Gå til innhold

Til menn spesielt: Hvordan opplever du forelskelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan føles det? Sikre tegn på at du er forelsket? Hvordan oppfører du deg når du er forelsket? Hvor lenge varer typisk en forelskelse for deg? Er det noe som kommer og går?

Kvinner må også gjerne svare men er særlig interessert i svar fra menn.

Anonymkode: 541f8...28e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å forklare følelser. Det er jo at man er ekstra glad i noen, tiltrukket av dem, er på rosa skyer osv. 

Anonymkode: 56c26...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føles det? Som for dere antar jeg. Ting den personen gjør blir alltid litt ekstra fint. Man legger merke til smådetaljer og vil bare se ho og være med ho hele tiden.

Sikre tegn? Når jeg ikke klarer å se ferdig en fotballkamp uten å sjekke mobilen 7324324 ganger i tilfelle ho kanskje har sendt en snap/melding/whatever.

Oppførsel? Så til de grader håpløst.

Lengde? Varierende. Kommer an på når jeg innser at jeg ikke har sjans. Alt fra et par dager til et par uker stort sett.

Flyktig eller ikke? Både og, men som oftest er det ikke noe som kommer tilbake dersom det har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Hvordan føles det? Hvis forelskelsen er gjengjeldt føles det jo bare perfekt. Deilig. Aucaman beskrev forøvrig bra hva jeg selv føler for resten.

Sikre tegn? Smiler mye, nedprioriterer andre gjøremål jeg normalt ville sett på som viktig. Vanskeligheter med å konsentrere meg annet enn om henne og det hun gjør. Mister matlysten. Har en -ekstrem sjeldent følelse - av å ville være nær, og til og med kanskje ligge å kose..(!)

Oppførsel? Ja, håpløs... selvtilliten forsvinner nesten litt. Blir usikker og oppmerksom på meg selv i større grad.

Lengde? Noen dager. Kanskje noen få uker. Er årevis siden sist..

Flyktig eller ikke? Både og, men som oftest er det ikke noe som kommer tilbake dersom det har gått. <-- Perfekt beskrivelse av Aucaman

Endret av Intruder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende at menn bare er forelsket i noen dager eller noen få uker!

Jeg har gått forelsket, i en jeg til og med aldri fikk, men jeg hadde kun øyne for han og ingen andre, i hele 5,5 år!
 Ikke rart at det er menn som avslutter forholdet oftere enn kvinner, når forelskelsen deres går over så fort.... uff....

Anonymkode: e4d84...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått forelsket, i en jeg til og med aldri fikk, men jeg hadde kun øyne for han og ingen andre, i hele 5,5 år!
 Ikke rart at det er menn som avslutter forholdet oftere enn kvinner, når forelskelsen deres går over så fort.... uff....

Jeg tror heller det er sånn at en god del kvinner har en tendens til å dyrke en håpløs forelskelse, mens menn kanskje er flinkere til å innse realiteten å gå videre.

Jeg selv har heller ikke opplevd å ha den intense "forelsket-følelsen", der hvor man ikke klarer å fokusere på noe annet omtrent, i mer enn noen uker. Og jeg er kvinne. Etter noen uker roer det seg litt og går kanskje over i mer "kjærlighets-følelse". Har vært så heldig at jeg har "fått" de få som jeg har opplevd å bli intenst forelsket i. Hvis man ser bort fra noen småforelskelser tidlig i tenårene.;)

Anonymkode: 1c5cd...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke så rart en forelskelse forsvinner da, når den ikke får næring. Jeg har også vært forelsket/kraftig betatt i noen i bare noen dager eller uker, men det kunne sikkert blitt mer hvis jeg begynte å treffe disse mennene. Men det gjorde jeg ikke, så da er det jo ikke noen vits å gå og grine over det i flere år. Får dem ikke av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller det er sånn at en god del kvinner har en tendens til å dyrke en håpløs forelskelse, mens menn kanskje er flinkere til å innse realiteten å gå videre.

