart opp på sjefens kontor for å legge fram den skissen også, sånn at han kunne ha den med i sine vurderinger. Tror han også ble grepet av tanken på å organisere oss på en hittil ikke prøvd måte. Siden alle virket positive til ideen så tror jeg det kommer til å gå "min vei" i det spørsmålet der. Og på den andre jobben har jeg begynt opplæring av mine kolleger i min arbeidsmetodikk med problemløsning. De må jo kunne overta, når jeg takker for meg om et par måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #1188 Del Skrevet 6. april 2006 Dæven. Du ordner og fikser fælt. Får nok mer enn en stjerne i boka nå. Flink tante jeg har, gitt! I morgen kan du ta helg med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1189 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg er et finansgeni . I dag har jeg solgt aksjer og tjent penger. Og før noen tror jeg er blitt rik så må jeg skynde meg å si at det var "øvelsesaksjene" mine jeg solgte. For ca. 3 år siden drev disse gutta på jobben og diskuterte aksjer over en lav sko - og jeg satt der som et spørsmålstegn. Et stort ett! Så for å være "med" i debatten så bestemte jeg meg for å finne en billig aksjepost og kjøpe, bare for å se hvordan det var. (Jeg er definitivt ingen økonom av legning.) Så jeg kjøpte et "nestenkonkursbo" for 1500 kr. I dag solgte jeg dem og tjente omtrent 5-6000 på handelen. Den er jeg godt fornøyd med. Har til og med brukt gevinsten fornuftig. Halvparten ble brukt som ekstra innbetaling på boliglån (alle monner drar....) og resten stappet jeg inn i et aksjefond jeg har stående. Moro å se at det går an å tjene på det viset, selv om jeg er altfor feig (eller fornuftig) til å satse stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. april 2006 #1190 Del Skrevet 8. april 2006 Tror vi sier fornuftig, jeg. Skal man satse på aksjer må man ha råd til å tape innsatsen. Men det er jo moro å ha prøvd, da. Jammen er du flink til å se løsninger. Sjefene dine er heldige som har deg i staben. Men tenking tar på, det også, og med hektiske dager er det ikke rart du blir sliten. Ønsker deg en rolig lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #1191 Del Skrevet 8. april 2006 Tjo hei, ser du har blitt rikere i det siste. Jeg har ikke en rik onkel i Amerika, men en "rik" tante i... tja.. i Norge i hvert fall! God lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #1192 Del Skrevet 9. april 2006 Hallo Cata - innom med en liten søndagshilsen jeg. Det er lenge siden jeg har vært i boka di nå, men nå som jeg ikke gidder forumet lenger, har jeg jo litt bedre tid til å besøke dagbøker i stedet, og jeg kan velge bort alle syterne som sjefer rundt i trådene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2006 Forfatter #1193 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Ikke helt våken i dag. Var invitert bort i går kveld. En dame som jobber på min jobb nr. 2 var en gang dum nok til å spørre hvordan jeg trives her og fikk høre et par setninger om mitt ikke-eksisterende sosiale liv. Så da hun skulle invitere noen damer til "jentefest" i går så ble jammen jeg også invitert. Følte meg litt dum da jeg stilte på fest sammen med en hel haug damer som kjenner hverandre fra før, men jeg kjenner jo vertinnen og har møtt et par av de andre, så jeg måtte jo ta konsekvensene av tidligere syt&klag og takke ja. Det ble en hyggelig kveld i grunnen. Og seint.... Var ikke hjemme før - vel- langt på natt. Edit (lagt til). Var forresten ganske moro å pynte meg litt. Tenkte at siden det var jentefest så fikk jeg stashe meg litt opp, så det ble den fiiiine dongeribuksa fra Køben (den er litt mer pyntet enn en vanlig en) og en ganske fin topp jeg har liggende - og så måtte sminkeskrinet fram. Er ikke ofte jeg bruker både mascara, øyenskygge, solpudder og leppestift, men i går kom hele fargeskrinet på. Ble først litt i meste laget med øyenskygge (lite trening, ja) , men etter litt utjevning med Q-tips ble det riktig så pent. Plutselig fikk jeg fine øyne . Tror jeg må stashe meg litt oftere, gitt. Etter en liten runde på Purelux her i vår så har jeg jo øyenskygger for resten av min levetid, sånn ca. Endret 9. april 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2006 Forfatter #1194 Del Skrevet 9. april 2006 ...og der var gjesterommet rent og noenlunde ryddig. Er ikke så greit å få satt vekk alt som står der inne, men det er i hvertfall stuet sammen i pyntelige hauger . Må bare dreise over glassbordet med mikrofiber'n en gang sånn at det blir blankt og så re opp senga, -men det gjør jeg selvsagt i siste liten. Stuegulvet skal få seg en omgang med tørrmopp litt senere. Tusle har vært der og gjort grovarbeidet tidligere i dag. Jepp. Jeg har såpass standard