Gå til innhold

Erfaring med tape-extensions


Gjest revestrekjenta

Anbefalte innlegg

Gjest revestrekjenta

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som har veldig lyst til å få litt mer fylde i håret. Har hår til litt nedenfor brystene, så det er ganske langt, men også ganske tynt. (Ikke sykelig tynt, men typisk nordisk tynt, og det blir tynnere og tynnere i lengden..) Jeg er veeldig fristet til å sette på litt tape-extensions for å få litt mer fylde. (Altså ikke lengre.) Ikke mye, men kanskje tre fester eller noe. Det skremmer meg bare litt at jeg risikerer å ende opp med enda tynnere hår om jeg tar de ut, f.eks. sånn som dette:

https://www.google.no/search?q=tynt+hår&biw=1366&bih=614&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjryLWUvqjJAhWM1iwKHROCDB8Q_AUIBigB#imgrc=CavQqO42IboXjM%3

Har snakket med noen frisører, og de sier at tape-extensions ikke sliter, men så leser jeg andre steder at det sliter enormt. Hvis jeg bare setter på noen få fester for å få litt mer fylde, er det fortsatt stor sjanse for å ødelegge håret sitt på den måten?  Har noen av dere ERFARINGER?

 

(PS: håret mitt er ikke tynt nederst fordi det er slitt, men fordi det er færre hårstrå der. De faller av etterhvert, og det er ikke "nok" hår som er langt samtidig.) Har sirka denne tykkelsen, bare at det er lengre:

https://www.google.no/search?q=google&espv=2&biw=1366&bih=614&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjN3Kn-vqjJAhWEFywKHb7zBCwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=nordisk+hår&imgrc=IKjWnZ0GLB5GLM%3A

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det trenger ikke slite hvis du gjør det rett. Det som sliter aller mest er hestehale når man har tape-extensions. Man river ut hår pga feil tyngdepunkt og at det faktisk settes stramt. Mange jenter vil ikke tro på at hestehalen er grunnen til at tape sliter, men det er fakta! Er bare å gå innom en salong som driver med tape så kan de vise deg hva som skjer når man bruker hestehale med tape, da spesielt når de er nylig satt på. Du kommer til å se logikken i det selv også.

ellers kan det slite på håret om det er satt på feil; for lite/mye hår i festene, ikke rene inndelingslinjer, at de sitter for stramt (grunn nr 2 til at det sliter), at man ikke holder i håret når man grer det, ikke samler det i flette når man sover(får floker rundt festene og det slites mye av når man skal fjerne minidreadsene).

heller ikke lurt å ha for brede/store fester.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sliter ikke så veldig på håret, nei. Men pass på hvis du setter det opp. Som Banks sier over her, man kan rive ut hårstrå fordi det blir for stramt for noen av hårstråene. Men ellers sliter det ikke mye på håret, så lenge du grer og passer på det. Tror det sliter ekstremt mye mer å rette håret sitt hver dag. .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Jeg hadde tape-ext en periode. Har tynt hår fra før og synes ikke det slet noe særlig. Ser jo at det sitter igjen en del hår på tapen når man flytter festene opp men frisøren påsto at det bare var hår som uansett hadde løsnet siden man mister hår daglig. Men må si at jeg føler og noe hår ble dratt ut da de dro I taperestene m kam. Jeg hadde nesten to pakker da så m noen få fester tror jeg ikke du skal bekymre deg. Ser pent og naturlig ut. Jeg sluttet fordi det ble slitsomt å flytte festene opp hele tida. Og merket ik noe spes på håret etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tape extendions og syntes ikke det sleit noe serlig på håret. Litt faller jo av, men ikke stort mer enn du mister naturlig uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...