Gå til innhold

Reiselivskoordinator på Næringsakademiet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest vil gå på skole

Er det noen som har erfaring med studiet Reiselivskoordinator på Næringsakademiet? Jeg synes dette høres kjempespennende ut, men det er jo dyrt og dessuten er jeg usikker på om dette er en utdanning som gir muligheter til arbeid. Generelt er jeg er også litt skeptisk til den faglige kvaliteten privatskoler kan tilby. Er det noen som har noen innspill? Håper på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har gått Reiselivskoordinator på NA, og jeg kan fortelle deg det at viss jeg var deg, ville jeg ikke ha valgt dette studiet. Jeg gikk dette studiet på NA i Bergen og jeg føler ikke at jeg fikk det jeg betalte for. Ingen av de jeg gikk i klasse med (rundt 30 stk) fikk jobb etter endt studie, og de fleste har nå begynt på ny utdanning. Det er mulig at det er forskjellig fra skolested til skolested, men jeg anbefaler ikke privatskole i det hele tatt! Sikkert andre som er fornøyde med NA, men husk på at dette er MIN (eller vår) mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gikk Reiselivskoordinator på NA på Sortland. Anbefaler ikke studiet. Det var første(og eneste) året de kjørte dette studiet, så vi ble prøvekaniner. "Skal vi ha det sånn, sånn eller sånn"??. "Klasseforstanderen" vår hadde bakgrunn som bussjåfør, det var hans viten om reiseliv, engelsklæreren vår var britisk, men det var også alt. Vi skulle også lære om dataprogrammene som blir brukt i hotell og reisebyråbransjen. Til det hadde de hentet inn to stk fra bransjen(veldig positivt). Da undervisningen skulle begynne viste det seg at det ene programmet var så gammelt at han som skulle vise oss det måtte bruke en hel del ekstra tid for å sette seg inn i det fordi det var så forskjellig fra det de vanligvis brukte.

Vi var vel ca 14stk som startet på kurset, 2 fullførte. Ingen av de to jobber i reiselivsbransjen. Jeg synes ikke det var verdt pengene. Sitter vel igjen med et ganske negativt inntrykk av NA. Enda var min klasse blant de heldige. Det gikk et kurs som het medisinsk sekretær eller noe lignende da jeg gikk på NA. Læreren deres sluttet slik at de ble sittende uten hovedlærer i et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest igjen :)
Jeg gikk Reiselivskoordinator på NA på Sortland. Anbefaler ikke studiet. Det var første(og eneste) året de kjørte dette studiet, så vi ble prøvekaniner. "Skal vi ha det sånn, sånn eller sånn"??. "Klasseforstanderen" vår hadde bakgrunn som bussjåfør, det var hans viten om reiseliv, engelsklæreren vår var britisk, men det var også alt. Vi skulle også lære om dataprogrammene som blir brukt i hotell og reisebyråbransjen. Til det hadde de hentet inn to stk fra bransjen(veldig positivt). Da undervisningen skulle begynne viste det seg at det ene programmet var så gammelt at han som skulle vise oss det måtte bruke en hel del ekstra tid for å sette seg inn i det fordi det var så forskjellig fra det de vanligvis brukte.  

Vi var vel ca 14stk som startet på kurset, 2 fullførte. Ingen av de to jobber i reiselivsbransjen. Jeg synes ikke det var verdt pengene. Sitter vel igjen med et ganske negativt inntrykk av NA. Enda var min klasse blant de heldige. Det gikk et kurs som het medisinsk sekretær eller noe lignende da jeg gikk på NA. Læreren deres sluttet slik at de ble sittende uten hovedlærer i et halvt år.

Det høres ut som vi har gått i klasse ;) Dette var også det første året de hadde Reiselivkoordinator på NA Bergen.. Så vi vart også prøvekaniner!

Klasseforstanderen Vår hadde bakgrunn som guide og lærer på videregående.. Engelsklæreren vår var også britisk, og lærte oss vel egentlig bare ting vi burde ha kunnet fra før av.. Det ene av dataprogrammene vi skulle lære, switchet vi såvidt innom i et par timer, med en innleid fra bransjen som ikke kunne det nye programmet.. De fleste i klassen min fullførte, men mange sluttet når de skjønte hvor elendig dette opplegget var! Jeg er kjempeskuffa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på dette studiet, dog i Oslo.

Veldig mange i min klasse fikk "reiselivs" jobber, meg inkludert. MEN, jeg ville heller ikke anbefalt studiet. Makan til møkkaskole skal man lete lenge etter.

Angrer sinnsykt på at jeg gikk der. Dårlig opplegg og pensum og ja, omtrent alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hei!

Jeg har gått Reiselivskoordinator på NA, og jeg kan fortelle deg det at viss jeg var deg, ville jeg ikke ha valgt dette studiet. Jeg gikk dette studiet på NA i Bergen og jeg føler ikke at jeg fikk det jeg betalte for. Ingen av de jeg gikk i klasse med (rundt 30 stk) fikk jobb etter endt studie, og de fleste har nå begynt på ny utdanning. Det er mulig at det er forskjellig fra skolested til skolested, men jeg anbefaler ikke privatskole i det hele tatt! Sikkert andre som er fornøyde med NA, men husk på at dette er MIN (eller vår) mening :)

Må bare slenge meg på og si meg enig.

Angrer at jeg kastet bort verdifull tid på studiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...