Anonymkode: 1c5cd...aff

Nei ærlig talt? Tror dere virkelig at en kvinne overgir seg til en mann etter at han har vist seg som forelsket i bare noen dager? Vel vel, ikke rart mange av dere kaller dere evig single og tror dere alltid blir avvist, for vi kvinner liker faktisk at menn beviser hvor dedikert de er til oss ved å like oss over LANGT lengre tid enn det der, til tross for at vi ikke ligger med dere eller åpner hjertet vårt med en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det: Det er kvinner som tar avgjørelsen om skilsmisse i over 50% av tilfellene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søple til denne tråden med bitre mann- og kvinne-irritasjoner. La de som har svar få lov til å svare uten personangrep etterpå.

Er ikke TS

Anonymkode: 30adf...4f2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det som en slags oppkvikkende, sprudlende rus mens jeg ser for meg at vi er sammen. Så glir det over i en tung og verkende lengsel når det går opp for meg at jeg ikke kommer til å være sammen med henne. Og til slutt reduseres det hele til et vagt minne om noen tåpelige forestillinger jeg hadde i svake øyeblikk for så lenge siden at jeg kan le litt av det nå.

Anonymkode: af248...c1e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føles det? Ganske bra, sett at følelsen blir gjengjeldt! Tenker myye på henne.

Sikre tegn? Blir lite fokusert, tenker på henne mye, sjekker mobilen ofte...

Oppførsel? Håpløs. Bruker mye tid på å tenke på henne, tenke på ting vi kan finne på sammen, tenke på fremtiden... 

Lengde? Varierende, men kan fint gå sånn i flere år..

Er i dette stadiet nå. Tenker på henne maaaange ganger om dagen. Tenker på ting jeg kan finne på som vil glede henne. For eksempel sitter jeg nå å lager en adventskalender til henne. 

Anonymkode: 9ede6...4db

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!.

Hvordan opplever dere forelskelse i et forhold? Kan dere fortsatt kjenne forelsketfølelser etter en tid sammen, selv om den verste kan-ikke-sove-og-spise-og-slutte-å-tenke-på-henne/ham-perioden er over? 

Etter, la oss si et år, kan du fortsatt få "sommerfugler i magen" av og til, eller en tilsvarende følelse, og hvordan er i så fall denne? 

Anonymkode: 541f8...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Hvordan føles det? Ganske bra, sett at følelsen blir gjengjeldt! Tenker myye på henne.

Sikre tegn? Blir lite fokusert, tenker på henne mye, sjekker mobilen ofte...

Oppførsel? Håpløs. Bruker mye tid på å tenke på henne, tenke på ting vi kan finne på sammen, tenke på fremtiden... 

Lengde? Varierende, men kan fint gå sånn i flere år..

Er i dette stadiet nå. Tenker på henne maaaange ganger om dagen. Tenker på ting jeg kan finne på som vil glede henne. For eksempel sitter jeg nå å lager en adventskalender til henne. 

Anonymkode: 9ede6...4db

Så koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaah meg og! Var ikke 5år da, men i 3år...... fikk han heller ikke (sjokk), men enda mener jeg han er perfekt for meg

Anonymkode: f65b6...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det: Det er kvinner som tar avgjørelsen om skilsmisse i over 50% av tilfellene. 

Ikke så rart når det er 80% av mennene som er utro først.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Jeg er jente da. Men svarer likevell. Forelskelse er den beste følelsen av alle. Jeg forsto det ikke før jeg var midt oppi forelskelsen. Og tru det eller ei. Han var akkurat på samme sted som meg. Og jeg er fortsat like forelsket i han etter at vi ble sammen. Lever på en rosa sky. Når jeg er med han, så er det bare vi to i hele verden. Som i en boble. Jeg har landet litt nå. Men fortsatt like forelsket, kribler i hele kroppen når jeg tenker på han, noe jeg gjør mer eller mindre hele tiden. Vanskelig å konsentre meg. Lengter etter å se han så fort jeg er på tur hjem fra han. Det er en hærlig følelse. Litt håpløs til tider er jeg

Anonymkode: 3701c...253

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...