Gå til innhold

KG - et testlaboratorium


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Sakset fra Genevieves dagbok :

"Jeg har introdusert en av figurene i boken på KG og jeg fikk en respons på henne som jeg knapt kunne drømt om på forhånd. Hun splittet ett helt nettsamfunn i to og var elsket og hatet av alle- jeg hadde stor nytte av all reaksjonen jeg fikk og i bokens forord takker jeg alle sammen."

Hva synes vi om å være prøvekaniner for Genevieve/ Myumi/ Milla mm? Får litt vond smak i munnen på vegne av de som har brukt tid og energi på et oppdiktet privatliv med drama og høy glamfaktor.

Fint at vi får en takk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett denne brukeren, men synes ikke hun bemerket seg noe spesielt? Elske? Hate? Hm..nei.

Lurer på hva den boken handler om? En salig miks av mat-oppskrifter, sminke, trening, kritikk av Mette-Marit, reality tv, amme-diskusjoner, sexhistorier og klager på kjærester? ...alt rørt sammen med en real dæsj snikksnakk og ordleker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jeg har sett denne brukeren, men synes ikke hun bemerket seg noe spesielt? Elske? Hate? Hm..nei.  

Vel, det er faktisk ganske så sant. Det var et kjempeoppstyr med for/mot leire etc. Kanskje det var før din tid her? Å si at hun ikke bemerket seg spesielt kan i allefall tyde på det. For er det noe hun gjorde så var det å bemerke seg. Enhver tråd som hun deltok (eller som var om henne, og de var det mange av...) ble lest av kjempemange i forhold til alle andre tråder, for ikke å snakke om antall visninger av dagboken!

Når det gjelder etikken i dette; hvordan kan vi vite at noe som helst er sant på forum? Det sier kanskje noe om at noen her involverer seg litt for mye i andre nicks gjøren og laden. Når det kommer til stykket er vi jo alle kun nick som er de vi utgir oss for å være. At noen er mer seg slik de er irl enn andre er vel ikke akkurat kriminelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt Embla s. Vi velger selv hva vi vil utgi oss for og hvor mye sannhet det er i vår personlighet her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt Embla s. Vi velger selv hva vi vil utgi oss for og hvor mye sannhet det er i vår personlighet her inne...

Dette er helt sant. Vi må jo selv velge hvor mye vi vil la oss engasjere og hva vi skal tro på /ikke tro på. Og alt med måte. Men, på den annen side syns jeg det har en bismak. For noe av gleden ved å være her er (for min del) er jo nettopp det at det er nick jeg kjenner igjen og hyggelige mennesker jeg til en viss grad kan involvere meg i. Og det blir vanskelig hvis man skal gå uti fra at alle nick her har en oppdiktet personlighet bak seg. Hmm, dette ble litt høyttenkning.

For min egen del bunner det vel ut i å kun engasjere seg sånn middels mye, og å bruke sunn fornuft og sile ut det jeg syns virker usannsynlig eller dumt.

Nå skal man jo ikke diskutere enkeltbrukere, (og i hvert fall ikke denne brukeren...) så jeg tror ikke jeg skal kommentere denne spesifikke saken...

Men, det kan helt klart diskuteres på generellt grunnlag! For det er jo et visst etisk dilemma ved det syns jeg. I hvert fall hvis det går så langt som den nevnte saken med dødsfall osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hva dette dreier seg om?

Dette ligger over et år tilbake (og ennå lenger), og det er egentlig ikke lov å diskutere denne saken... (I følge moderatorene). Vedkommende har jo også skiftet nick og personlighet mange ganger etter dette. Jeg tør ikke prøve å forklare historien i hvert fall (blir mest sannsynlig moderert/slettet også hvis man gjør det tror jeg). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for da blir tråden stengt. :hoho:

:ler: *flire*

Husker godt alt oppstyret rundt dette. Hehe...

