Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Frivekter er instruert. Dette blir et hakk tøffere enn det jeg har bedrevet før, kjenner jeg. Menmen, det var ikke flere øvelser, bare mer effektivt så jeg skal nok bruke dem. (Min ultimate hatøvelse som går på armer og skuldre var imidlertid tatt med. Argh! :frustrert: ) Jaja, det skal nok gå. Det gjør bare vondt en stund.

Og hjemme har jeg kastet ut (eller snarere opp?) jula. Stæsjet er nå vel forvart på loftet. Det ble regnet inn som ekstra treningsøkt, for siden jeg har loftsstiget og dermed må holde meg fast mens jeg bukserer ting ned og opp (kasser ned, tingtang opp) så blir det noen vendinger av det. Unner meg nå en kaffeskvett før jeg går på butikken. Feide verste forekomstene av hybelkaniner ut med tørrmopp, så får jeg ta en runde med Ajax og våtmopp i morgen. Ikke tale om at jeg leer på meg mer enn nødvendig resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, flere har hatøvelser! Hvilken er din? ;)

Jeg har også blitt mishandlet av trener i dag, men siden jeg fikk ros etterpå (og underveis) så går det greit :nigo:

Flink du er! Jeg kom unna hele pakke-ned-jula-stria i år, ganske enkelt ved å la være å ta den frem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er..eh vet ikke hva den heter, men den der når du sitter med rett rygg og strekker armene mest mulig rett opp over hodet med belastning. Den kan utføres med manualer som jeg gjorde nå, eller i apparat.

Fikk ros jeg også: "Du som er i såpass god form kan fint ta denne." (Var linket til en annen øvelse, men jeg arkiverte straks replikken om god form, for det er ikke noe som automatisk henger ved denne skrotten :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å teste for å tenke etter hvilken øvelse det var, men jeg får ikke henda over skulderhøyde :laugh:

Det er godt vi er flinke til å suge til oss de komplimentene som er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPrøvde å teste for å tenke etter hvilken øvelse det var, men jeg får ikke henda over skulderhøyde :laugh:

Nei det er det jeg ikke får til heller :ler:. Det er derfor jeg hater den. Får ikke strukket ut armene. Det bare går ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det jeg ikke får til heller :ler:. Det er derfor jeg hater den. Får ikke strukket ut armene. Det bare går ikke...

Jeg kan jo vanligvis det, bare ikke i dag etter trening. Men det er helt greit at jeg ikke har akkurat den øvelsen, kjenner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ryddet i skuffen. 2 totalt ubrukelige BH'er er lempet ut. Handel på ebay krever litt mer lagringsplass ;) og jeg trenger vel muligens ikke den BH'en som jeg kjøpte før jeg flyttet fra Trondheim i 1999 ?

Kanskje...

Formen er dessuten forbausende grei etter gårsdagens trening. Jeg var sterkt i tvil om jeg kom til å klare å løfte armene i dag, men det er faktisk mulig. Du verden. Det som slarker mest akkurat nå er faktisk det friske kneet mitt. Tror ikke det har med treningen å gjøre, men det ble med ett kranglete da jeg sto i stigen og lempet julepynt i går. Må ha vridd det på noe vis tror jeg og strukket litt på en sene. Vel, det er verken hovent eller supervondt så det skal få være med på søndagstur i dag samme hva det sier.

Værgudene er ganske medgjørlige så jeg får nok tasse meg ut en tur. Det blåser riktignok litt men finner vel noe som er noenlunde vindtett og med et lag tynn ull og ditto tynn fleece under så blir det sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en kilo siste uke er bra. :klappe: Det er jammen ikke lenge til du har nådd målet i tickeren din nå. :duskedame:

Det blir rusletur her også i dag. Det er 12 minus og :sol: ute. Perfekt turvær. :jepp:

Må bare sjekke tv-programmet før jeg bestemmer når jeg skal rusle tur. Jeg må gå når den minst spennende sporten sendes... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal bo litt nærmere og drasse meg med på trening!

Jamen det kan vi ordne, i allfall en ukes tid :ler: .

