Gjest Virvel Skrevet 3. oktober 2004 #21 Skrevet 3. oktober 2004 Husker godt alt oppstyret rundt dette. Hehe... Men å si "elsket og hatet av ALLE" er vel litt drøyt..... Jeg ignorerte glatt alt som involverte denne "personen". Skjønte rimelig fort at det ikke var noe som stemte der, og gadd ikke å engasjere meg i de voldsomme debattene som etter hvert oppsto. Jeg har nemlig lært av mamma'n min at den sikreste måten å få noen til å fortsette å erte deg på, er å gi dem den reaksjonen de ønsker. Overse dem, og vips er det ikke så morsomt lenger.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #22 Skrevet 3. oktober 2004 Men tror dere ærlig talt at personen vi snakker om nå fremdeles ferdes her på KG??
Gjest LoisLane Skrevet 3. oktober 2004 #24 Skrevet 3. oktober 2004 Men tror dere ærlig talt at personen vi snakker om nå fremdeles ferdes her på KG?? Ja, det er vel ingen hemmelighet. OK at alle bare er et nick og at vi må ta det meste med en klype salt. men mye av bråket rundt Milla gikk jo på at hun ble dødelig fornærmet over å bli oppfattet som en urealistisk/ uekte person. Mange av de som svarer nå sier at det er helt OK, bryr ikke meg osv. men mange ble oppriktig engasjert i dette mennesket (og smiskefaktoren er der fremdeles...) - hva føler alle dere som har bidratt i dagbøkene med medfølende kommentarer o.l.?
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #25 Skrevet 3. oktober 2004 Men tror dere ærlig talt at personen vi snakker om nå fremdeles ferdes her på KG?? Milla har aldri vært på Kvinneguiden, ganske enkelt fordi hun ikke eksisterer og aldri har gjort det. Men jeg, Genevieve (har hatt mange andre nick slik som "Milla") som skrev om henne er her fortsatt. Men "Milla" lever, hun lever i beste velgående på papiret selv om hun nå hanskes med andre ting enn mat, sminke, egyptiske lakner og designerklær
Gjest Virvel Skrevet 3. oktober 2004 #26 Skrevet 3. oktober 2004 Etter at den "offisielle" Milla/Minnie/whatever forsvant har jeg i grunnen ikke fått med meg hvilket nick som var arvtakeren. Regnet med at hvem det nå er som står bak alt sammen fortsatt kom til å være her, men jeg har ikke lagt merke til Milla-tendenser hos noen på lenge nå. Har det vært det likevel?
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #27 Skrevet 3. oktober 2004 Balenciaga var også ett nick.... Dette var aldri ett nick jeg brukte.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #28 Skrevet 3. oktober 2004 Å få sympati fra andre KGere som faktisk trodde Milla/Minne whatever var en person, etter at mannen "døde" var å gå altfor langt.
Lula Skrevet 3. oktober 2004 #31 Skrevet 3. oktober 2004 Men tror dere ærlig talt at personen vi snakker om nå fremdeles ferdes her på KG?? Det er vel ikke tvil om det. Nytt nå er visstnok at Milla ble "konstruert" for å skape debatt og engasjement blandt brukerne her inne som "research" for en bok. Vel vel...har sett litt for mange likhetstrekk i meninger og holdninger i samtlige nick personen som i sin tid sto bak Milla har hatt...også i nåværende nick. Men internett er internett, så selv om jeg fikk med meg det aller meste av oppstyret rundt denne personen gadd jeg aldri involvere meg.
Krølltoppen Skrevet 3. oktober 2004 #32 Skrevet 3. oktober 2004 Hvorfor skal man plutselig tro på denne personen når hun sier at hun skriver bok? Det meste annet har jo vært oppsinn også, ikke sant? Det er nok bare en ny måte å få oppmerksomhet på tenker jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #33 Skrevet 3. oktober 2004 Tillater meg selv å skrive mitt første Milla- innlegg noensinne. Hele denne saken skjedde visst etter at jeg hadde registrert meg, såvidt jeg har forstått, men jeg hadde en lang pause herfra i fjor høst, det må vel ha vært da. Jeg trodde historien var at denne tragiske hendelsen hadde skjedd, jeg, men ikke på det tidspunktet som ble oppgitt... Men da har vi kanskje fått bekreftet en gang for alle at alt bare var oppspinn. Det jeg egentlig ville si her, var at alle som blir engasjert av Milla- saken bør lese "enke for et år" av John Irving. Den tar for seg meta/ selvopplevd- debatten på en bra måte synes jeg. Altså: Er forfatterens diktning utelukkende betinget av h*ns tidligere/nåværende livssituasjon/opplevelser? Er man mindre av en "forfatter", i betydningen kunstner, hvis det man skriver har et selvbiografisk preg? Reduserer selvbiografisk skriving det kunstneriske uttrykk? (En liten pussig ting jeg alltid smiler av i den sammenheng er hvor mange ganger Lars Saabye Christensen har skrevet om det å miste håret. Herman, osv) Om nå Milla vil dukke opp som en romanfigur, eller om hun utelukkende er en KG- figur, så synes jeg uansett skillelinjene mellom henne og "opphavskvinnen" virker uklare. Og historien om å miste sin forlovede er jo heller ikke så veldig original. Så sorry, jeg blir ikke særlig engasjert av denne saken. Ja, jeg har søkt opp hva den gikk ut på, såpass nysgjerrig er jeg, men det er også alt. Så noe stort kunstnerisk uttrykk har denne kvinnen (mannen? ) etter min mening ikke oppvist.
tenker Skrevet 3. oktober 2004 #34 Skrevet 3. oktober 2004 Ble visst logget ut mens jeg skrev, men jeg har altså forfattet innlegget overfor.
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #35 Skrevet 3. oktober 2004 Dette var herlig, fint å få en bekreftelse på at jeg ikke lenger skriver som "Milla" men du tar nok feil Gjest, det er jeg som står bak "Milla" og det kan nok moderatorer og lederne i Kvinneguiden bevise ganske så ettertrykkelig da jeg har frekventert dette forumet siden 2001 Sitat slettet. Hege (admin)
sirka Skrevet 3. oktober 2004 #37 Skrevet 3. oktober 2004 Husker ho Minnie, ja. Var sikker på at det bare var fantasi. Hun gjorde jo hele tiden noe "spennende", mens hun samtidig var på KG..... Hmmmm..???
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #38 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg trodde historien var at denne tragiske hendelsen hadde skjedd, jeg, men ikke på det tidspunktet som ble oppgitt... Men da har vi kanskje fått bekreftet en gang for alle at alt bare var oppspinn. Personen som var min forlovede i forumet var i virkeligheten min kjæreste som døde. Jeg tok mange elementer fra mitt eget liv og flettet inn i "Milla" så nei, dødsfallet var ikke oppspinn. Jeg har mine grenser jeg også dette er info jeg har gitt ut før så det jeg kommer med nå er ikke nytt og sjokkerende. Noe av det morsomte med dette er at jeg faktisk røpet "Milla" for nesten 2 år siden. Jeg la ut en rekke innlegg som nesten direkte røpet at hun var en romanfigur men når folk ikke nok hintet så nevnte jeg det ikke igjen.
tenker Skrevet 3. oktober 2004 #39 Skrevet 3. oktober 2004 Personen som var min forlovede i forumet var i virkeligheten min kjæreste som døde. Jeg tok mange elementer fra mitt eget liv og flettet inn i "Milla" så nei, dødsfallet var ikke oppspinn. Ok, var det sånn det var, jeg har som sagt bare søkt opp og lest litt sånn hist og her og mest i etterkant. Men det forsterker jo egentlig bare det jeg skrev om selvbiografi vs. kunstnerisk uttrykk, hvis du skjønte det.
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #40 Skrevet 3. oktober 2004 Ok, var det sånn det var, jeg har som sagt bare søkt opp og lest litt sånn hist og her og mest i etterkant. Men det forsterker jo egentlig bare det jeg skrev om selvbiografi vs. kunstnerisk uttrykk, hvis du skjønte det. Jeg skjønte det.
Fremhevede innlegg