Men å si "elsket og hatet av ALLE" er vel litt drøyt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det hele er jo nokså tragisk. Husker at vedkommende fikk råd fra terapeuten sin om å "kutte ut KG", og om dette stemmer, kan man jo konkludere med at terapien ikke var vellykket. Uansett, vedkommende tok vel hele nett-konseptet med at man faktisk kan skape sin egen identitet akkurat som man vil, hakket for langt, og ble avslørt. Skikkelig ekstremt tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er faktisk ganske så sant. Det var et kjempeoppstyr med for/mot leire etc. Kanskje det var før din tid her?

Det er fint mulig at det var før min tid ja. Dette høres jo bare veldig trist ut. Internett kan være et destruktivt sted for destruktive mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til LoisLane: Helt ok for meg.

Synes Embla s har sagt et meget flott poeng. Ingen kan garantere hvor mye som er sant bak nick'ene. Hvor mye en vil involvere seg i andre, bestemmer man selv. Og jeg har ingen interesse i sannhetspoliti på diskusjonsforum eller på chattesteder. Dette er ikke irl, og de fleste her har vel et ønske om å være anonyme.

Til gjesten over Greensky: useriøst og unødvendig å komme med slike "poeng". :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det greieste er vel å ta alt som blir skrevet på et forum på internet, med en klype salt...

Her har alle full anledning til å fremstå akkurat som den man ønsker, uavhengig av hvordan det passer sammen med virkeligheten.

Jeg var også her på den tiden (under et annet nick) og jeg fatter bare ikke hvorfor den saken fortsatt provoserer og engasjerer så mange til de grader.

Hvorfor ikke bare ignorere hele greia og glemme det ?

Dette er internet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det er deilig å være en annen. Jeg skapte Valhalla for å leke litt. Han er 21 år, studerer historie og er nasjonalist.

Jeg er 36 år , mor til to barn og er gift med en flott mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Til LoisLane: Helt ok for meg.

Synes Embla s har sagt et meget flott poeng. Ingen kan garantere hvor mye som er sant bak nick'ene. Hvor mye en vil involvere seg i andre, bestemmer man selv. Og jeg har ingen interesse i sannhetspoliti på diskusjonsforum eller på chattesteder. Dette er ikke irl, og de fleste her har vel et ønske om å være anonyme.

Til gjesten over Greensky: useriøst og unødvendig å komme med slike "poeng". :-?

Hva slags poeng er det du sikter til? Påpeker bare fakta. Jeg vil heller hevde at det er useriøst å skulle avfeie denslags "episoder", og alt styret denne personen satte igang, med at man selv "velger hva man skal involvere seg i", kun fordi dette ikke er real life og dermed er alt fritt fram og useriøst. Internett er vel like mye RL som det som foregår i din egen stue. Folk gjemmer seg bare bak nick og løgner, men det er like fullt mennesker vi har med å gjøre. Når du logger deg på her hver dag så er det en del av livet ditt, like mye som det du skriver her inne er en del av deg selv, samme om det som blir skrevet er sant eller ikke. Når folk da begynner å spinne løgner og alt løper løpsk, kan de umulig ha det optimalt i "real life". Jeg vil faktisk påstå at når folk velger å lyve på nettet og dikte opp et helt annet liv enn det de faktisk lever, så kan det tolkes som symptomer på "diverse". Ikke kom og si at dette er "normalt" og gunstig for "fantasien" or whatever. Mange her har sikkert fyrt av en liten løgn innimellom, men når alt hva man skriver åpenbart er fiction fra ende til annen, skulle det bare mangle om det ikke vekker reaksjoner. Hrmf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ex medlem

Det som var så "leit" med denne saken var at den ble som en besettelse for enkelte i forumet, og skapte så mye emosjonelt engasjement. "Alle" var i en periode for eller i mot liksom. Vi er vel muligens litt lettlurte sånn generelt, og "forfatteren" spilte på det. Men akkurat det å engasjere sterke følelser i et vidt spekter som ender i sykdom og død er mer enn bare kreativitet. Vedkommende visste jo hva at h*n satte i sving, og så ut til å nyte oppmerksomheten. Ganske så kynisk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...