Nesten en kilo siste uke er bra. :klappe: Det er jammen ikke lenge til du har nådd målet i tickeren din nå. :duskedame:

Det blir rusletur her også i dag. Det er 12 minus og :sol: ute. Perfekt turvær. :jepp:

Må bare sjekke tv-programmet før jeg bestemmer når jeg skal rusle tur. Jeg må gå når den minst spennende sporten sendes... :fnise:

Å, det kommer nok fortsatt til å gå i rykk og napp, men så lenge målet nærmer seg så er jeg egentlig fornøyd. Jeg skal jo leve underveis også. Men håper å være noenlunde i mål "på tida", dvs. i slutten av februar. Så får jeg sette meg et nytt mål, men da fordelt over lengre tid, slik at jeg kommer inn i gode vaner som jeg kan leve med over tid. Har nemlig intensjoner om å holde meg på målvekta pluss minus et par kilo i overskuelig framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjefte: Rimelig ilter for tiden. Jobbgreier igjen. Føler meg forbikjørt og overgått, og prøver å finne ut om jeg overdriver eller om jeg har et "case" der. Var i medarbeidersamtale i går og fikk høre at en annen med mindre fartstid og erfaring (og kunnskaper) enn jeg ser ut til å få et sett oppgaver jeg hadde håpet på selv.

Sjef ble behørig gjort oppmerksom på at jeg ønsket å være med i det løpet, så vi får se. Han hadde ikke tenkt på meg i den sammenhengen.

Slanking går så det griner. Forleden jobbet jeg over 15 timer, og dermed ble det jo verken tid eller plass til så mye mat akkurat ;) . I går var det rett på trening etter jobb og da endte jeg jo med et kaloriminus som jeg ikke hadde sjans til å ete opp etterpå. I dag har det vært mer back to basic, men kjenner det snart blir kvelden. Våknet i halvfiretiden i natt av vinden og så ble det umulig å få sove etter det. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig sinnadag på jobb :frustrert: . Klarer heldigvis å skjule det sånn noenlunde, men måtte ta en prat med en god kollega som risikerer å bli uforskyldt utsatt for ilterCata. Syntes han fortjente en forklaring på hvorfor jeg kan bli uvanlig grinete framover. Det er jo ikke hans skyld, men av ymse grunner så kan han komme i nærheten av "tordenværet".

Vel, han er en rolig og avbalansert fyr, så han tok det med ro når jeg forklarte at han kunne få et og annet tordenbrak i nabokontoret :fnise: . Det er aldeles ikke pent å la det gå ut over kolleger, men når man går rundt og putrer og er ilter så klarer iallfall ikke jeg å skjule det hele tiden, og da synes jeg det er mest fair å si fra at: "Unnskyld, selv om jeg glefser, så er det ikke personlig ment. Det bare tyter ut. Det er aldeles ikke din feil at lunta mi er for kort nå, du er bare så uheldig at du er i nærheten når jeg slipper ut litt damp."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å ha sagt fra hva som skjer. Jeg har et par ustabile personer (ikke at jeg sier du er det) på jobb, og en advarsel hvis de var i det humøret som gjør at de kaster ting veggimellom, hadde vært greit :fnise:

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit å ha sagt fra hva som skjer. Jeg har et par ustabile personer (ikke at jeg sier du er det) på jobb, og en advarsel hvis de var i det humøret som gjør at de kaster ting veggimellom, hadde vært greit :fnise:

Håper du får en fin helg!

Har veldig lyst til å kaste ting veggimellom iblant, men føler ikke helt dette er sånn akuttsinnasak at det forsvarer veggkasting heller :ler: . Foretrekker forhandlingsløsninger når det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vegger -jeg bør kanskje snøre på meg skoene og ta en tur utenfor veggen? Det blåser og snør litt, men det er på tide å komme seg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gomler sponplater*

Sponplatene er i dette tilfellet Fiberrik med solsikkefrø. Og så har jeg Norvegia oppå. Var på trening og prøvde å trene av meg litt sinne (lyktes bare delvis, men fikk nå opp pulsen på naturlig vis i det minste :ler: ) og har vel strengt tatt glemt å spise... Dvs. hadde litt müsli til frokost. Det blir litt snaut selv om jeg er på slanker'n, eller kanskje nettopp derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på å spise ja, eller blir det ikke noe bra resultat...

Ha en finfin lørdagskveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...