på heimen nå at jeg tør ha gjester her. Fikk forresten en mystisk mail her i morges. Den sa noe om at en eller annen hadde vært inne og sjekket om jeg hadde blokkert dem fra MSN. Undres om det er en luremail eller om "noen" faktisk har sjekket? Byttet jo MSN adresse tidligere i vår for jeg ble så frustrert av å se "mannen" logge seg på, så han og lånedatter er de eneste som ikke ble varslet om adresseendringen. Og forespørselen gjalt tilsynelatende den gamle adressen. Lurer på om "noen" er blitt nysgjerrig på hvorfor jeg aldri logger på? *knis* Sikker er jeg imidlertid ikke for jeg har hørt snakk om andre også som har fått den mailen uten at de har blokkert noen som helst, så det kan være bare juks også. Men hvis det er masseutsendelse så burde den komme til den adressen jeg bruker nå også :klø: ? Velger å tro det beste her, jeg - ihvertfall inntil samme mail kommer til min nye adresse også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. april 2006 #1195 Del Skrevet 9. april 2006 Skal se at det er noen som lurer på hvor du har blitt av. Så heldig du er som er ferdig med å gjøre i stand til gjester. Mine gjester fant ut at de ville komme tidlig, så jeg må hive meg rundt i morgen. Så fint at du hygget deg i damelag. Det kan være veldig morsomt å være sammen med bare jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2006 Forfatter #1196 Del Skrevet 9. april 2006 "Noen" lurer ikke, nei. Det er tvertimot lureri. Fikk samme mail til min nye MSN nå nettopp, så det er åpenbart noe juks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #1197 Del Skrevet 10. april 2006 Det trenger ikke være juks, Cata. Biip.no har en funksjon hvor du kan få sjekket om noen har blokkert deg, og da er det sikkert mange som har sjekket msn-adressen sin for å se om de er blokkert av noen av sine kontakter. Jeg har gjort det selv, og fant ut at F, som jeg trodde var en god venn, har blokkert meg... Det er jo bare noen få uker siden jeg snakket med ham.... Ellers kan jeg være litt sånn selv at jeg blokkerer folk litt av og på, hvis jeg bare skal fort innpå og snakke med noen og ikke har tid til andre som jeg vet er skravlesyke... eller bare ikke orker å snakke med akkurat der og da... Så du skal ha påskegjest du? Må jeg lese langt bakover i boka for å finne ut hvem din spennende påskegjest er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2006 Forfatter #1198 Del Skrevet 10. april 2006 Tror det er juks når det kommer på begge mine MSN-adresser i løpet av en dag, jo. Har ikke så mange på dem så jeg tror ingen på den nåværende har grunn til å tro jeg har blokkert dem. Dessuten har jeg hørt om andre som er blitt uforklarlig biipet i det siste. Min spennende påskegjest er ikke sååååå veldig spennende. Det er en fordums studievenninne som har bestemt seg for å se hvordan det er på disse kanter av landet i påsken så hun mer eller mindre inviterte seg selv. Det blir hyggelig, selv om jeg sikkert kommer til å få litt hetta av å ha noen under samme tak som meg 24 timer i døgnet i flere dager . Sånn er det når en er blitt sær eneboer. Forøvrig så driver jeg og dytter tilbake adrenalinet. I morges da jeg dro på jobb så sto mannens bil parkert i et veikryss "in the middle of nowhere" da jeg dro på jobb . Lurer meg grønn på hva han gjorde der på den tid av døgnet. Klokka var jo ikke sju engang :klø: . Regner ikke med at han passet opp meg altså, men hva søren hadde han der å gjøre så tidlig. Kan ikke skjønne hvem som evt. kom med buss på den tiden av døgnet - og det eneste som er der, er en holdeplass. Det var i allfall nok til å forstyrre sjelefreden min en stund, og den vil jeg egentlig ha i behold på jobb - og tidlig på morra'n. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #1199 Del Skrevet 11. april 2006 God morgen. Solen skinner og fuglene synger. Håper denne morgenen blir bra, og at ingen forstyrrer sjelefreden din. Det blir sikkert hyggelig med påskebesøk også. Ha en fin påske, og jeg håper at du finner roen og klarer å kose deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. april 2006 Forfatter #1200 Del Skrevet 11. april 2006 Sjelefred er mer intakt i dag ja, eller det er i det minste litt håndfaste grunner til at den ble forstyrret på morra'n. Ble sittende og sludre med et par venninner på MSN i går kveld, så det ble litt senere enn det burde. Dermed klarte jeg antakelig å glemme å slå på vekkerklokka, så da jeg glippet med øynene så var klokka 20 minutter på være-på-jobb. Æsj! Vi er litt påskedaffe, så det var ingen krise, men jeg liker ikke å komme for sent likevel. Jaja, nå skal jeg ta livet med ro noen timer, og så får jeg stikke og møte påskegjesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg