AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #1 Del Skrevet 25. november 2015 Det er litt over en måned siden jeg begynte på haldol i samråd med lege for å behandle schizofreni. Jeg har ikke følt at medisinen jeg har fått utskrevet gjør noe annet enn å forværre symptomene mine betraktelig. Inntak av medisinen gjør at jeg mister virkelighetskontakten i større grad enn til vanlig. Tankeprosseser går tregere og min kritiske sans forsvinner helt. Min første psykotiske episode skjedde dag en etter jeg hadde begynt på medisinen. Jeg hadde tydeligvis sjanglet rundt og sagt mange usammenhengende ting og blandt annet spist såpe fra en dispenser som jeg mente var flytende stratos.. For å senere bryte ut i rykninger og sovnet. Etter noen dager ble de psykotiske symptomene gradvis mildere og mildere til de forsvant helt. Jeg følte meg deretter og føler meg fortsatt som en smådement parkinsonspasient. Jeg brukte veldig lang tid på å svare for meg på enkle forespørsler og det å gjøre enkle aktiviter(som dusjing, spising, tannpuss o.l) var tidkrevende. Slik var det gjennom hele oppholdet på sykehuset der jeg var til jeg ble utskrevet etter litt under tre ukers opphold. Når jeg kom hjem var jeg de tre første dagene veldig opptatt av å følge medikamentopplegget slavisk, fordi jeg hadde fått strengt beskjed om at hvis jeg sluttet med dem så var det fare for at jeg kunne få en psykotisk episode mange ganger kraftigere enn den første. Jeg bestemte meg uansett for å kutte dem ut og heller ta hvis jeg følte jeg trengte. Jeg gikk to dager uten medisiner og allerede etter første dagen følte jeg meg mer våken, raskere til sinns, fikk bedre hukommelse og alt var egentlig bra. Andre dagen var nesten lik bare bedre, følte meg enda klarere og mer energirik, jeg lot for sikkerhetskyld det ikke bli noe dag tre i strekk uten medsiner. Men når jeg tok medisinene igjen følte jeg alle de negative effektene som beskrevet tidligere, riktig nok ikke i samme omfang som første gangen. Men jeg følte meg definitive slappere, dummere, 'galere', men det var utholdelig. Dette har ført til at jeg har begynt å bruke medisinene 2 dager av og en dag på den siste tiden.Det jeg egentlig lurer på er hvorfor seponeringen av medisinen er det som gir nytteeffekt og ikke inntaket av medisinen i seg selv. Er det meningen at det skal være sånn? Hva kan det skyldes? Anonymkode: 6b4f1...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HubroTuppa Skrevet 25. november 2015 #2 Del Skrevet 25. november 2015 Dette bør du vel gjøre i samråd med lege. Av og på slike medisiner kan få alvorlig konsekvenser for deg. Å spise såpe fra en dispenser i tro om at det er stratos sier vel mye om hvor galt det kan gå i psykose.Kanskje trenger du en annen type medisin. Lavere dose kanskje. Bare ha en dialog med legen ang medsin bruken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. november 2015 #3 Del Skrevet 26. november 2015 Tråden stenges i henhold til Retningslinjer for kropp og helse-forumet.Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.Tekola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg